Bobbielina
Kvinna ·
23 aug, 2017
Bukplastik hösten 2017
BukplastikHej! Tänkte det var dags att starta en ny tråd då vi alla som ska göra en Bukplastik under hösten 2017 kan samlas! Vem är då jag? 33 årig sjuksköterska och 2-barns morsa som avskyr sin mage efter 2 graviditeter och vägrar gå med på att leva med den för resten av livet. Det hindrar mig otroligt mycket i vardagen och i mitt samliv med min partner. Så jag har under många år planerat att göra denna operation och nu är dagen snart kommen. 20 september gör jag en full Bukplastik plus fettsugning hos Tuve Mårtensson på nyöppnade Refromkliniken i Malmö! Och jag är sååååå nervös, förväntansfull och totalt livrädd!
Sortera efter
MalinEmelie
Kvinna ·
05 nov, 2017
Bobbielina
Kvinna ·
06 nov, 2017
Har äntligen bestämt mig för att fixa till min randiga och skinpåsehämginga mage efter 22år av mammamage.
Har inte riktigt vågat vågat ta steget men nu tycker jag det är dax att få bli fin igen. Jag var bara 19år när jag fick min älskade första ”småstjärna” Nu är jag 41 och lever ett fint liv men skulle även vilja kunna gå på stranden och känna mig lika fin utan tröjor.
Då det är ett stort riskfyllt ingrepp vill jag såklart hamna i de bästa händerna. Så vilken klinik och vilken kirurg rekommenderas
Varma hälsningar
Bobbielina
Kvinna ·
06 nov, 2017
Hej. Bobbelina. Den gördeln med kardborre knäppning hur ser den ut? Kan du rekommendera en sådan vid träning? Har den med ben och dragkedja på sidorna och en shape up Trosa från Lindex. Dock en stl för stpr tror jag. Vet inte vilken jag ska börja ha när jag ska börja träna.. Har du några tips får du gärna komma med dom :)
jlb
Kvinna ·
08 nov, 2017
Miss_C
Kvinna ·
08 nov, 2017
jlb
Kvinna ·
09 nov, 2017
Miss_C
Kvinna ·
09 nov, 2017
KarolinaP
Kvinna ·
09 nov, 2017
jlb
Kvinna ·
09 nov, 2017
Hej. Har börjat promenera och köra styrketräning på gymmet sedan 1 vecka. (8 veckor sen op). Va på återbesök idag å dom sa att jag kunde köra på som vanligt om 2 veckor, när du gått 10. Bara att känna efter så det inte gör ont. Det är brösten msn ska vara försiktig med. Magen har läkt efter denna tiden sa sköterskan.
Bobbielina
Kvinna ·
09 nov, 2017
Tack för svar =)
Nu har jag inte kikat mer på naveln, men den ser ut att läka fint. Den lilla öppningen ser ut att ha läkt - var lite rött men vätskade inget.
Började jobba denna veckan - svullnar väldigt på kvällarna och det stramar ordentligt..
Jag har två sådana veronique gördlar med dragkedjor. Den vita som jag fick med från op kunde jag ha vid träning i början sa sköterskan. Just nu tar jag lite promenader (inte dessa arbetsdagar dock för jag har verkligen varit trött om kvällarna..) men inte satt igång med träning. När började ni andra? Hur? Med vad? Känner mig som en nybörjare :/
Känns inte som jag direkt läkt inuti än och jag spänner mig nog när jag blir trött i kroppen.. går krokigt på eftermiddagen ff.
Bobbielina du skrev om massage?
Har ni fått rekommendationen att använda shape-up trosor från era kliniker? Hur länge?
Jag skall ha veronique gördlar 12tim/dygn i 6 veckor efter att ha haft den dygnet runt i 6 veckor...
tack för pepp och stöd - kram!
Bobbielina
Kvinna ·
09 nov, 2017
Hej! Tack för svar. Jag behöver gördel vid träning. 1 vecka till med byx gördeln sen får jag vara utan. Dock svullnar jag mycket så en på gymmet får de nog bli ett tag till. Shape up trosorna får det bli då. Osäker på storleken. Känns onödigt att köpa ett par nya för en sån kort period. Men vet inte hur hårt dom ska sitta. Dom drar ju in haha men hur mycket är frågan. Körde du utan gördel direkt när du började träna eller vad hade du för direktiv?
Lyly
Kvinna ·
10 nov, 2017
Jolly
Kvinna ·
10 nov, 2017
Hej! Tack för att ni delar med er av era operationer och tiden efter. Jag är själv intresserad av en full bukplastik då min mage blivit som ett stort russin med mycket hänghud och stor utbuktande mage. Jag är taggad på operation men samtidigt så rädd.. Jag har läst mycket och försökt hitta den rätta kliniken och läkaren för mig. Jag har fastnat lite för Helena på Citadellkliniken. Tänkte kolla med er som gjort er bukop hos henne - är ni nöjda? Blev det som ni önskade er? Ingen ånger över ingreppet? Är det något man bör tänka på innan tycker Ni?
Tacksam för svar :) Lyly
Lyly
Kvinna ·
10 nov, 2017
Vettan
Kvinna ·
10 nov, 2017
Hej! Tack för att ni delar med er av era operationer och tiden efter. Jag är själv intresserad av en full bukplastik då min mage blivit som ett stort russin med mycket hänghud och stor utbuktande mage. Jag är taggad på operation men samtidigt så rädd.. Jag har läst mycket och försökt hitta den rätta kliniken och läkaren för mig. Jag har fastnat lite för Helena på Citadellkliniken. Tänkte kolla med er som gjort er bukop hos henne - är ni nöjda? Blev det som ni önskade er? Ingen ånger över ingreppet? Är det något man bör tänka på innan tycker Ni?
Vettan
Kvinna ·
10 nov, 2017
Jolly
Kvinna ·
11 nov, 2017
Vad skönt att höra jolly! Jag får kolla dina bilder när jag blivit bronsmedlem :) Känner du dig återställd nu eller känns det fortf jobbigt med svullnad el annat?