Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mini_me1 profilbild

Mini_me1

Kvinna ·

21 jul, 2019

Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)

Fettsugning

Är det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!

1799

Sortera efter

Anonym användare

21 dec, 2019

Okej. Men loppan vad hade du för bh? Tight utan bygel eller med bygel?
Gilla

Knasen

Kvinna ·

21 dec, 2019

Smulan har du flera kompressionsplagg ? Var sitter dem ? Ska de sitts på dygnet runt i 4v? Om man jobbar då? Hur går det att ha dem på sig tro...?
Gilla

Anonym användare

21 dec, 2019

Jag har en hel som går från knäna och sen upp som ett linne plus då en bh med. Men har den Över min mjuka för den inte ska skava. Det är ju med bygel. Men helvete vad ont det gör nu alltså. När släpper smärtan? Tog ni alla antibiotika?
Gilla

Anonym användare

21 dec, 2019

Är det ingen av er som haft ömma bröst efter detta? Typ samma känsla som när man börjar amma.
Gilla

Knasen

Kvinna ·

21 dec, 2019

Låter jobbigt med värken...tror ändå att du kan känna extra ont o ömt bara för att du sovit dåligt.. Men jag har ju ej gjort op ej ens konsultation.. Däremot vet jag att har man ej sovit blir smärtgränsen annorlunda...fick du ej något att sova på? Hur tycker du annars Patrik var ? Betalade du bara 23000? Det låter billigare än du skrivit tidigare, fast jsg vet du fått väldigt bra pris...
Gilla

Knasen

Kvinna ·

21 dec, 2019

Mini_me godkänner kliniken dessa bubblissar? Att man använder dem ist för klinikens kompressionsplagg?
Gilla

Anonym användare

21 dec, 2019

Nej. Mitt kostade 45.000 och då tog han 700ml på två ställen. Kollade innan när jag duschade och det såg väldigt bra ut. Men jag menar att hälften hade jag fått betala.
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

21 dec, 2019

Nej jag hade ingen bygel-bh. Jag får absolut inte ha bygel-bh på 3 månader. Jag hade inget som satt åt runt brösten. Nu har jag ju sport-bh. Jösses din bh ser verkligen inte bekväm ut Smulan. Så fort man glömmer. Mina bröst spände, som när man inte ammat på för länge och verkligen känner att man måste väcka det sovande barnet... men jag upplevde det inte som en smärta eller ömhet. Utan mest spänt och svullet.
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

21 dec, 2019

Får du redan duscha? Så skönt. ? Jag fick inte duscha förrän efter 3 dagar. Det var jättejobbigt.
Gilla

Knasen

Kvinna ·

21 dec, 2019

Då förstår jag Smulsn ang priset :) Näe bh ser inte så bekvämt ut.. Fråga om det finns sndrs alternativ,? Skulle patrik ringa idag oxå ?
Gilla

Anonym användare

21 dec, 2019

Nej han har inte ringt. Jag har mailat men inget svar. Men ska jag ändå ha den bh-n eller fastän det är bygel och gör ont? Fattar inte riktigt. Det finns kanske andra alternativ men jag bor ju inte i närheten. Man kanske kan köpa någon annars? Just nu har jag en sport bh under den andra men det gör så ont ändå. Skaver. Blä. Hon sa imorgon men på lappen sa att jag skulle ta bort dom där förbanden och sen duscha av det så jag duschade snabbt. Tog av mig allt och tittade. Såg väldigt fint ut, inte så mycket märken mer än instickshålen. Hade tänkt mig mycket värre ändå men det kommer väl? Och svullnaden kommer också snart eller? Har ni märkt någon viktuppgång på andra ställen, eller att det kommer mer direkt efter? Är så skraj för det att man ska behöva tänka mer på din kost och träning. Hur gör du loppan, som tränar så mycket? Du kanske med tränade mycket minime?
Gilla

Raja

Kvinna ·

21 dec, 2019

Smulan88 Ät antibiotikan enligt instruktion rekommenderar jag! Värktabletter kan du göra som du vill med men inte antibiotikan! Hur länge ska du ha den där bygelbh:n? Undrar om vi får olika instruktion (mjuk bh, ingen bh, bygel-bh som håller fett på plats hårt just intill kroppen) bara för att olika kliniken har olika rutiner eller om det är för att vi ser olika ut?
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

21 dec, 2019

Stackars dig Smulan som mår så här! Försök tänka att det är de här första dagarna som är mer jobbiga, men att det kommer att bli bättre. Brösten för mig i början var att de var ömma, spända och svullna. Gick över efter några dagar. Så svårt att säga något gällande bh:n, jag fick ju en som var mer som en mjuk sporttopp. Sms:a Patrik och fråga tycker jag, du fick väl hans nummer? Magnus sa att bubblisarna var ok att använda. Jag körde dom dagtid och klinkens nattetid efter de första vagarna, sen efter 4 veckor endast bubblisar dagtid. Problemen med tråden verkar vara för forumet generellt, efter deras uppdatering.
Gilla

2040

Kvinna ·

21 dec, 2019

Smulan88 skrev:

Ja. Den ena. Och jag hade känsel direkt så tror inte det kommer påverkas. Men det är ju tejp över så har inte sett hur ser ut än men han sa det hade gått bra.

Vore jätteintressant om du vill visa resultatet.
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

21 dec, 2019

Raja skrev:

Smulan88
Ät antibiotikan enligt instruktion rekommenderar jag! Värktabletter kan du göra som du vill med men inte antibiotikan!
Hur länge ska du ha den där bygelbh:n? Undrar om vi får olika instruktion (mjuk bh, ingen bh, bygel-bh som håller fett på plats hårt just intill kroppen) bara för att olika kliniken har olika rutiner eller om det är för att vi ser olika ut?

Håller med, ät antibiotikan enligt instruktionen. Raja, jag blir också så förvirrad av att alla får så olika. Du kanske vill passa på att fråga Magnus på fredag? Om han har något logiskt/rimligt svar.
Gilla

Anonym användare

21 dec, 2019

Ja det är märkligt. Är det för vi är olika eller för dom har olika tips på vad som är bra? Denna är iaf horribel. Snälla Raja fråga på fredag. Isf ska jag fixa en annan. Eller tror ni dom kan skicka en annan till en? För denna är verkligen hemsk att ha på sig. Skrev till sjuksköterskornas Mail nu iaf och dom sa jag skulle ha den för att det ska hållas därinne på plats helt enkelt. Men det tycker man ju en mjuk och fast också gör? Denna är som sagt hemsk. Och köpa några stora plåster att sätta på snitten om jag behöver. Tog ju bort dom idag innan jag duschade. Hade ni dom länge? Förresten. Hur länge åt ni smärtstillande? Tänkte köra hela antibiotikan för det sa hon jag var tvungen till men hatar illamåendet och det är väl lite från den med tror jag. Men också från paracetamolet. Mådde ni illa? Eller vad kände ni första dagarna mest? Jag har som sagt svårt att sova. Har inte sovit riktigt på fem dagar. Tips? Kan inte visa bröstvårtan än för tejpen ska sitta där tills den ramlar av antar jag. Men jag har känsel vilket jag är så glad över. Trodde den skulle vara nedsatt nu i början. Förresten. Kan ni inte visa era ärr från insugshålen? Hade så gärna velat se hur dom ser ut nu. Kommer man se det när man har kjol och annat? Är så rädd att det blir för tydligt.. ni får gärna lägga upp bilder det hade varit så uppskattat. Så skönt att ha er. Underbart att kunna skriva i stunder som dessa!
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

21 dec, 2019

Och Smulan, gällande viktökning på andra ställen så märker man nog bara det om man går upp mycket i vikt. Så det är troligtvis ingen fara förutom om du börjar frossa i godsaker.
Gilla

Mini_me1

Kvinna ·

21 dec, 2019

Smulan88 skrev:

Ja det är märkligt. Är det för vi är olika eller för dom har olika tips på vad som är bra? Denna är iaf horribel. Snälla Raja fråga på fredag. Isf ska jag fixa en annan. Eller tror ni dom kan skicka en annan till en? För denna är verkligen hemsk att ha på sig. Skrev till sjuksköterskornas Mail nu iaf och dom sa jag skulle ha den för att det ska hållas därinne på plats helt enkelt. Men det tycker man ju en mjuk och fast också gör? Denna är som sagt hemsk.

Och köpa några stora plåster att sätta på snitten om jag behöver. Tog ju bort dom idag innan jag duschade. Hade ni dom länge?

Förresten. Hur länge åt ni smärtstillande? Tänkte köra hela antibiotikan för det sa hon jag var tvungen till men hatar illamåendet och det är väl lite från den med tror jag. Men också från paracetamolet. Mådde ni illa? Eller vad kände ni första dagarna mest? Jag har som sagt svårt att sova. Har inte sovit riktigt på fem dagar. Tips?

Kan inte visa bröstvårtan än för tejpen ska sitta där tills den ramlar av antar jag. Men jag har känsel vilket jag är så glad över. Trodde den skulle vara nedsatt nu i början.

Förresten. Kan ni inte visa era ärr från insugshålen? Hade så gärna velat se hur dom ser ut nu. Kommer man se det när man har kjol och annat? Är så rädd att det blir för tydligt.. ni får gärna lägga upp bilder det hade varit så uppskattat.

Så skönt att ha er. Underbart att kunna skriva i stunder som dessa!

Jag tog långverkande morfin i 2- 3 dagar. Blev seg av det och mådde mycket bättre när jag slutade. Har du någon tejp på instickshålen eller inget alls? Eftersom du pratat om plåster? Kan försöka fota nästa gång jag byter tejp.
Gilla

Anonym användare

21 dec, 2019

Jag har haft såna stora förbandsplåster men nu har jag inte det ju. Men ska köpa imorgon. ska man köpa plåster eller vad är bäst? Ja tack fota gärna. Hur många ärr har ni?
Gilla

Raja

Kvinna ·

21 dec, 2019

Jag frågar på fredag om bh! Har ni tips på tejp/plåster? För det vore ju bra att skaffa innan.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem