Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Gorrgan profilbild

Gorrgan

Kvinna ·

11 feb, 2018

Bröstförstoring Mars 2018

Bröstförstoring

Efter att ha läst tråden för alla förväntansfulla februarioperationer så är det dax för en även för oss med marsoperationer. Jag är 43 och lever med min sambo och vår stora familj med ett gäng barn samt hund i Stockholm. Mått dåligt över mina bröst i över tio år, yngsta barnet är 15, så att nu äntligen ta steget till förändring känns än så länge overkligt. Efter att ha läst och jämfört bland en mängd olika kliniker så fastnade jag tillslut för Nordiska Kliniken och var där på en första konsultation den 3/2 hos Mattias Elmer (spännande med 3D fotografering) det kändes så rätt och bra. Behövde inget lyft utan endast förstoring och det blir Motiva full 550cc. Ska dit på en andra konsultation den 13/2 för att vara helt säker på storleken, min oro är att dem ska bli lite för stora..... Operationen är bokad till den 5/3.

386

Sortera efter

Fidde

Kvinna ·

29 apr, 2018

Sf88 Vad har du för sportbh... Ska OP 9/5 av samma läkare som du... Bra om jag har den hemma..
Gilla

Sf88

Kvinna ·

29 apr, 2018

Fidde skrev:

Sf88

Vad har du för sportbh...
Ska OP 9/5 av samma läkare som du...
Bra om jag har den hemma..

Jörg sa att jag skulle köp någon med så lite stöd som möjligt, typ sloggi! Men jag kunde inte hitta någon sloggi o min storlek... så jag köpte ett två pack på maxi i strl XL el xxl? Kunde varit lite större, men helt okej ändå... ska ju bara sova med den :)
Gilla

Sophoto

Kvinna ·

05 maj, 2018

Lagt ut bilder på 2 månaders gamla bröst. Är så himla glad att jag gjorde den här operationen. Är så nöjd!
Gilla

Sweety71

Kvinna ·

05 maj, 2018

Sophoto Jättefina! Har oxå lagt ut mina, jag opades igår morse....kunde inte hålla mig :)
Gilla

Sophoto

Kvinna ·

05 maj, 2018

Fan vad kul. Förstår vad du menar, man blir så jävla exalterad när man äntligen gjort det. Det där kommer bli så himla bra. Det är kul att så utvecklingen när dom bakar in sig och lägger sig till rätta. Tack så jättemycket föresten. Är så glad att dom blev så bra
Gilla

Sweety71

Kvinna ·

05 maj, 2018

Precis, bara längtar nu tills mina är färdigbakade. Hur känns dina nu så här 2mån senare? FF hårda eller har dom mjuknat på sig? Dom ser mjuka ut iaf. :)
Gilla

Madde95

Kvinna ·

05 maj, 2018

Sophoto skrev:

Lagt ut bilder på 2 månaders gamla bröst. Är så himla glad att jag gjorde den här operationen. Är så nöjd!

Sååå fina!!🙂 Ska med lägga ut på måndag när dem är 2 månader!
Gilla

Sophoto

Kvinna ·

05 maj, 2018

Sweety71 skrev:

Precis, bara längtar nu tills mina är färdigbakade. Hur känns dina nu så här 2mån senare? FF hårda eller har dom mjuknat på sig? Dom ser mjuka ut iaf. :)

Fortfarande lite hårda , men mycket mjukare än när dom var färska. Men nu kan man klämma på dom utan att det gör ont
Gilla

Sophoto

Kvinna ·

05 maj, 2018

Madde95 skrev:

Sophoto skrev:

Sååå fina!!🙂 Ska med lägga ut på måndag när dem är 2 månader!

Tack så mycket <3 gör det blir jätte nyfiken
Gilla

Madde95

Kvinna ·

07 maj, 2018

Nu finna två nya bilder i mitt silvergalleri :)
Gilla

Sophoto

Kvinna ·

07 maj, 2018

jätte fina :D
Gilla

sthlm

Kvinna ·

18 maj, 2018

Inte mkt aktivitet i tråden nu... :) hur går det för er? Jag känner mig 100 % återställd här och har köpt mina första bikinis, så kul!
Gilla

Madde95

Kvinna ·

18 maj, 2018

sthlm skrev:

Inte mkt aktivitet i tråden nu... :) hur går det för er?
Jag känner mig 100 % återställd här och har köpt mina första bikinis, så kul!

Känner mig också helt återställd :) Men jag kan inte göra push ups :/ I och med att jag la bakom bröstmuskeln så kanske jag behöver träna upp dem igen. Jag har med köpt bikinis :D Är så glad när jag står i provrummen nu för tiden :) Allt sitter så fint vid brösten. Känner mig mer kvinnlig.
Gilla

Sophoto

Kvinna ·

18 maj, 2018

jag insåg att jag behöver köpa en ny bikini haha. känner mig rätt så återställd, men det känns i bröstmusklerna när jag göra vissa rörelser. känns obehagligt lixom. men ska försöka träna upp musklerna och se om det går över. är så jävla nojjig för muskelpåverkan.
Gilla

Madde95

Kvinna ·

19 maj, 2018

Sophoto skrev:

jag insåg att jag behöver köpa en ny bikini haha. känner mig rätt så återställd, men det känns i bröstmusklerna när jag göra vissa rörelser. känns obehagligt lixom. men ska försöka träna upp musklerna och se om det går över. är så jävla nojjig för muskelpåverkan.

Är också nojig över det :/ jag har inte mitt sista återbesök förrän i augusti dessutom...
Gilla

Miss.s

Kvinna ·

22 maj, 2018

Hej alla. Jag är så otroligt nöjd över mina bröst, ska på återbesök 20 juni. Dom både ser och känns helt naturliga. Vissa rörelser kan/vågar jag ej göra på gymmet, gör ej ont men känns konstigt. Sen undrar jag var ni andra köper kläder? Jag har strl S lr liten M, men har svårt att hitta kläder som sitter bra, altingen för tajt över brösten lr för stort i övrigt. Bikini köpte jag 1 men är jättesvårt att hitta 75F (i vanliga affärer typ hm o liknande) samma sak med bh. Får ej ha med bygel, är nästan omöjligt då.
Gilla

Madde95

Kvinna ·

22 maj, 2018

Miss.s skrev:

Hej alla. Jag är så otroligt nöjd över mina bröst, ska på återbesök 20 juni. Dom både ser och känns helt naturliga. Vissa rörelser kan/vågar jag ej göra på gymmet, gör ej ont men känns konstigt. Sen undrar jag var ni andra köper kläder? Jag har strl S lr liten M, men har svårt att hitta kläder som sitter bra, altingen för tajt över brösten lr för stort i övrigt. Bikini köpte jag 1 men är jättesvårt att hitta 75F (i vanliga affärer typ hm o liknande) samma sak med bh. Får ej ha med bygel, är nästan omöjligt då.

Ett tips när du köper bikini är att köpa såna man knyter. Jag köpte en på hm i storlek 42, jag har 36 i andra fall haha. Men i och med att man knyter den ser det inte konstigt ut och man kan bestämma hur hårt den ska sitta. Kläder har jag med svårt för. Satsa på stretchiga toppar kanske?
Gilla

Sweety71

Kvinna ·

08 jun, 2018

Hej Marsgänget Kliver in här och vill höra lite hur era boobs mår nu såhär ett par månader senare :) Ni som opererade er på nordiska och fick en hemsk stödbh, med bygel, klarade ni av att använda den 24/7 eller har ni använt er av andra bhar? Mina blev 5v idag och nu ska jag använda min tortyr i 6mån, 24/7...använt den till och från i veckan. Gillar verkligen inte den. Har köpt andra bra bhar med stöd, som jag altinerar med. Vad har ni sovit i? Bhn? Hur som helst så mår mina bra, mjuknat på bra och är runda och fina. Jättenöjd än så länge iaf :)
Gilla

Madde95

Kvinna ·

11 jun, 2018

Sweety71 skrev:

Hej Marsgänget
Kliver in här och vill höra lite hur era boobs mår nu såhär ett par månader senare :) Ni som opererade er på nordiska och fick en hemsk stödbh, med bygel, klarade ni av att använda den 24/7 eller har ni använt er av andra bhar?
Mina blev 5v idag och nu ska jag använda min tortyr i 6mån, 24/7...använt den till och från i veckan. Gillar verkligen inte den. Har köpt andra bra bhar med stöd, som jag altinerar med. Vad har ni sovit i? Bhn?
Hur som helst så mår mina bra, mjuknat på bra och är runda och fina. Jättenöjd än så länge iaf :)

Mina mår bra och jag är helt återställd. Opererades den 12:e mars :). Har fått mycket bristningar som jag håller på att behandla med Newgel. Får se om det hjälper. Oj vad länge du ska ha tortyren :o jag opererades på Bellakliniken. Fick också ha en tortyrbh med bygel + bröstband. Hade det i ca 7,5 veckor. Det var bara att härda ut typ :/ använde mycket kompresser för att motverka skav.
Gilla

fritiof

Kvinna ·

11 jun, 2018

Hej alla! Mina bröst är HELT återställda och jag är helt återställd! Kan träna vad som helst på gymmet, kan lyfta allt på jobbet. Dom är lika klämvänliga som ett par riktiga bröst. Känns helt och håller som mina egna! Ligger och sover på magen igen. Känns som att dom alltid varit mina. Och satans snygga är dom också! I efterhand känner jag att jag hade kunnat välja ett par större, men samtidigt passar dessa väldigt bra till min kropp och jag älskar "looken" av mellanprofilen. Att den är lite bredare och inte så putig. Det här är det bästa jag lagt pengarna på ever! Mina ärr i armhålan syns knappt längre och ingenting känns konstigt. Det enda som är lite tråkigt är att jag har pyttelite ojämnheter på undersidan av båda brösten när jag böjer mig fram. Men det är nog för att jag tappat ca 7 kg sedan operationen, vilka jag tänkte gå upp igen. Tror jag har för lite underhudsfett just nu. Som tur är syns det inte, utan känns bara lite när man böjer sig fram! Jag är SÅÅÅ nöjd!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem