Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sandras egna profilbild

Sandras egna

Kvinna ·

17 okt, 2021

Bröstförstoring November 2021

Bröstförstoring

Jag ska operera mina bröst 2 November. Fler som ska operera i november och vill följas åt?

190

Sortera efter

Jenny8203

Kvinna ·

28 okt, 2021

Nej jag har gjort mina 2 på citadell i Landskrona. Sista idag?
Gilla

LNS

Kvinna ·

28 okt, 2021

Jag skulle nog ha biljetten bokad men ombokningsbar, om det skulle ändras! Skulle ju lika gärna kunna uppkomma en komplikation eller försening. Tänker att det inte kan skada med descutan hemma, även fast det inte är ett måste. Infektionsrisken ska ju minska markant av de duscharna!
Gilla

Jenny8203

Kvinna ·

28 okt, 2021

Tror inte heller det skadar att ha lite hemma? jag hade efter första en mild utan parfym från apoteket då descutan torkar ut huden så mycket? Stort lycka till, snart dags
Gilla

Sandras egna

Kvinna ·

29 okt, 2021

LNS skrev:

Vad skönt att ha checkat in! Förstår dig, kan inte sluta kolla på mina haha! Lycka till nu och du får berätta hur du mår sen :D

Hej tjejer! Nu är tvillingarna här ? Allt har gått bra. Kom dit vid 13. Opererades 14. Vaknade 15 av att jag skakade, fick lite cola och skakningarna gick över. Jag hade varnat för att jag mår illa av narkos och de sa att de var så vana vid det och jag skulle få något mot illamåendet. Men så snart jaga gällde mig upp så snurrade det och illamåendet kom. Efter ett par uppkast på op.dagen och ett par på morgonen efter så är kroppen är i balans. Jag har inte så mycket ont alls. Tar Alvedon med jämna mellanrum. Jag jobbade på op dagen (27/10) samt dagen efter op. Och jobbar även idag. Har varit ute på en promenad idag och känner mig rätt stabil. Lite öm under brösten där de har gått in med implantaten. Jag gör bröstgympan varje timme och har sovit rätt bra inatt. Hoppas det fortsätter läka fint. All lycka till tjejer ?
Gilla

MCoon

Kvinna ·

01 nov, 2021

Sandras egna skrev:

LNS skrev:

Vad skönt att ha checkat in! Förstår dig, kan inte sluta kolla på mina haha! Lycka till nu och du får berätta hur du mår sen :D

Hej tjejer!
Nu är tvillingarna här ?
Allt har gått bra. Kom dit vid 13. Opererades 14. Vaknade 15 av att jag skakade, fick lite cola och skakningarna gick över. Jag hade varnat för att jag mår illa av narkos och de sa att de var så vana vid det och jag skulle få något mot illamåendet. Men så snart jaga gällde mig upp så snurrade det och illamåendet kom. Efter ett par uppkast på op.dagen och ett par på morgonen efter så är kroppen är i balans. Jag har inte så mycket ont alls. Tar Alvedon med jämna mellanrum. Jag jobbade på op dagen (27/10) samt dagen efter op. Och jobbar även idag. Har varit ute på en promenad idag och känner mig rätt stabil. Lite öm under brösten där de har gått in med implantaten. Jag gör bröstgympan varje timme och har sovit rätt bra inatt. Hoppas det fortsätter läka fint.

All lycka till tjejer ?

Vad kul! Hur går det med smärta och dylikt? Om två dagar blir det min tur.
Gilla

Salolii

Kvinna ·

01 nov, 2021

16/11 är jag inplanerad. Åh såååå taggad! Nu vill jag bara att tiden ska gå fort och få det överstökat haha <<3 Jag hoppas verkligen att allt går bra och att jag inte valt helt fel storlek nu :D
Gilla

Tillytrotter

Kvinna ·

02 nov, 2021

2/11 Nu sitter jag o väntar på Proforma på att bli opererad. Känner mig förväntansfull och lite nervös. Fortsättning följer
Gilla

Trebarnsmor84

Kvinna ·

02 nov, 2021

Tillytrotter skrev:

2/11 Nu sitter jag o väntar på Proforma på att bli opererad. Känner mig förväntansfull och lite nervös.
Fortsättning följer

Lycka till! Jag har tre veckor kvar men har idag redan plockat fram väskan o köpt hem godis som jag ska ha med mig ?
Gilla

Tillytrotter

Kvinna ·

02 nov, 2021

Det gick bra! Ligger på rummet efter operationen. Jävligt ont i ett av snitten o lite såsig i skallen. Annars helt ok ?
Gilla

Sandras egna

Kvinna ·

02 nov, 2021

MCoon skrev:

Sandras egna skrev:

LNS skrev:

Hej tjejer!
Nu är tvillingarna här ?
Allt har gått bra. Kom dit vid 13. Opererades 14. Vaknade 15 av att jag skakade, fick lite cola och skakningarna gick över. Jag hade varnat för att jag mår illa av narkos och de sa att de var så vana vid det och jag skulle få något mot illamåendet. Men så snart jaga gällde mig upp så snurrade det och illamåendet kom. Efter ett par uppkast på op.dagen och ett par på morgonen efter så är kroppen är i balans. Jag har inte så mycket ont alls. Tar Alvedon med jämna mellanrum. Jag jobbade på op dagen (27/10) samt dagen efter op. Och jobbar även idag. Har varit ute på en promenad idag och känner mig rätt stabil. Lite öm under brösten där de har gått in med implantaten. Jag gör bröstgympan varje timme och har sovit rätt bra inatt. Hoppas det fortsätter läka fint.

All lycka till tjejer ?

Vad kul! Hur går det med smärta och dylikt? Om två dagar blir det min tur.

Det har gått jättebra med smärtan. Bara tagit Alvedon. Har jobbat som vanligt och har ledigt nu några dagar pga höstlov. Varit inne i stan idag och shoppat med barnen. Är fortfarande försiktig och känner efter för att inte överanstränga mig. Men det känns toppen att efter en vecka kunna göra normala saker och leva fritt. Jag tvättade operations bh-n idag och hade en tränings bh på mig medans den torkade i torkskåpet. Kändes skönt att få på sig operations bh-n igen, den håller verkligen allt på plats. Har fått lite finnar på bröstet men det hörde jag är vanligt i och med antibiotika kuren samt bh-n man har på sig dygnet runt. Längtar till återbesöket. Jag fick aldrig träffa kritikern efter operation vilket känns synd då jag skulle vilja få lite update om operationen.
Gilla

EMR

Kvinna ·

02 nov, 2021

Nyss ätit här och mår väldigt bra lite tryck över bröstet men annars så känns allt väldigt bra! Ser extremt naturligt ut och som jag hade tänkt mig kunde inte vara mer nöjd, får hoppas att det fortsätter så och att allt läker som det ska!
Gilla

SabbeK

Kvinna ·

02 nov, 2021

Åh vad härligt att höra att ni mår så bra efter era operationer. Nu vill jag bara att tiden ska gå fort så det kan bli min tur med☺️ Är ni nöjda med era kirurger/kliniker och storlekar än så länge?
Gilla

EMR

Kvinna ·

02 nov, 2021

Känner mig jätte nöjd än så länge över storlek och kirurg. Han fick än att känna sig extremt trygg och alla sjuksköterskor var hur bra och trevliga som helst! Har bara sätt dom med bh-n på samt att dom är ju svullna och hårda men tror det kommer bli exakt som jag vill ungefär en storlek större då jag inte vill ha stora utan naturliga med lagom proportioner till min kropp!
Gilla

MCoon

Kvinna ·

02 nov, 2021

Tillytrotter skrev:

2/11 Nu sitter jag o väntar på Proforma på att bli opererad. Känner mig förväntansfull och lite nervös.
Fortsättning följer

Spännande! Hur gick det? Imorgon är min tur. :D
Gilla

Jelo85

Kvinna ·

02 nov, 2021

Så spännande månad för oss alla :) Jag har 6 dagar kvar tills min op. Blev 400 cc Motiva Full profil. Är det fler som har kids att husera eter op? Hur pass pigg är man inför enkla vardagsbestyr efter de första dagarna? Går det eller krävs kanske avlastning?
Gilla

EMR

Kvinna ·

02 nov, 2021

Har ju inte barn men om du kan få avlastning skulle jag be om den hjälpen. Kände bara på vägen hem hur små rörlser känns mindre rätt att göra som att stänga bil dörren inte extremt ont alls men det känns att bröstmuskeln används vilket man vill ju undvika. Man har upptäckt nu när man har gjort det att den muskeln används mycket mer än vad man tror?Ända som jag tycker är extremt jobbig nu är att jag inte kan göra saker som jag har kunnat man känner sig handikappad och nerstämd på nått sätt och det har bara gått några timmar.. men det blir ju bättre men vill vara där redan nu och att jag är själv inte har någon hjälp gör det svårare
Gilla

Trebarnsmor84

Kvinna ·

03 nov, 2021

Jelo85 skrev:

Så spännande månad för oss alla :)
Jag har 6 dagar kvar tills min op. Blev 400 cc
Motiva Full profil.
Är det fler som har kids att husera eter op? Hur pass pigg är man inför enkla vardagsbestyr efter de första dagarna? Går det eller krävs kanske avlastning?

Jag har två små barn, precis fyllda 1 o 2 år. Mannen ska vara hemma med oss den första veckan så jag slipper lyfta dem. Hoppas att jag känner mig såpass bra andra veckan så jag kan reda ut det själv utan att behöva en massa onödiga lyft. Vv barn kommer andra veckan men de är såpass stora så de klarar sig själva. :)
Gilla

MCoon

Kvinna ·

03 nov, 2021

Är på kliniken och väntar på min tur. Det blir Mentor släta 450 bakom muskeln...
Gilla

SabbeK

Kvinna ·

03 nov, 2021

Jag har med barn men de är i ålder 9-17 så de klarar sig själva och så pass stora att de kan hjälpa mig med hushållssysslor om dagarna när mannen jobbar.
Gilla

SabbeK

Kvinna ·

03 nov, 2021

MCoon skrev:

Är på kliniken och väntar på min tur. Det blir Mentor släta 450 bakom muskeln...

Spännande! Du får uppdatera oss när du vaknat och är pigg☺️
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem