Emma86
Kvinna ·
04 sep, 2016
Bukplastik hösten 2016
BukplastikMed inspiration från tjejerna i "bröstforumet" så tänkte jag kolla ifall det finns intresse för en liknande tråd här.. Om det finns några mer som ska göra bukplastik nu under hösten och vill utbyta tankar och erfarenheter allt eftersom tiden går.. Jag själv op:as om 11 dagar och känner mig än så länge rätt lugn, hade en period med rejäl ångest i samband med att operationen skulle betalas men den gick över..
Sortera efter
LolloS
Kvinna ·
02 jan, 2017
AnnaSofia
Kvinna ·
02 jan, 2017
Tia
Kvinna ·
02 jan, 2017
milen
Kvinna ·
02 jan, 2017
AnnaSofia
Kvinna ·
03 jan, 2017
AnnaSofia
Kvinna ·
03 jan, 2017
milen
Kvinna ·
04 jan, 2017
Mamma20112014
Kvinna ·
05 jan, 2017
milen
Kvinna ·
05 jan, 2017
panpan
Kvinna ·
06 jan, 2017
Mamma20112014
Kvinna ·
06 jan, 2017
panpan
Kvinna ·
06 jan, 2017
Mamma20112014
Kvinna ·
06 jan, 2017
panpan
Kvinna ·
06 jan, 2017
milen
Kvinna ·
14 jan, 2017
milen
Kvinna ·
14 jan, 2017
Mamma20112014
Kvinna ·
14 jan, 2017
Jeez
Kvinna ·
17 jan, 2017
Hej tjejer. Ligger och masserar mina kärlekshandtag medans jag skriver till er, hehe. Jag fick en akuttid imorse hos en sköterska på kliniken då min svullnad inte gått ner (dag 23). Förra veckan tyckte dom att jag var ett gränsfall för tömning och idag var det väl samma. Tillslut fick hon kalla in min kirurg för ett tredje utlåtande och han drog direkt fram kanylen! Den tjockaste han kunde hitta kan jag påpeka. Han tryckte och klämde och precis innan han stack så sa jag att jag börjat få tillbaka känsel precis där han skulle sticka. Nejdå sa han, du har ingen känsel här och stack! Fyyyyfaaaaann alltså!! Jag bet i kudden och skrek allt vad jag kunde. Sköterskan klappade mig på huvudet medan han rotade runt och tryckte med nålen. Kändes som 20 min fast det va säkert bara 20 sek. Drog ut nålen och sa: Nähepp, där fanns ingenting. Bara svullen vävnad. Han tackade för sig och sa adjö. Jag fick ligga kvar för att komma ur smärtchocken. Tror inte att det gör såhär ont på alla, men han lyckade verkligen sticka mig på det enda stället jag fått känsel tillbaka. Dessutom rotade han runt en del i hoppet om att hitta något. Fick en ny gördel och ska fortsätta tvätta mitt oläkta sår 2 ggr om dan. Får inte bada på min semester som är om 4 veckor, sjukt tradigt i 40 graders värme. Får inte sova på sidan heller eftersom att jag fettsugit sidorna. Tack för infon, visste jag inget om! Och min navel varar fortfarande men det är tydligen ok.. Det va min status för tillfället. Och just det, jag kan numera gå 90% rakt utan att det tar emot eller gör ont. Over and out!
Anna-Sofia, Jag fick restriktioner att gå framåtböjd i 7-10 dagar. Började räta på mig dag 9. Viktigt är att böja från höftleden, inte kuta på själva ryggen. Nu när det gått 16 dagar så går jag relativt rakt, men det spänner som ett gummiband i magen samt att gördeln gör att jag trycks ihop något. Brukar även använda den yttre grövre gördeln, den stabiliserar ryggen något mer.
Ja gott nytt Lysa och alla ni andra. Äntligen är vi på andra sidan, vilket härligt år vi ska ha ;) Förresten ett tips jag fick av sköterskan på återbesöket är att klippa av en tampong som du kör in i naveln och sedan tejpar fast. Då behåller du navelns form. Som jag förstod kan den annars ändra form eller om det var djup.