Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mini_me1 profilbild

Mini_me1

Kvinna ·

21 jul, 2019

Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)

Fettsugning

Är det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!

1799

Sortera efter

Tabita

Kvinna ·

29 jan, 2020

Mitt vänstra bröst blev ju mindre för några dagar sedan, och jag tycker det fortsatt krympa. Det högra är fortfarande större, men kanske inte lika stort som för några dagar sedan - svårt att säga. Men det vänstra känns varmt och lite underligt i ytterkanten, vad kan det bero på, tro? Lite irriterat liksom. Hur som helst, provade en av mina bh:ar idag, 75B med vaddering men utan push up, och den var för liten. Det kändes ju roligt i alla fall, den var tom före operationen! Jag vet att det är lång tid kvar innan jag ser slutresultatet, men gud vad kul det är att ha lite bröst! Jag har bred bas men väldigt små bröst annars, så det är svårt att hitta en tillräckligt platt BH för mig. 75A är för litet i bygeln, 75B är oftast ok i bygeln, men kupan är för stor.
Gilla

Raja

Kvinna ·

01 feb, 2020

Tabita skrev:

Mitt vänstra bröst blev ju mindre för några dagar sedan, och jag tycker det fortsatt krympa. Det högra är fortfarande större, men kanske inte lika stort som för några dagar sedan - svårt att säga.

Men det vänstra känns varmt och lite underligt i ytterkanten, vad kan det bero på, tro? Lite irriterat liksom.

Hur som helst, provade en av mina bh:ar idag, 75B med vaddering men utan push up, och den var för liten. Det kändes ju roligt i alla fall, den var tom före operationen!
Jag vet att det är lång tid kvar innan jag ser slutresultatet, men gud vad kul det är att ha lite bröst! Jag har bred bas men väldigt små bröst annars, så det är svårt att hitta en tillräckligt platt BH för mig. 75A är för litet i bygeln, 75B är oftast ok i bygeln, men kupan är för stor.

Känner inte igen det där varma i bröstet som du beskriver. Mina var mer...liksom överkänsliga. Så fort jag blev lite kall om t ex armarna så blev brösten stenhårda och upprörda. Men det gick över vid fyra veckor, då blev de mjuka och vanliga. Nästan helt. Ja, visst det underbart att ha bröst som syns lite! Jag njuter av det och är glad! Känns overkligt fortfarande.
Gilla

Tabita

Kvinna ·

03 feb, 2020

Raja skrev:

Tabita skrev:

Mitt vänstra bröst blev ju mindre för några dagar sedan, och jag tycker det fortsatt krympa. Det högra är fortfarande större, men kanske inte lika stort som för några dagar sedan - svårt att säga.

Men det vänstra känns varmt och lite underligt i ytterkanten, vad kan det bero på, tro? Lite irriterat liksom.

Hur som helst, provade en av mina bh:ar idag, 75B med vaddering men utan push up, och den var för liten. Det kändes ju roligt i alla fall, den var tom före operationen!
Jag vet att det är lång tid kvar innan jag ser slutresultatet, men gud vad kul det är att ha lite bröst! Jag har bred bas men väldigt små bröst annars, så det är svårt att hitta en tillräckligt platt BH för mig. 75A är för litet i bygeln, 75B är oftast ok i bygeln, men kupan är för stor.

Känner inte igen det där varma i bröstet som du beskriver. Mina var mer...liksom överkänsliga. Så fort jag blev lite kall om t ex armarna så blev brösten stenhårda och upprörda. Men det gick över vid fyra veckor, då blev de mjuka och vanliga. Nästan helt.

Ja, visst det underbart att ha bröst som syns lite! Jag njuter av det och är glad! Känns overkligt fortfarande.

Det där varma har släppt, nu (3v efter op) lämms de som vanligt. Fortfarande storleksskillnad upplever jag, men inget extremt. Ska bli kul att köpa bh:ar sen! Hoppas jag i alla fall ?
Gilla

Anonym användare

06 feb, 2020

Hej på er! Efter 250 meddelande typ haha. Jag överlever även om denna resan varit mycket tuffare än vad jag trott. Det har tagit på kropp ock psyke kan jag säga men nu känns det som jag läkt efter 7 veckor.. men det har varit tufft minst sagt. Men brösten har väl hälften av fettet kvar så är i valet ock kvalet om jag vågar köra en gång till. Vet att det stannar minst 80 procent andra gången så man vet ju att resultatet blir bättre.. men är så rädd att något ska gå snett. Är ju väldigt rädd av mig så läkningen har varit jobbig för mig. Extremt jobbig. Hur ser era ärr ut? Tejpar ni för dom ska bli mindre? Inga bilder? Efter 7 veckor är dom fortfarande röda men jag smörjer dom två gånger om dagen. Vill ju att de ska bli så små som möjligt. Kram på er!
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

06 feb, 2020

Tråkigt att det blev så jobbigt för dig Smulan men skönt att höra av dig igen och veta att du är ok nu. Hur vet du att minst 80% stannar andra gången? Det är inget som jag läst. ? Mina ärr (på tagställena) bleknar sakta men säkert. Tror de kommer bli bra till slut. Jag har ju min påfyllning bara några veckor bort nu... ?
Gilla

Anonym användare

06 feb, 2020

Loppan80 skrev:

Tråkigt att det blev så jobbigt för dig Smulan men skönt att höra av dig igen och veta att du är ok nu.
Hur vet du att minst 80% stannar andra gången? Det är inget som jag läst. ?
Mina ärr (på tagställena) bleknar sakta men säkert. Tror de kommer bli bra till slut.
Jag har ju min påfyllning bara några veckor bort nu... ?

Jag har både läst (kommer inte ihåg var) samt hört det av tre olika kirurger. Eftersom det finns mer blodtillförsel tack vare första transplantationen och därmed överlever mer fett. Så det bästa är att göra det två gånger eftersom då blir resultatet bäst. Men jag vill ju inte ha massa mer ärr på kroppen för jag vet inte hur pass stora och synliga dessa blir. Har 10 stycken nu om man räknar de under brösten också. Var inte beredd på att dom skulle vara så synliga nu i början och typ 6-12 månader framåt. Hur mycket ska du lägga in denna gången?
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

07 feb, 2020

Ja att mer oftast stannar vet jag, men jag har aldrig hört nåt om minst 80%. Nej det förstår jag. Mina ärr syns ju inte så mycket. Och vid brösten är de helt borta. Egentligen har jag bara ett ärr som stör mig. Men antar att de kommer bli mer påtagliga nästa gång, vid låren. Det är ju svårare att dölja där. Jag vet inte hur mycket han kommer fylla på, så mycket som han tycker bli bra antar jag. Jag litar på hans omdöme.
Gilla

Raja

Kvinna ·

07 feb, 2020

Hej Smulan88! Skönt att du mår bättre nu! Men du funderar alltså på en op till, det var modigt. Har du också tio ärr, som jag, fast du tagit från färre ställen? Jag bekymrar mig inte så om ärren, varken tejpar eller smörjer. Skulle gärna vilja att de som sitter i svanken försvinner helt för den kroppsdelen gillar jag. Mina minskar i storlek fortfarande. Jag upplever det som att minskningen började vid 4 veckor. Idag är det 6 veckor och nu de senaste dagarna har de mjuknat lite till och hänger lite mer, som om den sista svullnaden gått bort (?). Nu skulle jag vilja att det stannar av och att de blir såhär. Inte mindre nu! Jag tycker fortfarande att de är ljuvliga och det är så väldigt härligt att ha bröst som syns utanpå kläderna och som känns mot armarna när jag rör mig, som min partner känner när vi kramas. Och som Tabita skrev, det ska bli väldigt roligt att prova bh:ar sedan! Ni som opererade er för flera månader sedan, har ni märkt nåt av det där att brösten kan puff upp sig efter ett tag, när fettcellerna slutar gå på sparlåga och börjar må bättre som Lillajagigen skrev om tror jag det var?
Gilla

Knasen

Kvinna ·

07 feb, 2020

Skönt Smulan88 att höra ifrån dig och att du mår bra! Trodde du lagt påfyllning helt på hyllsn..men då kan du ändå ff tänka dig att göra om det.. Hur gick det att sova på rygg och hur länge gjorde du det? Tror ej jag klarar det..
Gilla

Raja

Kvinna ·

07 feb, 2020

Knasen skrev:

Skönt Smulan88 att höra ifrån dig och att du mår bra!
Trodde du lagt påfyllning helt på hyllsn..men då kan du ändå ff tänka dig att göra om det..
Hur gick det att sova på rygg och hur länge gjorde du det? Tror ej jag klarar det..

Jag trodde det skulle vara svårt att sova på rygg, har aldrig gjort det innan, men nu ligger jag där som en prinsessa. Jag tror man vänjer sig.
Gilla

Knasen

Kvinna ·

07 feb, 2020

Ok hoppas det. Jag har försökt men vänder mig snart.. sover ju dåligt ändå utan behöva sova på rygg.. Kanske funkar det bättre när mannär tvungen... Men....ni tycker alltså ff det är värt pengarna? Tänk om det försvinner ännu mer....
Gilla

Lillajagigen

Kvinna ·

07 feb, 2020

Update 9 månader. All smärta borta. Mjuka och fina. Tagställena jämna och ingen storleksförändring på brösten. Varit på träningsläger i 2 veckor med 3-5 h träning per dag. Ingen påverkan på brösten. Jag är så glad att jag gjorde detta.
Gilla

Lillajagigen

Kvinna ·

07 feb, 2020

Raja, Det stämmer. Jag har gått ned ett par kilo i vikt pga hård träning. Kände ändå att brösten fluffade upp något vid 8 månader.
Gilla

Anonym användare

07 feb, 2020

Jag har gått ner massa i vikt sen operationen pga att jag mått dåligt av detta och tyckt att det känts jobbigt med ärren. Men jag antar dom blir väldigt små ock knappt syns sen? Hur är dina lillajagigen? Så om jag går upp lite så går dom upp igen tror jag. Min sambo gillar dom för de ryms i hans hand så det är ändå skillnad på dom även om jag önskat mer. Men då fluffar dom alltså till sig lite mer? Jag ska försöka äta upp mig lite och se vad som händer. Jag har 10 ärr ja. Två på varje tagställe och sen två under brösten. Patrik ville ju endast ta utsida lår första gången men jag hade ju fått två ställen för samma pris så höll fast vid det. Men tror det kan vara svårt att få ut 500 på insida lår för att sätta in. Så jag kanske skulle sparat mer ställe men trodde det bara skulle bli en gång.
Gilla

Raja

Kvinna ·

07 feb, 2020

Smulan88 skrev:

Jag har gått ner massa i vikt sen operationen pga att jag mått dåligt av detta och tyckt att det känts jobbigt med ärren. Men jag antar dom blir väldigt små ock knappt syns sen? Hur är dina lillajagigen? Så om jag går upp lite så går dom upp igen tror jag. Min sambo gillar dom för de ryms i hans hand så det är ändå skillnad på dom även om jag önskat mer. Men då fluffar dom alltså till sig lite mer? Jag ska försöka äta upp mig lite och se vad som händer.

Jag har 10 ärr ja. Två på varje tagställe och sen två under brösten. Patrik ville ju endast ta utsida lår första gången men jag hade ju fått två ställen för samma pris så höll fast vid det. Men tror det kan vara svårt att få ut 500 på insida lår för att sätta in. Så jag kanske skulle sparat mer ställe men trodde det bara skulle bli en gång.

Aha, du har fyra tagställen! Jag har också det men jag har ju 12 ärr kom jag på. *Förvirrad*
Gilla

Raja

Kvinna ·

07 feb, 2020

Knasen skrev:

Ok hoppas det. Jag har försökt men vänder mig snart.. sover ju dåligt ändå utan behöva sova på rygg..
Kanske funkar det bättre när mannär tvungen...
Men....ni tycker alltså ff det är värt pengarna? Tänk om det försvinner ännu mer....

Svårt att säga om det är värt 65 000... Hur avgör man det liksom? Att värdera något i pengar är svårt tycker jag. Som mina är nu är jag väldigt nöjd! Jag har fått helt andra proportioner som känns kvinnligare och brösten är underbara. Lagom små till min lilla kropp. Om de minskar mycket mer så kanske jag börjar tycka det var onödigt dyrt och jobbigt alltihop. Men som de är nu: just som jag ville!
Gilla

Lillajagigen

Kvinna ·

07 feb, 2020

Smulan, hoppas du kommer igen och blir stark nu. Jag tror inte du behöver oroa dig så mycket för ärren. Vi har en fantastisk kapacitet att läka ärr. Jag har ju gjort ankarlyft 2 ggr. PK påpekade att man inte såg de ärren (15 år gamla). Nu har det gått 9 mån för mig och ankarärren är väldigt fina (1 dm långa!) Tagarställena kan man inte se. Jag har haft knytbikini i 2 v och t o m solat dem. Ingen ser dem.
Gilla

Anonym användare

07 feb, 2020

Lillajagigen skrev:

Smulan, hoppas du kommer igen och blir stark nu. Jag tror inte du behöver oroa dig så mycket för ärren. Vi har en fantastisk kapacitet att läka ärr.
Jag har ju gjort ankarlyft 2 ggr. PK påpekade att man inte såg de ärren (15 år gamla). Nu har det gått 9 mån för mig och ankarärren är väldigt fina (1 dm långa!)
Tagarställena kan man inte se. Jag har haft knytbikini i 2 v och t o m solat dem. Ingen ser dem.

Vad skönt. Tack för pepp. Hur lång tid tar det innan dom blir lite mindre synliga? Vill ju såklart inte dom ska synas alls men antar att om man tittar nära att man då ser dom. Värst är ju vid svanken och utsida lår för där syns dom ju mest. Vart hamnar ärren om man tar fett från insida lår?
Gilla

Raja

Kvinna ·

07 feb, 2020

Smulan88 skrev:

Lillajagigen skrev:

Smulan, hoppas du kommer igen och blir stark nu. Jag tror inte du behöver oroa dig så mycket för ärren. Vi har en fantastisk kapacitet att läka ärr.
Jag har ju gjort ankarlyft 2 ggr. PK påpekade att man inte såg de ärren (15 år gamla). Nu har det gått 9 mån för mig och ankarärren är väldigt fina (1 dm långa!)
Tagarställena kan man inte se. Jag har haft knytbikini i 2 v och t o m solat dem. Ingen ser dem.

Vad skönt. Tack för pepp. Hur lång tid tar det innan dom blir lite mindre synliga? Vill ju såklart inte dom ska synas alls men antar att om man tittar nära att man då ser dom. Värst är ju vid svanken och utsida lår för där syns dom ju mest. Vart hamnar ärren om man tar fett från insida lår?

På insidan av låren, drygt tio cm ovanför knät. (Jag har ju förresten tio ärr totalt. Tänkte jag hade även upptill på insida lår men det har jag ju inte.) Var sitter ärren från utsida lår? Mina som han tog från ridbyxlåren genom sitter ca 5 cm nedanför höftbenen så de döljs bra av trosor/bikini.
Gilla

Raja

Kvinna ·

09 feb, 2020

Näej, jag har ju 12 ärr! Glömde de som sitter precis under skinkorna. De användes ju säkert också för insida lår, Smulan88.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem