Körsbärsblomma
Kvinna ·
19 feb, 2014
Bröstförstoring på Laser & Estetik mars 2014
BröstförstoringTänkte att alla vi som ska operera oss på Laser & Estetik nästa månad kan dela med oss av tankar och funderingar i en egen tråd! :)
Sortera efter
Imagination
Kvinna ·
19 feb, 2014
Körsbärsblomma
Kvinna ·
21 feb, 2014
14 mars också hos Patrik!
Imagination
Kvinna ·
21 feb, 2014
kul :) hur mycket ska du lägga in ? jag längtar grymt mycket typ de ända jag tänker på haha
Körsbärsblomma
Kvinna ·
22 feb, 2014
505cc ska jag lägga in. Delvis bakom :) (Hoppas det inte blir för stort) Men jag vill att de ska bli stora. Är mest nervös över vad arbetskamrater/svärmor osv ska tycka. Men samtidigt tror jag inte reaktionen blir så annorlunda om jag lägger in 400 eller 500. Och när jag väl fått reaktionerna kommer jag tänka att jag lika gärna kunde lagt i 500 som jag ville om jag inte gör det. Eller vad tror du? Tror att jag ska göra ristestet igen, läste att man skulle ha det i i minst 1 dag. Jag hade det i ganska länge sist. Nästan galet vad snabbt man vänjer sig vid storleken ju. När man tar ut det sedan känns det nästan konstigt :P Hur mycket ska du själv lägga in? :) Längtar också! Vill helst att det ska vara typ 3 månader efter op nu! Haha. Men det kommer gå fort :)
Imagination
Kvinna ·
23 feb, 2014
jag vill också ha stort men inte för stort de e jobbigt men ditt tanke sätt va faktiskt bra tror nog också jag ska satsa på 500cc men när man kollar här på bilder så ser vissa som har 500 cc stort ut och på andra helt lagom :S jag har också samma tankar spec mycket för mina föräldrar dom har alltid varit emot "plastikoperationer" har inte sagt nått till dom ännu faktiskt och jag vet inte heller hur jag ska lägga fram de om jag ska va ärlig :( vad sa dina närmaste? jaa jag känner samma jag vill också att de ska va typ juni nu så man kan va på stranden i bikini och för första gången känna sig bekväm haha
Imagination
Kvinna ·
23 feb, 2014
förresten när du gjorde ristestet vad la du påsarna i klämde du in dom i ett tajt linne eller sport bh ?
Körsbärsblomma
Kvinna ·
23 feb, 2014
Jag lade påsarna i en sport-bh och sedan satte på mig en tight tröja över :) Men jag läste nu att man ska dra bort 10-20% ifall man ska lägga implantaten bakom muskeln. Den enda jag berättat för förutom min sambo är min svärmor (för att hon inte skulle bli arg på sambon och tro att det är hans påhitt) Haha. Var jättenervös för att berätta för jag inte visste hur hon skulle reagera. Men jag bara bestämde mig häromdagen så jag ringde upp henne och sa att jag har något att berätta och att hon inte får bli arg. Så sa jag att jag har tagit semester nästa månad för att jag ska åka till Stockholm och göra en operation. En bröstförstoring. Men hon reagerade förvånansvärt bra. Fick till svar "Varför skulle jag bli arg, det skulle jag också vilja göra! Vill du att jag ska följa med dig?" Haha, kändes sjukt skönt efteråt :) Mina egna föräldrar tror jag faktiskt inte att jag ska berätta för förrän efteråt. Vill inte oroa dem i onödan, det är ju ändå en operation. Arbetskamraterna hade jag sagt till från början att jag inte skulle göra något speciellt på semestern, men min svärmor råkade försäga sig lite om att jag skulle till Stockholm... Så jag frågade om de hörde vad vi pratade om och det gjorde de så jag sa att jag ska åka till Stockholm och göra en sak men inte vad. Så de har gissat vilt och jag sa nej till allt men när de sa bröstförstoring så förnekade jag det inte så jag tror de förstår att det är det. Ska säga snart att det är det jag ska göra. Kanske de hunnit smälta det lite. De är medelålderssvenssons i en liten stad så det är inte så vanligt för dem. Jag tror man är mest orolig själv. Hade nog varit skillnad om man berättade för någon som inte gillar plastikoperationer att man funderar på en, men nu när man SKA göra en så måste de ju helt enkelt acceptera det :) Det är sjukt skönt efter att man berättat iaf :)
Körsbärsblomma
Kvinna ·
23 feb, 2014
Det är jättesvårt att få en uppfattning om hur det kommer bli i slutändan. Jag har också kollat runt på bilderna här men man blir inte mycket klokare... Det bästa är om man hittar någon som är lika lång, väger lika mycket, hade liknande storlek på brösten innan op, har lagt in lika mycket och med samma placering. Inte världens lättaste! Kolla runt på bloggar går ju också :) http://kalazpinglan.blogg.se Har ungefär samma förutsättningar som mig och hon har lagt in 550cc. Hon har supermycket bilder och man ser ju verkligen vilken skillnad det kan bli i olika kläder! Sätter man på sig en korsett eller urringat kan det se suuuperstort ut medan om man har något svart inte så tight så tänker man knappt på dem. Så jag tror det får bli 500 iaf! Har svårare att tänka mig att jag ångrar att det blir för stort (går ju dölja som sagt) och man vänjer sig snabbt och kan lätt bli storleksblind och det skulle vara sjukt tråkigt om man tycker att de blir för små...
Körsbärsblomma
Kvinna ·
23 feb, 2014
Mjöl går förresten lika bra att lägga i när man gör ristestet :)
Imagination
Kvinna ·
23 feb, 2014
tack för tipsen kan tänka mig hur skönt de känns att ha berättat :) jag tror nog också att jag ska vänta med att berätta tills efter jag har nog inte mod till de innan :P kan tänka mig att de e jobbigt att komma från en liten stan jag ska va glad att jag bor i sthlm de är så mycket mer anonymt och jag känner mer och mer hur jag upskattar det :) jag har ju ganska spec kropps byggnad jag är 175 och jag är grymt bred men ändå smal så jag har ganska svårt att hitta någon med samma mått men läste någonstans att om man va väldigt bred så skulle man ta större eftersom att bröstkorgen "svalde" mycket haha gud va roligt att du nämner henne har faktiskt också varit inne på hennes blogg nångång de roligaste är att hon nu mera är gift med mitt ex snakka om samanträffande va ? haha ... jag har läst om jätte många tjejer som säger att dom ångrar att dom inte tog en stolek större :)
ska testa ristestet snart ska börja med å ha de några timmar :) gud va roligt man blir nästan som ett barn dagen innan julafton när man tänker på de
Körsbärsblomma
Kvinna ·
23 feb, 2014
Haha, ja det kan man verkligen kalla sammanträffande! Jag tycker iaf absolut inte att 500 blir för stort på dig, men det beror ju helt på vad du är ute efter för resultat :) Jag har sett bilder på de som har gjort ganska små bröst för deras bröstkorg och jag tycker personligen det är snyggare med större för man vill ju liksom att de ska fylla ut på sidorna :) Förstår att det är skönt att på sthlm! Där är det ju inte alls ovanligt heller. Jag vet bara 2st som har gjort det i hela min stad, haha... Jag ska också göra det! Förra gången jag gjorde det visste jag inte att man skulle räkna bort lite. Haha eller hur! Kommer bli sjukt nice
Boobisar30
Kvinna ·
23 feb, 2014
Körsbärsblomma
Kvinna ·
23 feb, 2014
Det får du så gärna! ;) Jag ska göra delvis bakom (De kan bli väldigt bolliga om man gör framför, spc om man har lite egen vävnad och det är inte det resultatet jag är ute efter) med snittet under (för att det är enklast för kirurgen och det låter väldigt jobbigt att ha såren i armhålorna under läkningstiden & bröstvårtan vill jag inte röra) Implantatstyp Silimed för att så gott som reducera risken för rippling vilken är 30-40% som får av de andra implantaten. Silimed är de mest fasta, men jag tyckte att de var väldigt mjuka ändå så dem blev det :)
Boobisar30
Kvinna ·
23 feb, 2014
Körsbärsblomma
Kvinna ·
23 feb, 2014
Har man mycket egen vävnad så blir det skillnad om man gör framför :) Jag har bara A-kupa nu så för mig blir det bäst med delvis bakom. Bäst är att berätta för kirurgen vad du vill ha för resultat så kan får du se vad han rekommenderar med dina förutsättningar :) Jag tror att Silimed är de mest fasta. Känn på de får du se :) Jag blev förvånad över hur mjuka de var. Jag styrketränar också, men jag ska inte träna bröst. Då är det väl ingen fara för muskelpåverkan? :) Men om du vill träna bröst så ska du nog satsa på framförplacering!
Boobisar30
Kvinna ·
23 feb, 2014
Körsbärsblomma
Kvinna ·
23 feb, 2014
Vad jag tror så borde du nog göra framför om du vill göra övningar som innefattar mycket bröst :) Jag har haft i 500 i några timmar och nu är jag helt 100 på att det är den storleken jag ska ha. Kommer se superstora ut utan kläder men med kläder ser det inte alls överdrivet ut :) Känns som man blir mer och mer säker på allt ju närmare operationen man kommer. Skönt! Längtar mer och mer också för den delen! Men förstår om man blir lite nervös när det börjar dra ihop sig..
Körsbärsblomma
Kvinna ·
03 mar, 2014
Idag är det måndag vilket innebär att nu är det nära! Operation nästa vecka :D
Boobisar30
Kvinna ·
03 mar, 2014
Idag är det måndag vilket innebär att nu är det nära! Operation nästa vecka :D
Spännande! Börjar du bli nervös eller längtar du bara nu?
Hittills gått fint för mig. Känner mig piggare och bättre för var dag. Dock ganska orörlig fortfarande. Men så länge det inte gör jätteont är jag nöjd. Blev bakom efter en lång diskussion med kirurgen. Känns bra än slå länge! Men lär väl itne veta förrän jag börjar träna. Helnöjd med storleken iaf. Med kläder på ser det lite fylligare ut än när jag bara hade utfylld BH. Kommer nog inte få allt för många blickar när jag kommer på jobbet om en vecka :)
Imagination
Kvinna ·
03 mar, 2014
gud va kul du måste berätta sedan efter hur allt känns :)
jag orkar själv knappt vänta har ringt till kliniken till och med för att se om de fanns några avbokningar men de fanns de ju självklart inte :P hoppas allt går bra :)