Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
mintur2014 profilbild

mintur2014

Kvinna ·

24 mar, 2014

Bröstoperation i maj 2014

Andra bröstoperationer

Någon mer som ska göra bröstlyft och förstoring i maj? Vi kan väl dela med oss av våra funderingar och förhoppningar. Kanske också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt :)

432

Sortera efter

Maj2014

Kvinna ·

23 maj, 2014

Vad har dom sagt till er majtjejer om massage av brösten? Jag skulle börja massera mina redan dagen efter operation. Känns jätte läskigt, är så rädd att såren ska öppna sig när jag pressar bröstet uppåt. Det har kommit lite blod på ena såret. Lite under tejpen. 

Gilla

Litalo

Kvinna ·

23 maj, 2014

Maj2014 skrev:

Vad har dom sagt till er majtjejer om massage av brösten? Jag skulle börja massera mina redan dagen efter operation. Känns jätte läskigt, är så rädd att såren ska öppna sig när jag pressar bröstet uppåt. Det har kommit lite blod på ena såret. Lite under tejpen. 

Har du släta då alltså? Jag har text, jag fick bara att stretcha. Men så länge det inte gör ont på fel sätt är det nog ingen fara, tänk på att inte stressa :) Lycka till nu
Gilla

Maj2014

Kvinna ·

24 maj, 2014

Nä jag har textruerade. Ska ändå massera för att bevara fickan under läkningen och för att minska krampen i muskeln. Har inte hört något om stretcha. Fast det gör jag iaf, eller jag försöker röra på armarna, lyfta dom och sträcka ut dom eftersom det känns lättare då.
Gilla

Litalo

Kvinna ·

24 maj, 2014

Maj2014 skrev:
Nä jag har textruerade. Ska ändå massera för att bevara fickan under läkningen och för att minska krampen i muskeln. Har inte hört något om stretcha. Fast det gör jag iaf, eller jag försöker röra på armarna, lyfta dom och sträcka ut dom eftersom det känns lättare då.
Jaha men vad intressant! :D inte hört haha, kan tyvärr inte hjälpa dig dock
Gilla

Litalo

Kvinna ·

24 maj, 2014

Ni som opades i början av maj, har era bröst format sig väl? Jag tycker mina har en lång väg kvar både klyfta och rundhet samt de synliga kanterna jag är ute efter, är dag 9 idag opades 15 maj.
Gilla

Hängis o slängis

Kvinna ·

24 maj, 2014

Litalo, mina känns också långt ifrån klar ännu.. Opades ju 6:e , ena är fortfarande väldigt svullet och de andra har liten underpol.men sakta sakta så förändras de:P
Gilla

Litalo

Kvinna ·

25 maj, 2014

Hängis o slängis skrev:
Litalo, mina känns också långt ifrån klar ännu.. Opades ju 6:e , ena är fortfarande väldigt svullet och de andra har liten underpol.men sakta sakta så förändras de:P
Okej! Tack så mycket :)
Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

28 maj, 2014

Hej alla maj-tjejer! Nu är månaden snart slut, hur har det gått för er?

Någon som ska opereras nu under de sista dagarna i veckan?

Hur mår alla? Är ni nöjda med resultatet?

Mina nya bröst är tre veckor nu, jag la precis upp en ny bild på min profil om någon vill se hur läkningen går ;-)

Jag mår fortfarande bra, Tuve är nöjd med bröstens form och naturliga känsla som jag eftersträvade.

Gilla

Bunny

Kvinna ·

28 maj, 2014

Sommarflickan_86 skrev:

Hej alla maj-tjejer! Nu är månaden snart slut, hur har det gått för er?

Någon som ska opereras nu under de sista dagarna i veckan?

Hur mår alla? Är ni nöjda med resultatet?

Mina nya bröst är tre veckor nu, jag la precis upp en ny bild på min profil om någon vill se hur läkningen går ;-)

Jag mår fortfarande bra, Tuve är nöjd med bröstens form och naturliga känsla som jag eftersträvade.

Hej! Jag är nyopererad! Ligger i akademikliniken nu ! Så trött! Allt gick så snabbt, kanin inte fatta att det är gjort nu!!
Gilla

lolaramona

Kvinna ·

28 maj, 2014

Härlig Bunny! Ser framemot bild sen :) Själv kom jag precis hem från kliniken och vilar men mår jättebra!

Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

28 maj, 2014

Så skönt att allt gått bra, Bunny!

Och skönt att du mår bra, lolaramona ;-) 

Ska bli spännande att se era resultat sen!

Gilla

soontobe20

Kvinna ·

29 maj, 2014

Jag opades igår morse! Mådde inte alls bra efter så fick stark smärtstillande och även blodtryckshöjjande för blodtrycket sjönk hela tiden..

så fort jag satte mig upp spydde jag och höll på att svimma :/ blev kvar 5h extra än förväntat för de ville ha koll.

Spydde även i bilen hem som en fontän ;)

Väl hemma intog jag soffläge men hade verkligen skitont, lyckats sova lite inatt men smärtan är obeskrivlig, ska försöka äta lite igen och hoppas jag får behålla det :)

Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

29 maj, 2014

soontobe20 skrev:

Jag opades igår morse! Mådde inte alls bra efter så fick stark smärtstillande och även blodtryckshöjjande för blodtrycket sjönk hela tiden..

så fort jag satte mig upp spydde jag och höll på att svimma :/ blev kvar 5h extra än förväntat för de ville ha koll.

Väl hemma intog jag soffläge men hade verkligen skitont, lyckats sova lite inatt men smärtan är obeskrivlig, ska försöka äta lite igen och hoppas jag får behålla det :)

Åh, vilken otur :-(

Hoppas verkligen att du snart mår bättre och kan äta lite igen!

Jobbigt att må så illa...

Förhoppningsvis blir du supernöjd med boobsen iaf!

Gilla

Bunny

Kvinna ·

29 maj, 2014

soontobe20 skrev:

Åj skackars du!! Fy ,vad jobbigt att att må illa efter op. jag också opades igår mådde lite illa ,spydde aldrig och var trött bara  och det känndes som backsmälla.... Smärtan är helt för mig också..

Hoppas du ska må bättre sanart! 

Jag ska på promenad nu heheh=))

Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

29 maj, 2014

Bunny skrev:

soontobe20 skrev:

Åj skackars du!! Fy ,vad jobbigt att att må illa efter op. jag också opades igår mådde lite illa ,spydde aldrig och var trött bara och det känndes som backsmälla.... Smärtan är helt för mig också..

Hoppas du ska må bättre sanart!

Jag ska på promenad nu heheh=))

Skönt med prommis!

Jag tycker att det hjälpte att röra på sig, man känner sig piggare :-)

Gilla

soontobe20

Kvinna ·

29 maj, 2014

Jättefint väder ute ser jag från sängen så ska försöka ta mig ut också!

Jag fick som en tubtopp på mig som jag ska ha 2 veckor, får bara ta av mig under återbesöket nästa vecka så får inte se mina tuttar innan dess :O likadant för er?

Gilla

Bunny

Kvinna ·

29 maj, 2014

det var en liten promenad med bäbis steg bara här i kvartalen ,gick till lekplatsen med min son,han lekte lite och jag stog där eller rörde på mig lite...orkade inte vare ute länge, så nu ska jag ta smärtstillande kl 14 och vila... 

soontobe20 jag fick en vanlig sportbh av märket casall,den har inga frammknappningar så att jag kan öppna den och titta på bröstet ,fick se min bröst lite snabbis igår när sjuksköterska drog upp bhn för mig.. Min kirurg sade att jag kan redan duscha dagen efter op, även bröst, bara torka tejpen ordentligt efteråt,men jag tror att jag väntar med duschen till i morgon kanske=)) 

Gilla

soontobe20

Kvinna ·

29 maj, 2014

oj! Jag får inte duscha på 2 veckor så tuben blir blöt :O

Funderar på om smärtan kommer från den för den sitter bra tight :/ Har dessutom pumpar med smärtstillande i brösten och slangarna sitter under toppen, dom lär jag få gräva ut på lördag när dom ska tas ut!

Gilla

olimp83

Kvinna ·

30 maj, 2014

Hej! Jag op i tisdags och är hemma nu. Allt gick bra, men har riktigt ont :-(. Vill inte ta oxynormen för då spyr jag. Så nu går jag på ibumetin och panodil. Känns som jag får äta det ett tag. Trött som tusan orkar inget, så sambon blir ju hemma i två veckor nu eftersom jag inte får lyfta. För övrigt är jag jättenöjda, kommer lägga upp bilder eventuellt ikväll. Ha det gott allihop, tillbaka till sängen och vila :-)
Gilla

Peito

Kvinna ·

30 maj, 2014

Hej, jag gjorde op förra måndagen och det har gått otroligt bra de här 2 veckorna, älskar mina nya bröst :) Jag har ätit Alvedon och Ipren var 6:e timme och det har räckt bra. Hade svårt att sova de första nätterna, ryggen värkte:(  ovan att bara ligga på rygg o sova...Försöker ligga lite på sidan, men det känns inte riktigt bekvämt.

Jag började jobba efter en vecka, har kontorsjobb, inga tunga lyft, så det har gått bra. Inte mer ont, men rejält trött efter en dag på jobbet.

Brösten känns skapligt mjuka, men höger bröst har sjunkit ner mer än vänstra, får hoppas att vä sjunker i kapp snart...

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem