Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Körsbärsblomma profilbild

Körsbärsblomma

Kvinna ·

19 feb, 2014

Bröstförstoring på Laser & Estetik mars 2014

Bröstförstoring

Tänkte att alla vi som ska operera oss på Laser & Estetik nästa månad kan dela med oss av tankar och funderingar i en egen tråd! :)

194

Sortera efter

linaK

Kvinna ·

03 mar, 2014

Jag ska OPas där 3e April så det är visserligen inte i Mars men kanske är nära nog, så jag följer gärna denna tråden =)

Gilla

Imagination

Kvinna ·

03 mar, 2014

va kul :) hur mycket ska du lägga in ?

Gilla

Körsbärsblomma

Kvinna ·

03 mar, 2014

Just nu längtar jag bara, men nervositeten kommer nog. Vad skönt att det gått bra för dig och att du är nöjd! Kirurgerna ska ju i regel veta bäst så jag tror det var klokt att lyssna på honom :)

Gilla

Körsbärsblomma

Kvinna ·

03 mar, 2014

Det lovar jag! Haha, håll ut det kommer gå fort :D

Gilla

Imagination

Kvinna ·

03 mar, 2014

hur kommer du göra med betalningen föresten ? för jag blev lite förvirrad patrik sa till mig att de skulle vara inne 10 dagar innan op men nu när jag kollar i mina papper står det 5 dagar innan :P?

Gilla

Körsbärsblomma

Kvinna ·

04 mar, 2014

Jag förskottsbetalade med bankgiro, tror det var 15 dagar innan ca :) Man vill ju inte vara ute i sista sekunden, det tar ju några dagar innan de förs över också! Kanske de ska VARA inne 5 dagar innan så du måste föra över dem senast 10 dagar? Jag vet faktiskt inte. Bäst att fråga :) I mina papper står det också 5 dagar i alla fall.

Gilla

Imagination

Kvinna ·

04 mar, 2014

de e precis de jag funderar också på att betala in  redan nu för jag är ganska senil å de e jobbigt om man skulle råka va försenad eller något så de blir krongel :P

Gilla

Imagination

Kvinna ·

11 mar, 2014

Nu e de snart din tur :) hur känns de? Jag e redan skit nervös och de e liksomm8 dagar kvar för mig
Gilla

Mallans_bralla

Kvinna ·

11 mar, 2014

28 mars 12.30 :D Någon mer?
Gilla

Körsbärsblomma

Kvinna ·

11 mar, 2014

Yes, 2 dagar kvar så nu är det riktigt nära! Det var sista dagen på jobbet idag. Imorgon är jag ledig och på torsdag åker jag upp till Stockholm och sover på hotell och operationen är på fredag 12.30! Åker hem söndag. Pirrar lite i magen nu :) Kan inte säga att jag är jättenervös, mer förväntansfull. Känns overkligt att det är så nära! Lite skräckblandad förtjusning :) Hade bestämt mig för att inte bli nervös, men man vet ju liksom inte helt hur det kommer bli, hur det kommer kännas osv osv osv. Så det är nog omöjligt att vara helt oberörd när det är så kort tid kvar tror jag. Men det känns bra i alla fall, längtar tills det är över och allra mest tills allt är läkt! Undrar om man kommer vara nojjig för komplikationer under läkningstiden...

Gilla

Imagination

Kvinna ·

11 mar, 2014

gud va pirrigt :) hoppas verkligen allt går jätte bra :) jag har lite samma känsla att de e overkligt varje gång jag står i duschen tittar jag på mina bröst och tänker om några dagar så ser ni helt annorlunda ut haha nästan så man blir lite sentimental :P jag känner mig överdrivet rädd för smärtan de e så svårt att föreställa sig innan lixsom... jag va grymt nära på att berätta för mina föräldrar om op:n idag men jag va så nervös att jag trodde jag skulle spy så tror de får bli den fega utvägen å slänga ihop ett bra och förklarande sms å slänga iväg till båda :S

jag tror jag kommer va helt hypokondrisk under läkningstiden kommer garanterat sitta fastklistrad här å leta efter trådar :P

Gilla

Körsbärsblomma

Kvinna ·

11 mar, 2014

Haha, ja eller hur. Man har ju ändå en liten liten känsla "tänk om jag ångrar mig", haha. Så är det väl alltid när man ska göra någon förändring. Jag är faktiskt väldigt nöjd med mina bröst som de är nu, formen och så alltså. Men ett par stora silikontuttar kan knappast bli sämre. Och ju bättre form man har till att börja med desto finare blir ju resultatet :)

Jag tror inte smärtan är så jättefarlig. De som opat sig på Laser & Estetik säger iaf att de är väldigt generösa med smärtstillande där och oerhört måna om att man inte ska ha ont. Bara att proppa i sig smärtstillande ;) De som skriver på trådar här att de har haft jätteont och så verkar ju inte ha tagit några smärtstillande knappt. Klart det gör ont då. Jag har inte berättat för mina föräldrar heller, tänkte att jag ska göra det efteråt istället så de slipper oroa sig :) Om de skulle komma med en dålig reaktion så är det inte vad jag vill höra nu 2 dagar innan op

Gilla

Körsbärsblomma

Kvinna ·

11 mar, 2014

Jag ska nog försöka hålla mig undan det här forumet angående komplikationer så man inte spekulerar för mycket. Bättre att slänga iväg ett mail till Patrik tror jag. Han är ju riktigt bra och sjukt snabb på att ge svar på frågor! :)

Gilla

Boobisar30

Kvinna ·

12 mar, 2014

Jag är en sån som ångrar mig! En klok vän till mig sa för ett par år sen när jag pratade om det här; " Du kan ju inte ens gå till frisören och bli nöjd" Och det hade hon väldigt rätt i. Nu har det snart gått 2 veckor och jag har inte ångrat mig en sekund!!! :) Och då har jag varit rätt så utslagen fram till igår. Smärtan är ju helt klart hanterbar, jag tycker att orörligheten är det som är det jobba. Slutade med smärtstillande idag, går alldeles utmärkt. Sticker till ibland, och sen om man råkar ta i lite så påminner kroppen mig om att jag inte borde göra så.

Håller med Körsbärsblomma, jag ska försöka att inte läsa om komplikationer, placebo effekten är större än man tror ;)

Mina små raringar har äntligen börjat mjukna lite, sjunkigt något och svullnaden mellan brösten har lagt sig något så det börjar "komma fram" lite mer. Så fint det är med bröst! Love them!!!!

Gilla

Körsbärsblomma

Kvinna ·

12 mar, 2014

Härligt att du är nöjd och inte ångrar! Det är jag helt säker på att jag inte heller kommer göra :) Snart 2 veckor gångna säger du.. Jag ska återgå till arbetet ungefär 2,5 veckor efter operationen är det planerat. Tror du det fungerar? Jobbar som servitris så det är ju ett ganska rörligt arbete. Vissa tyngre lyft kan jag nog få slippa men jag måste ju bära tallrikar och så såklart.

Gilla

Boobisar30

Kvinna ·

13 mar, 2014

Jag opade mig en fradg och var tillbaka på måndagen 1,5 vecka efter. Det var rätt jobbigt då jag fortfarande hade ont och var rädd för att röra på mig. Sitter på kontor men har aktivitesbaserat, så måste bära omkring på min inte så bärbara dator :) Men mycket va ju vanesak, eftersom amn legat hemma och inte gjort många knop så blir det ju lite jobbigt. Men det blir lite bättre för varje dag som går. Så tror att 2,5 är stor skillnad motför 1,5 men då har du ändå ett slitigare arbet än vad jag har. Har du armhåla eller bröstveck? Kan tänka mig att armarna är än mer orörliga om man gör i armhålan. Tycker du ska acceptera att du inte kan jobba lite "fort" som du vanliga fall gör. Gör rörelser långsamt och lyft med eftertanke så nära kroppen som möjligt. Lite jobbigare för hjärnan men väldigt mycket bättre för tuttarna. :D

Gilla

Imagination

Kvinna ·

13 mar, 2014

jaa större bröst är ju aldrig fel :) jag berättade för min mamma idag bölade för att jag va så nervös hon reagerade jätte bra å sa att hon förstod varför :) kändes jätte skönt å nu kan jag fokusera 100% på att vara nervös inför opm istället :) hoppas allt går jätte bra imorgon då får skiva en op berätelse sen tycker jag :)

gud vad bra att du inte har ångrat dig boobisar30 :) hur va de för dig dom första dagarna efter op ? när du vaknade m.m

Gilla

Madelene

Kvinna ·

13 mar, 2014

Hoppar in här även jag :) Vad är det för ristest ni pratar om och HUR går De till? Tell me everything :D Jag ska OP den 26;e Mars & de börjar sjunka in Lite smått, men de värsta är jag fått nytt jobb som jag börjar På på måndag, vilket innebär 1,5 v jobb innan sjukskrivning, har sagt 1 v Sjukskrivning efter att jag pratat med läkaren första gången! De känns pissigt o va sjukskriven så på nytt jobb, och ännu värre Att kanske komma & säga att jag behöver längre sjukskrivning "/ Kommer vara ett ansträngande jobb & 10 mil T&R att köra dessutom.. Vilken situation jag satt mig i..
Gilla

Imagination

Kvinna ·

14 mar, 2014

ristest är helt enkelt att du ta en påse eller strumpbyxa fyller den med x antal dl ris 100 cc motsvarar ungefär 1 dl ris så om du ska testa 400cc blir de asso 4 dl sen lägger du in detta i en sport bh och testar lite med storlekarna samt hur de känns :)

jobbigt det där med jobbet :(

Gilla

Boobisar30

Kvinna ·

14 mar, 2014

Imagination skrev:

jaa större bröst är ju aldrig fel :) jag berättade för min mamma idag bölade för att jag va så nervös hon reagerade jätte bra å sa att hon förstod varför :) kändes jätte skönt å nu kan jag fokusera 100% på att vara nervös inför opm istället :) hoppas allt går jätte bra imorgon då får skiva en op berätelse sen tycker jag :)

gud vad bra att du inte har ångrat dig boobisar30 :) hur va de för dig dom första dagarna efter op ? när du vaknade m.m

Jag var nervös på morgonen dagen innan, sen efter jag pratat med kirurgen och bestämt allt så var jag inte alls nervös, sov hur bra som helst! Skulle va där 9:30 tror vi förberedde och så en timma och sen vaknade jag kl 13:00. Då frös jag som tusan! Kommer tydligen innefrån pga att sömnmedel och sånt går ur kroppen. Men det första jag gjorde när jag öppna ögonen var att lyfta på täcket, så man är ju helt klart med i matchen :) Gick från kliniken vid 17. Fick hämtning så gick ut och bara runt hörnet själv. Skulle itne ha velat åka tunnelbana hem. Var så rädd att nån skulle stöta in i mig. Första dagarna var jag rätt orörlig i armarna, och hade ont men inte så man dör. Utan bara störig att man itne kan göra så mkt. Ladda upp med filmer och serier, dock inte allt för roliga för det är inte så skönt att skratta :)

Var ute och gick extremt långsam promead på tio minuter första dagen, lite snabbare andra och typ samma tredje. Fjärde dagen satte jag mig i bilen och körde till ett köpcentrum, var inte helt lyckat. Hehe svårt att svänga ordentligt. Och rätt tungt att gå i affärer. Men onsdagen så var det väldigt mycket bättre både i smärta och rörlighet och ork! Men det blir som sagt lite bättre varje dag som går, fortfarande! Tycker ryggsmärtan vart jobbigast. Får den ju delvis för att axlarna dras fram och brösten trycker, men även för att man ligger på rygg hela tiden. Imorse la jag mig på sidan för första gången, SÅ JÄKLA SKÖNT! :D

Lycka till nu!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem