Emma86
Kvinna ·
04 sep, 2016
Bukplastik hösten 2016
BukplastikMed inspiration från tjejerna i "bröstforumet" så tänkte jag kolla ifall det finns intresse för en liknande tråd här.. Om det finns några mer som ska göra bukplastik nu under hösten och vill utbyta tankar och erfarenheter allt eftersom tiden går.. Jag själv op:as om 11 dagar och känner mig än så länge rätt lugn, hade en period med rejäl ångest i samband med att operationen skulle betalas men den gick över..
Sortera efter
Whatever
Kvinna ·
21 sep, 2016
Emma86
Kvinna ·
21 sep, 2016
Hej tjejer!
Grattis Emma86 och Whatever till era operationer och att allt verkar gått bra.
Jag har bokad op den 15/12. Ser att vi har samma kirurg, Emma86. Såklart är jag extra nyfiken hur det då gick för dig samt bemötande på kliniken och av Mattias Elmér. Som jag förstår så fettsögs du också? Jag ska göra det nedre rygg samt på magen. Det kostar ju en del, men det får det vara värt.
Jag ser så mycket fram emot op samtidigt som jag är jättendrvös när jag väl tänker att snart är det inte långt kvar.
Lycka till med kureringen, Emma86 och Whatever.
helene_900
Kvinna ·
21 sep, 2016
milen
Kvinna ·
21 sep, 2016
Whatever
Kvinna ·
21 sep, 2016
Men vad märkligt, jag tyckte jag läste att någon ska/har opererats på Laser&Estetik. Måste gå tillbaka i tråden och läsa. Magarna ser ju jättebra ut. Tar ni sprutor mot blodproppar? Åh vad jag längtar efter op nu. Helene_900 vart ska du operera dig? Har ni fettsugits i samband med bukplastiker?
Emma86
Kvinna ·
21 sep, 2016
Emma86
Kvinna ·
22 sep, 2016
Whatever
Kvinna ·
22 sep, 2016
Dags för återbesök imorgon.. Är oerhört ångestladdat för min del då jag är livrädd för hur det ser ut under tejpen. Har i samband med kejsarsnitt haft en total sårruptur i samband med att förbandet togs bort och det sitter djupt rotat har jag märkt nu..... Trodde inte det skulle bli så faktiskt!!
Emma86
Kvinna ·
22 sep, 2016
Whatever
Kvinna ·
22 sep, 2016
Ser egentligen helt superfint ut men mkt sitter psykiskt.. Var sydd med resorberbara suturer efter snittet och i samband med att förbandet skulle bort så lossnade de och såret gick upp.. Såret hade av någon anledning inte börjat läka utan fick sedan självläka vilket tog lååååång tid och var mkt jobbigt!!
Emma86
Kvinna ·
26 sep, 2016
Whatever
Kvinna ·
26 sep, 2016
Lycka till idag Whatever och hoppas allt går bra på ditt återbesök!
Mitt besök i fredags gick fint, även om det var rejält ångestladdat när de skulle dra tejpen. Hade nog kunnat vrida ur mina kläder efteråt, var såå kallsvettig!
Såret ser oerhört fint ut och ser inte ut som ett då enbart 1vecka gammalt ärr/sår (jobbar i vården och ser op-sår dagligen :-))
Däremot så har jag fått en liten nekros i navelns nedre del, men inget de kommer åtgärda i nuläget utan daglig tvätt så kommer nog kroppen fixa det själv. De flyttade även på återbesöket så nu ska jag ej dit förrän 6-månaderskontrollen om inget konstigt sker innan dess.
Annars väntar jag på och längtar efter att kunna sträcka på mig helt samt inte vara helt slut efter att ha vart uppe några timmar (behöver nog kolla mitt blodvärde då jag är väldigt blek om nosen samt ganska trött och lite lätt yr/illamående) men blir bättre för var dag!! Äter nu enbart Alvedon sporadiskt men märker inte så stor skillnad..
AnnaSofia
Kvinna ·
27 sep, 2016
milen
Kvinna ·
06 okt, 2016
Emma86
Kvinna ·
09 okt, 2016
Emma86
Kvinna ·
09 okt, 2016