Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mini_me1 profilbild

Mini_me1

Kvinna ·

21 jul, 2019

Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)

Fettsugning

Är det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!

1799

Sortera efter

Knasen

Kvinna ·

20 dec, 2019

Smulan jag har oxå haft login problem idag :( Typiskt just idsg ixå..skrev nyss långt inlägg här oxå men problem kvarstår tydligen! Även ikväll fungerar bsra ibland. ,
Gilla

Knasen

Kvinna ·

20 dec, 2019

Hm sämde strax efter ett nytt..funka ej :( Skrev iaf Smulsn att jag är lessen för att jag ej sänt vidare info från ditt p.m! Jag har ej fått det förän nu ikväll :(
Gilla

Anonym användare

20 dec, 2019

Måste man ta morfinet efter? Jag blir så ångestladdad av det. Blev ni med det?
Gilla

Raja

Kvinna ·

20 dec, 2019

Det tror jag absolut inte du måste. Av de smärtstillande medicinerna borde du kunna ta precis så lite du tycker du behöver och vill.
Gilla

Anonym användare

21 dec, 2019

Ja man tycker ju det. Jag bad dom ringa imorgon så ska fråga. Är uppe nu vid 02:16 och har sån otrolig ångest. Inte för ingreppet men för morfinet kanske? Eller för att allt varit så omtumlande senaste tre dagarna. Och att bära dessa kompressionsplaggen i fyra veckor kommer vara otroligt tufft. Hur upplevde ni det?
Gilla

2040

Kvinna ·

21 dec, 2019

Smulan88 skrev:

Ja man tycker ju det. Jag bad dom ringa imorgon så ska fråga.

Är uppe nu vid 02:16 och har sån otrolig ångest. Inte för ingreppet men för morfinet kanske? Eller för att allt varit så omtumlande senaste tre dagarna. Och att bära dessa kompressionsplaggen i fyra veckor kommer vara otroligt tufft. Hur upplevde ni det?

Fixade han bröstvårtan och hur gick det isf?
Gilla

Anonym användare

21 dec, 2019

Ja. Den ena. Och jag hade känsel direkt så tror inte det kommer påverkas. Men det är ju tejp över så har inte sett hur ser ut än men han sa det hade gått bra.
Gilla

Knasen

Kvinna ·

21 dec, 2019

:( har skrivit många långa inlägg igår kv till dig Smulan o även nu på morgonen. De blir ej skickade ,:(
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

21 dec, 2019

Smulan, vad modig du var som genomförde det trots din ångest! Och skönt att höra att allt gått bra! Morfin, ta bara så mycket som du behöver. Har du ingen smärta så behöver du inte ta. Jag fick ingen ångest men blev seg. Kompressionsplaggen, tiden kommer att gå fort! Jag hade bara klinikens första dagarna och sen bytte jag till bubblisar, mer som tights, så det underlättade. Hade dom i 9 veckor. Hur mår du du i kroppen?
Gilla

Anonym användare

21 dec, 2019

Ja jag vet inte. Kanske var kroppens sätt att säga nej? Jag vet inte. Men det är gjort och man får blicka framåt men ångesten är brutal. Helt sjukt. Tänker att det ska bli ojämnt på utsida lår. att det ska bli fult när jag börjar träna igen att det framhävs. Att stickhålen ska synas så alla frågar om man gjort detta. Att det plötsligt börjar växa fett på mage och armar som blir superfeta. Man undrar ju ändå vad gör med kroppen på lång sikt och 1,5-2 dl per ställe två kärlekshandtag och två på vardera lår blir ändå 700 ml på mig som väger 55 och är 163. Är man dum som utsätter sig för massa risker och långvarigt fula resultat och smärta för att få större bröst? Det är det jag frågat mig samtidigt som jag blivit ledsen om man gått från kliniken utan att göra det. 23000 rätt ner i sjön. Men men. Det är såna tankar som snurrar i mitt huvud. Antar ni inte tänkt så alls. Jag är en orolig själ som tänker på allt och speciellt på riskerna just nu.
Gilla

Anonym användare

21 dec, 2019

Mini_me1 skrev:

Smulan, vad modig du var som genomförde det trots din ångest! Och skönt att höra att allt gått bra!
Morfin, ta bara så mycket som du behöver. Har du ingen smärta så behöver du inte ta. Jag fick ingen ångest men blev seg.

Kompressionsplaggen, tiden kommer att gå fort! Jag hade bara klinikens första dagarna och sen bytte jag till bubblisar, mer som tights, så det underlättade. Hade dom i 9 veckor.

Hur mår du du i kroppen?

Vart köpte du dom? Jag har ju en bh med hål i som är sååå hårda runt brösten alltså en bygel som ska få fettet att stanna kvar. La en mjuk sport bh som är lite större under för det skar in i huden. Funkade inte alls.
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

21 dec, 2019

På mina morfintabletter står ångest som en vanlig biverkning. Du behöver inte ta dem om smärtan känns ok. Jag tog en tablett de första två kvällarna för att få sova lite bättre, det var lite jobbigt att sova på rygg efter fettsugningen. Sen kan man ju få ångest och nedstämdhet efter en operation med. Kanske framförallt med tanke på vad du gick igenom innan. Försök att äta ordentligt och gärna komma ut små svängar. Få lite luft och då röra på dig. Kanske inte det lättaste när man mår som du gör, men det hjälper. Jag har själva haft ångest förut, men inte i samband med operationen. Kompressionsplaggen kommer att gå bra, man vänjer sig efter några dagar. Så starkt att genomföra operationen trots ångest. Det här är ju vad du har drömt om och det kommer att bli jättefint. Kramar till dig.
Gilla

Raja

Kvinna ·

21 dec, 2019

Smulan88 Jag förstår dig. Jag tycker också det är jobbigt och tar emot att operera en frisk kropp. Jag är inte så jättenoga med tagställena, jag är ändå över 40 och är inte helt slät och jämn längre. Men förstår att det är annorlunda för dig. Jag funkar mer så att jag tänker och tänker på komplikationer och scenarier men när jag väl bestämt mig och betalat så slutar jag i stort sätt tänka på det. Inte så smart kanske men skönt. Jag har dock lite bekymmer med att jag gör detta i smyg. Mina barn och deras pappa vet inget. Ingen annan heller förutom min man. Jag kommer att få ljuga en del efter op kanske och det gör mig ledsen och bekymrad. Jag vill bara att det ska vara över och jag ska vara frisk och stark och inte ömtålig som vanligt igen. Knasen Det krånglar för mig också med inläggen. När du skrivit ett inlägg och klickar på skicka, och om det krånglar kan du kopiera det då och sedan gå runt på sidan lite (jag brukar gå till min sida och tillbaka till tråden) och sedan försöka igen. Då kan du klistra in meddelandet bara. Så har du det kvar ifall det krånglar. Ofta funkar det på andra försöket för mig i alla fall. Alla Tror ni att det är för att tråden är så hiskligt lång som det krånglar? Ska vi i så fall samla ihop oss och starta en ny?
Gilla

Anonym användare

21 dec, 2019

På mina med. Och onormala känslor, hallucinationer. Oro, konstiga drömmar, svårt att sova, dåsig. Jag klarar inte det. Så tog två tabletter sammanlagt igår men nu struntar jag i det. Tar hellre mer smärta än att känna mig så. Väckte sambon mitt i natten vid 04 av panikattack. Ifrågasatte mitt handlande och radade upp risk efter risk som inte ens är realistiska. Helt konstigt och jag bara låg och skakade.
Gilla

Raja

Kvinna ·

21 dec, 2019

Smulan88 Bh med hårda byglar låter ju jobbigt! Varför fick du den? Jag såg att du skrev att det var för att hålla fettet på plats, men var det särskilt för dig..? Jag har inte hört om någon annan här som haft en sådan. Venize hade ju ingen alls och de andra verkar ha haft mjuka bh:ar. Jag är van att gå helt utan bh och skulle absolut föredra ingen eller en mjuk.
Gilla

Anonym användare

21 dec, 2019

Det är väldigt jobbigt måste jag säga. Men jag la som sagt en mjuk sport-bh under så att den tar emot alla hårda kanter och annat som skär in. Patrik sa att det är för att fettet inte ska försvinna någon annanstans utan stanna där det är helt enkelt. Så får ha det så iaf ett par dagar och sen kanske jag bara kör sport bh men vet inte. Vill gärna lyssna till råden. Tror vi får starta en ny tråd ja. Vem gör det?
Gilla

Anonym användare

21 dec, 2019

Har skapat en ny nu. Bröstförstoring med eget fett del 2 så man enkelt fattar. Sök på det så tror jag det ska funka bättre där.
Gilla

Anonym användare

21 dec, 2019

Jag fick ditt meddelande. Tack så mycket. :-) vi försöker här nu så ser vi. (Funkar inte det heller?? Vad är fel?) Hörni jag är så osäker på bhn jag fick. Den skaver så brösten gör ont på ovan sidan. Vet inte om det är svullnaden eller bh-n men under och mellan är det ju en hård bygel. Lägger upp bild på mina bilder så ser ni vilket jag menar.. Tog nu på mig en mjuk sport bh och en mjuk över den så har bra stöd från dom. Men behöver man ha mycket och ”hårt” runt om? Det är väldigt obehagligt. Speciellt när man ändå bara ligger i soffan. Har slutat med morfinet nu. Blivit lättare med livet nu även om tankar fortfarande spökar att man ska ha den här värken för resten av livet. Detta är mer påfrestande än tiden innan och operationen även om det också var nervöst och skakigt för mig. När lättar smärtan? Och när slutar brösten kännas så ”varma” och svullna samt mjuknar?
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

21 dec, 2019

En ny tråd kanske kan vara bra. Den här är väääldigt lång. Men har trott att problemen som uppstått nu är för att motverka att det kommit så många spam-meddelande sista dagarna?
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

21 dec, 2019

Jag hade inte ont i brösten, bara på tagställena. De är fortfarande ömma ibland. Men brösten började mjukna efter ett par dagar, och sen blev de bättre för varje dag.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem