Körsbärsblomma
Kvinna ·
19 feb, 2014
Bröstförstoring på Laser & Estetik mars 2014
BröstförstoringTänkte att alla vi som ska operera oss på Laser & Estetik nästa månad kan dela med oss av tankar och funderingar i en egen tråd! :)
Sortera efter
hallon90
Kvinna ·
31 mar, 2014
linaK
Kvinna ·
31 mar, 2014
Anonym användare
31 mar, 2014
linaK, du kommer verkligen inte se någon skillnad på 450 och 500, tror du måste upp i 550 cc för att se skillnad. Jag fick nya simuleringsbilder skickade till mig (ska ha 440 cc) och de var 485 och 525 cc UHP och de gick knappt att se någon skillnad om man inte tittade jättenoga så såg man att 525 va knappt märkbart större. Tror till och med tin har haft samma bh storlek med 500 g, 450 g 540 g och nu 600 cc. Min poäng är att man ska inte stirra sig blind på mängden cc då bredden och putet på implantatet är det som faktiskt spelar roll.
linaK
Kvinna ·
31 mar, 2014
Boobisar30
Kvinna ·
02 apr, 2014
Förvisso har Isabella88 rätt med att man måste gå upp 100-150 för att se skillnad men det är ju egentligen om man ska byta från det implnatat man har. Om du ska opa dig för första gången så rekommenderar jag dig att försöka beskriva vilket utseende/känsla/uppfattning du vill ha för kirurgen. Inte utgå från din första tanke och sen byta upp 150 cc till. Innan man haft ett par inplantat i kroppen är det omöjligt att veta hur det känns och ser ut på en själv. Även om du kollar på bilder så ser det helt olika ut beroende på hur stor kropp man har och vilka andra förutsättningar man har. Lita på kirurgen. Men vill du ha bomber säg bomber, vill du ha nättare bröst så säger du det. :)
Körsbärsblomma
Kvinna ·
03 apr, 2014
Någon av er som har börjat träna än? Jag ska börja nästa vecka och jag funderar lite smått på om man ska träna i stödbhn från kliniken också eller om det går bra att använda en sportbh. Någon som vet?
Vonkan
Kvinna ·
03 apr, 2014
Annaas
Kvinna ·
03 apr, 2014
Anonym användare
03 apr, 2014
Körsbärsblomma: Så länge det är en byggellös sportbh så borde det inte vara någon fara 🙂 Fick rekommenderat Shock Absorber run av Patrik som jag kan ha och varva med läkbh:n sen efter min operation.
Vonkan
Kvinna ·
03 apr, 2014
Annaas
Kvinna ·
03 apr, 2014
Mallans_bralla
Kvinna ·
03 apr, 2014
Ska nog också beställa en Shock Absorber....... men hur vet man storlek 🙂
Annaas
Kvinna ·
03 apr, 2014
Mallans_bralla
Kvinna ·
03 apr, 2014
Ahaaa, smart! Ja, jag vill ju beställa på nätet eftersom det alltid är billigare där. Bor i Västerås.. men det borde ju kanske gå att söka upp vart det finns här också. Tack! :)
Mallans_bralla
Kvinna ·
03 apr, 2014
Det fanns inte i Västerås.. men ska ju på återbesök på L&E på onsdag så då kan jag hoppa in och testa då 😀
Vonkan
Kvinna ·
03 apr, 2014
Körsbärsblomma
Kvinna ·
03 apr, 2014
Tack för tipsen! Då ska en sådan införskaffas :)
Boobisar30
Kvinna ·
04 apr, 2014
Jag har köpt både en shock absorber run och en abecita kimberly. Tycker SS sitter mkt bättre och ger bättre stöd! Sen har jag även köpt en under armourhttp://nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/sportkl%C3%A4der/sport-bh/under-armour-904/armour-bra-protegee-c-90416-14/
För att den är mer urringad så det är lättar att få alla linnen som jag alltid använder att passa! Den är faktiskt skönast av dom alla! Men SS är är bäst stöd! Vill även ha en Freya Deco soft cup, men hittar den inte i butik. Och gillar inte att beställa grejer, betalar hellre mer för dem i butik. (jag vet, jag är knäpp)😇
Jag har cyklat två gånger, utomhus alltså, går bra så länge det inte är guppigt underlag. Var på spinning igår, men satt ner hela passet då det kändes lite för okontrollerat stötigt attt stå upp. Även testat crosstrainern och den går bra men använder inte armarna och kört lite benmaskiner på lättare vikter. Är ju jätteskönt att få börja röra på sig, men ibland när jag rör mig mkt på en dag har jag ondare i brösten än vanligt, då blir man ju lite nojig. Så är verkligen försiktig och känner mig för, bättre att vänta för längre än tvärt om.
Mallans_bralla
Kvinna ·
07 apr, 2014
Nu har jag precis lagt upp jämförelsebild 1 dag - 1 vecka 😀
Vonkan
Kvinna ·
07 apr, 2014
Jag hade jätte svårt att bestämma, inte bara storlek utan även implantat. men vi mejlade å så. Implantat bestämde jag mig helt för ca 1 vecka innan sen stod jag och vägde mellan 2 storlekar men han beställde hem båda så skulle jag få prva/bestämma mig på op dagen! Nu behövdes inte det utan jag besämde mig några dagar innan :D