Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mini_me1 profilbild

Mini_me1

Kvinna ·

21 jul, 2019

Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)

Fettsugning

Är det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!

1799

Sortera efter

Mini_me1

Kvinna ·

19 dec, 2019

Smulan, hur går det för dig?
Gilla

Knasen

Kvinna ·

19 dec, 2019

Jag tänker på du Smulan!!!
Gilla

Knasen

Kvinna ·

19 dec, 2019

Dig skulle det stå!
Gilla

Anonym användare

19 dec, 2019

Tack hörni. Jag kan säga att så dåligt som jag mått idag har jag aldrig mått. Den ångesten. Den paniken och de tankarna. Har tänkt på mina barn. Om något skulle hända. Var det värt det då? Att dom blir lämnade utan en mamma eller får en mamma som inte mår bra av sin kropp. Mina tankar har snurrat hej vilt idag. Topp tre det värsta jag mått i hela mitt liv och då har jag haft tuffa saker som hänt mig. Men Patrik ringde. Han skulle ringa efter 16 men till slut messade jag och vi bestämde att höras efter 18 som sen blev 19.30. Då jag och sambon skulle ut och äta. Vilket blev den sämsta middagen ever eftersom jag haft NOLL matlust idag. Herregud vad jag inte varit hungrig eller sugen på något. Dygnet i Sthlm som skulle bli så mysigt med julklappar och annat blev katastrof med ångest och gråtattacker. Jag satt liksom halvvägs till Sthlm på McDonalds och grät framför min sambo. DEN ångesten. Men nu kom jag av mig. Patrik ringde. Vi gick genom de risker som finns skrivna på samtycket och han lugnade mig. Väldigt bra. Och jag är fortfarande ångest påfylld, skakar hejvilt och är rädd för vad det kan bli om det blir fel. Men vi bestämde iaf att jag kommer imorgon en timme tidigare för att prata igenom allt i lugn och ro och sen får vi se. Men nu lutar det åt att jag vågar och vill tro det bästa men som sagt, jag mår skit. Jag mår verkligen katastrofalt. Och försöker fråga mig är det magkänslan som säger nej? Eller är det nerverna som spökar för mig? Jag vet inte. Men vi får se. Ett litet steg i taget. Tack för ni bryr er.
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

19 dec, 2019

Oh, fy vilken dag du har haft. Bra att Patrik kunde gå igenom allt och förklara och lugna. Tänk, imorgon när du vaknar upp så kommer det att kännas sååååå mycket bättre, då kommer du att vara lättad! Jag hoppas du lyckas sova lite inatt och sen får du skriva imorgon efter att du kommit hem om hur allt har gått. Det kommer att gå bra och de kommer att ta så bra hand om dig. Styrkekram!
Gilla

Knasen

Kvinna ·

19 dec, 2019

Synd att han ej kunde ringa tidigare!! Tycker han borde gjort det, men skönt han hörde av sig och kanonbra utsv honom att säga att ni tar beslut imorgon! Allt kan kännas annorlunda då och särskilt efter att ha fått prata i lugn o ro med Patrik! Gå helt efter vad du känner imorgon :) Kram!
Gilla

Anonym användare

19 dec, 2019

Tack!!
Gilla

Tabita

Kvinna ·

19 dec, 2019

Smulan88 skrev:

Jag förstår. Jag stör ju inte mig på nåt annat än brösten.

Men jag har fått panik nu. Jag vet inte om jag klarar göra detta. Ligger i soffan och skakar och tårarna bara rinner.

Men gud, är du så rädd? Stackare!! ? Har du fått prata med kirurgen (Patrik?) idag? Hur känner du? Var det redan i morgon du hade tid? Eller 27e? Blandar ihop alla i olika trådar ?
Gilla

Raja

Kvinna ·

19 dec, 2019

Smulan88 Men kära du! Åh, stackare, jag hoppas du kan få sova inatt och att allt löser sig till det bästa imorgon. Tänker på dig!
Gilla

Venize

Kvinna ·

19 dec, 2019

Smulan88 lykke til! Skulle ønske jeg kunne si noe som beroliget deg. Jeg fikk jo ut «bare» 175g og er alikevel veldig fornøyd. På tagstedene ser jeg ingenting. Tenker på deg ❤️
Gilla

Miel

Kvinna ·

20 dec, 2019

Jag hoppar rakt i i tråden, hoppas det är ok och att ingen tycker jag hackar tråden :-) Jag har fött två barn och hade en liten a-kupa innan, nu vet jag inte ens vad jag ska kalla det hahah Var på konsultation på Akademikliniken i veckan för ev fettsugning av lår med förstoring av brösten. Dock hade han inga bilder att visa på resultaten, vilket känns lite märkligt tycker jag. Har i alla fall såå många frågor till er som gjort det och hoppas ni kan svara på dem. Hur är resultatet så här efter säg ett år? Fortfarande stora, fasta, mycket försvunnit? Jag har läst att fettet som tas ut kan komma tillbaka men på andra ställen, typ armarna, har ni varit med om det? Jag är ganska liten, 56 kilo och 169 cm med ganska mycket muskler, någon som ungefär ser ut som jag men som ändå fått bra resultat? Är rädd för hur låren kommer se ut efter fettsugningen, vill inte att de ska se gropiga ut. Hur blev era? Vilken klinik rekommenderar ni? Jag har varit på Akademikliniken i Malmö. Tusen frågor och tusen tack på förhand
Gilla

Knasen

Kvinna ·

20 dec, 2019

Hur har det gått idag Smulan?
Gilla

Lillajagigen

Kvinna ·

20 dec, 2019

MiaElisabeth, Välkommen ! Jag har hört den där teorin om fett på nya ställen. Det känner jag inte igen, men jag är ju också viktstabil. Mina bröst gick ned lite i och med att svullnaden gick ned efter 10 dagar. Efter det har det varit stabilt. De har hängt till sig lite, men en penna kan jag inte sätta fast (penntestet). Det har gått 7 månader för mig nu. Jag fyllde ut en implantathåla. Hört många som har fått inåtbuktning i bröstkorgen vid uttag. Det hände inte mig. Om någon annan som inte visste vad jag gått igenom såg mig så tror jag att de skulle tro att mina implantat är kvar.
Gilla

Raja

Kvinna ·

20 dec, 2019

Miel Hej och välkommen! Jag tror de är väldigt duktiga numer på att få ett snyggt fettsugningsresultat, att de är noga. Men man kan ju aldrg vara helt säker. Vad gäller ens personliga förutsättningar tror jag du behöver besöka en kirurg som tittar och känner på just dig. Längd och vikt säger inte allt, utan precis som du säger så spelar det roll om man har mkt muskler, hur fettet är fördelat osv. Jag är väldigt smal, 163 cm och 49 kg, men kirurgen tittade på mig och sa direkt att det går att få ut de 600 ml som behövs till den lilla bröstökning jag önskar (ca 230 ml i varje bröst). Då är jag över 40, otränad och har fettet bra samlat nertill på ryggen, på mage och lår. Förstår känslan med små A-kupor innan barnen, så är jag med.
Gilla

Raja

Kvinna ·

20 dec, 2019

Smulan88, hur har du det? Hoppas du känner att du tog ett bra beslut och mår bra.
Gilla

Venize

Kvinna ·

20 dec, 2019

Jeg er også spent på hvordan det går med deg Smulan88☺️ Håper alt har gått fint?
Gilla

Anonym användare

20 dec, 2019

Jag skrev till knasen och bad henne uppdatera för jag kan inte skriva här. Det är någon felkod. Har inte ni det?
Gilla

Anonym användare

20 dec, 2019

Nu funkade det och mitt PM till knasen gick inte fram tydligen. Skrev iaf precis när jag vaknat upp från narkosen och jag var så galet trött. Jag har sovit så dåligt nu tre dagar och efter narkosen är man ju helt SJUKT groggy. Var ni med det? Har varit trött hela dagen och helt borta i skallen. Är det av morfin, värktabletter och narkosen eller? Jag bestämde mig iaf för att göra det. Har haft ångest deluxe som ni vet och idag var inte lätt. Vaknade vid 04 och har varit stressad fram till operationen vid 09. Men allt gick bra som han sa iaf så jag hoppas på det bästa nu. Men det gör ont, jag är as svullen på kärlekshandtagen. Känns som det är som en ballong där bak. Var det så för er med? Och jag har ont som sagt men groggigheten är värst ändå. Vaknar och somnar hela tiden i bilen.
Gilla

Raja

Kvinna ·

20 dec, 2019

Smulan88 Skönt att det är över! Hoppas du är nöjd med beslutet. Du ska se att du mår bättre dag för dag nu. Vad bra att allt har gått bra. Hoppas du är nöjd med vad han la in i varje bröst och hur ni bestämde kring tagställena. Det låter ändå som att du är lugnare nu. (Jag har också haft någon konstig captcha, men så försvann den.)
Gilla

Anonym användare

20 dec, 2019

Jag hoppas det. Jag känner mig nöjd nu men förstår vad många säger med att läkningen riktigt tuff psykiskt också och framförallt för mig som är känslig själ. Han sög ut sammanlagt 700ml på kärlekshandtag och utsida lår/ridbyxa och det var bra att det blev den lilla mängden. Ville inte mer. Och fick in 2,7 dl i varje så nu är det bomber. ? visade min sambo i bilen för jag har ju en sån bh som är öppen. Det är bygel runt för att fettet ska stanna där det är men öppet för att brösten inte ska utsättas för tryck och han ba ”helvete vilka tuttar” typ. På ett bra sätt då. Men han sa dom kommer ju gå ner mycket och bli mer naturliga och fina. Så vi får se vad som händer men nu är dom stora. Typ som vid amning när mjölken rinner till.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem