Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
mintur2014 profilbild

mintur2014

Kvinna ·

24 mar, 2014

Bröstoperation i maj 2014

Andra bröstoperationer

Någon mer som ska göra bröstlyft och förstoring i maj? Vi kan väl dela med oss av våra funderingar och förhoppningar. Kanske också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt :)

432

Sortera efter

Nasse

Kvinna ·

24 mar, 2014

Äntligen en tråd om vi som ska opereras i maj.

Jag ska opereras de 13/5 lyft + förstoring, Bellakliniken Johan Nordqvist.

Velar fram och tillbaka om storleken, 400-500, är ju inte den smala typen utan lite hull och breda axlar och rygg men vill att de ska se naturliga ut.

Var och när sa du opereras?

Gilla

mintur2014

Kvinna ·

24 mar, 2014

Jag ska opereras den 7/5 på GPC (Göteborgs Plastikkirurgiska Center) av Dr Dan Fagrell Jag ska lägga in 350cc, har lite egen vävnad så Dr ville inte lägga större o jag vill inte ha några jättebröst heller utan bara fylliga o fasta :)
Gilla

Nasse

Kvinna ·

24 mar, 2014

Veckan innan mig så spännande att få följa dig. Jag vill inte heller ha för stora men när man läser här på sidan så säger alla att man inte ska ta för små för man ångrar sig efteråt och vill  ha större. Ska på en extra konsultation nu den 3/4 för att prova igen och förmodligen ta ett beslut. Känner att jag måste bestämma mig nu för det är det enda för tillfället som rör sig i huvudet känns det som. Skönt att du verkar ha bestämt dig.

Gilla

mintur2014

Kvinna ·

24 mar, 2014

Jag har kollat runt lite på bilder här på forumet, på de som lagt in 350cc och det ser ok ut. Sen är det ju svårt att föreställa sig hur det blir på en själv, men jag hoppas att jag blir nöjd :) och efter de mått han tog på brösten o så, så skulle det inte se bra ut med större, så jag får väl helt enkelt lita på vad Dr säger :)
Gilla

Nasse

Kvinna ·

27 mar, 2014

mintur2014 undar om det bara är vi två som ska opas i maj månad. Hoppas på fler......

Gilla

mintur2014

Kvinna ·

28 mar, 2014

Ja än så länge så verkar det som om det bara är vi :)
Gilla

iwilldoit

Kvinna ·

31 mar, 2014

Hakar på här då jag också ska operera mig! Den 13/5 är det äntligen dags! :)

Gilla

Hängis o slängis

Kvinna ·

31 mar, 2014

Jag ska också göra lyft + förstoring i maj, den 6/5.. Skule egentligen göra i april men det blev ombokat.. Ska nog lägga in 505 cc, jag har ganska breda bröst och behöver då å upp rätt mkt i volym eftersom jag vill ha volym upptill:)
Gilla

mintur2014

Kvinna ·

01 apr, 2014

Välkomna iwilldoit och hängis o slängis :)
Gilla

Marängen

Kvinna ·

01 apr, 2014

hej tjejer här är en till som ska opas i maj, 20/5 är det dags för mig, har en trött 75c och låg på gränsen till lyft men vill inte det. och det löste Calle med att vi lägger större implantat så 500 cc framför muskeln blir det :) det enda jag går och fnular på nu är om jag borde ta lite större :)

Gilla

LindaStockholm

Kvinna ·

01 apr, 2014

Här har ni en till! Ska operera mig på Proforma 13/5 och är så villrådig! Hade efter att ha surfat runt här tänkt mig 350cc mellanprofil men Örjan var övertygad om att 500cc hp var bästa storleken till min längd! Vill inte bli nya Pamela men måste medge att det såg rätt trevligt ut med 500-implantaten under t-shirten :) Men då kommer de knappast kunna misstas för att vara äkta känner jag.. Hmm.. Tycker stora bröst är super men har själv aldrig haft några så känns som detta kommer att bli en stor omställning!
Gilla

Nasse

Kvinna ·

01 apr, 2014

Har samma beslutsångest som du LindaStockholm, 500 cc såg  bra ut men är rädd för att det ska bli för stort, vill att det ska se naturligt ut och inte fejkat.

Gilla

LindaStockholm

Kvinna ·

01 apr, 2014

Nasse: Ja det är himla knivigt, är även rädd att få ett brett mellanrum ifall jag går ner i storlek? Min kompis har 350cc och de sitter för brett isär för min smak... Men annars ser de kanon ut. Tänker du runda eller anatomiska?
Gilla

lolaramona

Kvinna ·

02 apr, 2014

27 maj är det dags för mig. blir konsultation samma dag så vet inte riktigt vilken storlek det blir.
Gilla

Sjis

Kvinna ·

02 apr, 2014

Den 7 maj är det min tur att opereras. Ska lägga in 225cc bara då jag är ganska liten i kroppen. Min läkare på reformedica i Örebro sa att jag inte ska ha mer 250cc för att det blir för brett och att man då känner kanterna. Så jag tror 225cc blir perfekt :)
Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

02 apr, 2014

Hejsan!

Jag hänger på här!

Ska göra en förstoring på Citadellkliniken i Landskrona den 6 maj :-)

Var på konsultation hos Tuve Mårtensson i slutet av mars och fick bra intryck av både honom och kliniken.

Mitt mål är att återskapa de bröst jag hade innan graviditeter och amning av våra tre barn som kom 2008, 2010 och 2012.

Nu har jag typ inga bröst alls, de känns helt tomma.

Om jag minns rätt kommer Tuve att lägga in Perthese, 305 cc med mellanprojektion, bakom muskeln

Längtar till den stora dagen!

Är ni nervösa?

Gilla

Nasse

Kvinna ·

02 apr, 2014

LindaStockholm: Jag ska ha runda mellan tror jag. Vill inte ha för stora upptill utan mer en skidbacke. Ska på en extra konsultation nu på fredag 4/4 då vi ska prova implantat igen och jag kommer antagligen ställa en massa frågor och vara lika snurrig efteråt.

Vad ska du ha runda eller anatomiska, hög eller medelprofil?

Gilla

Toker

Kvinna ·

02 apr, 2014

Jag ska opereras 13/5 på citadellkliniken av jörg. Blir 375 cc bakom musklen, är redan riktigt nervös, men det blir nog bra :)
Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

02 apr, 2014

Toker skrev:
Jag ska opereras 13/5 på citadellkliniken av jörg. Blir 375 cc bakom musklen, är redan riktigt nervös, men det blir nog bra :)

Då var vi på konsultation samma dag ;-) Jag träffade Tuve Mårtensson och ska opereras den 6 maj!

305 cc bakom muskeln blir det för mig...

Jag är inte så nervös än, mer förväntansfull och spänd över att se resultatet! Gissar att man kommer att bli mer pirrig när det närmar sig!

Gilla

iwilldoit

Kvinna ·

03 apr, 2014

LindaStockholm, då ska vi opereras samma dag! :) hur uppfattade du Örjan?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem