Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mini_me1 profilbild

Mini_me1

Kvinna ·

21 jul, 2019

Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)

Fettsugning

Är det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!

1799

Sortera efter

Eehn

Kvinna ·

18 feb, 2020

Knasen skrev:

Ja lägg gärna upp bilder båda två..
Men eehn...tror du att det har stannat av nu?
Tycker du det vsr värt o kan du tänka dig att göra igen?

Jag funderar lite som så att tänk om det firtsätter minska igen o allt är borta typ inom 1år el 2år,? Skulle det kunna bli så? Någon som vet?

Tror de har stannat av men fem veckor nu om två dagar, läst nånstans att man brukar se efter sex veckor . Jag skulle absolut kunna göra de igen. Jag var igång rätt fort efter fast jag jobbar dom frisör. Jag har inte läst nånstans att de kan vara helt borta efter flera år.
Gilla

Marfred

Kvinna ·

18 feb, 2020

Eehn, har du börjat träna?
Gilla

Eehn

Kvinna ·

18 feb, 2020

Marfred skrev:

Eehn, har du börjat träna?

Mattias sa att jag inte skulle göra nått pulshöjande första två veckorna. Men jag har bara tagit promenader, jag brukar träna crossfit annars eller springa men vill inte sätta på mig en en åtsittande sporttop förens de har gått 6 veckor.
Gilla

Marfred

Kvinna ·

18 feb, 2020

tack, jag tränar en del med; body pump, springer ganska mycket, så undrar hur det blir, när man börjar träna jag har varit hos Mattias med, och jag fick samma svar som du, att jag kan träna efter 6 veckor.
Gilla

Eehn

Kvinna ·

18 feb, 2020

Marfred skrev:

tack, jag tränar en del med; body pump, springer ganska mycket, så undrar hur det blir, när man börjar träna
jag har varit hos Mattias med, och jag fick samma svar som du, att jag kan träna efter 6 veckor.

Lillajagigen skrev detta på sidan 150: Update 9 månader. All smärta borta. Mjuka och fina. Tagställena jämna och ingen storleksförändring på brösten. Varit på träningsläger i 2 veckor med 3-5 h träning per dag. Ingen påverkan på brösten. Jag är så glad att jag gjorde detta. —
Gilla

Marfred

Kvinna ·

19 feb, 2020

Fint ! Då finns hopp för mig att det kommer se bra ut! och inte försvinner för mycket.
Gilla

Knasen

Kvinna ·

20 feb, 2020

Tycker det är tråkigt att det blitt så tyst härinne ör ju ff så nyfiken på allt.. Skriv gärna något ibland för efterupplevelser.. Om ni tycker förändringar skett och om ni vill göra igen är nöjda el ångrat er om ni ser resultat minskar...tex.. vad som helst..
Gilla

AnnaMariaL

Kvinna ·

20 feb, 2020

Har någon gjort implantat innan och senare fett? Stora skillnaderna? Har har lite fettdepåer som kan användas. Men blir det lika varaktigt och bra? Detta är helt nytt för mig.
Gilla

Lillajagigen

Kvinna ·

20 feb, 2020

Jag! Läs gärna från början i tråden. Gjorde det i maj 2019. Jag tog ut implantat och sprutade in fett i öppet bröst. Jag har nästan behållit allt fett. Ca 80 % tippar jag. Och de är snyggare än med implantat. Jag hade inte mycket fett att ta av, men det räckte väl. Tagställena är jämna och fina och inte haft problem alls med dem.
Gilla

Raja

Kvinna ·

20 feb, 2020

Mina bröst är 8 veckor imorgon. Tycker att minskningen avstannat nu. Den höll på från de fyllde fem veckor tills de fyllde sju veckor kändes det som. Nu ser de egentligen ut PRECIS som jag önskade dem. Alltså medan jag fortfarande var rädd att de skulle bli för stora. : ) Jag har alltid haft väldigt små bröst så jag var rädd att jag skulle få svårt att identifiera mig med ett par "normala" bröst. Men jag kan säga att jag omedelbart älskade de där svullna stora brösten (eller egentligen normalstora) som jag hade första månaden! Ojojoj. Men de såg onaturligt tonårsaktiga ut (jag är 45) och lite väl runda och stora för min överkropp så jag var också lite nervös för att de skulle stanna så eftersom jag inte vill berätta för någon att jag opererats. Nu har de mjuknat och minskat så de är faktiskt helt underbara till min kropp, små men syns utanpå kläderna. Tydligt påfyllda mot förut men jag tror ingen skulle märka något om jag t ex badar bastu med folk jag känner. Möjligen om någon verkligen studerat mig noga men eftersom de är så mjuka och naturliga så kan jag om nån frågar bara säga att jag gått upp lite i vikt eller skylla på hormoner och klimakteriet. Så jag är jättesupernöjd. Väldigt glad. Eller kanske snarare inte ledsen längre. Jag vill inte göra om det, jag tyckte läkningen var rätt jobbig. Eller...om jag hade haft pengar och fett kvar så skulle jag nog ha gjort en gång till efter sommaren, men det har jag inte så jag får vara nöjd. : )
Gilla

Knasen

Kvinna ·

20 feb, 2020

Låter jättebra Raja att du är nöjd o tycker dem blev bra! Du har inte lust att lägga ut en ny bild? Nyfiken som man är ;)
Gilla

Lillajagigen

Kvinna ·

20 feb, 2020

Så härligt Raja! Gläds med dig !
Gilla

Marfred

Kvinna ·

21 feb, 2020

Tack Raja att du berättar! Jag vill som sagt gärna göra det med. Jag har en del fett på mage, så det känns som en prefekt metod för mig. Flytta fettet från mage till brösten. Hur mycket har ni betalat för op? jag ska göra hos Nordiska kliniken och fick pris på 95.000---- känns mycket.
Gilla

Raja

Kvinna ·

21 feb, 2020

Marfred skrev:

Tack Raja att du berättar!
Jag vill som sagt gärna göra det med. Jag har en del fett på mage, så det känns som en prefekt metod för mig. Flytta fettet från mage till brösten.

Hur mycket har ni betalat för op? jag ska göra hos Nordiska kliniken och fick pris på 95.000---- känns mycket.

Det låter dyrt. Alla får olika pris och vi vet inte riktigt vad som avgör priset. Jag betalade 65 000 på Nordiska i december och då tog jag från utsida lår, insida lår, nertill på rygg och så mage. 260 ml/bröst. Jag trodde fler tagställen gav högre pris, men jag kan ha fel.
Gilla

Raja

Kvinna ·

21 feb, 2020

Nu har jag lagt in nya bilder. Rensade faktiskt bort de där jag är nyopererad. Jag läste någonstans att istället för att hålla på och mäta och jämföra minskning från typ förra veckan kan man sätta upp en före-bild på kylskåpet och glädjas åt förändringen. Så jag kör på det. : ) Ja, jag har fortfarande små bröst. Och jag älskar dem. Och jag fyllde ut 75B när jag provade häromdagen! : D
Gilla

Knasen

Kvinna ·

21 feb, 2020

Förstår helt klart att du är nöjd Raja! Skulle jag med vara, kanon :) Och nu borde det ju stannat av. Detta med kostnaden tycker jsg är fruktansvärt att de bara kan ge så olika pris!! Smulan du fick ett kanonpris ju, grattis till fig :( Jag skulle nappat direkt.
Gilla

Marfred

Kvinna ·

21 feb, 2020

Jaha 65.000 var inte lika mycket som jag hade fått för pris... Jag kollade en gång på deras instagram konto då var det typ från 80.000 uppåt... Har Smulan gjort med nordiska kliniken? Jag är från Polen och funderar på att göra där... men har inte hittat en bra ställe som jag tycker känns bra.
Gilla

EllenHellen

Kvinna ·

21 feb, 2020

Sådär, nu är jag hemkommen efter explant och injektion kroppseget fett. Peter la in nästan 350 i ena och strax under 500 på andra. Jag hade väldigt stor skillnad på brösten i utgångsläge. Fick se bilder på hur man såg ut innan alla implantat, hade ju faktiskt glömt av. Allt gick bra och de är så proffsiga på ArtClinic Göteborg.
Gilla

Raja

Kvinna ·

21 feb, 2020

Marfred skrev:

Jaha 65.000 var inte lika mycket som jag hade fått för pris...
Jag kollade en gång på deras instagram konto då var det typ från 80.000 uppåt...

Har Smulan gjort med nordiska kliniken?

Jag är från Polen och funderar på att göra där... men har inte hittat en bra ställe som jag tycker känns bra.

Smulan gjorde på Nordiska och jag tror hon betalade 45 000. Minns inte antal tagställen, men iaf nedre rygg och utsida lår.
Gilla

Marfred

Kvinna ·

21 feb, 2020

wow vilka skillnader ...45.000 är väl ok pris ... EllenHellen - hur mår du? gör det ont? Vill du berätta lite mer?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem