Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sandras egna profilbild

Sandras egna

Kvinna ·

17 okt, 2021

Bröstförstoring November 2021

Bröstförstoring

Jag ska operera mina bröst 2 November. Fler som ska operera i november och vill följas åt?

190

Sortera efter

Jelo85

Kvinna ·

03 nov, 2021

Jag kan tänka mig att bröstmuskeln blir direkt inkopplade det mesta i vardagen... jag har övernattning på kliniken och andra dagen sover barn hos svärföräldrarna. Min dotter är fyra och sonen betydligt äldre så det är lugnt. Men dottern behöver hämtad och lämnas på dagis och man behöver köra bil. Andra veckan borde väll allt sånt vara mer överkomligt?
Gilla

MCoon

Kvinna ·

03 nov, 2021

Hej alla! Nu är jag färdig opererade. Allt gick bra, har lite ont som träningsvärk men tagit paracetamol nu. Gick hem från kliniken till tågstationen i lungt tempo, sen från stationen hem cirka 15 minuter i väldigt lungt tempo. Det gick jättebra.
Gilla

MCoon

Kvinna ·

03 nov, 2021

Hej alla! Nu är jag färdig opererade. Allt gick bra, har lite ont som träningsvärk men tagit paracetamol nu. Gick hem från kliniken till tågstationen i lungt tempo, sen från stationen hem cirka 15 minuter i väldigt lungt tempo. Det gick jättebra.
Gilla

SabbeK

Kvinna ·

03 nov, 2021

MCoon skrev:

Hej alla! Nu är jag färdig opererade. Allt gick bra, har lite ont som träningsvärk men tagit paracetamol nu.
Gick hem från kliniken till tågstationen i lungt tempo, sen från stationen hem cirka 15 minuter i väldigt lungt tempo. Det gick jättebra.

Vad härligt att du mådde så bra att du kunde gå den biten så pass snabbt inpå. Måste väl ändå det vara det absolut bästa för läkningen? Att röra sig så mycket(och försiktigt) man kan?
Gilla

Sandras egna

Kvinna ·

03 nov, 2021

SabbeK skrev:

Åh vad härligt att höra att ni mår så bra efter era operationer. Nu vill jag bara att tiden ska gå fort så det kan bli min tur med☺️
Är ni nöjda med era kirurger/kliniker och storlekar än så länge?

Jag är väldigt nöjd med kirurgen och kliniken. Opererade mig där för ca 15år sedan men tog ut implantaten efter 5år då de var PIP. Då hade jag satt in 375 cc. Eftersom jag kände att det var för stort för mig förra gången och jag är en väldigt aktiv person som gillar styrketräning och löpning så valde jag mindre implantat denna gång 275cc. Jag vill också att det inte ska vara tydligt att jag opererat brösten när jag har badkläder etc. Är supernöjd över storleken redan och veta att de kommer bli ngt mindre när svullnaden gått ner. Gissar på 70D.
Gilla

Salolii

Kvinna ·

03 nov, 2021

LNS skrev:

Lycka till imorgon / idag! Ligger här på Proforma med mina nya bröst gjorda av Örjan och kunde inte varit nöjdare! Kan även säga att personalen behandlat & behandlar mig som guld, är helt otroligt tacksam för dem. Fascinerad över det faktum att jag inte har ont typ alls, var uppe och rörde på mig fort och kör på med bröstgymnastiken. Kan sträcka båda armar åt alla håll och kanter, har hittills inte haft något negativt alls. Peppar peppar ta i trä! Håller tummarna för att det går lika bra för dig imorgon, vilket det nog gör ska du se!

åh vad kul att höra att det gått bra! :) ska operera mig hos Örjan 18/11 :)
Gilla

Salolii

Kvinna ·

03 nov, 2021

LNS skrev:

Lycka till imorgon / idag! Ligger här på Proforma med mina nya bröst gjorda av Örjan och kunde inte varit nöjdare! Kan även säga att personalen behandlat & behandlar mig som guld, är helt otroligt tacksam för dem. Fascinerad över det faktum att jag inte har ont typ alls, var uppe och rörde på mig fort och kör på med bröstgymnastiken. Kan sträcka båda armar åt alla håll och kanter, har hittills inte haft något negativt alls. Peppar peppar ta i trä! Håller tummarna för att det går lika bra för dig imorgon, vilket det nog gör ska du se!

åh vad kul att höra att det gått bra! :) hur mår du nu? hade du mycket ont dagarna efter? ska operera mig hos Örjan 18/11 :)
Gilla

LNS

Kvinna ·

03 nov, 2021

Mår strålande nu! Precis börjat gå utan BH på dagarna, känns skumt men gör inte ont. Har typ knappt haft ont alls under hela upplevelsen! Då är jag även en väldigt aktiv person som varit i stallet senaste 5 dagarna och jobbat, har rest runt halva Sverige med packning också. Glömmer nästan bort att jag gjort dem!
Gilla

MCoon

Kvinna ·

03 nov, 2021

SabbeK skrev:

MCoon skrev:

Hej alla! Nu är jag färdig opererade. Allt gick bra, har lite ont som träningsvärk men tagit paracetamol nu.
Gick hem från kliniken till tågstationen i lungt tempo, sen från stationen hem cirka 15 minuter i väldigt lungt tempo. Det gick jättebra.

Vad härligt att du mådde så bra att du kunde gå den biten så pass snabbt inpå. Måste väl ändå det vara det absolut bästa för läkningen? Att röra sig så mycket(och försiktigt) man kan?

Har läst här att det är bra att röra på sig men också att man måste lyssna på kroppen. Har gått väldigt sakta men det kändes jättebra.
Gilla

SabbeK

Kvinna ·

04 nov, 2021

MCoon skrev:

SabbeK skrev:

MCoon skrev:

Har läst här att det är bra att röra på sig men också att man måste lyssna på kroppen. Har gått väldigt sakta men det kändes jättebra.

Ja lyssna på kroppen är ju det allra viktigaste, såklart?.
Gilla

Tildalina

Kvinna ·

04 nov, 2021

Jag har en bokad tid för operation den 23/11 ? Egonomix 300 cc, valde själv 250 men min kirurg säger 300 pgr av att 50 försvinner bakom muskeln. Har inte bestämt mig för mini eller demi än, det kommer nog på operationadagen. Har ammat 3 barn i sammanlagt 8 års tid, tycker mina bröst fortfarande är små o söta men i många kläder o bikinis så fyller jag ju inte ut ens en A cupa länge ☺️
Gilla

Sandras egna

Kvinna ·

04 nov, 2021

Tildalina skrev:

Jag har en bokad tid för operation den 23/11 ? Egonomix 300 cc, valde själv 250 men min kirurg säger 300 pgr av att 50 försvinner bakom muskeln. Har inte bestämt mig för mini eller demi än, det kommer nog på operationadagen. Har ammat 3 barn i sammanlagt 8 års tid, tycker mina bröst fortfarande är små o söta men i många kläder o bikinis så fyller jag ju inte ut ens en A cupa länge ☺️

Ca 10% försvinner under bröstmuskel placering. Jag velade mellan 275 och 300. Jag förklarade för min kirurg att jag absolut inte vill att de sticker ut ”under armhålan” och handicap fria händer att testa under operation vad som blev bäst, blev 275cc då. Så kolla gärna hur placeringen blir då diameter kommer skilja sig åt och beroende på hur breda bröst du har kan man känna kanter el. få rippnings om de är för breda. Din kirurg kan hjälpa dig bäst om du visar bilder kanske på hur du skulle vilja att slutresultatet blev.
Gilla

Jelo85

Kvinna ·

07 nov, 2021

Hej alla! Ingen som har opererat sig ännu? Jag ska in på tisdag! Börjar bli nervöst! Mitt ingrepp är via armhålan. Är det någon som vet om hur tätt inpå man kan raka sig där? Står inget i papperna fr kliniken
Gilla

Jenny8203

Kvinna ·

08 nov, 2021

Citadell har i sina papper senast 3 dagar innan op. Antagligen för att man inte ska riskera någon inflammation precis innan i hårsäckarna. Men kan säkert skilja på olika kliniker
Gilla

ms.anja

Kvinna ·

08 nov, 2021

Imorgon är det dags för min op hos Helena på Citadell! Går mellan nervositet och att känna mig som ett barn innan julafton idag :) Nervositeten ligger nog mest i att jag velar lite med storleken, men säker på att det löser sig när jag träffar Helena imorgon. Har en ”urtömd” 70d/e idag pga viktnedgång, så ingen överpool alls men volym nertill så att säga. Är rädd att 340cc demi inte kommer ge mig det resultatet jag vill ha, vill ha fylliga snygga bröst utan att man direkt ska kunna se att dem är opererade.. så svåra val! Tror allt är fixat här hemma, och vill egentligen bara åka till kliniken nu hah. Några sista minuten tips på något jag inte får glömma? ** ser nu att min signatur inte uppdaterats. Men ska endast göra bröstförstoring då vi kom fram till att ett lyft inte behövdes :)
Gilla

Jelo85

Kvinna ·

08 nov, 2021

Kanon! Jag ska köra ny hyvel och duscha ikväll sen blir det dusch på kliniken imorgon fm. Det här med storlekar är svårt! Jag velade från 350 till 400cc och det blev 400 i mitt fall :) ville ha lite extra kittlande känsla att det är lite större än tänkt för att man blir lätt storleks blind efter ett tag sägs det
Gilla

ms.anja

Kvinna ·

08 nov, 2021

Åh vad spännande, då är det dags för oss bägge imorgon? Hur känns det för dig? :) Ja, jag lutar mer att köra på större. Så rädd att man ska gå igenom operationen och tycka att det inte är tillräckligt!
Gilla

Jelo85

Kvinna ·

08 nov, 2021

Jag ska vara där halv elva :) Så jag hinner att bli mer nervös hela förmiddagen ? Själv då? Man vill gärna att det ska kännas extra pirrigt inför storleken, är det bara några cc hit eller dit så är det inte monster hopp man gör!
Gilla

ms.anja

Kvinna ·

08 nov, 2021

Men då har vi ju nästan exakt samma, jag ska vara på plats kl 11!! Haha ja, kommer vara så nervös och samtidigt över exalterad imorgon. Ja men precis, får se när vi provar ut imorgon. Men lutar mot större nu. Så spännande!! Försöker bara fixa det sista nu och förbereda mig mentalt, vill bara att det ska vara imorgon nu ?
Gilla

Jelo85

Kvinna ·

08 nov, 2021

Det låter bra! Håller tummarna för dig! Min op blev framskjuten till onsdag morgon istället tyvärr... är helt mentalt trött och var så inställd på op! Men men sånt som händer antar jag?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem