Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Myyran profilbild

Myyran

Kvinna ·

02 maj, 2024

Bröstförstoring Maj 2024

Bröstförstoring

Hej alla, Efter att ha sett samlingstråden för alla som opererade sig i april så tänkte jag att det vore Nice att samla alla som ska göra sin operation i maj. Själv har jag bokat 20e maj hos Patrik Höijer men har fortfarande inte bestämt om jag ska ta motiva 180cc mini eller 235cc demi. Jag är 160cm och väger 47kg så är ute efter ett diskret resultat men ändå med lite klyfta. Har inte tänkt berätta för min omgivning om jag kan undvika det. Hur går tankar och funderingar för andra? Vore kul att höra från fler som ska operera sig i maj :)

58

Sortera efter

Operationsdags

Kvinna ·

28 maj, 2024

Tillägg, tittade nyss på tuttarna för andra ggn (första ggn igår) och fyfan man blir ju livrädd?? mitt vänstra ser verkligen helt fucked up ut alltså bröstvårtan är såå långt ned och det är sååå stort upptill eftersom det ej lagt sig ?? man blir ju livrädd för hur man ser ut men hoppas bröstbandet hjälper?
Gilla

Jisabel

Kvinna ·

28 maj, 2024

Operationsdags- Tack för de peppande orden. Jag mår än så länge bra. Lite ont i magen under stygnen och lite allmänt stel. ? Nelly92- Det slutade upp med 375cc ändå och av vad jag kan se än så länge säger jag bara WOW ? Är så himla nöjd med formen och storleken!! De ser redan riktigt bra ut nu. Exakt så som jag hade tänkt mig. Igårkväll mådde jag ganska bra men mitt högra bröst började bli svullet (stenhårt) och jag hade svårare att röra den armen så har haft kylklamp där hela natten samt extra dropp och mediciner. Calle trodde först det var en blödning så jag preppades inför operation idag men som tur är var det mycket bättre så det blev ingen ny operation ? Nu är min skjuts på väg till kliniken. Ska bli spännande att se hur man klarar sig hemma nu de första dagarna. ☺️
Gilla

Nelly92

Kvinna ·

29 maj, 2024

Operationsdags - Oj va jobbigt att höra, är bröstbandet till för att trycka ned implantaten? Jätte surt att behöva gå runt med det så länge och sen inte veta ifall det droppar eller inte.. men vad säger kliniken? Tänker att det tar väl mkt längre tid att sjunka ner? Tror inte du behöver oroa dig men prata med dom en gång till så du får mer info. mitt högra börjar sjunka lite nu tror jag, känns som det. Är också sjukt glad över att det är gjort och väldigt nöjd med resultatet hittils. Jisabel - Gud va kul att höra att du är nöjd med resultatet och storleken!? Men vad läskigt att tro att man behöver operera sig igen fan! Hur har det gått har svullnaden gått ner?
Gilla

Jisabel

Kvinna ·

30 maj, 2024

Nelly92- Ja det känns fantastiskt bra ? Svullnaden har lagt sig och jag har mest ont i stygnen. Den jobbigaste känslan enligt mig är när man vaknar på morgonen och reser sig upp. Det är en sån tyngd i brösten. Har fått ganska mycket blåmärken på det bröstet de misstänkte blödningen i men det är inte hårt. Så jag tänker att jag avvaktar lite. Hur känns det för dig??
Gilla

Avrils

Kvinna ·

30 maj, 2024

Hello! Jag op:ade mig 14/5 på Nordiska hos Patrik Höijer. Råd till er som är helt nyopade och har panik över lågt sittande bröstvårtor: ta det lugnt! Det är pga svullnad och att implantaten inte sjunkit ner ännu. Mina satt också jättelågt direkt efter op och sitter fortfarande lite lågt men rör sig successivt uppåt allt eftersom svullnad går ner + bröstband. Tror kirurgerna lägger dem lite högt pga att dem ju ska droppa ner å hänga till sig, annars skulle ju vårtorna komma för högt upp istället. Tycker det händer saker varje dag med brösten :) ni kan se bilder i mitt galleri från vecka 1 och nu vecka 2, där ser man redan skillnad på bröstvårtornas placering!
Gilla

Myyran

Kvinna ·

31 maj, 2024

Arvils - Skönt att höra! Tittade för första gången igår när jag var på mitt första återbesök och tänkte, vad har jag gjort, det är ju två enorma stenhårda bollar med ett konstigt glapp i mitten?! Men ska försöka ha is i magen, tror ändå det kan bli fint och Patrik är ändå duktig.. Men nu har jag också fått ett riktigt bröstband! Men fy vad uppstoppad man känner sig, vet inte hur det ska gå att ha tortyr + bröstband när det är så varmt. Har fått hur mycket utslag som helst redan :(
Gilla

Avrils

Kvinna ·

31 maj, 2024

Myyran: jag veeet! Har också massa utslag runt armhålorna och skav. Omöjligt att klä sig och så jobbigt med det konstanta trycker över bröstet. Jag mailade lite bilder nu till kliniken för att få lite bekräftelse av dem att det går åt rätt håll med underpoolen och bröstvårtorna. Jag tror somsagt det gör det då det sakta men säkert blir skillnad, min enda oro är runt att jag har mina implantat framför muskeln. Då brukar dem droppa klart första veckorna så hoppas det händer en hel del mer kommande 2 veckor. Haft bröstband 18 dagar nu. Har man bakom muskeln tar det ju flera månader innan dem droppar, så har du dina bakom kan du verkligen känna dig lugn att mycket kommer hända!
Gilla

Nelly92

Kvinna ·

03 jun, 2024

Avrils- Va sjukt vi båda operera oss samma dag av samma kirurg? vilken tid hade du? Hade du en bra upplevelse?
Gilla

Avrils

Kvinna ·

03 jun, 2024

Nelly92: är det sant! :D jag blev op:ad kl 13! Hade en jättebra upplevelse från start till mål. Var orolig inför narkosen då jag vaknar upp mitt under en operation tidigare vilket var ett trauma. Ove var ju kanon och gjorde en supertrygg och sov så gott! Är supernöjd med resultatet hittills, inväntar bara lite mer underpool och därmed få upp bröstvårtorna lite, men det har börjat hända lite sista dagarna! 9 dagar kvar med helvetes-bröstbandet! Hade du en bra upplevelse? :)
Gilla

Nelly92

Kvinna ·

05 jun, 2024

Avrils- Okej jag hade tid 9:30? Vad skönt jag upplevde det också jätte bra men vart lite missnöjd över uppvaksdelen där det kändes som att man inte fick vila ordentligt utan att man skulle kissa sen kan man åka hem. Var sååå omtumlad efter narkosen och ville bara sova lite men blev så stressad av att de kändes som att de ville att man skulle gå. Så var det inte sist jag opades där men de var ju många år sen nu. oj va läskigt att du vaknat upp under narkos innan kan inte ens föreställa mig hur det känns!! Jag var otroligt rädd för narkosen men mest för att jag inte skulle vakna upp efter. Men är sååå tacksam för Ove han är så himla lugnande i sitt sett att vara! Får jag fråga varför man väljer framför muskeln? Har varit lite nyfiken på varför om ena är bättre än andra osv. Ja underpol finns inte mkt här ännu men gjorde ett lyft också så de tar nog ett tag, sedan måste jag äta antibiotika från å med idag då ena bröstet är påväg att kanske bli infekterat! Oj nu blev det super lång text haha
Gilla

Avrils

Kvinna ·

06 jun, 2024

Nelly92: jag valde framför muskeln pga: 1. Jobbar som dansare så kan inte riskera muskelpåverkan 2. Tycker framförbröst ser mer naturligt ut förutsatt att man har tillräckligt med egen vävnad för att dölja implantaten, vilket jag hade 3. Mindre risk för DB 4. Kort återhämtning kan träna överkropp efter 4 eckor vilket behövs i mitt jobb :) Jag har börjat få mer underpool nu, dem börjar bli riktigt fina! Uppdaterat galleriet med lite bilder :) Oj stackare med infektion! Men bra att du fått antibiotika då vänder det snabbt :)
Gilla

Nelly92

Kvinna ·

10 jun, 2024

Avrils okej tack för svar då förstår jag:) Jaa så segt med antibiotika och man vet inte ens om de hjälper känns det som men riktigt äckliga tabletter å svälja. Hur har det gått för er andra? Operationsdags? Jisabel?
Gilla

Operationsdags

Kvinna ·

10 jun, 2024

Nelly, jodå tack det tuffar på här. :) Men jag är dessvärre smått ångestfylld av mitt val av implantat.. Kände mig helt trygg och lugn med mitt val innan op, men nu har jag helt plötsligt börjat noja över den lilla risken om den här lymfcancern man kopplar till texturerade implantat.. satte ju in mentor siltex, likt många andra, men ja nej jag vet inte.. får katastroftankar. Tänk om jag åker på en svår cancerform om tio år, när min lilla dotter enbart är tio.. känns så dumt på något vis, så ytligt och egoistiskt ? men det kanske beror på att det är så himla nytt än(?) risken att något annat händer mig är ju betydligt större men du förstår säkert hur jag menar.. men smärtan är så gott som borta, stramar lite under ena bröstet mest, det högta har droppat ordentligt nu medan det vänstra fortfarande vandrar nedåt betydligt mer långsamt, men det ser bättre och bättre ut. :) bröstband en vecka till, sen slipper jag förhoppningsvis det! Hur mår du? ❤️
Gilla

Nelly92

Kvinna ·

10 jun, 2024

Operationsdags- åh vad ledsen jag blir av att läsa det, för jag vet exakt hur det känns:( Hade mina katastrof tankar i fem år innan jag vågade mig på en operation. Det är som du säger ytterst ovanligt att få det och mycket mindre risk med mentors än allergan. De tog dessutom bort allergan från marknaden men inte mentors texturerade så det säger ju också något för att lugna. Tänkte du denna tanke innan op? alltså visste du om risken? Men förhoppningsvis försvinner dina tankar tillslut och du kan vara glad över nya tittsen? skönt att höra att smärtan är borta och att de håller på sätter sig tillrätta:) Själv mår jag bra men är lite orolig för det var lite sårigt på två ställen och jag äter antibiotika nu, har ett återbesök imorgon så hoppas på goda nyheter men jag tycker det ser likadant ut som förra veckan med läkningen..
Gilla

Operationsdags

Kvinna ·

11 jun, 2024

Åh ? riktigt hemska tankar och känslor alltså. Försöker njuta och vara glad men det äts liksom upp av denna oro.. jag hade flera dialoger med min kirurg om det innan, och han var mycket noga med att tala om det flera gånger, men att även tillägga att man inte ska överdriva risken. En annan kirurg nämnde det inte ens på konsultationen och nästan mer viftade bort det när jag öppnade ämnet. Skrämmer mig lite att jag fått uppfattningen om att texturerade knappt används i vissa länder, men försöker lugna mig med precis det som du skriver, och väldigt många sätter ju faktiskt in dem. Vissa säger att man får cancer av alkohol, som jag dricker ibland, och säkert viss mat, produkter till hår och ansikte.. du förstår, lite sådär har jag bollat med mig själv men det är inte förrän nu när de sitter i mig som jag faktiskt äts upp lite av det. Kan inte ens föreställa mig att operera om mig, ursa. Mått så dåligt över att inte till 100% kunnat varit där för min lilla nu under läkningstiden med haha, känslig som man är :”) jadu jag blir inte riktigt klok, men förstår att du bytte, och gläds med dig. Hoppas du kommer trivas med dina nya ❤️ Så tråkigt med det du skriver, och att behöva äta antibiotika :/ hoppas verkligen på bra nyheter på ditt besök! Ska hålla tummarna för dig :)
Gilla

bananacookie

Kvinna ·

11 jun, 2024

Skönt att höra att det går framåt för oss alla men så klart inte roligt med infektion -Nelly. Även för mig blir det bättre o bättre, har inte direkt ont men klåda på brösten o runt bröstkorgen samt riktigt känsliga vårtor, vill helst inte nudda ens med tyg. Det som är jobbigast för mig är psykiskt, känner mig nere pga att jag inte kan göra vad o hur mycket jag vill. Vill känna mig normal(som vanligt) o inte handikappad. Tänker ibland att de måste bort så allt blir som innan, även om det ju inte blir det om man går in igen o rotar.
Gilla

Nepnep

Kvinna ·

26 jun, 2024

Hej girls! Nu har det gått en tid. Hur mår ni? Har alla läkt fint och börjat leva som vanligt igen? Hur har er omgivning reagerat på förändringen? ?
Gilla

Avrils

Kvinna ·

28 jun, 2024

Nepnep: för mig har det gått super! Känner mig helt återställd och älskar mina nya bröst! Ingen i min omgivning har märkt nått förutom mina närmsta vänner som sett mig i typ bikini ;) Gjorde ju inga bomber utan en ganska diskret förstoring. Har börjat komma tillbaka ganska bra i jobbet (dansare) också! Så himla nöjd med allt runt operationen. Hur har det gått för dig? :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem