Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mini_me1 profilbild

Mini_me1

Kvinna ·

21 jul, 2019

Bröstförstoring med eget fett- några fler som planerar detta hösten 2019? (+ bodyjet)

Fettsugning

Är det någon mer som funderar på samma ingrepp? Jag vill göra det i oktober, tänker att efter sommaren vore smart :) Kommentera så kan vi följa varandra, jag har hittills inte lyckas hitta så många fler på forumet som planerar detta under sommaren/hösten 2019. Kort sammanfattning om mitt mål: Jag har alltid tränat väldigt mycket men haft stora lår. Speciellt velat minska insida lår och har även testat coolsculpting ett flertal gånger utan något resultat för några år sedan. Nu tröttnade jag och började jämföra priser för Smartlipo på olika kliniker. Insåg då att det går att återanvända fettet till brösten, win-win. För mig blir brösten alltså en bonus och fokus är på smalare insida lår. Jag har läst så mycket jag bara hunnit här om fettransplantation och bröstförstoring med eget fett, underbart forum. Hade aldrig hört talas om detta fram tills några dagar sedan så är helt amazed. Om några fler går i dessa tankar, skriv, så stöttar vi varandra!

1799

Sortera efter

EllenHellen

Kvinna ·

21 feb, 2020

Marfred: Jag mår fint. Ja öm är jag definitivt. Det bröstet han la den större mängden i är ju ordentligt behandlat om man säger så. Men inga problem att vara upp och strosa runt lite hemma. Gör lite kvällsmat och så. Operationen tog ca 1,5h och jag fick fin smärtlindring efteråt. Längtar såklart till svullnaden går ned för känner mig lite som en ballong haha.
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

22 feb, 2020

Knasen skrev:

Loppan. De togs väl fett från mage o rygg?
Hur upplever du att det blev runt magen?tycker du det blev fint även där? Tog de fett över naveln eller även under??

Ja jag tog från både mage, rygg och kärlekshandtag. Rygg och sidor ser jag stor skillnad men på magen hade han gärna fått ta mer. Han tog över och under magen... Nästa omgång blir lår. Och det skulle visst inte alls vara en lika omfattande operation. Men gördel blir det...
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

22 feb, 2020

Så härligt att höra att du är så nöjd Raja. Det ser jättefint ut. ? Jag upplever att mina ökat lite i storlek igen. Inte så mycket men ändå. Känns som att de mår bra igen helt enkelt.
Gilla

Marina

Kvinna ·

23 feb, 2020

Jag föreställer mig att priset kan bero på hur många och hur stort tagområde man beräknar och hur mycket fett som ska transplanteras?
Gilla

Knasen

Kvinna ·

23 feb, 2020

Verkar ej så när man läst här att det eror på tagställen. Och hur mkt fett är ju ej ens disskussion då de har sin max på 250...? Men några har lyckats få mer fett ändå verkar det som...
Gilla

Marfred

Kvinna ·

23 feb, 2020

jag har en del fett - mest på mage och även en rygg, sen kan jag tänka mig att även man beräknar hur länge tid ska det ta att operera... Jag minns att Mattias har sagt att det kommer ta hos mig typ 3,5 timmar hela op... kan det beror även på det? Hur länge tid tog det hos er? För då måste hela teamet vara så länge upptaget...
Gilla

Tabita

Kvinna ·

23 feb, 2020

Men har inte de flesta kliniker en prislista med cirkapriser? Och så får man ett pris på sin konsultation? Så var det på min iaf, och jag hamnade på lägstapriset på båda ingreppen, och fick mängdrabatt (vilket verkar vara standard eftersom det är samma sövning).
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

24 feb, 2020

Nu är jag klar med min op. Känner mig oförskämt bra. Nästan så jag undrar om han kom ihåg att operera mig... ? Jättestor skillnad mot när jag hade ryggen som tagställe. Precis vid uppvaket spände det dock rejält i brösten så nåt har han gjort... återkommer med mer info sen. ? Operation tog nog ca 2 h.
Gilla

Marfred

Kvinna ·

24 feb, 2020

Bara 2 timmar! Det gick fort :) Fint att du mår bra - jag väntar på mer info då :)
Gilla

Knasen

Kvinna ·

24 feb, 2020

Skönt att höra att allt gått så bra Loppan! Så nyfiken på få höra mera sen !! :)
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

24 feb, 2020

Nu är jag hemma igen. ? Kom till Jönköping kl 07:00, opererades nog ca 8 och vaknade 9:45. Fick frossa men fick extra värmefläkt under täcket så det gick över snabbt. Allt har gått bra och Karl var nöjd. 6 nya ärr blir det och så återanvände han 2 (tror jag iaf). 1200 ml ut, 250 ml in i varje bröst. Sen var det visst fullt... tagställen ridbyxlår samt extra body jet insida lår och knän. Kompressionsbyxor från under bröst till halvvägs ner på vaderna i 4+2 veckor. BH i XXL så det inte blir nåt tryck. Ingen fetvadd den här gg utan bara pads. Som det var ok att byta ut mot amningsinläggen i ull som jag köpt och som inte blir lika klumpiga (synliga)... Just nu är jag bara lycklig och jätteglad... medicinerna eller hormoner? Vill jobba, men inser att jag nog bör vara hemma iaf imorgon. 35000:- gick ju min påfyllning på (54900:- första op). Sen blev ju totalsumman högre då jag valt extra body jet.
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

24 feb, 2020

Marfred skrev:

jag har en del fett - mest på mage och även en rygg, sen kan jag tänka mig att även man beräknar hur länge tid ska det ta att operera...
Jag minns att Mattias har sagt att det kommer ta hos mig typ 3,5 timmar hela op... kan det beror även på det? Hur länge tid tog det hos er? För då måste hela teamet vara så länge upptaget...

Ska du stanna över natt? Jag tog ju från rygg och mage första gg och det var en mer omfattande op och jag behövde stanna över natten. De var ju även tvungna att vända på mig under op vilket krävde mer personal. Och på grund av de två anledningarna så blev även op dyrare. Men jag tror att själva op tog 2 (eller 2,5) timme.
Gilla

Raja

Kvinna ·

24 feb, 2020

Loppan80 Låter som det gått fint! Hoppas du får en lätt läkning. Marfred Jag tog från nertill rygg, hela magen, utsida lår, insida lår. Op kl 11 och åkte hem vid 18-tiden tror jag. Jättejobbigt i några dagar efteråt men jag skulle absolut INTE hellre delat upp det på två op.
Gilla

Knasen

Kvinna ·

24 feb, 2020

Loppan.vad menar du med extra body jet? Bra att du känner dig då pigg, men jag har förståt här som att man inte ska röra armar så mycket så få blir det väl svårt att gå och jobba så snabbt? Menar..man vill ju ej skada fettet på ngt sett...
Gilla

Knasen

Kvinna ·

24 feb, 2020

Och såklart Loppan...du lägger väl upp flera bilder :) intresssnt se hur det blir efter 2ggr. Är det någon som vet hur mpnga gånger som är vanligast att man gör? 1 eller 2? Smulan hade gärna sett bilder frpn dig med, såg du tagit bort tidigare. Förstår också. Kommer ju själv inte vilja lögga ut......
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

24 feb, 2020

Knasen skrev:

Loppan.vad menar du med extra body jet?
Bra att du känner dig då pigg, men jag har förståt här som att man inte ska röra armar så mycket så få blir det väl svårt att gå och jobba så snabbt?
Menar..man vill ju ej skada fettet på ngt sett...

Alltså jag har ju haft tillräckligt med fett på ett tagställe för att transplantera... men jag har valt extra fettsugning för att få bort envisa depåer och få en mer proportionerlig figur. Nej endast lugna promenader rekommenderas nu i början. Men jag jobbar ju på kontor och kan sitta hela dagarna. Då jobbet kommer inte bli några problem. Men jag får ju o a s inte duscha på 3 dagar så jag väntar med att jobba.
Gilla

Knasen

Kvinna ·

24 feb, 2020

Aha då förstår jag :) Men...man tar ju för givet att de gör så det blir fint utan att det kostar extra? Det tar jag för givet när man ju fått ett pris.. Skönt att ha det gjort nu o ej behöver tänka på det mer :)
Gilla

EllenHellen

Kvinna ·

24 feb, 2020

Har ni några tips att få igång magen? Jag har ju ätit morfintabletter plus att man är ganska stillasittande. Plommonpuré kommer jag ihåg från när barnen var små, fy haha.
Gilla

Marina

Kvinna ·

24 feb, 2020

Apoteket har en massa bulkmedel, men om du inte vill ha detta så är psylliumfrö också bra. Om du inte tycker det blir för äckligt kan du blötlägga dem, de släpper då ifrån sig en typ av gelé, som du sen kan dricka som en massa, men annars funkar det att äta dem på filen, i gröten el dyl också. Men frikostigt! Gärna ihop med katrinplommon, som du själv är inne på, för det hjälper faktiskt. 
Linfrön ska man däremot vara lite försiktig med, för i större mängder är detta giftigt, om inte skalet är intakt.
Gilla

Loppan80

Kvinna ·

24 feb, 2020

EllenHellen skrev:

Har ni några tips att få igång magen? Jag har ju ätit morfintabletter plus att man är ganska stillasittande. Plommonpuré kommer jag ihåg från när barnen var små, fy haha.

Jag åt kiwi och katrinplommon sist. Och drack provivasmoothie. Det hjälpte för mig.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem