marlin
Kvinna ·
07 sep, 2015
Bukplastik 2015
BukplastikJag tänkte att det kunde vara roligt med en tråd för oss som är planerade för bukplastik i år. Om tekniken är på min sida kan man kanske lägga in alla i trådstarten så det är lättare att se och följa varandra Jag tänkte att man kan skriva vilket datum, klinik och operatör man har. Och vilket ingrepp man gör. Själv är jag bokad 12/11 på Laser och Estetik hos Mattias Elmér. Jag ska göra full bukplastik med fettsugning, sy ihop magmuskler och får en ny navel. Fram tills op vilket är ca 10 veckor ska jag träna och äta enligt konstens all regler. Måste verkligen göra mitt bästa för att optimera resultatet!! Kram på er! ***uppdatering*** Här listar jag de av oss som är med i tråden och när man har en bukplastik gjord eller planerad. • Maria BJ 10 september Akademikliniken Malmö • Nöjd 24 september Laser & Estetik, Mattias Elmér • Alba 12 november Laser & Estetik, Mattias Elmér • Marlin 12 november Laser & Estetik, Mattias Elmér • Smultronglass oktober-november Landsting • Jullis februari 2016 Citadellkliniken, Tuve Svennisdott
Sortera efter
marlin
Kvinna ·
24 sep, 2015
jullis
Kvinna ·
24 sep, 2015
Bigaboobs, jag skall förhoppningsvis också operera mig på Citadellkliniken. Har varit på konsultation hos Tuve och prel.bokat i februari -16!
bigaboobs
Kvinna ·
24 sep, 2015
marlin
Kvinna ·
24 sep, 2015
Mijahen
Kvinna ·
24 sep, 2015
bigaboobs
Kvinna ·
24 sep, 2015
miss molly
Kvinna ·
24 sep, 2015
marlin
Kvinna ·
24 sep, 2015
Nu krånglar uppdateringen så det blev fel i trådstarten, och jag kommer konstigt nog inte åt att redigera igen.. Så ni vet..
***uppdaterar här***
Här listar jag de av oss som är med i tråden och när man har en bukplastik gjord eller planerad.
- Maria BJ- 10 september Akademikliniken Malmö
- Nöjd- 24 september Laser & Estetik, Mattias Elmér
- Alba- 12 november Laser & Estetik, Mattias Elmér
- Marlin- 12 november Laser & Estetik, Mattias Elmér
- Smultronglass- oktober-november Landsting
- Bigaboobs- 2 december Citadellkliniken, Helena Sveinsdottir
- Miss Molly- 15 december Citadellkliniken, Helena Sveinsdottir
- Jullis- februari 2016 Citadellkliniken, Tuve Mårtensson
marlin
Kvinna ·
24 sep, 2015
jag uppdaterade mitt inlägg istället, för trådstarten verkar inte gå att justera längre :(
Säg till om jag ska ändra något eller om någon mer vill vara med!!
Maria BJ
Kvinna ·
24 sep, 2015
Marlin, jo 2 veckor är ingen tid alls, och det svänger, vissa dagar vaknar jag jättesvullen och med en uppsvullen korv under gördeln och andra dagar är jag helt platt, men fortfarande alltid med en hård, spänd mage, så jag är nog rejält svullen fortfarande. Ska bli spännande att se hur resultatet blir...
Mitt ärr blev ungefär så lågt som han kunde göra det, på min bild ser det kanske lite högt upp för att jag har trosorna nerdragna en aning men i sjäva verket är det ca 5 cm från ärr till skåran (eller vad man ska kalla det...). Det känns bra.
Det jobbigaste - det jag inte alls hade räknat med (jag gjorde inte så jättemycket research innan jag bestämde mig utan ville bara ha det gjort fort) var ryggen, FY sjutton så ont det gör att inte kunna gå helt upprätt. Jag hade ingen aning om hur det skulle kännas, men han har sträckt huden till max så när jag försöker sträcka mig upp så åker liksom rumpan in och benen böjs. Det GÅR inte att stå rakt upp vilket gör att jag känner mig som en krokig gammal gumma eller häxa... eller lite som en apa liksom, som lunkar fram med böjd rygg.Snyggt när man äntligen kan ha en tight klänning eller tröja på sig... Skäms ju för att gå ut. När jag ligger ner på natten och försöker sträcka ut benen så känns det som om huden kring ljumskar och underliv är för tight, åååh det kommer att ta tid att töja... Men jag är väl otålig.
Är sjukt glad att jag har gjort det här. Hoppas att ni andra blir lika nöjda. Ska lägga ut nya bilder snart!
marlin
Kvinna ·
25 sep, 2015
Smultronglass
Kvinna ·
25 sep, 2015
marlin
Kvinna ·
25 sep, 2015
Smultronglass
Kvinna ·
26 sep, 2015
marlin
Kvinna ·
26 sep, 2015
bigaboobs
Kvinna ·
27 sep, 2015
Usch och fy.. En jobbig dag idag såå mkt tankar. Borde jag fettsuga mig med för att få ett bra resultat. Min kirugi sa inget om de när jag var där. men idag känner jag mig stor som en elefant. Och är rädd att de ska fläska ut på sidorna. om ni förstår hur jag menar. Jaja alla dagar kan man inte vara på topp. Vill bara få de gjort så man slipper antigen gömma magen underbyxorna så man ser fet ut på de sättet eller låta de välla över byxorna och se fet ut på de sättet. Ja vad man än gör så ser man fet ut på magen. Nej ska inte spy ut mig massa negativitet men man är ju trött på att folk frågar om man är gravid. Någon här inne som ska göra fettsugning samtidigt som magen? Kram på er alla
Hazel
Kvinna ·
28 sep, 2015
Hej Marlin och alla!
Jag hade min konsultation med Mattias Elmer i LE.
Jag trodde att jag skulle berätta mina ups and downs med min vikt efter mina två graviditeter (jag gick upp mer än 20 kilo/per graviditet) men när jag kom dit den enda som kom ut var: jag vill göra en bukplastik. Sedan frågade han om min max vikt och nuvarande, om jag röker etc….och han berättade om operationen, innan, under och efter. Han tittade på min mage och då svarade han på några av mina frågor. Han är väldig trevlig och förklarar allt så att man förstår…och det märks att han kan och vet sitt jobb. Jag gick därifrån nöjd och med lust att ha operationen dagen efter, funderar på olika datum.
Men jag blev lite orolig om risker, speciellt om blodpropp. Mattias påpekade så mycket om blodproppsrisk att nu känns det lite obehaglig…..ingen har funderat på det?? Jag har läst nu om alla risker om serom, ärr etc… de har en lösning och blodpropp är ovanligt men jag blir lite nervös.
Ni som har redan bokad tid, Hade ni sådana funderingar förut?
Kanske överdriver jag….eller?
katarina100
Kvinna ·
29 sep, 2015
Hej på er!
katarina100 här.
Jag gör min operation imorgon 30 sept på Citadellkliniken för Helena Sveinsdottir. Jag kan vara med i tråden.
Jag har påbörjat min op-berättelse där ni även kan läsa om mina tankegångar. Allt från hur jag valde kirurg till mina tankar och förberedelser inför operationen.
Imorgon gäller det. Tittar in här framöver då jag kommer vara sjukskriven.
marlin
Kvinna ·
29 sep, 2015
marlin
Kvinna ·
29 sep, 2015