mintur2014
Kvinna ·
24 mar, 2014
Bröstoperation i maj 2014
Andra bröstoperationerNågon mer som ska göra bröstlyft och förstoring i maj? Vi kan väl dela med oss av våra funderingar och förhoppningar. Kanske också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt :)
Sortera efter
iwilldoit
Kvinna ·
03 apr, 2014
Hängis o slängis
Kvinna ·
03 apr, 2014
Toker
Kvinna ·
03 apr, 2014
LindaStockholm
Kvinna ·
03 apr, 2014
LindaStockholm
Kvinna ·
03 apr, 2014
Nasse
Kvinna ·
03 apr, 2014
LindaSthockholm: ska på konsultation i morgon4/4 och då ska jag försöka reda ut detta med mellan och hög profil. Det beror kanske på hur mycket vävnad man har själv och hur mycket kirurgen tänker ta bort i samband med lyftet. Min kirurg sa att han inte tänkte ta bort så mycket, mitt högra bröst är mindre än det vänstra så han lägger in lite större i höger bröst. Håller med dig man blir helt förvirrad ju mer man läser och tar reda på men jag har bestämt mig för att jag får lita på att de vet bäst på kliniken. Återkommer i morgon eftermiddag.
allisonburgers
Kvinna ·
03 apr, 2014
Jag opereras i den 15 maj på plastikkirruggruppen sabbatsbergs sjukhus i stockholm! Ska lägga in 300/325 bakom muskel! Så exalterad :D SÅ exalterad. SÅ nervös
Sommarflickan_86
Kvinna ·
03 apr, 2014
Jag pluggar just nu, så jag räknar med att studierna får ligga på hyllan en vecka eller så tills jag känner mig fit for fight igen :-)
Värre med våra tre småbarn som säkert kommer att ha svårt att förstå att jag inte är mig själv...
Hur gör ni andra med att berätta för omgivningen? Jag tycker att det är svårt att hitta en bra balans. Jag är nöjd med mitt val att genomgå operationen för min egen skull, men samtidigt vet jag inte om tex. svärmor och andra är lika förstånde. Jag skulle inte skämmas för att berätta, samtidigt som det kanske lika väl kan vara en hemlis...
allisonburgers
Kvinna ·
04 apr, 2014
Jag var lite kluven med omvigningen jag med när jag bokade tid! Jag struntar i att berätta för mer än min pojkvän och närmaste vännen som precis gjort en bröstoperation! Nämt till två andra vänner varav ena vart glad för min skull och inte alls negativ, men den andra blev ''orolig'' att något ligger bakom min plötsliga operation och inte alls positiv. Så jag bestämmer mig för att inte berätta för någon mer innan. Det är mitt val och ingen har väl med mina tuttar att göra. vill inte höra ''men du är fin som du är, du behöver inte det där'' ''bara du inte gör för stora!'' ''bara bimbos som har plasttuttar'' etc. trångsynta människor med andra ord. jag vet mycket väl att jag duger som jag är och jag gör väl den storlek jag vet att jag skulle trivas med! om man skulle må bättre av det, varför skulle dina kära inte stötta det valet känner jag.. folk lägger sig i och tycker alldeles för mycket hela tiden.
Sommarflickan_86
Kvinna ·
04 apr, 2014
Jag var lite kluven med omvigningen jag med när jag bokade tid! Jag struntar i att berätta för mer än min pojkvän och närmaste vännen som precis gjort en bröstoperation! Nämt till två andra vänner varav ena vart glad för min skull och inte alls negativ, men den andra blev ''orolig'' att något ligger bakom min plötsliga operation och inte alls positiv. Så jag bestämmer mig för att inte berätta för någon mer innan. Det är mitt val och ingen har väl med mina tuttar att göra. vill inte höra ''men du är fin som du är, du behöver inte det där'' ''bara du inte gör för stora!'' ''bara bimbos som har plasttuttar'' etc. trångsynta människor med andra ord. jag vet mycket väl att jag duger som jag är och jag gör väl den storlek jag vet att jag skulle trivas med! om man skulle må bättre av det, varför skulle dina kära inte stötta det valet känner jag.. folk lägger sig i och tycker alldeles för mycket hela tiden.
Jag förstår precis vad du menar! Det är de dömande kommentarerna man inte kommer att orka försvara sig emot som gör att man drar sig för att berätta. Jag tänker att om någon frågar mig om jag har fixat brösten så kommer jag inte att neka, men inte heller springa runt och basunera ut det till allt och alla...
Som person känner jag mig själv öppen, förstående och tolerant, och kan jag inte få samma respons tillbaka så ligger jag lågt. Tror att attityderna gentemot den här typen av operationer är på väg att förändras, jag hoppas att det kommer att bli lika ok att fixa till brösten som det är att bleka tänderna eller träna. Man gör det ju för sin egen skull ;-)
Nasse
Kvinna ·
04 apr, 2014
LindaStockholm och alla andra som ska opas i maj. Nu har jag varit på min extrakonsultation och känner mig ännu mer förvirrad men samtidigt lite lättad. När jag var på min första konsultation och träffade Johan Nordqusit så sa han att han skulle lägga in Allergan mellan profil och mellan 450-550 cc beroende på vad jag ville ha. Ville ha en extra konsultation eftersom jag var osäker på storleken, vill inte att det ska bli för stort och inte se fejkat ut vilket jag har varit rädd för. Träffade sköterskan idag och provade igen och blev minst sagt förvånad när hon sa att Johan hade skrivit att jag skulle ha Perthese mx i ena bröstet och Perthese mp i andra. Nu har jag asymmetri och vi hade bestämt att han skulle lägga in olika storlekar så han inte behövde ta så mycket av min egna vävnad.
Har ju läst på massor på Allergan och nu snurrar det.....sköterskan sa att eftersom jag vill ha mjuka och så naturliga som möjligt och även kommit upp i åldern skulle Perthese bli helt perfekt. Lita på Johan sa hon, vilket jag också gör.
Någon annan som också ska ha Perthese eller har någon erferenhet av Perthese?
Zinya
Kvinna ·
04 apr, 2014
Veckan innan mig så spännande att få följa dig. Jag vill inte heller ha för stora men när man läser här på sidan så säger alla att man inte ska ta för små för man ångrar sig efteråt och vill ha större. Ska på en extra konsultation nu den 3/4 för att prova igen och förmodligen ta ett beslut. Känner att jag måste bestämma mig nu för det är det enda för tillfället som rör sig i huvudet känns det som. Skönt att du verkar ha bestämt dig.
Nasse
Kvinna ·
04 apr, 2014
Tack för rådet Zinya: tycker att jag har kollat runt här på sidan men hittar nästan ingen som är "som mig". Provade 500 cc idag och det kändes helt ok med mina egna kläder och en del försvinner ju när man lägger bakom. Eftersom jag ska göra lyft + förstoring så kunde man inte få rättvisa bilder med 3D kamera enligt Johan, synd för det hade varit bra tycker jag. Håller med dig om att de flesta vill bara ha större efter ett tag men jag kommer att vara nöjd med mina det är jag helt säker på , hade stor byst innan jag ammade 3 barn och gick ner drygt 20 kg i vikt, så stor byst är egentligen inte problemet utan jag vill inte det ska se fejkat ut. Längtar nästan igen efter lite större byst så man kan bära upp kläderna snyggt igen.
Ps: förstår att du är nöjd med dinna, snygga.
Zinya
Kvinna ·
04 apr, 2014
Tack för rådet Zinya: tycker att jag har kollat runt här på sidan men hittar nästan ingen som är "som mig". Provade 500 cc idag och det kändes helt ok med mina egna kläder och en del försvinner ju när man lägger bakom. Eftersom jag ska göra lyft + förstoring så kunde man inte få rättvisa bilder med 3D kamera enligt Johan, synd för det hade varit bra tycker jag. Håller med dig om att de flesta vill bara ha större efter ett tag men jag kommer att vara nöjd med mina det är jag helt säker på , hade stor byst innan jag ammade 3 barn och gick ner drygt 20 kg i vikt, så stor byst är egentligen inte problemet utan jag vill inte det ska se fejkat ut. Längtar nästan igen efter lite större byst så man kan bära upp kläderna snyggt igen.
Ps: förstår att du är nöjd med dinna, snygga.
mintur2014
Kvinna ·
05 apr, 2014
Sommarflickan_86
Kvinna ·
05 apr, 2014
Nasse
Kvinna ·
05 apr, 2014
Sommarflickan_86, på konsultationen sa Johan på Bellakliniken att han skulle lägga in Allergan. Har varit lite orolig för att de skulle bli för hårda och se fejkat ut, när jag var på en extra konsultation igår sa sköterskan att det var Perthese jag skulle ha och att det blev bäst när man "kommit upp lite i åldern" och vill att det ska se naturligt ut. Blev faktiskt lättad över att jag skulle få Perthese då jag läst att många är nöjda med mjukheten och att de ser naturliga ut. Sen har jag även läst att de lätt blir hängiga och platta...vad de nu menar med det. Detta är min första bröstoperation så jag har inte någon erfarenhet av detta. Skriv gärna och berätta vad din kirurg har för åsikt om detta om du mailar och frågar honom.
Marängen
Kvinna ·
06 apr, 2014
Hej tjejer, jag hade mycket tankar och funderingar på storlek, form höga,låga osv. Men när doktorn tvärsäkert säger 500cc framför blir bäst så tänker jag lixom att okej, det är hans yrke och levebröd att fixa snygga pattar så hans råd blir nog bäst :) ang att berätta för folk har jag bara negativ erfarenhet, min bästa vännina (som är smälltjock och bantar jämt och jag säger aldrig annat än va kul att du gått ner i vikt, och säger inget alls när hon går upp igen) fick veta att jag skulle opa mig och hon sa va kul för dig,,,,,, och sen gick hon till min man och öste ur sig skit om att jag bara opar mig för att folk ska titta på mig, och slängde en till känga om att det var samma med mina stora tatueringar osv, så jag kommer inte säga nått till nån utom närmsta vänner och familj
Sommarflickan_86
Kvinna ·
06 apr, 2014
Nasse; ska kolla med min kirurg och återkommer! Vet inte heller vad folk menar med att de skulle bli hängiga och platta... Kanske är det en kombination av olika faktorer. Jag har mkt lite egen vävnad, och jag tror att ett mjukare implantat passar bättre när det kommer att utgöra nästan hela det nya bröstet.
Marängen; många är avundsjuka på alla som har något de själva tycker att de saknar eller inte vågar göra. Tradigt att inte ens din bästa kompis kan vara rak emot dig utan ska gå bakom din rygg... Med den inställningen blir man nog aldrig riktigt lycklig ;-)
Zinya
Kvinna ·
06 apr, 2014
Hej tjejer, jag hade mycket tankar och funderingar på storlek, form höga,låga osv. Men när doktorn tvärsäkert säger 500cc framför blir bäst så tänker jag lixom att okej, det är hans yrke och levebröd att fixa snygga pattar så hans råd blir nog bäst :) ang att berätta för folk har jag bara negativ erfarenhet, min bästa vännina (som är smälltjock och bantar jämt och jag säger aldrig annat än va kul att du gått ner i vikt, och säger inget alls när hon går upp igen) fick veta att jag skulle opa mig och hon sa va kul för dig,,,,,, och sen gick hon till min man och öste ur sig skit om att jag bara opar mig för att folk ska titta på mig, och slängde en till känga om att det var samma med mina stora tatueringar osv, så jag kommer inte säga nått till nån utom närmsta vänner och familj