Nyhet på POF! Nu kan du ladda upp bilder och videor direkt i forumtrådar.
Gorrgan profilbild

Gorrgan

Kvinna ·

11 feb, 2018

Bröstförstoring Mars 2018

Bröstförstoring

Efter att ha läst tråden för alla förväntansfulla februarioperationer så är det dax för en även för oss med marsoperationer. Jag är 43 och lever med min sambo och vår stora familj med ett gäng barn samt hund i Stockholm. Mått dåligt över mina bröst i över tio år, yngsta barnet är 15, så att nu äntligen ta steget till förändring känns än så länge overkligt. Efter att ha läst och jämfört bland en mängd olika kliniker så fastnade jag tillslut för Nordiska Kliniken och var där på en första konsultation den 3/2 hos Mattias Elmer (spännande med 3D fotografering) det kändes så rätt och bra. Behövde inget lyft utan endast förstoring och det blir Motiva full 550cc. Ska dit på en andra konsultation den 13/2 för att vara helt säker på storleken, min oro är att dem ska bli lite för stora..... Operationen är bokad till den 5/3.

Sortera efter

amandaaa profilbild

amandaaa

Kvinna ·

11 feb, 2018

Jag funderar också på att göra operationen i Mars, ska på konsultation nu om två veckor. Men är orolig för att det ska bli komplikationer och inte hinna läka till sommaren.
Gilla
Gorrgan profilbild

Gorrgan

Kvinna ·

11 feb, 2018

Tänkte som dig jag också men det är ändå typ 5 mån innan sommaren är här så det kommer hinna läka. Tittade även jag på Akademikliniken men valet föll på Nordiska Kliniken, känns toppen.
Gilla
fritiof profilbild

fritiof

Kvinna ·

11 feb, 2018

Hej! Jag är också en som ska opas i mars, närmare bestämt den 12:e. Är i nuläget endast väldigt förväntansfull och nervositeten har inte krupit sig på... än! Mitt val, eftersom jag bor i Skåne, föll på Citadellkliniken och Jörg Bohn. Vad jag har förstått det som kommer brösten läka med marginal till sommaren, åtminstone om man inte åker på större komplikationer! Kul med fler som ska förändra bysten nästa månad :D
Gilla
Gorrgan profilbild

Gorrgan

Kvinna ·

11 feb, 2018

Håller med, inte nervös ännu men usch för sista helgen innan man ska in på måndagen.... Känns som att det är nu man ska göra det för att hinna ha det läkt ordentligt innan sommaren, annars hade det blivit till att avvakta till i höst. Vad har du valt för strl? Ser att vi är ungefär lika långa och nästan samma vikt.
Gilla
fritiof profilbild

fritiof

Kvinna ·

11 feb, 2018

Ja, antagligen kommer man behöva en del psykiskt stöd den helgen för att inte flippa ut totalt haha...! Håller helt med. Jag var inne på att vänta tills hösten, men när de erbjöd mig en tid i mars tänkte jag bara att "då kör vi!". Det är ju härligt med en extra sommar med fina, nya boobies också :) Jag velar mellan två storlekar fortfarande, det lutar åt 500cc full, men har inte släppt 425cc demi än. Dock kändes 425:orna lite mesiga och tråkiga på konsultationen, men jag är livrädd att 500 ska se så "utstickande" och extremt ut... Finns en viss sannolikhet att jag får dra in på en konsultation till inom de 4 veckorna som är kvar till op om inte hjärtat talar om för mig vad jag ska ha! Och du har valt 550cc enligt presentationen? :D
Gilla
fritiof profilbild

fritiof

Kvinna ·

11 feb, 2018

Åh! Såg ditt första inlägg nu igen. Spännande att se om du håller kvar vid samma storlek efter tisdag - du måste uppdatera!!!
Gilla
JagLisa profilbild

JagLisa

Kvinna ·

11 feb, 2018

Ja! Det behövs verkligen en tråd för oss som har OP i mars. Jag hållet på med ”ris testet” va lättare än vad ja trodde.. ska bli spännande att se om de är likt den stl. Jag bestämmer mig för på konsultationen.
Gilla
karolean profilbild

karolean

Kvinna ·

11 feb, 2018

Jag ska också operaras i mars, den 27! Har kört ristestet nu, och gått runt med det i två dagar. Känns toppen!
Gilla
fritiof profilbild

fritiof

Kvinna ·

11 feb, 2018

Vad roligt med fler som opas i mars! Ristestet motsvarade konsultationen väldigt bra för mig. Tänk bara på att allt ni provar, exempelvis 300cc (3dl) motsvarar egentligen 350cc eftersom ni lägger riset framför bröstet :D Det tog ett tag för mig innan jag gjorde den kopplingen...
Gilla
Gorrgan profilbild

Gorrgan

Kvinna ·

12 feb, 2018

Har inte testat med ris hemma.....kanske vore en idé att göra det. Är ju inne på 550cc full men är rädd för att känslan ska bli ”here comes the boobs, och sen kommer jag”. Visst på konsultationen kändes det toppen men det är tur att jag sa till om en extra bara för att inte gå runt med rädslan. Som det är nu så är det mängder av tankar - gör jag rätt - är jag inte riktigt klok mm Har ju velat detta såå länge men nu när man är mitt i det så börjar det kännas läskigt.
Gilla
fritiof profilbild

fritiof

Kvinna ·

12 feb, 2018

Gorrgan - Riset är verkligen att rekommendera så man kan gå runt med det under en längre tid och känna på tyngden och hur (eventuellt) osmidig man blir... Tror det kommer bli väldigt bra för dig! Man vänjer sig ofta vid storleken också. Men det är klart, skräcken är att få en porrstjärna-look. Jag tror att min skräck för att de blir för små är ungefär lika stor som skräcken att de blir för stora...
Gilla
En.vacker.dag profilbild

En.vacker.dag

Kvinna ·

12 feb, 2018

Jag tror mitt inlägg här försvann..eller så vart det inte skickat. Jag ska operera mig 7 mars på akademikliniken. Har mycket tankar och funderingar kring val av storlek just nu så det är det som snurrar i mitt huvud så här en månad innan operation. Jag har lagt in några förebilder i mitt galleri. Är livrädd att få för stora bröst så med vetskapen om att jag pga min bröstbredd inte kan lägga in mindre än 360 cc gör mig lite nervös.. Kul om vi alla kan följas åt fram tills det är dags och tiden efter!
Gilla
karolean profilbild

karolean

Kvinna ·

12 feb, 2018

En.vacker.dag - Jag har bröstbredd 14 och blivit rekommenderad att göra 425 Motiva Demi. Den hör ju egentligen en bröstbredd på 13 vad jag kan se i motiva tabellen. Frågan är om inte du te.x kan gå ner till bröstbredd 12 och kolla på dom storlekarna? Känner att jag får kolla med min kirurg ang. varför jag får den för 13cm. Vill ju gärna ha en klyfta. hmhmm...
Gilla
En.vacker.dag profilbild

En.vacker.dag

Kvinna ·

13 feb, 2018

karolean skrev:

En.vacker.dag - Jag har bröstbredd 14 och blivit rekommenderad att göra 425 Motiva Demi. Den hör ju egentligen en bröstbredd på 13 vad jag kan se i motiva tabellen. Frågan är om inte du te.x kan gå ner till bröstbredd 12 och kolla på dom storlekarna? Känner att jag får kolla med min kirurg ang. varför jag får den för 13cm. Vill ju gärna ha en klyfta. hmhmm...

Jag har 13 i bröstbredd och att gå ner till 12.5 cm (innebar ju bara en skillnad på 2.5 mm smalare på varje sida) var ok men inte mer tyckte kirurgen... Jag tänker att det ser konstigt ut att gå ner för mycket i förhållande till ens egna bröstbredd så det ska man nog passa sig för så det inte blir "tennisbollseffekten". Jag är inte så noga med tight klyfta faktiskt. Det kan man fixa med pushup.. jag är mer noga med att få behålla mina sideboobs som jag gillar. Det skapar snygg timglasfigur.
Gilla
En.vacker.dag profilbild

En.vacker.dag

Kvinna ·

13 feb, 2018

karolean skrev:

Jag har 13 i bröstbredd och att gå ner till 12.5 cm (innebar ju bara en skillnad på 2.5 mm smalare på varje sida) var ok men inte mer tyckte kirurgen... Jag tänker att det ser konstigt ut att gå ner för mycket i förhållande till ens egna bröstbredd så det ska man nog passa sig för så det inte blir "tennisbollseffekten". Jag är inte så noga med tight klyfta faktiskt. Det kan man fixa med pushup.. jag är mer noga med att få behålla mina sideboobs som jag gillar. Det skapar snygg timglasfigur.
Gilla
Gorrgan profilbild

Gorrgan

Kvinna ·

14 feb, 2018

Skulle ju uppdatera ang storleksvalet, kunde inte gå på andra konsultationen pga sjukdom så blev tvungen att flytta den till den 23/2. Så besviken men blir man sjuk så blir man. Sitter just nu och betalar hela kalaset :) så nu finns det ingen återvändo. Snart bara två veckor kvar och nerverna börjar visa sig. Orolig över hur ont man kommer ha efteråt eftersom jag inte tål morfin. Men de lär ha andra alternativ för jag kan inte vara ensam om att inte tåla det.
Gilla
En.vacker.dag profilbild

En.vacker.dag

Kvinna ·

14 feb, 2018

Gorrgan skrev:

Skulle ju uppdatera ang storleksvalet, kunde inte gå på andra konsultationen pga sjukdom så blev tvungen att flytta den till den 23/2. Så besviken men blir man sjuk så blir man.
Sitter just nu och betalar hela kalaset :) så nu finns det ingen återvändo. Snart bara två veckor kvar och nerverna börjar visa sig.
Orolig över hur ont man kommer ha efteråt eftersom jag inte tål morfin. Men de lär ha andra alternativ för jag kan inte vara ensam om att inte tåla det.

Ja de har säkert alternativ när man inte tål morfin. Jag tål morfin men är så rädd att må illa så vill helst inte ta det... Jag har exakt 3 veckor kvar. Shit..tänkte att det var över en månad kvar men fasen det är ju bara 3 veckor kvar... gaah. Måste bestämma mig för storlek snart alltså....skit!!
Gilla
Gorrgan profilbild

Gorrgan

Kvinna ·

16 feb, 2018

Jag mår galet illa av morfinet så kirurgen får koka ihop något annat både där på kliniken och för värktabletterna hemma. Ja tiden rinner iväg, två veckor kvar för mig på måndag och jag är inte klar över storleken ännu. Ska dit på fredag 23/2 på min andra eftersom jag fick skjuta upp den så det är ju skönt. Verkar som att jag var först ut i mars?
Gilla
Minimums profilbild

Minimums

Kvinna ·

16 feb, 2018

Alltså, opp om mindre än en månad nu.. 14/3 börjar bli nervöst! Kan ev bli en till konsultation dock då jag gått ner lite i vikt sen i januari...
Gilla
Minimums profilbild

Minimums

Kvinna ·

16 feb, 2018

Väntar med spänning på rapporterna nu när mars närmar sig å vi börjar opp oss.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem