Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sandras egna profilbild

Sandras egna

Kvinna ·

17 okt, 2021

Bröstförstoring November 2021

Bröstförstoring

Jag ska operera mina bröst 2 November. Fler som ska operera i november och vill följas åt?

190

Sortera efter

Jelo85

Kvinna ·

12 nov, 2021

Hej! Jag är två dygn post op nu. Kliniken var kanon och op gick bra. Fick tampas Med en massa illamående för jag tålde ej narkos eller Morfin preparat. Kör endast Ipren och panodil för att slippa morfin. Bh och bröstband är det som plågar mig extremt nu. Det trycker så mycket att man tvingas andas med magen mer. Försöker gå runt i hemmet och tagit en Liten duschning.
Gilla

Trebarnsmor84

Kvinna ·

12 nov, 2021

Jelo85 skrev:

Hej!

Jag är två dygn post op nu.
Kliniken var kanon och op gick bra. Fick tampas
Med en massa illamående för jag tålde ej narkos eller
Morfin preparat. Kör endast Ipren och panodil för att slippa morfin.
Bh och bröstband är det som plågar mig extremt nu. Det trycker så mycket att man tvingas andas med magen mer.
Försöker gå runt i hemmet och tagit en
Liten duschning.

Åh din stackare! Illamående klarar man sig bra utan. Hur tycker du att du klarar dig på vanliga smärtstillande? Sitter du och sover eller klarar du av att ligga på rygg? Man får inte antibiotika att äta efter operationen på bellakliniken eller?
Gilla

Jelo85

Kvinna ·

12 nov, 2021

Försöker bunta upp kuddar i soffan och säng. Jo det får jag :) antibiotika och muskelavslappnande:) Och även starkare smärtstillande om Man vill men jag kan inte pga illamåendet. Kliniken och omvårdnaden är kanon så det är inget alls att klaga på :) hade doktor layth gurgia och han var kanon! Resultatet är svullet men väldigt fint. Ingen stort mellanrum och toppig fin byst
Gilla

Kladdkakka

Kvinna ·

12 nov, 2021

Jag gjorde min i måndags 8 november :) 515 CC hos. Patrik Höijer
Gilla

Trebarnsmor84

Kvinna ·

14 nov, 2021

Jelo85 skrev:

Försöker bunta upp kuddar i soffan och säng.
Jo det får jag :) antibiotika och muskelavslappnande:)
Och även starkare smärtstillande om
Man vill men jag kan inte pga illamåendet. Kliniken och omvårdnaden är kanon så det är inget alls att klaga på :) hade doktor layth gurgia och han var kanon! Resultatet är svullet men väldigt fint. Ingen stort mellanrum och toppig fin byst

Jaha där ser man. Hoppas att allt går bra för dig nu efteråt och att du är lika nöjd när svullnaden lagt sig. :) Nu börjar jag bli nervös, en vecka kvar. Kommer väl vara ett vrak när det väl är dags ?
Gilla

Trebarnsmor84

Kvinna ·

14 nov, 2021

Kladdkakka skrev:

Va kul! Hur har du det med sömn och smärta? Blir det som de säger, bättre och bättre med tiden?
Gilla

Jelo85

Kvinna ·

14 nov, 2021

Förstår man är nervös! Men personal är toppen och processen inför och på en operation är inget att vara orolig för :) de är proffsiga. Läkningen är inte kul. Jag la i bakom och Der sägs vara jobbigare. Smärta är jobbig men överkomligt. Det är bh och bröstband som är plågsam här. Dessa skär in i hud och revbenen. Förbered med kompressor, bomullstuss mm för att avlasta under band och byglar. Är fortfarande spänd och svullen men idag känns det lite bättre. Ni tjejer fixar det!
Gilla

Kladdkakka

Kvinna ·

14 nov, 2021

Trebarnsmor84 skrev:

Kladdkakka skrev:

Va kul!
Hur har du det med sömn och smärta?
Blir det som de säger, bättre och bättre med tiden?

Ja de känns bättre , kunde tillome elogga lite på sidan inatt, tar bara smärtstillande på morgonen och kvällen och antibiotika såklart , planerar att köra bil på tisdag , övermorgon , 8 dagar efter op
Gilla

SabbeK

Kvinna ·

16 nov, 2021

Ni som opererat er på Bellakliniken, eller som har operation snart, när fick ni era informationspapper? Jag vet att det varit uppe någon gång tidigare men kunde inte hitta svar. Min är om två veckor och jag har fortfarande inte hört något från dem?
Gilla

Jelo85

Kvinna ·

16 nov, 2021

Jag fick mina papper ca 3 veckor innan. Man ska få dem minst 2 veckor innan. Du ska inte äta omega 3 3 veckor innan op. Ingen tex Treo tablett på en vecka innan osv. Ring dem! Det kan blivit en miss
Gilla

Trebarnsmor84

Kvinna ·

17 nov, 2021

Jag fick som jelo85 mina papper ca 3,5 vecka före. Som hon skriver, ring dem och efterlys brevet. Eller om de kan skicka det via Mail så det kommer med en gång.
Gilla

Tildalina

Kvinna ·

17 nov, 2021

Ang Bellakliniken o papper: Jag fick mina papper för en vecka sedan o har min operation på tisdag. De är sena med sånt! Min faktura hade förfallit, jag fick ringa o kolla så att allt var okej o det var det.
Gilla

SabbeK

Kvinna ·

18 nov, 2021

Tildalina skrev:

Ang Bellakliniken o papper:
Jag fick mina papper för en vecka sedan o har min operation på tisdag. De är sena med sånt!
Min faktura hade förfallit, jag fick ringa o kolla så att allt var okej o det var det.

Jag fick papperna igår och hade samma med fakturan, att den hade förfallit. Ringde också dem och fick reda på att de ligger väldigt mycket efter med pappersutskicken.
Gilla

Lillelillan

Kvinna ·

19 nov, 2021

Hej hej! Jag hakar på här också. Ska operera mig om mindre än en vecka, torsdagen den 25/11. Har sååå blandade känslor nu. Är jättenervös, taggad, orolig och glad på samma gång haha.. Hur går det för er alla som opererats? Hur många dagar har ni haft som mest ont? Och sover ni sittandes? Undrar hur länge man måste sova sittandes/på rygg.. Är så orolig att jag aldrig kommer kunna sova.
Gilla

Michaelaahl

Kvinna ·

20 nov, 2021

Opererade mig i torsdags så dag 3 nu… Går bra med smärtan, inte alls ont. Har mest svårt att inte göra allting utan att faktiskt ta mig tid till att vila. Äter enbart Alvedon som smärtstillande. Sover sådär, har svårt att sova halvsittandes. (Gjorde lyft samt bytte ut de gamla inläggen på NK den 18/11)
Gilla

Jelo85

Kvinna ·

20 nov, 2021

Jag är 10 dagar post op. De första 4 dagarna var det jätte svullet men sen lägger det dig successivt. Har jobbig läknings bh och Bröstband som gör det värre än smärtan. Jag har fortfarande kuddar upptrappade i sängen för det känns bättre så men sover helt ok. Men allt är beroende på vilket ingrepp jag har gjort via armhåla och bakom muskel.
Gilla

LNS

Kvinna ·

20 nov, 2021

Jag började sova på rygg första dagarna. Tror inte det tog mer än 2-3 nätter innan jag rullade över på sida i sömnen haha. Nu, snart 4 veckor efter OP sover jag på mage igen. Med en del kuddar så inte vikten hamnar på brösten men än dock! Tog kanske 2,5 veckor tills jag började med det. Tycker verkligen inte att sömnen varit ett problem, inte smärtan eller läkningen alls heller. Smärtan har varit typ som träningsvärk skulle jag säga, levt typ som vanligt sen dag 3!
Gilla

Lillelillan

Kvinna ·

21 nov, 2021

Men gud så skönt för er, att ni inte haft så värst ont ändå!! Skönt! Hmm jag förstår. Jag tänkte också försöka bunta upp med många kuddar i sängen och testa sova halvsittandes. Eller fick ni någon speciell rekommendation av er klinik? Hur man bör/inte bör sova närmsta dagarna? Jag ska även placera framför muskeln. Stämmer det tror ni, att det är mer lättsamt med smärtan om man placerar framför?? Hoppas på att slippa en allt för hemsk smärta haha.
Gilla

MCoon

Kvinna ·

21 nov, 2021

De tre-fyra första dagarna har känt mest ont, men som träningsvärk typ. Har sovit med många kuddar som jag har lagt som stöd beroende på hur jag ville ligga. Opererade mig 3/11. Sover liggande nu men fortfarande på rygg eller på sidan men lägger kudde som stöd under brösten.
Gilla

Trebarnsmor84

Kvinna ·

22 nov, 2021

Hej allihop! Nu är jag opererad. Allt har gått bra. Kan inte påstå att jag har ont efter operationen, men det här jäkla bröstbandet. Det sitter så hårt så det är det som gör ont. Mest i ryggen så det är skönt att byta ställning i sängen från halvsittande med ryggstöd till att sitta skräddare med ryggen fri. Jag är redan kär i mina tuttar o jag verkar ha valt en bra storlek till min kroppsbyggnad. ?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem