Bobbielina
Kvinna ·
23 aug, 2017
Bukplastik hösten 2017
BukplastikHej! Tänkte det var dags att starta en ny tråd då vi alla som ska göra en Bukplastik under hösten 2017 kan samlas! Vem är då jag? 33 årig sjuksköterska och 2-barns morsa som avskyr sin mage efter 2 graviditeter och vägrar gå med på att leva med den för resten av livet. Det hindrar mig otroligt mycket i vardagen och i mitt samliv med min partner. Så jag har under många år planerat att göra denna operation och nu är dagen snart kommen. 20 september gör jag en full Bukplastik plus fettsugning hos Tuve Mårtensson på nyöppnade Refromkliniken i Malmö! Och jag är sååååå nervös, förväntansfull och totalt livrädd!
Sortera efter
KarolinaP
Kvinna ·
23 sep, 2017
Bobbielina
Kvinna ·
23 sep, 2017
Snart 3 veckor sedan min operation. Såg jättebra ut efter 1 vecka på återbesöket däremot vecka 2 hade hela snittet blivit rött och irriterat. Stygn som letat sig ut som fick tas bort i omgångar. Nu har det börjat läka förutom ett stort sår som blivit ett hål rätt in som vi försöker få bukt på. Är på kliniken varje dag och lägger om och gör rent. Inte haft nån speciell smärta efter operationen. Först idag kom den 2 veckor 4 dagar efter. Efter såret/hålet blev så stort efter besöket när sköterskan gjorde rent och tömde mig på ca 8dl sårvätska. Hoppas ni andra som opererats har bättre tur än mig. Men brösten har läkt jättefint . (Gjorde förstoring samtidigt)
Miss_C
Kvinna ·
23 sep, 2017
Snart 3 veckor sedan min operation. Såg jättebra ut efter 1 vecka på återbesöket däremot vecka 2 hade hela snittet blivit rött och irriterat. Stygn som letat sig ut som fick tas bort i omgångar. Nu har det börjat läka förutom ett stort sår som blivit ett hål rätt in som vi försöker få bukt på. Är på kliniken varje dag och lägger om och gör rent. Inte haft nån speciell smärta efter operationen. Först idag kom den 2 veckor 4 dagar efter. Efter såret/hålet blev så stort efter besöket när sköterskan gjorde rent och tömde mig på ca 8dl sårvätska. Hoppas ni andra som opererats har bättre tur än mig. Men brösten har läkt jättefint . (Gjorde förstoring samtidigt)
Usch jag lider med dig! Hoppas du läker bra trots allt.
Jag är inne på dag 3 efter op och idag är helt klart värst hittills. Det känns som det bränner kring hela midjan och länden. Försöker inte ta så mycket morfinpreparat då jag blir helgroggy av det, plus att det är ju förstoppande men det är svårt.
Känner att jag svullnat rejält det senaste dygnet också.
Någon annan som tagit Klexane efteråt? Jag har apc-resistans och gör det i förebyggande syfte. Funderar på om det gör läkningsprocessen långsammare eller inte. Någon som vet?
Hur gör ni med naveln? Tvättar ni den eller låter ni den vara?
Bobbielina
Kvinna ·
26 sep, 2017
Usch jag lider med dig! Hoppas du läker bra trots allt.
Jag är inne på dag 3 efter op och idag är helt klart värst hittills. Det känns som det bränner kring hela midjan och länden. Försöker inte ta så mycket morfinpreparat då jag blir helgroggy av det, plus att det är ju förstoppande men det är svårt.
Känner att jag svullnat rejält det senaste dygnet också.
Någon annan som tagit Klexane efteråt? Jag har apc-resistans och gör det i förebyggande syfte. Funderar på om det gör läkningsprocessen långsammare eller inte. Någon som vet?Hur gör ni med naveln? Tvättar ni den eller låter ni den vara?
Jag tog typ morfin tabletterna dom 2 första dagarna. Sen behövdes dom inte. Väldigt skönt art skippa dom även med tanke på förstoppning. Min mage satte igång dag 3. Va helt kallsvettig men de blev bra när allt släppte haha. Ursäkta för informationen ;) jag va jätte svullen efter några dagar ännu mer just över magen mellan naveln och venusberget. Men när jag blev tömd på all sårvätska släppte de jätte mycket. Nu har jag inte kvar den "bulan" som va där innan. Så skönt ! Naveln tvättar jag bara när jag duschar. Varannan dag . Tar strålen och sprutar bara in ordentligt ned vatten så det sköljer rent. Verkar räcka för mig iaf. Längtar tills på måndag när jag ska tillbaka till kliniken igen. Skönt att komma dit och att nått proffs tittar på det och lägger om . Lugnar en lite iaf. Kram från en jätte orolig tjej
Miss_C
Kvinna ·
26 sep, 2017
Bobbielina
Kvinna ·
27 sep, 2017
Va söt du är. Jo då jag hänger med. Är fortfarande stygn som letar sig ut som tas bort dagligen på kliniken. Är där varje dag. Ser rent ut men fortfarande läskigt med ett stort hål in i magen. Ingen infektion vilket är skönt. Resten läker. Men det kommer ta tid.
Miss_C
Kvinna ·
27 sep, 2017
Va söt du är. Jo då jag hänger med. Är fortfarande stygn som letar sig ut som tas bort dagligen på kliniken. Är där varje dag. Ser rent ut men fortfarande läskigt med ett stort hål in i magen. Ingen infektion vilket är skönt. Resten läker. Men det kommer ta tid.
Det där med att kroppen stöter bort stygnen är en märklig sak. Hände när jag fick mitt akuta kejsarsnitt vilket innebar 6st nya ärr under det fula, sneda kejsarsnittsärret. Det är ju som tur är borttaget nu vid bukplastiken. Jag hoppas jag slipper det denna gången.
Vad säger kliniken om en eventuell korrigering av ärret sedan?
AnnC
Kvinna ·
29 sep, 2017
AnnC
Kvinna ·
30 sep, 2017
AnnC
Kvinna ·
30 sep, 2017
Vettan
Kvinna ·
30 sep, 2017
Hej ni som opererat er hos Helena Svenisdotter skulle ni vilja dela med er om era erfarenheter. Har prelbokat på Akademikliniken men vet ej om kirurgen är bra. Hur har det gått för er nu efter operationen är ni nöjda? Läker det fint med ärr och så? Jag är orolig och har många frågor:)
AnnC
Kvinna ·
30 sep, 2017
Hajen
Kvinna ·
03 okt, 2017
Bobbielina
Kvinna ·
03 okt, 2017
27 år fettsugning utan bukplastik, gjort för 6 dagar sen och är extremt svullen och otålig då man kan behöver vänta upp till 6 mån innan det slutgiltiga resultatet. Någon som gjort traditionell fettsugning och upplevde samma svullnad? När avtog den?
Vettan
Kvinna ·
20 okt, 2017
Bobbielina
Kvinna ·
20 okt, 2017
Nu har det gått 6 veckor sedan min fulla bukplastik (utan fettsugning). Har haft lite problem med sårläkningen och varat i 2 omgångar. Nu verkar det gå åt rätt håll. Har lagt ut före- och efterbilder på min sida nu. Är väldigt nöjd med resultatet utifrån mitt utgångsläge :-)
Vettan
Kvinna ·
20 okt, 2017
jlb
Kvinna ·
30 okt, 2017
Bobbielina
Kvinna ·
04 nov, 2017
Hej hej! Hoppar in här :) Gjorde en bukplastik för tre veckor sedan. Vågade knappt läsa nåt i första veckan men nu har jag hunnit läsa hela tråden och suger i mig allt om bukplastik och hur det gått gör alla.
Min navel ser väldigt konstig ut och ärret har spruckit upp på ena sidan, förmodligen ett eller två stygn. Vätskade lite klar vätska men ingen rodnad eller lukt/inget som gör ont.. hoppas att det inte blir någon infektion . Livrädd.
Får jag fråga: hur ofta tejpar ni om ert ärr? Använder ni micropore? Tejpat ni naveln? Vad har ni för gördlar?
Miss_C
Kvinna ·
05 nov, 2017