Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mini_me1 profilbild

Mini_me1

Kvinna ·

21 jul, 2019

Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)

Fettsugning

Är det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!

1799

Sortera efter

Anonym användare

09 feb, 2020

Raja skrev:

Näej, jag har ju 12 ärr! Glömde de som sitter precis under skinkorna. De användes ju säkert också för insida lår, Smulan88.

Tänkte väl det. Jag har också under rumpan. Sen utsida lår precis vid sidorna mellan knä och höft. Syns mycket nu när dom är nya men hoppas dom blir typ osynliga sen. Jag känner att jag nästan måste göra det igen för att det ska kännas värt det för annars är det så lite skillnad. Det enda jag inte är nöjd med är storleken även om jag redan visste att skillnaden blir liten men även naveln. Han kunde gjort den så mycket bättre men jag kommer korrigera den. Har redan mailat så hoppas han kan fixa det. Dock har jag bara insida lår och vader kvar isf till omgång två. Men mycket hänger på hur ärren blir. Vill helst inte ha 8 till.
Gilla

Raja

Kvinna ·

09 feb, 2020

Smulan88 skrev:

Raja skrev:

Näej, jag har ju 12 ärr! Glömde de som sitter precis under skinkorna. De användes ju säkert också för insida lår, Smulan88.

Tänkte väl det. Jag har också under rumpan. Sen utsida lår precis vid sidorna mellan knä och höft. Syns mycket nu när dom är nya men hoppas dom blir typ osynliga sen. Jag känner att jag nästan måste göra det igen för att det ska kännas värt det för annars är det så lite skillnad. Det enda jag inte är nöjd med är storleken även om jag redan visste att skillnaden blir liten men även naveln. Han kunde gjort den så mycket bättre men jag kommer korrigera den. Har redan mailat så hoppas han kan fixa det. Dock har jag bara insida lår och vader kvar isf till omgång två. Men mycket hänger på hur ärren blir. Vill helst inte ha 8 till.

Aha du har mitt på utsida lår. Mina sitter ju strax under höftbenet så täcks av trosorna precis som de ovanför venusberget och de i svanken. Trist med naveln! Var han klantig? Minskar dina bröst fortf. i storlek? Mina gör det. De måste sluta minska nu tycker jag. Jag tänker ju inte göra om det.
Gilla

Anonym användare

09 feb, 2020

Fornebuklinikken i Norge har lang erfaring med fettransplantasjon til bryst. De gjør det både som eneste behandling og i kombinasjon med implantat. Dyktige kirurger, størst i Norge på bryst. Prisene ligger på hjemmesiden tror det varierer litt også utfra den enkelte pasient sitt utgangspunkt. De har også gode forsikringer som er inkludert i prisen. Ligger i Oslo. Litauen lyder risikabelt. Det har vært flere skremmende historier fra folk som reiser til lavkostland for å operere seg, man står ofte helt einsam om det ikke går bra.
Gilla

EllenHellen

Kvinna ·

10 feb, 2020

Hej alla! Det har strulat i flera veckor med min inloggning men jag har följt hela tråden. Jag skall opereras på Art Clinic 21/2. Ta ut mina implantat och fylla på med fett. Jag har räknat lågt med att ca 30% tar sig i bästa fall 50%. Men nu tittade jag på bilderna på Realself och blev ganska chockad. Det har ju tagit sig väldigt bra tycker jag! Hade innan implantat en liten A-kupa och målet är att få en full A-kupa. Hur tror ni chanserna är att klara det på bara en behandling?
Gilla

Marina

Kvinna ·

10 feb, 2020

EllenHellen skrev:

Hej alla! Det har strulat i flera veckor med min inloggning men jag har följt hela tråden. Jag skall opereras på Art Clinic 21/2. Ta ut mina implantat och fylla på med fett. Jag har räknat lågt med att ca 30% tar sig i bästa fall 50%. Men nu tittade jag på bilderna på Realself och blev ganska chockad. Det har ju tagit sig väldigt bra tycker jag! Hade innan implantat en liten A-kupa och målet är att få en full A-kupa. Hur tror ni chanserna är att klara det på bara en behandling?

Det beror lite på. Har du "resurser" att ta av, så man kan slösa med fett? Isåfall gör man kanske det, men möjligen överlever då en något mindre ANDEL, dock mer fett totalt sett.
Om din a-kupa har lite extra plats redan nu är det också en fördel för fettet som överlever allra bäst om det inte är för trångt.
Men 30% är pessismistiskt, 50-70% tycker jag är väldigt realistiskt och dina förhoppningar låter inte på något sätt orimliga, spontant.
Gilla

EllenHellen

Kvinna ·

10 feb, 2020

Tack för svar Marina. Peter sa att jag inte skulle gå ned mer men jag är ju inte på något sätt mager. 167 lång och 58kg så det skall nog gå. Hoppas på det bästa och räknar låååångsamt ned mot nästa vecka ☺️
Gilla

Tabita

Kvinna ·

11 feb, 2020

EllenHellen skrev:

Jag har fått intrycket att man inte ska räkna med att få resultaten på realself (de andra får rätta mig om jag har fel nu!); De lägger in supermycket, och verkar i vissa fall greja med stamceller (men har också läst att allt fett innehåller stamceller, och att andelen är högre i lovehandles än lår ex.vis, men har ingen källa på det). Tycker också att bilderna där är lite kluriga, finns få som är tagna efter ett år vad jag kan se. Verkar dock som att de som fyller ett tomrum efter implantat får fina resultat där mycket stannar, och du är ju inte ute efter D-kupa heller, så du kan säkert bli nöjd!
Gilla

Anonym användare

11 feb, 2020

Raja skrev:

Smulan88 skrev:

Raja skrev:

Aha du har mitt på utsida lår. Mina sitter ju strax under höftbenet så täcks av trosorna precis som de ovanför venusberget och de i svanken.
Trist med naveln! Var han klantig?
Minskar dina bröst fortf. i storlek? Mina gör det. De måste sluta minska nu tycker jag. Jag tänker ju inte göra om det.

Då syns ju inte dina så mycket. Jag har två högt upp på ryggen och sen utsida lår vilket känns lite segt men dom bleknar ju. Hoppas jag. Han berättade ju inte innan vart märkena skulle hamna så blev lite av en chock. Mina har stannat efter vecka 6 typ men ökningen är ju tyvärr inte den jag hade hoppats på och det är mest därför jag överväger att ta insida lår och vader med för att få ett resultat jag blir nöjd med. Bara lägga in 2dl i varje till där 80% stannar hade ju varit magiskt. Men läkningen är ju jobbig tycker jag. Känns jobbigt att gå igenom allt detta igen dessvärre. Och kostsamt också.
Gilla

Raja

Kvinna ·

11 feb, 2020

Smulan88 skrev:

Raja skrev:

Smulan88 skrev:

Raja skrev:

Aha du har mitt på utsida lår. Mina sitter ju strax under höftbenet så täcks av trosorna precis som de ovanför venusberget och de i svanken.
Trist med naveln! Var han klantig?
Minskar dina bröst fortf. i storlek? Mina gör det. De måste sluta minska nu tycker jag. Jag tänker ju inte göra om det.

Då syns ju inte dina så mycket. Jag har två högt upp på ryggen och sen utsida lår vilket känns lite segt men dom bleknar ju. Hoppas jag. Han berättade ju inte innan vart märkena skulle hamna så blev lite av en chock. Mina har stannat efter vecka 6 typ men ökningen är ju tyvärr inte den jag hade hoppats på och det är mest därför jag överväger att ta insida lår och vader med för att få ett resultat jag blir nöjd med. Bara lägga in 2dl i varje till där 80% stannar hade ju varit magiskt. Men läkningen är ju jobbig tycker jag. Känns jobbigt att gå igenom allt detta igen dessvärre. Och kostsamt också.

Jaha, upptill på ryggen också! Tråkigt. Men de bleks ju allteftersom. När jag har trosor så täcks alla utom insida lår och eftersom de är på insidan så syns de ju inte så mycket. Mina är ju 6,5 veckor nu så jag hoppas minskningen stannat av. Jag känner mig fortfarande väldigt nöjd även om det är utmanande att de var så stora flera veckor i början. Jag hade ju varit supermycket nöjdare om de gått direkt från ursprungsstorleken till detta, om jag inte hade fått uppleva de där stora. Jag förstår dig verkligen att du vill fylla på lite till, vi har ju samma mängd du och jag, jag skulle också gärna ha liiite till.
Gilla

Marina

Kvinna ·

11 feb, 2020

Tabita skrev:

Jag har fått intrycket att man inte ska räkna med att få resultaten på realself (de andra får rätta mig om jag har fel nu!); De lägger in supermycket, och verkar i vissa fall greja med stamceller (men har också läst att allt fett innehåller stamceller, och att andelen är högre i lovehandles än lår ex.vis, men har ingen källa på det)

Det understrukna stämmer!
Gilla

Tabita

Kvinna ·

11 feb, 2020

Marina skrev:

Tabita skrev:

Jag har fått intrycket att man inte ska räkna med att få resultaten på realself (de andra får rätta mig om jag har fel nu!); De lägger in supermycket, och verkar i vissa fall greja med stamceller (men har också läst att allt fett innehåller stamceller, och att andelen är högre i lovehandles än lår ex.vis, men har ingen källa på det)

Det understrukna stämmer!

Har du koll på hur stor skillnad (om någon) tagstället gör? Förstår att det inte forskats på detta, men du har väl läst en hel del. Undrar också om du hört/läst hur mycket mer som stannar vid en andra FT?
Gilla

Tabita

Kvinna ·

11 feb, 2020

Mina bröst är ju jättefina nu, speciellt nakna och framifrån, men tänker att jag kanske ändå vill fylla på dem i höst... Jag känner fortfarande att jag har en C-kupa i basen, men som inte fylls ut i själva kupan. Och det var ju lite det jag ville - fylla ut en BH. Jag skulle vilja fylla på allt utom basen, få mer projektion, lite mer överpool och mycket mer underpool. Men är det möjligt utan att få enorma bröst? Tänker att jag vill ha ca 200ml till (som stannar), men det är svårt att säga. Men vilka är riskerna och nackdelarna som jag bör överväga? Kommer de bli hängiga (har knappt ett bröstveck nu)? Jag tycker att mina bröst sitter längre ner nu, och tror det kan bero på bukplastiken?! Får självklart diskutera med kirurgen så han får visa och förklara. Men kul med lite input redan nu!
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

13 feb, 2020

Nu har jag passerat mina 3 ”magiska” månader. ? Minskningen stannade av efter ca 4-5 veckor. Känns som att väldigt mycket försvann (kanske stämmer att 30-50 % stannade) men det syns ändå en tydlig skillnad. Storleken har gått från en b-kupa (som inte var riktigt fylld längre) till en d-kupa. Framförallt för att brösten är så pass breda så jag inte kan ha mindre kupa. Men den är även full nu då jag har mer överpol än innan. Rent visuellt känns den inte som D. Nu har jag ju bokat en ny op om 11 dagar. Kupan får gärna stanna som den är nu men Förhoppningen är att få lite mer fylliga och droppformade (och lite mindre toppiga) bröst. Önskar även lite mer klyfta. Vi får se hur det blir... det är ju svårt att ändra form med den här metoden. spännande och nervöst även den här gången (om än inte lika orolig). Det som känns jobbigast är att ta ytterligare en paus från träningen nu när jag äntligen kommit igång och kan köra för fullt igen... ?
Gilla

Knasen

Kvinna ·

13 feb, 2020

Loppan skönt att höra att du upplever kvarvarande skillnad nu och att du vågar göra om det. Konstigt att ditt avstannade efter ca 5v.. har för mig att ngn här skrev att minskning typ startade efter 5v... Beror på om det är för att du fick just body jet. Önskar jag hade det gjort men tiden verkar aldrig passa och nu närmare dommarn vet jag ej.. Hur lång tid tog det innan man får bada?
Gilla

Knasen

Kvinna ·

13 feb, 2020

Närmare sommaren skulle det stå såklart :)
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

13 feb, 2020

Knasen skrev:

Loppan skönt att höra att du upplever kvarvarande skillnad nu och att du vågar göra om det.
Konstigt att ditt avstannade efter ca 5v.. har för mig att ngn här skrev att minskning typ startade efter 5v...
Beror på om det är för att du fick just body jet.
Önskar jag hade det gjort men tiden verkar aldrig passa och nu närmare dommarn vet jag ej..
Hur lång tid tog det innan man får bada?

Jag tänker att det är ganska naturligt. Det är ju jättesvullet efteråt och svullnaden minskar ju mycket första månaden. ? Och kanske blir man mer svullen med Body Jet? Jag vet inte. Men en del av de 300 ml som transplanterades var ju vätska som jag förstått det. Och den försvinner ju. Du får inte bada på en månad. Sen får ju inte ärren utsättas för sol på ett halvår. Men det går ju att tejpa om man har något ärr som inte täcks av bikinin.
Gilla

Knasen

Kvinna ·

13 feb, 2020

Du hade inte så mkt smärta eller hur? Kunde vara ganska snart som vanligt? Tänker på om andra tycker man ser sjuk ut? Vill ju snabbt jobba o träffa egna anhöriga som ej får veta något..
Gilla

Knasen

Kvinna ·

13 feb, 2020

Förresten är det någon som känner att ni fått problem värk eller så i och runt ryggen efyer att fett tagits där?
Gilla

Knasen

Kvinna ·

13 feb, 2020

Smulan...kan du inte lägga ut lite efter bilder? Tänker nu har det ju gått lite tid. .
Gilla

Tabita

Kvinna ·

13 feb, 2020

Loppan80 skrev:

Nu har jag passerat mina 3 ”magiska” månader. ? Minskningen stannade av efter ca 4-5 veckor. Känns som att väldigt mycket försvann (kanske stämmer att 30-50 % stannade) men det syns ändå en tydlig skillnad. Storleken har gått från en b-kupa (som inte var riktigt fylld längre) till en d-kupa. Framförallt för att brösten är så pass breda så jag inte kan ha mindre kupa. Men den är även full nu då jag har mer överpol än innan. Rent visuellt känns den inte som D.
Nu har jag ju bokat en ny op om 11 dagar. Kupan får gärna stanna som den är nu men Förhoppningen är att få lite mer fylliga och droppformade (och lite mindre toppiga) bröst. Önskar även lite mer klyfta. Vi får se hur det blir... det är ju svårt att ändra form med den här metoden. spännande och nervöst även den här gången (om än inte lika orolig).
Det som känns jobbigast är att ta ytterligare en paus från träningen nu när jag äntligen kommit igång och kan köra för fullt igen... ?

Kul att höra att de stannade av runt 4-5v, hoppas det blir samma för mig! Blev dina bröst bredare iom transplatationen?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem