Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sandras egna profilbild

Sandras egna

Kvinna ·

17 okt, 2021

Bröstförstoring November 2021

Bröstförstoring

Jag ska operera mina bröst 2 November. Fler som ska operera i november och vill följas åt?

190

Sortera efter

MCoon

Kvinna ·

23 nov, 2021

Trebarnsmor84 skrev:

Hej allihop!
Nu är jag opererad. Allt har gått bra. Kan inte påstå att jag har ont efter operationen, men det här jäkla bröstbandet. Det sitter så hårt så det är det som gör ont. Mest i ryggen så det är skönt att byta ställning i sängen från halvsittande med ryggstöd till att sitta skräddare med ryggen fri.
Jag är redan kär i mina tuttar o jag verkar ha valt en bra storlek till min kroppsbyggnad. ?

Grattis! Bröstbandet är det värsta! Jag fick skippa den efter två veckor tortyr. Sätter dem på om det börjar spänna mycket i muskel. Så kör på med den så kanske du kan skippa dem tidigare. :)
Gilla

Tildalina

Kvinna ·

24 nov, 2021

Nu är jag opererad!! Blev så galet fint ?? Ser så naturliga o fina ut, gråter bara jag tänker på hur otroligt det är att ha bröst igen! Älskade ju mina amningsbröst, o nu är det precis som att jag fått tillbaka dem ? Smärtan är inte farlig, spänner lite men läskigt när implantaten knakar när man stiger ut sängen eller så. Det som varit HEMSKT är illamående o kräkningar! Fyyy jag blev typ magsjuk o kräkt massa gånger. Så fort jag reser mig upp så kommer illamåendet så jag ligger mest. Va uppe o skickade barnen till skolan, kämpade med illamåendet o klöktes några ggr men nu har jag lagt mig igen. Kan inte äta så från igår har jag totalt bara fått i mig en macka. Dricker kaffe, cola o juice o beställt hem A-fil, actimell o annat dricktjofräs så att magen kommer i fas igen. Har inte problem med varken bhn eller bröstbandet utan känns bara skönt att det sitter där o håller implantaten på plast, känns som de ska åka runt där inne annars! Låter lite lustigt när jag reser mig, kluckar o gnistrar lite liksom ? Blev så förvånad när jag vaknade ut narkosen o låg där med en fin vit bh med spetsdetaljer!! Trodde jag skulle ha en ful svart sak men den är så fin! Sa det direkt när jag vaknade till dem, Oj så fint det blev!!! ?? Och brösten ÄR så fina!! ???????
Gilla

Trebarnsmor84

Kvinna ·

24 nov, 2021

Tildalina, Jag känner igen mig i det du skriver! Vilket lyckorus när man såg sina tuttar ? Idag känns det bättre med bröstbandet o bh-n. Sov riktigt bra inatt och det hjälper väl till i processen. Direkt efter operationen mådde jag jättebra. Det var senare på kvällen som jag började kräkas av illamående. Var antagligen en av alla piller som jag inte tålde. Idag fick jag tillbaks aptiten, nu väntar jag bara på att magen ska återgå till normalläge. Duschade av mig förut, kändes så läskigt att vara utan bh. Stod typ och höll i brösten för det kändes som de skulle trilla ner annars. ? och när jag satte på bh o bandet så var det nästan mer skönt än att vara utan. Konstigt hur fort man vänjer sig.
Gilla

Jenny8203

Kvinna ·

24 nov, 2021

Tildalina skrev:

Nu är jag opererad!!
Blev så galet fint ?? Ser så naturliga o fina ut, gråter bara jag tänker på hur otroligt det är att ha bröst igen! Älskade ju mina amningsbröst, o nu är det precis som att jag fått tillbaka dem ?
Smärtan är inte farlig, spänner lite men läskigt när implantaten knakar när man stiger ut sängen eller så.
Det som varit HEMSKT är illamående o kräkningar! Fyyy jag blev typ magsjuk o kräkt massa gånger. Så fort jag reser mig upp så kommer illamåendet så jag ligger mest. Va uppe o skickade barnen till skolan, kämpade med illamåendet o klöktes några ggr men nu har jag lagt mig igen. Kan inte äta så från igår har jag totalt bara fått i mig en macka. Dricker kaffe, cola o juice o beställt hem A-fil, actimell o annat dricktjofräs så att magen kommer i fas igen.

Har inte problem med varken bhn eller bröstbandet utan känns bara skönt att det sitter där o håller implantaten på plast, känns som de ska åka runt där inne annars!

Låter lite lustigt när jag reser mig, kluckar o gnistrar lite liksom ? Blev så förvånad när jag vaknade ut narkosen o låg där med en fin vit bh med spetsdetaljer!! Trodde jag skulle ha en ful svart sak men den är så fin! Sa det direkt när jag vaknade till dem, Oj så fint det blev!!! ??
Och brösten ÄR så fina!! ???????

Knastret försvinner ? mina efter bytet knastrade i 2 veckor. Lät lite som att brösten småfes lixom? Jag hade efter första op oxå illamående å kräktes. Men jag klarar inte de starka tabletterna (morfin och paraflex) . Så jag slutade med dem och åt bara Alvedon och antibiotikan då och då försvann illamåendet ganska direkt oxå. Denna gången har jag klarar mig utan smärtlindring helt då det inte känts att något är gjort??
Gilla

Tildalina

Kvinna ·

25 nov, 2021

Ååh, jag ska få duscha idag! Känns läskigt att ta av bh o bröstbandet. Hade nog kunntäat skippa duschen egentligen, vill inte "störa" tittarna i onödan ? Men jäklar va det kliar på hela kroppen o mitt hår behöver tvättas!! Så jag måste nog.... Verkar som att man ska duscha nu varje dag enligt mina hemgångsråd. Vill inte ta av bhn, känns som den är mitt säkerhetsbälte typ! Men jisses vad jag älskar att vara hemma o strosa runt. Satt upp lite adventsstakar o så igår nu när illamåendet Äntligen släppt!! Varit ute o promenerat o sådär o allt sånt känns bra. Är mest duschen jag helst hoppat över för att jag vill låta tuttarna vara liksom ?
Gilla

Jenny8203

Kvinna ·

25 nov, 2021

Härligt? hoppas det gick bra med duschen? och att du so far är nöjd ?
Gilla

Lillelillan

Kvinna ·

25 nov, 2021

Åh så kul för dig Tildalina, att du känner dig nöjd och att allt gått bra!!? Hur går det för dig med sömnen?Sover du sittandes eller har du tips?? Ahh och kan tänka mig, förstår att bhn måste kännas tryggt att ha på sig hela tiden också haha! Hoppas allt går bra i fortsättningen? Imorgon är det även min tur att opereras! Är sååå nervös nu och så taggad. Ge mig gärna era bästa tips inför och efter operationen tack<3
Gilla

Italy

Kvinna ·

29 nov, 2021

SabbeK Kan man inboxa dig på något sätt? Har en fråga till dig.
Gilla

Jenny8203

Kvinna ·

30 nov, 2021

Hej Hoppas allt går bra för er? hur känns det nu. Är allt är gjort? Själv känner jag inget efter bytet? ingen smärta alls. Jätteskönt. Och vilket resultat? så nöjd
Gilla

SabbeK

Kvinna ·

30 nov, 2021

Nu är jag äntligen opererad. Blev lite större implantat än vi pratade om på konsultation, så ist för 550cc så blev det 625cc Motiva runda full profil. Supernöjd! De är lite för stora just nu så jag hoppas det blir toppen när svullnaden gått ner. Smärtan är verkligen helt ok(än så länge). Som väldigt jobbig träningsvärk med lite brännande känsla i snitten i armhålan. Himla härlig känsla att äntligen ha det gjort!!
Gilla

Italy

Kvinna ·

01 dec, 2021

SabbeK Hur känner du dig idag! Snart dags för hemgång?
Gilla

Dijdij

Kvinna ·

01 dec, 2021

Hej, jag opererades 29/11 på Akademikliniken i Göteborg. Gjorde ankarlyft och implantat mentor 245cc bakom muskeln. Är mest sängliggande och det spänner och gör fortfarande ont, dock sov jag bättre i natt. Brösten känns svullna och väldigt höga, ser konstigt ut, längtar tills de läker så man kan se slutresultatet. Hoppas jag får hänga på er tråd här.
Gilla

Tildalina

Kvinna ·

01 dec, 2021

Idag är jag tillbaka på jobbet! 8 dagar efter op. Känns bra! Känner lite småstick i brösten ibland, värst tycker jag allt känns på natten. Sover fortfarande halvsittande då det är skönast för brösten. Men vaknar om nätterna o har lite ont då. Känner mig väldigt stel i armhålorna o det svider till lite då o då. Brösten är fortfarande som två bollar, tycker de är för stora fortfarande! ? Hoppas de svullnar av snart. Men har ju svårt att va still mör jag bor på landet med hästar o barn! Försöker att inte jobba för mycket men är ganska fysiskt aktiv. Kanske är bra, kanske är dåligt jag vet faktiskt inte! Tycker fortfarande det är skitläskigt att ta av bh o bröstbandet!! Haha! Vågar knappt röra fem i duschen o det är så läskigt att "putta" på implantaten från sidan, när man typ sätter på bhn o sådär. Hur mår ni andra? Berätta, då kul att läsa om hur Ni mår o känner!
Gilla

SabbeK

Kvinna ·

01 dec, 2021

Nu är jag äntligen hemma. Tog ju kollektivtrafik hem från Helsingborg till Karlskrona. Vilket kaos. Det tog mig 7h innan jag landade hemma, massa inställda tåg och ersättningsbussar.. Men. Nu är jag hemma o har fått ligga i sängen en stund. Är spänd och öm men tycker ändå det är överkomligt. Hur mår du? Hur har du haft det idag? Inatt fick jag inte många timmars sömn. Jag brukar ha svårt att somna efter narkos och värktabletterna jag fick till natten hjälpte inte så hemskt bra.
Gilla

SabbeK

Kvinna ·

03 dec, 2021

Ni som opererats med snitt i armhålan och använt bröstband. Hur har ni gjort för att det inte ska skava mot snitten? Jag duschade igår och satte på mig både bh o band så som de satt innan men jag tycker trycket från bandet blir fel. Jag har det så det går nedanför bhbandet på ryggen och nästan diagonalt upp fram över brösten(om ni förstår hur jag menar). Det trycker mot snitten och både där och mellan brösten har jag lagt bomullspadd för att avlasta lite men jag tycker det hjälper väldigt lite. Någon som har några bra tips?
Gilla

Italy

Kvinna ·

03 dec, 2021

Skönt att höra att du kommit hem iaf. Ja. Tänka mig att det var kaos. Duschade du också igår? Hur känns resultatet? Jag tycker att mina ser väldigt olika ut. Men är väl kanske innan allt fallit på plats. Är också osäker på om man får bröstbandet rätt så uppskattar också tips och råd. Han en fin helg.
Gilla

SabbeK

Kvinna ·

03 dec, 2021

Italy skrev:

Skönt att höra att du kommit hem iaf. Ja. Tänka mig att det var kaos.

Duschade du också igår? Hur känns resultatet? Jag tycker att mina ser väldigt olika ut. Men är väl kanske innan allt fallit på plats.

Är också osäker på om man får bröstbandet rätt så uppskattar också tips och råd. Han en fin helg.

De känns hyfsat jämna men det är väldigt svårt att se nu när de är så himla svullna. Hur har dina första dagar gått?
Gilla

Italy

Kvinna ·

03 dec, 2021

Skönt det. Händer säkert mycket med de när svullnad osv lägger sig. Har haft väldigt ont. Upplever inte att panodil och Ipren hjälpt alls och jag är inte så imponerad av den uteblivna informationen från kliniken. Var mer som löpande band principen där enligt mig. Operera så många som möjligt så snabbt som möjligt. Och stressad personal. Men så är det väl. Bara resultat blir bra så blir jag nöjd. ?? Längtar tills man kan komma ut o röra på sig lite mer. Hur ont har du nu? Är du rörlig.
Gilla

Jenny8203

Kvinna ·

03 dec, 2021

Jag har haft bröstband oxå på mina op. Dra ner det baktill mera och försök få det längs bh på sidan så går det under snitten?. Så att det blir typ rakt eller vad man ska säg. Jag la strumpor i kanten oxå vid armhålorna första tiden. Då bandet och bh va mer obekväma än själva op.
Gilla

SabbeK

Kvinna ·

03 dec, 2021

Italy skrev:

Skönt det. Händer säkert mycket med de när svullnad osv lägger sig.

Har haft väldigt ont. Upplever inte att panodil och Ipren hjälpt alls och jag är inte så imponerad av den uteblivna informationen från kliniken. Var mer som löpande band principen där enligt mig. Operera så många som möjligt så snabbt som möjligt. Och stressad personal. Men så är det väl. Bara resultat blir bra så blir jag nöjd. ??

Längtar tills man kan komma ut o röra på sig lite mer. Hur ont har du nu? Är du rörlig.

Bröstbandet hindrar mig ganska mycket när det kommer till det rörliga. Jag kan tvätta håret och duscha hyfsat obehindrat, men så fort bandet är på blir det lite värre eftersom det ligger och skaver emot snitten. Tycker inte heller att Ipren och pandodil har den effekten man hade önskat och jag tar två Citodon till natten så jag åtminstone får sova. Jag är uppe och försöker röra på mig större delen av dagen, bara lägga mig och vila någon gång ibland. Ska absolut testa strumpor i armhålan. Och ändra vinkeln lite på bandet. För jag håller med, det är nästan värre med det än själva operationssmärtan.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem