Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Phew profilbild

Phew

Kvinna ·

03 aug, 2024

Bröstoperation i oktober 2024!

Bröstförstoring

Det börjar närmar sig! Vilka fler opererar sig i oktober och hur känns det? ❤️

180

Sortera efter

Phew

Kvinna ·

16 okt, 2024

Jag var inte beredd på det, det kutryggade … hur stor påfrestning det är för ryggen! Jag har nog nästan ondare i ryggen än i bröstet … men då och då lättar det så jag kan sträcka på mig och det är en sådan skön känsla! Vi är tacksamma för att du gjorde det! Så intressant och viktigt att få se.
LisaaB skrev:

Phew wrote:

Tänkte på dig igår Liza!, på alla bilder du tog och herregud. Du måste vara så modig. Jag vågar inte ens öppna lite för att titta ? Huuuur fann du modet till det?

Första gången jag skulle ta av mig och duscha höll jag på att svimma, helt skakig min kille fick ta av allt när jag låg på soffan. Fy alltså och när jag rörde mig var jag så framåtböjd(kutryggad)?Hade aldrig klarat det själv. Vi tog mkt bilder för att kunna visa andra här under läkningens gång även om de första bilderna är riktigt otäcka?

Gilla

Emmav93

Kvinna ·

17 okt, 2024

LisaaB skrev:

Emmav93 wrote:

LisaaB wrote:

Emmav93 wrote:

LisaaB wrote:

Emmav93 wrote:

Joinar oktober klubben. Opererade in 825cc i januari. Ska byta ut dom den 28 oktober till 1050cc, är nervös men förväntansfull ?

Så kul med någon med större implantat.La du in 825 direkt?profil? Jag ska gå från dropp 485 till round 725 el 825 sjukt orolig för att de ska bli för stora eller att jag återigen ska tycka att de inte blev tillräckligt?

Ja, började starkt med 825. Jag är rätt så liten till kroppen så självklart är dom stora. Motiva corse har jag ? är supernöjd med dom, men man vänjer sig fort med storleken ?

Har du bionät nu om inte kommer du få sätta in det nu pga storleken?

Nej, jag varken har eller planerar att sätta in bionät, tycker det låter som en onödig utgift när en stadig BH har ungefär samma funktion. Jobbar i vården så jag bor i stortsett i min sportBH ändå ?

Om jag hade valt mentor istället för motiva hade jag inte behövt bionät men Patrik rekommenderade det vid storlekar som 725 el större för ett hållbart resultat annars hade jag inte valt till det?

Jag tror de är en smaksak beroende på kirurg, jag opererar mig också hos NK men hos Said och han har aldrig nämnt något. Min kusin som jobbar i yrket säger detsamma, att det nog är beroende på kirurg men att funktionen är densamma som att använda en stadig BH ? är man ingen sportbh människa så är det säkert bra med bionät ?
Gilla

LisaaB

Kvinna ·

17 okt, 2024

Emmav93 skrev:

LisaaB wrote:

Emmav93 wrote:

LisaaB wrote:

Emmav93 wrote:

LisaaB wrote:

Emmav93 wrote:

Joinar oktober klubben. Opererade in 825cc i januari. Ska byta ut dom den 28 oktober till 1050cc, är nervös men förväntansfull ?

Så kul med någon med större implantat.La du in 825 direkt?profil? Jag ska gå från dropp 485 till round 725 el 825 sjukt orolig för att de ska bli för stora eller att jag återigen ska tycka att de inte blev tillräckligt?

Ja, började starkt med 825. Jag är rätt så liten till kroppen så självklart är dom stora. Motiva corse har jag ? är supernöjd med dom, men man vänjer sig fort med storleken ?

Har du bionät nu om inte kommer du få sätta in det nu pga storleken?

Nej, jag varken har eller planerar att sätta in bionät, tycker det låter som en onödig utgift när en stadig BH har ungefär samma funktion. Jobbar i vården så jag bor i stortsett i min sportBH ändå ?

Om jag hade valt mentor istället för motiva hade jag inte behövt bionät men Patrik rekommenderade det vid storlekar som 725 el större för ett hållbart resultat annars hade jag inte valt till det?

Jag tror de är en smaksak beroende på kirurg, jag opererar mig också hos NK men hos Said och han har aldrig nämnt något. Min kusin som jobbar i yrket säger detsamma, att det nog är beroende på kirurg men att funktionen är densamma som att använda en stadig BH ? är man ingen sportbh människa så är det säkert bra med bionät ?

Ja precis jag var väldigt noga med att berätta för Patrik att jag gillar att gå utan bh??
Gilla

Nemrots

Kvinna ·

18 okt, 2024

Jag har OP 25 oktober, exakt en vecka kvar. Guck med i POF för att kolla massa bilder så jag skulle kunna bestämma mig men har inte blivit silver än ?
Gilla

Mirena22

Kvinna ·

18 okt, 2024

Hej!! Jag ska ha en operation i november. Skulle gärna bolla med någon. Jag är rätt så ny i forumet så hittar inte era bilder. Jag kanske har inte tillgång till dem? Jag är 75A och läkaren rekommenderar 290 cc vilket skulle bli ca 75B. Vad tycker ni? Många säger att de ångrat sig att de inte tagit större. Jag har samma fundering. Är tveksam.. Är någon aktiv här och vill bolla?
Gilla

Hakan

Kvinna ·

19 okt, 2024

Hej! Funderar också på storlek. Har urammade 75B idag och jag vill få en bra skillnad, men ändå inte förstora. Ger ristestet en bra bild på hur det kan bli?
Gilla

Phew

Kvinna ·

20 okt, 2024

Hej! Hur har allt gått sedan återbesöket? Hur mår du och tuttarna? :D
Boobmom skrev:

Jag känner mig super nöjd! De blev väldigt lika i storlek med vad jag hade innan barnen vilket va det resultatet jag ville ha. Känns dock som att man lätt kan bli storleksblind så att jag om 1 år när de verkligen har droppat och så kanske kommer känna att jag skulle valt något större vilken många verkar göra. Men nu väntar bara på att svullnaden ska försvinna från det andra bröstet också så jag verkligen kan se (och så att jag kan börja prova snygga underkläder haha) ??

Phew wrote:

Underbart att höra ju!! Men … vad tyckte du själv? ??

Boobmom wrote:

Hade mitt återbesök idag och allt gick superbra!! Allt såg bra ut dock är det ena bröstet fortfarande svullet men det är helt normalt. Min kirurg tyckte att det blev så snyggt och helt perfekt storlek till min kropp, stora fast ändå naturliga.
Snitten har ju varit täckta sen op så var lite orolig för att de inte skulle se bra ut där under men allt såg fint ut ?

Gilla

Boobmom

Kvinna ·

20 okt, 2024

Jag mår jättebra! Inser nu hur mycket jag har saknat mina bröst. Känner mig verklige som mig själv nu och bara älskar det!! Snitten börjar se läkta och fina ut och har inte ont på något sätt när jag rör mig. Är fortfarande lite öm vid beröring och höger bröst ser fortfarande större ut då det inte har droppat lika mycket som det vänstra än men tror inte det är svullet längre. Hur går det för dig? Har du mycket ont? Känns det fortfarande som rätt storlek?
Phew skrev:

Hej!

Hur har allt gått sedan återbesöket? Hur mår du och tuttarna? :D

Boobmom wrote:

Jag känner mig super nöjd! De blev väldigt lika i storlek med vad jag hade innan barnen vilket va det resultatet jag ville ha. Känns dock som att man lätt kan bli storleksblind så att jag om 1 år när de verkligen har droppat och så kanske kommer känna att jag skulle valt något större vilken många verkar göra. Men nu väntar bara på att svullnaden ska försvinna från det andra bröstet också så jag verkligen kan se (och så att jag kan börja prova snygga underkläder haha) ??

Phew wrote:

Boobmom wrote:

Hade mitt återbesök idag och allt gick superbra!! Allt såg bra ut dock är det ena bröstet fortfarande svullet men det är helt normalt. Min kirurg tyckte att det blev så snyggt och helt perfekt storlek till min kropp, stora fast ändå naturliga.
Snitten har ju varit täckta sen op så var lite orolig för att de inte skulle se bra ut där under men allt såg fint ut ?

Gilla

Phew

Kvinna ·

20 okt, 2024

Åh vad härligt att höra! Skönt att allt läker som det ska. Det är nu snart sju dagar sedan op och jag tar bara Alvedon och har lyckats få ordning på magen igen. Jag gjorde ju dock ett lyft och förminskade gårdarna så allt under behån är i ett paket typ haha. Verkar som att brösten har rört sig nedåt och jag väldigt lite ont. Fortfarande svårt att andas och blir andfådd av väldigt lite. Ska på återbesök på torsdag och ser fram emot det! Även om jag är livrädd för att se mina bröstvårtor igen haha. Gud. Kommer inte våga titta. Försöker känna dem genom alla kompresser och har hittat ett område där jag knappt har någon känsel .. så antar att de gömmer dig där under. Stackarna ? Storleken känns helt perfekt. Tycker fortfarande att de känns lite stora efter att svullnaden har lagt sig, så jag hoppas att det betyder att slutresultatet blir väldigt rätt :D
Boobmom skrev:

Jag mår jättebra! Inser nu hur mycket jag har saknat mina bröst. Känner mig verklige som mig själv nu och bara älskar det!! Snitten börjar se läkta och fina ut och har inte ont på något sätt när jag rör mig. Är fortfarande lite öm vid beröring och höger bröst ser fortfarande större ut då det inte har droppat lika mycket som det vänstra än men tror inte det är svullet längre.
Hur går det för dig? Har du mycket ont? Känns det fortfarande som rätt storlek?

Phew wrote:

Hej!

Hur har allt gått sedan återbesöket? Hur mår du och tuttarna? :D

Boobmom wrote:

Phew wrote:

Boobmom wrote:

Gilla

Phew

Kvinna ·

23 okt, 2024

Hej Mirena! Det tar en stund innan man blir silver och kräver några kommentarer samt lite annat som du kan hitta svar på i forumet. Jag har precis opererat mig, och kan tänka mig att bolla lite med dig. Jag testar att skicka ett privat meddelande till dig.
Mirena22 skrev:

Hej!! Jag ska ha en operation i november. Skulle gärna bolla med någon. Jag är rätt så ny i forumet så hittar inte era bilder. Jag kanske har inte tillgång till dem?

Jag är 75A och läkaren rekommenderar 290 cc vilket skulle bli ca 75B. Vad tycker ni? Många säger att de ångrat sig att de inte tagit större. Jag har samma fundering. Är tveksam.. Är någon aktiv här och vill bolla?

Gilla

Phew

Kvinna ·

23 okt, 2024

Hej tjejer! I morgon ska jag på återbesök, 11 dagar efter op. Jag mår väldigt bra! Har varit helt undan smärtstillande senaste två dygnen och känner mig nästan som mig själv igen. Jag älskar brösten, men är orolig för att se hur det ser ut undertill imorn ? Är det någon av er som opererat er på nordiska som har köpt till en annan behå än den som ingår? Jag är sugen på både festbehån och träningsbehån då jag i vanliga fall tränar varje dag och inte har lust att boka tvättstugan varannan dag ??
Gilla

LisaaB

Kvinna ·

24 okt, 2024

Phew skrev:

Hej tjejer!

I morgon ska jag på återbesök, 11 dagar efter op. Jag mår väldigt bra! Har varit helt undan smärtstillande senaste två dygnen och känner mig nästan som mig själv igen. Jag älskar brösten, men är orolig för att se hur det ser ut undertill imorn ?

Är det någon av er som opererat er på nordiska som har köpt till en annan behå än den som ingår? Jag är sugen på både festbehån och träningsbehån då jag i vanliga fall tränar varje dag och inte har lust att boka tvättstugan varannan dag ??

Tips träningsbh du får köpa från nordiska för 900kr finns på bla Ellos för halva priset, exakt samma
Gilla

Phew

Kvinna ·

24 okt, 2024

Tack för tips!
LisaaB skrev:

Phew wrote:

Hej tjejer!

I morgon ska jag på återbesök, 11 dagar efter op. Jag mår väldigt bra! Har varit helt undan smärtstillande senaste två dygnen och känner mig nästan som mig själv igen. Jag älskar brösten, men är orolig för att se hur det ser ut undertill imorn ?

Är det någon av er som opererat er på nordiska som har köpt till en annan behå än den som ingår? Jag är sugen på både festbehån och träningsbehån då jag i vanliga fall tränar varje dag och inte har lust att boka tvättstugan varannan dag ??

Tips träningsbh du får köpa från nordiska för 900kr finns på bla Ellos för halva priset, exakt samma

Gilla

Phew

Kvinna ·

24 okt, 2024

Allt gick bra idag på återbesöket, ser ut att läka fint. Lite svullet fortfarande, så ska avvakta en vecka och skicka bilder till dem för att se om jag behöver bröstband eller inte. Blev så lättad och glad ❤️ Laddade upp bilder ur olika vinklar om ngn är intresserad. Men jag varnar om du är känslig då det bara har gått 10 dagar och jag har gjort en ganska omfattande operation.
Gilla

Laxton

Kvinna ·

24 okt, 2024

Operation 1 november hos Patrik. Kan tyvärr inte se bilder än :(
Gilla

Nemrots

Kvinna ·

24 okt, 2024

Laxton skrev:

Operation 1 november hos Patrik. Kan tyvärr inte se bilder än :(

Tog mig nästan 2 månader innan jag kunde se bilder.
Gilla

Mirena22

Kvinna ·

27 okt, 2024

Samma här. Känns så tråkigt att behöva bevisa så här mycket att man är seriöst intresserad av bröst operation och inget annat. Tyvärr kommer jag vara klar med operationen och allt innan jag ens kan se bilder.
Gilla

Aprikos

Kvinna ·

28 okt, 2024

Mirena22 skrev:

Hej!! Jag ska ha en operation i november. Skulle gärna bolla med någon. Jag är rätt så ny i forumet så hittar inte era bilder. Jag kanske har inte tillgång till dem?

Jag är 75A och läkaren rekommenderar 290 cc vilket skulle bli ca 75B. Vad tycker ni? Många säger att de ångrat sig att de inte tagit större. Jag har samma fundering. Är tveksam.. Är någon aktiv här och vill bolla?

Hur har det gått för dig? När I november skall du opereras? Jag har op i november och kommer lägga in 300 cc
Gilla

Mirena22

Kvinna ·

28 okt, 2024

Aprikos skrev:

Mirena22 wrote:

Hur har det gått för dig? När I november skall du opereras? Jag har op i november och kommer lägga in 300 cc

Jag har bokat 14. November :) Har varit på en till konsultation gällande storleken. Efter att ha läst en heldag del här, och pratat med några så har jag funderat på att eventuellt gå upp lite grann. Hans första rekommendation var 290 cc, efter mina funderingar rekommenderade han 330 cc. Så, nu är det bestämt. När skall du opereras exakt? Vilken storlek tror du att du kommer ha efter op?
Gilla

Emmav93

Kvinna ·

29 okt, 2024

Nyopererad igår, bytt ut mina 825cc till 1050cc, sydde även in fickorna en aning för tightare klyfta. Inte ont alls och har ännu inte behövt ta någon smärtlindring, gissar på att det är för att jag redan hade stora implantat sedan innan då jag efter min första op va övertygad om att jag skulle avlida ?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem