Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Limpo profilbild

Limpo

Kvinna ·

30 jan, 2014

Bukplastik i april 2014

Bukplastik

Hejsan!

Jag har äntligen bokat tid för en bukplastik. Jag kommer dock att få vänta enda tills i April. ;) Är det någon/några andra som också ska opereras i vår? :)

304

Sortera efter

Limpo

Kvinna ·

15 maj, 2014

Miss Boob skrev:

Nu har jag uppdaterat med lite bilder på efter resultatet :)

Jättefint resultat, redan!!👍

Gilla

Alma

Kvinna ·

16 maj, 2014

Hej på er vänner. Hoppas ni och era nya magar mår bra! Nu har jag laddat upp lite nya bilder på min mage på treveckordagen :-) Kika gärna...jag tror resultatet kommer bli bra. Tyvärr är bilderna liggandes, ha,ha...har inte lyckats fatta hur jag ska göra för att vända dem.
Gilla

Limpo

Kvinna ·

16 maj, 2014

Hej!

Jag och min nya mage mår bra! ;) Hur är det själv?

Du har också redan jättefin mage! 👍Tänk vilken resa vi alla har gjort, eller fortfarande gör.

Vad har du för gördel förresten?

Gilla

Alma

Kvinna ·

16 maj, 2014

Hej limpo :-) Jo visst är det häftigt ändå att man gjort detta!? Har laddat i många år, och sista veckorna innan var detta nästan det enda jag tänkte på....och nu börjar jag snart jobba igen och livet återgår till det normala, men utan en mage som korvar sig under jeansen :-) Jag har varken gått upp eller ner i vikt, men känner mig klart degig som inte kunnat röra på mig som vanligt, det är först nu efter tre veckor som jag börjar kunna ta riktiga promenader. Måttbandet har ändrats en del mot innan, inte några stora förändringar men från typ 64-75 i midjan till ca 71 nu. Över höfterna där "degen" förut satt ( nedre delen av magen) har måttet krympt från ca 94 till ca 89,,,,och kanhända Måttbandet visar ännu bättre siffror såsmåningom eftersom jag ännu är lite svullen. Men det bästa av allt....överdelen av magen putar inte ut som om jag vore gravid. Ofta innan op så " startade" magens put precis under revbenen så som den ofta gör man är en bit gången i graviditet....och än så länge gör den inte det på mig nu! Vilket kanske kan innebära att jag inte hostat sönder de sydda musklerna som jag var så orolig för i början då jag åkte på jordens hosta dagen efter op. Jag har en veronique gördel som jag köpt av Guess81 här på forumet. Den är toppen! Passar perfekt, är faktiskt jätteskön (vilket jag aaaaaldrig trodde jag skulle säga om en gördel). Den jag fick från kliniken är en sån kardborregördel och den är inte alls lika bra, men funkar som ombyte. Hur mår du nu? Är du nöjd med ditt resultat? Går det bra att vara tillbaka i " det vanliga " livet efter op?
Gilla

Alma

Kvinna ·

16 maj, 2014

74-75 i midjan skulle det stå...ha,ha...annars vore det ju som att man gick igenom en bukop varje gång om man hoppar mellan 64-75 cm :-)
Gilla

prutten

Kvinna ·

16 maj, 2014

Konstigt, jag kan inte se några av era bilder. Bra att ni är nöjda iaf :). 

Gilla

Miss Boob

Kvinna ·

16 maj, 2014

Snyggt Alma!!! Och tack till er alla för de fina kommentarerna. Det känns jätteskönt. Igår sprang jag faktiskt vårruset, 5 veckor efter operation. Jag som aldrig springer, jag sprang litegrann på löpband för 1,5 år sen. Och igår sprang jag hela loppet (5km på 31 min) :D Det var en härlig känsla.
Gilla

Leacn

Kvinna ·

18 maj, 2014

Alma skrev:
Hej på er vänner. Hoppas ni och era nya magar mår bra! Nu har jag laddat upp lite nya bilder på min mage på treveckordagen :-) Kika gärna...jag tror resultatet kommer bli bra. Tyvärr är bilderna liggandes, ha,ha...har inte lyckats fatta hur jag ska göra för att vända dem.

Hej Alma,,oj så fin mage du har.

jag har 3v till, tills jag ska få minopererad.

börjar bli liite pirrigt nu. hade mardrömmar inatt om de..

kram..

Gilla

Limpo

Kvinna ·

20 maj, 2014

Alma skrev:
Hej limpo :-) Jo visst är det häftigt ändå att man gjort detta!? Har laddat i många år, och sista veckorna innan var detta nästan det enda jag tänkte på....och nu börjar jag snart jobba igen och livet återgår till det normala, men utan en mage som korvar sig under jeansen :-) Jag har varken gått upp eller ner i vikt, men känner mig klart degig som inte kunnat röra på mig som vanligt, det är först nu efter tre veckor som jag börjar kunna ta riktiga promenader. Måttbandet har ändrats en del mot innan, inte några stora förändringar men från typ 64-75 i midjan till ca 71 nu. Över höfterna där "degen" förut satt ( nedre delen av magen) har måttet krympt från ca 94 till ca 89,,,,och kanhända Måttbandet visar ännu bättre siffror såsmåningom eftersom jag ännu är lite svullen. Men det bästa av allt....överdelen av magen putar inte ut som om jag vore gravid. Ofta innan op så " startade" magens put precis under revbenen så som den ofta gör man är en bit gången i graviditet....och än så länge gör den inte det på mig nu! Vilket kanske kan innebära att jag inte hostat sönder de sydda musklerna som jag var så orolig för i början då jag åkte på jordens hosta dagen efter op. Jag har en veronique gördel som jag köpt av Guess81 här på forumet. Den är toppen! Passar perfekt, är faktiskt jätteskön (vilket jag aaaaaldrig trodde jag skulle säga om en gördel). Den jag fick från kliniken är en sån kardborregördel och den är inte alls lika bra, men funkar som ombyte. Hur mår du nu? Är du nöjd med ditt resultat? Går det bra att vara tillbaka i " det vanliga " livet efter op?

Nu så här 6 veckor efter min operation så kan jag lätt säga att det är bland det bästa jag nånsin gjort. I helgen när det var varmt så satte jag på mig korta shorta och ett tajt linne, det kändes så lyxigt att bara öppna garderoben och ta fram de kläder som jag vill ha, inte behöva ta de som skulle döljt magen. Det har jag fått göra så många somrar nu, men nu så är det slut på det. Wiihoo! Jag tänkte ge mig ut och kika efter en ny bikini också, det om nåt känns även lyxigt. De senaste somrarna så har jag haft sån tankini på mig. De tog ju bort 2 kg hud från magen som jag ju gjort allt för att dölja...

Jag har också en veronique gördel som ingick i priset efter min op. Men jag har en sån som jag knäpper mellan benen, ja alltså som en body. Jag tycker faktiskt också att gördeln är skön, vart dock lite varmt i helgen när termometern visade 25 grader här. Men jag ska "bara" ha den dygnet runt i 2 veckor till och sen 5 veckor till antingen dag eller natt.

Jag är hittills väldigt nöjd med resultatet men har fortfarande några kilon att gå ner innan jag är helt nöjd med kroppen. Har hoppat på viktväktarna så att jag har stenkoll på min vikt och vad jag äter. Vill inte gå upp 1 gram nu efter operationen, är livrädd att magen skulle bli förstörd i såna fall. Men jag har faktiskt gått ner efter operationen tack vare kosten. Längtar till jag får börja träna ordentligt igen, svettas och ta i med tunga vikter. Vi har gym här hemma i källaren som bara väntar på mig, snart så!

Du verkar också må bra! Är det dags för dig att återgå till arbete snart?

Gilla

Limpo

Kvinna ·

20 maj, 2014

Miss Boob skrev:
Snyggt Alma!!! Och tack till er alla för de fina kommentarerna. Det känns jätteskönt. Igår sprang jag faktiskt vårruset, 5 veckor efter operation. Jag som aldrig springer, jag sprang litegrann på löpband för 1,5 år sen. Och igår sprang jag hela loppet (5km på 31 min) :D Det var en härlig känsla.

Härligt jobbat!!

Det verkar vara stor skillnad på rekommendationer från läkarna om vad som gäller efter operationen. Men det kanske beror på hur mycket som tagits bort också. Men skönt att läsa att du mår så bra!

Gilla

Alma

Kvinna ·

20 maj, 2014

Hej limpo Jo jag mår skapligt....har dock ganska ont på kvällarna, eller mer obehag än ont kanske. Vet inte direkt om det är så att jag är svullen eller vad det beror på. Jag är dessutom grymt trött mest hela tiden så jag fasar faktiskt lite för att börja jobba. Jag börjar på fredag. Jag har ett ganska psykiskt krävande arbete, där den inre stressen stundtals kan bli hög, och kan hända att jag inte ännu har återhämtat mig så väl som jag hade hoppats då jag nog var ganska utbränd innan sjukskrivningen. Ja det är verkligen olika rekommendationer hur man ska bete sig tiden efter op och även hur länge gördeln ska användas. Den klinik jag och miss Boob opererades på har rekommenderat gördel dygnet runt i en månad, sen ytterligare en månad på dagtid. Jag är nöjd med resultatet så tillvida att jag är av med russinskinnet. Men jag kan inte säga än att jag ser en dramatisk skillnad på magen, inte med kläder på iaf. Men så tog han bara bort 500 gram på mig också. Det känns lite, men såklart, finns det inte mer så gör det ju inte :-).
Gilla

Limpo

Kvinna ·

23 maj, 2014

Alma skrev:
Hej limpo Jo jag mår skapligt....har dock ganska ont på kvällarna, eller mer obehag än ont kanske. Vet inte direkt om det är så att jag är svullen eller vad det beror på. Jag är dessutom grymt trött mest hela tiden så jag fasar faktiskt lite för att börja jobba. Jag börjar på fredag. Jag har ett ganska psykiskt krävande arbete, där den inre stressen stundtals kan bli hög, och kan hända att jag inte ännu har återhämtat mig så väl som jag hade hoppats då jag nog var ganska utbränd innan sjukskrivningen. Ja det är verkligen olika rekommendationer hur man ska bete sig tiden efter op och även hur länge gördeln ska användas. Den klinik jag och miss Boob opererades på har rekommenderat gördel dygnet runt i en månad, sen ytterligare en månad på dagtid. Jag är nöjd med resultatet så tillvida att jag är av med russinskinnet. Men jag kan inte säga än att jag ser en dramatisk skillnad på magen, inte med kläder på iaf. Men så tog han bara bort 500 gram på mig också. Det känns lite, men såklart, finns det inte mer så gör det ju inte :-).

Hoppas att det går bra för dig på jobbet idag! Jag har ingen aning om vad du arbetar med men förhoppningsvis så funkar det bra med magen! Det låter inge bra alls med utbrändheten, du har kanske en semester snart att se fram emot! :)

Du väger ju mycket mindre än mig, så mängden som han tog bort på dig låter ju rimlig! Din mage ser ju riktigt fin ut också, på de kort som du lagt upp här!👍Jag har en del fett kvar på sidorna men det sitter väl för långt bak för att han skulle kunna fettsuga bort det. Men det förstör ändå helhetsintrycket en del..... 🙁Jag får träna bort det helt enkelt!

Trevlig helg på er alla!!! :)

Gilla

Miss Boob

Kvinna ·

23 maj, 2014

Alma! Jag skulle ha gördel dygnet runt i 4 veckor och sen 2 veckor antingen dag eller natt. Jag har haft natt så kan jag ha "vanliga" kläder på dagen. Och det har funkat kanon
Gilla

Alma

Kvinna ·

23 maj, 2014

Limpo: tack...vad snäll du är :-) det är skönt att vara av med russinskinnet. Jo, dagen har gått bra, MASSOR med mail att läsa igenom :-). Jag jobbar på en stor statlig myndighet som börjar på À och slutar med förmedlingen :-). Utbränd var jag kanske innan sjukskrivningen, men rätt slutkörd. Fast det beror på många andra orsaker än jobbet också... Jo...det är nog lite så...tar man bort lite skinn och fett på ett ställe, så syns det mer på ett annat ställe istället....knepigt :-). Men man får hitta lite bra träning som passar för de områden man vill förändra framöver. Själv längtar jag till jag känner mig nog stark att jogga igen. Miss Boob: så konstigt att vi fått lite olika riktlinjer kring gördelanvändandet.....men man kan nog göra lite som det känns bra för en själv också...gördeln syftar väl nu till att hålla nere svullnad, eller finns det fler anledningar till att använda gördeln? En fråga till er, och alla andra med förresten...har ni (eller har haft) liksom lite värk och trötthetskänsla i magen framåt kvällarna? Jag känner så om kvällarna i övre delen av magen. Det är en tryckkänsla under revbenen och värker...inte jätteont men som molande värk. Hoppas det är normalt?!
Gilla

Miss Boob

Kvinna ·

26 maj, 2014

Hur gör ni nu när ni ska sola? Solskydd? Baddräkt?
Gilla

Limpo

Kvinna ·

03 jun, 2014

Miss Boob skrev:
Hur gör ni nu när ni ska sola? Solskydd? Baddräkt?

Jag tänkte köra på antingen höga bikinitrosor eller baddräkt den här sommaren. Vill absolut inte riskera att få ett fult ärr pga solen.

Gilla

Limpo

Kvinna ·

03 jun, 2014

Alma skrev:
Limpo: tack...vad snäll du är :-) det är skönt att vara av med russinskinnet. Jo, dagen har gått bra, MASSOR med mail att läsa igenom :-). Jag jobbar på en stor statlig myndighet som börjar på À och slutar med förmedlingen :-). Utbränd var jag kanske innan sjukskrivningen, men rätt slutkörd. Fast det beror på många andra orsaker än jobbet också... Jo...det är nog lite så...tar man bort lite skinn och fett på ett ställe, så syns det mer på ett annat ställe istället....knepigt :-). Men man får hitta lite bra träning som passar för de områden man vill förändra framöver. Själv längtar jag till jag känner mig nog stark att jogga igen. Miss Boob: så konstigt att vi fått lite olika riktlinjer kring gördelanvändandet.....men man kan nog göra lite som det känns bra för en själv också...gördeln syftar väl nu till att hålla nere svullnad, eller finns det fler anledningar till att använda gördeln? En fråga till er, och alla andra med förresten...har ni (eller har haft) liksom lite värk och trötthetskänsla i magen framåt kvällarna? Jag känner så om kvällarna i övre delen av magen. Det är en tryckkänsla under revbenen och värker...inte jätteont men som molande värk. Hoppas det är normalt?!

Hoppas att du har det bra på jobbet och att du inte behöver stressa en massa!! Jag känner inte igen obehagskänslan som du känner i magen. Men du har inte gördeln längre på dagtid?

Idag är det 8 veckor sen operationen vilket betydet att jag kan vara utan gördeln antingen på dagen eller natten. Så natten till idag sov jag faktiskt utan gördeln och det kändes rejält i magen i morse. Det tar väl ett tag innan den vänjer sig att vara utan gördeln dygnet runt. Jag tänkte även komma igång lite smått med träningen nu. De rekommenderade mig på kliniken att vänta 8 veckor med det också. Jag följer deras rekommendationer till punkt och pricka, vågar inte annat! ;) Så i kväll tänkte jag köra lite crosstrainer och se hur det känns! :)

Gilla

Miss Boob

Kvinna ·

03 jun, 2014

Tänk så olika det är med rekommendationerna. Jag skulle ha gördeln heltid 4 veckor och sedan 2 veckor halvtid. Träna fick jag göra när det inte gjorde ont längre och jag sprang vårruset efter 5 veckor ;) Jag har köpt höga bikinitrosor och det verkar gå bra.
Gilla

Limpo

Kvinna ·

12 jun, 2014

Hur mår ni tjejer?

Jag njuter av att bara ha gördeln på dagarna, sover utan den nu. Så skönt! :) Jag har även kommit igång bra med träningen nu. Jag kör crosstrainer och även styrketräning. Det känns verkligen som livet är tillbaka där det var innan operationen, ja minus 2 kilo hud såklart! :)

Gilla

Miss Boob

Kvinna ·

25 jun, 2014

Limpo skrev:

Hur mår ni tjejer?

Jag njuter av att bara ha gördeln på dagarna, sover utan den nu. Så skönt! :) Jag har även kommit igång bra med träningen nu. Jag kör crosstrainer och även styrketräning. Det känns verkligen som livet är tillbaka där det var innan operationen, ja minus 2 kilo hud såklart! :)

Härligt!!! Samma här
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem