Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mini_me1 profilbild

Mini_me1

Kvinna ·

21 jul, 2019

Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)

Fettsugning

Är det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!

1799

Sortera efter

Anonym användare

10 nov, 2019

Men hur fungerar detta i praktiken? Man har på sig den dag och natt och den enda gången man tar av den är när man duschar? Sen torkar man sig noga och sätter på sig allting igen? Och detta har man då på sig i 4-6 veckor eller? Har också hört så olika om man ska massera tagställena eller ej. Vissa säger ja och andra säger tvärnej. När en närstående till mig gjorde detta (endast fettsugning då) så var hen tvungen att massera två gånger om dagen och då minst 20 minuter per tillfälle. Förstår att man får fråga kirurgen men fattar inte hur det kan skilja sig så olika. Tänker ju ändå att massage borde vara bra då dom rekommenderar lpg (visserligen inte samma) men lätt massage iaf eftersom det ökar blodcirkulation och därmed läkning och annat invändigt.
Gilla

Raja

Kvinna ·

10 nov, 2019

Undrar också när man ska tvätta det där svettiga kompressionplagget..? I USA kör de hårt med lymfmassage efteråt.
Gilla

Raja

Kvinna ·

10 nov, 2019

Jag pratade lite mer ordentligt med min partner igår och han tycker jag är fin som jag är men förstår mig. Han blev lite orolig för tagställena. Han sa att "de växer väl till sig igen" men jag tror väl att de kanske inte gör det så lätt? Det är väl poängen med fettsugning, att få bort det ganska permanent? Hur är det egentligen med det? Jag vill ju inte bli alltför platt på magen och inte alltför mager om låren. Kirurgen lär väl heller inte ta ut så att det ser hemskt ut (och jag ska ju också instruera honom noga hur jag vill ha det). Jag kan inte gå upp i vikt, liksom bestämma mig för det, det händer inget. Jag har lite svårt att avgöra hur mkt 600 ml är, det kanske är hellugnt att ta det utan att man ens ser det så mycket? Kanske är jag orolig i onödan. Hur har ni andra upplevt tagställena, främst ni som gjort detta pga önskan om större bröst och fick fettsugningen "på köpet"?
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

10 nov, 2019

Smulan88 skrev:

Men hur fungerar detta i praktiken? Man har på sig den dag och natt och den enda gången man tar av den är när man duschar? Sen torkar man sig noga och sätter på sig allting igen? Och detta har man då på sig i 4-6 veckor eller?

Har också hört så olika om man ska massera tagställena eller ej. Vissa säger ja och andra säger tvärnej. När en närstående till mig gjorde detta (endast fettsugning då) så var hen tvungen att massera två gånger om dagen och då minst 20 minuter per tillfälle. Förstår att man får fråga kirurgen men fattar inte hur det kan skilja sig så olika. Tänker ju ändå att massage borde vara bra då dom rekommenderar lpg (visserligen inte samma) men lätt massage iaf eftersom det ökar blodcirkulation och därmed läkning och annat invändigt.

Jag hade gördeln från kliniken dygnet runt de första 4-5 dagarna. Sen fram till 2 veckor så hade jag den gördeln på natten och egen kompressionsbyxa (typ tajt strumpbyxa gjord för lipoderm som ska ha en inbyggd "lymfmassage") på dagen. Efter det endast kompressionsbyxan på dagen. Bestämt att jag ska fortsätta med den i 2 veckor till, men instruktionen från kliniken var totalt 4 veckor. Jag har tvättat 2 ggr i veckan och då har jag haft ett extra par kompressionsbyxor att ha på mig under tiden men har jag varit hemma så har jag tagit klinikens gördel istället. För brösten så har jag haft en back-up bh eftersom jag först fick en för liten storlek och den lilla funkar om jag endast knäpper nedersta knapparna. Gällande massage så avrådde de från massage och lpg under de första 4 veckorna, huden/under huden behövde då läka. Men nu kan jag börja så ska börja köra lite försiktigt på tagarställena.
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

10 nov, 2019

Raja skrev:

Jag pratade lite mer ordentligt med min partner igår och han tycker jag är fin som jag är men förstår mig. Han blev lite orolig för tagställena. Han sa att "de växer väl till sig igen" men jag tror väl att de kanske inte gör det så lätt? Det är väl poängen med fettsugning, att få bort det ganska permanent? Hur är det egentligen med det?
Jag vill ju inte bli alltför platt på magen och inte alltför mager om låren. Kirurgen lär väl heller inte ta ut så att det ser hemskt ut (och jag ska ju också instruera honom noga hur jag vill ha det). Jag kan inte gå upp i vikt, liksom bestämma mig för det, det händer inget.
Jag har lite svårt att avgöra hur mkt 600 ml är, det kanske är hellugnt att ta det utan att man ens ser det så mycket? Kanske är jag orolig i onödan.
Hur har ni andra upplevt tagställena, främst ni som gjort detta pga önskan om större bröst och fick fettsugningen "på köpet"?

Eftersom man tar bort fettcellerna vid fettsugning så har jag hört att om man går upp i vikt så ökar man först på andra områden på kroppen. .
Gilla

Venize

Kvinna ·

11 nov, 2019

Loppan80 Lykke til i dag ☺️?
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

11 nov, 2019

Venize skrev:

Tack så mycket! ??? Jag är sååå nervös och förväntansfull. Det har knappt blivit någon sömn inatt.
Gilla

Venize

Kvinna ·

11 nov, 2019

Det skjønner jeg☺️ gleder meg til å høre hvordan det har gått ?
Gilla

Raja

Kvinna ·

11 nov, 2019

Åh vad spännande! Lycka till Loppan80!
Gilla

Anonym användare

11 nov, 2019

Loppan80 skrev:

Venize skrev:

Tack så mycket! ??? Jag är sååå nervös och förväntansfull. Det har knappt blivit någon sömn inatt.

Stort lycka till loppan! Ska bli kul att höra om allt sen! <3
Gilla

Knasen

Kvinna ·

11 nov, 2019

Loppan Hur gick det? Är också så väldigt nyfiken på allt ?
Gilla

Anonym användare

11 nov, 2019

Jag med. Väldigt spännande. :-)
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

11 nov, 2019

Tack för era lyckönskningar. ? Nu ligger jag på avdelningen där jag ska stanna över natten. Eget rum, känns lyxigt. Allt har gått jättebra. Utom att jag höll på att svimma innan op när kirurgen fotade och ritade. ?? Kom hit ca 09:30 men kom inte in till op förrän ca 13. Sövningen som jag varit så orolig för gick jättebra. Karl tog bort 1200 ml fett ut mage, flanker och rygg. Sprutade in 360 ml i hö bröst och 330 ml i vä bröst. (Hade ca 180/220 innan) Sen var det fullt. ? Hade ont i brösten precis när jag vaknade. Men ingen annanstans. Fick morfin och då gick det över snabbt. Har inte känt mer i brösten än efter det. Har suttit mycket i sängen men efter en stund blir jag trött i ryggen och måste vila. Har även varit uppe och rört på mig några gånger. Känns som mensvärk ungefär. Definitivt överkomligt än så länge. Har en special-bh samt en korsett (som är ganska klumpig men verkar som att jag får en annan imorgon). Karl har varit jättebra, väldigt lugn. Och övrig personal på Art Clinic är fantastiska. Just nu mår jag väldigt bra. ?
Gilla

Raja

Kvinna ·

11 nov, 2019

Grattis! Vad fint! Det låter ju perfekt!
Gilla

Anonym användare

11 nov, 2019

Loppan80 skrev:

Tack för era lyckönskningar. ? Nu ligger jag på avdelningen där jag ska stanna över natten. Eget rum, känns lyxigt.

Allt har gått jättebra. Utom att jag höll på att svimma innan op när kirurgen fotade och ritade. ??

Kom hit ca 09:30 men kom inte in till op förrän ca 13. Sövningen som jag varit så orolig för gick jättebra.

Karl tog bort 1200 ml fett ut mage, flanker och rygg. Sprutade in 360 ml i hö bröst och 330 ml i vä bröst. (Hade ca 180/220 innan) Sen var det fullt. ?

Hade ont i brösten precis när jag vaknade. Men ingen annanstans. Fick morfin och då gick det över snabbt. Har inte känt mer i brösten än efter det.

Har suttit mycket i sängen men efter en stund blir jag trött i ryggen och måste vila. Har även varit uppe och rört på mig några gånger. Känns som mensvärk ungefär. Definitivt överkomligt än så länge.

Har en special-bh samt en korsett (som är ganska klumpig men verkar som att jag får en annan imorgon).

Karl har varit jättebra, väldigt lugn. Och övrig personal på Art Clinic är fantastiska.

Just nu mår jag väldigt bra. ?

Åh så kul med uppdatering och tack för du delade med dig så mycket av din upplevelse. Hoppas mycket stannar nu :). Uppdatera gärna snart igen. Och gärna med bilder om du vill :) Stor kram på dig loppan!
Gilla

Venize

Kvinna ·

11 nov, 2019

Wow! Så bra Loppan80☺️ Og så fint at formen er så fin. Slapp godt av så blir det spennende å følge deg fremover☺️
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

11 nov, 2019

Loppan80 skrev:

Tack för era lyckönskningar. ? Nu ligger jag på avdelningen där jag ska stanna över natten. Eget rum, känns lyxigt.

Allt har gått jättebra. Utom att jag höll på att svimma innan op när kirurgen fotade och ritade. ??

Kom hit ca 09:30 men kom inte in till op förrän ca 13. Sövningen som jag varit så orolig för gick jättebra.

Karl tog bort 1200 ml fett ut mage, flanker och rygg. Sprutade in 360 ml i hö bröst och 330 ml i vä bröst. (Hade ca 180/220 innan) Sen var det fullt. ?

Hade ont i brösten precis när jag vaknade. Men ingen annanstans. Fick morfin och då gick det över snabbt. Har inte känt mer i brösten än efter det.

Har suttit mycket i sängen men efter en stund blir jag trött i ryggen och måste vila. Har även varit uppe och rört på mig några gånger. Känns som mensvärk ungefär. Definitivt överkomligt än så länge.

Har en special-bh samt en korsett (som är ganska klumpig men verkar som att jag får en annan imorgon).

Karl har varit jättebra, väldigt lugn. Och övrig personal på Art Clinic är fantastiska.

Just nu mår jag väldigt bra. ?

Vad härligt att höra att det gått så bra! Berätta gärna om vilka instruktioner som du har fått nu efteråt :)
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

12 nov, 2019

Godmorgon! Lite halvdåligt med sömn inatt. Vid 03 kapitulerade jag och bad om värktabletter. Det blev tungt för ryggen. Men mår fortfarande över förväntan. Läkaren var nyss inne och tittade till mig. Sa att allt såg bra ut. Jag hade varit lite fundersam då han pratat om mer klyfta och jag tyckte att det såg ut som innan ovanifrån. Men det var pga att allt var svullet, även mellan brösten. Han trodde att det skulle bli jättefint. ? Ska blir så spännande att se hur mycket som stannar kvar och när svullnaden lägger sig. Jag återkommer med vilka förhållningssätt jag får. Det första han gjorde nu var att säga att bh:n jag fått var för liten. Den fick inte trycka åt.
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

12 nov, 2019

Loppan80 skrev:

Godmorgon!
Lite halvdåligt med sömn inatt. Vid 03 kapitulerade jag och bad om värktabletter. Det blev tungt för ryggen. Men mår fortfarande över förväntan.
Läkaren var nyss inne och tittade till mig. Sa att allt såg bra ut. Jag hade varit lite fundersam då han pratat om mer klyfta och jag tyckte att det såg ut som innan ovanifrån. Men det var pga att allt var svullet, även mellan brösten. Han trodde att det skulle bli jättefint. ?

Ska blir så spännande att se hur mycket som stannar kvar och när svullnaden lägger sig.

Jag återkommer med vilka förhållningssätt jag får. Det första han gjorde nu var att säga att bh:n jag fått var för liten. Den fick inte trycka åt.

Tänker du köra utan värktabletter? Jag hade inte ont men körde på morfinen i 3 dagar eftersom jag inte visste hur ont det skulle göra. Men det gick finfint för mig att sluta efter det. Och mådde väldigt mycket bättre efter att jag slutade med morfinet. Skönt att läkaren sa att allt gått bra! Jag fick också en för liten bh, kanske bra att skicka med till alla andra, att dubbelkolla det innan ni går hem. Hur menar du med mer klyfta? Blir det inte mer klyfta om de blir större? :)
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

12 nov, 2019

Nej jag blev tillsagd idag att jag skulle ta värktabletter. Om jag kände smärta kunde det försämra läkningsprocessen. Så då får jag göra det. Jag har ju aldrig haft nån klyfta i stort sett. Men han har fyllt på så att dekolletaget ska bli finare. :) Sen har väl alla olika bröst och en del sitter närmare andra mer isär. Och med denna metod kan man ju inte forma brösten utan man behåller väl till stor del den form som man har? :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem