Limpo
Kvinna ·
30 jan, 2014
Bukplastik i april 2014
BukplastikHejsan!
Jag har äntligen bokat tid för en bukplastik. Jag kommer dock att få vänta enda tills i April. ;) Är det någon/några andra som också ska opereras i vår? :)
Sortera efter
Miss Boob
Kvinna ·
26 apr, 2014
Alma
Kvinna ·
26 apr, 2014
Miss Boob
Kvinna ·
27 apr, 2014
Leacn
Kvinna ·
27 apr, 2014
Grattis Alma. gott att det känns bra. kram 👍
Limpo
Kvinna ·
30 apr, 2014
Hur mår du Alma? Du är ju fortfarande relativt nyopererad. :)
Nu har det gått 3 veckor sen jag blev opererad och jag mår mycket bättre än jag trodde att jag skulle göra, iaf kroppsligt. Men det mentala har fått sig en rejäl knuff. Jag är såklart nöjd med magen och älskar att den är så platt och fin. Men nu har ögonen börja letat efter andra "fel" på kroppen istället.😕Någon som känner igen sig?
prutten
Kvinna ·
30 apr, 2014
Hur mår du Alma? Du är ju fortfarande relativt nyopererad. :)
Nu har det gått 3 veckor sen jag blev opererad och jag mår mycket bättre än jag trodde att jag skulle göra, iaf kroppsligt. Men det mentala har fått sig en rejäl knuff. Jag är såklart nöjd med magen och älskar att den är så platt och fin. Men nu har ögonen börja letat efter andra "fel" på kroppen istället.😕Någon som känner igen sig?
Hej! Det är ett beteende jag hade förberett mig på att det skulle kunna komma efteråt, så jag har verkligen försökt motarbeta sådana tankar. Man har tidigare fokuserat så mycket på magen så det nästan inte har funnits energi till att tänka på resten. Men visst, nu dyker det ju upp andra saker som inte är helt perfekta. Tror däremot att man aktivit får försöka att inte tänka i de banorna, om man någonsin ska bli nöjd. Kanske ta en paus från att titta sig i spegeln ;).
Alma
Kvinna ·
30 apr, 2014
Lea80
Kvinna ·
01 maj, 2014
Limpo - jag känner verkligen igen mig! Plötsligt har jag börjat tycka att min rumpa och lår är stora. Som jag alltid varit nöjd med! Min kirurg sa till mig att börjar man ändra på sin kropp så ändras proportionerna och plötsligt ser man ofta nya "fel". Han tog som exempel att om en peron med stora bröst (som jag hade) förminskar brösten jättemycket kan hon uppleva sig som väldigt bredaxlad. Kanske är det som händer oss?! Jag försöker precis som prutten skriver, aktivt motarbeta dessa tankar varje gång de kommer upp. Men man känner sig ju lite lätt galen som inte känner sig nöjd trots allt... 😐
Limpo
Kvinna ·
02 maj, 2014
Vad "skönt" att jag inte är ensam om mina tankar och funderingar efter bukplastiken. Nu känns det som jag istället har världens fetaste lår, det är inget som jag tänkt på innan operationen. Jag försöker också att inte tänka på det så mycket, men det är svårt. Jag slänger ju en blick på min mage varje gång jag passerar en spegel eller skyltfönster och då ser jag mig som en tjej med fin mage men gräsliga lår. 🙁
Tänk vad en bukplastik kan förändra ens kroppssyn....
Miss Boob
Kvinna ·
06 maj, 2014
Alma
Kvinna ·
09 maj, 2014
Alma
Kvinna ·
09 maj, 2014
Qrusa
Kvinna ·
09 maj, 2014
Hej tjejer! Jag gjorde min bukplastik i måndags och mår förvånansvärt bra, börjar tröttna lite på dränagslangarna :) skönt att de ska bort på måndag... Har inte haft så ont men är ganska inaktiv, hasar runt med krokig rygg släpandes på mina dränage och känner mig som en liten tant. Känns som att allt hittills gått fantastiskt bra, har bara två problem:
1. Jag har inte kunnat gå på toaletten sedan operationen, det kommer ingenting (kissa går utmärkt). Känner mig inte ens nödig att göra något annat. Någon mer som haft detta problem? Det har gått fyra dygn nu, innan gick jag alltid på toaletten minst en gång/dag. Har testat med linfrön och att äta mycket frukt osv men inga framgångar hittills.
2. Jag får panik så fort jag öppnar gördeln, vet inte hur jag ska kunna tvätta den eller duscha. Börjar hyperventilera och spänna musklerna krampaktigt. Superläskigt. Och då ser allt ändå relativt fint ut under! Blir helt livrädd att musklerna ska spricka isär utan gördeln. Någon som känner igen sig? Något tips?
Leacn
Kvinna ·
09 maj, 2014
Alma..ja så upplever jag med det, lugnt här.
stackars dig 2 förkylningar, hoppas du kryar på dig.
Promenera lite o känn dig för. ta det lugnt.
Jag har mitt kvar, 1 mån idag.
kram.
prutten
Kvinna ·
10 maj, 2014
Hej tjejer! Jag gjorde min bukplastik i måndags och mår förvånansvärt bra, börjar tröttna lite på dränagslangarna :) skönt att de ska bort på måndag... Har inte haft så ont men är ganska inaktiv, hasar runt med krokig rygg släpandes på mina dränage och känner mig som en liten tant. Känns som att allt hittills gått fantastiskt bra, har bara två problem:
1. Jag har inte kunnat gå på toaletten sedan operationen, det kommer ingenting (kissa går utmärkt). Känner mig inte ens nödig att göra något annat. Någon mer som haft detta problem? Det har gått fyra dygn nu, innan gick jag alltid på toaletten minst en gång/dag. Har testat med linfrön och att äta mycket frukt osv men inga framgångar hittills.
2. Jag får panik så fort jag öppnar gördeln, vet inte hur jag ska kunna tvätta den eller duscha. Börjar hyperventilera och spänna musklerna krampaktigt. Superläskigt. Och då ser allt ändå relativt fint ut under! Blir helt livrädd att musklerna ska spricka isär utan gördeln. Någon som känner igen sig? Något tips?
Hej! Sådär fick jag efter ett kejsarsnitt. Tarmarna kom liksom inte igång av sig själv. Jag fick några tabletter som hjälpte jättebra. Det kanske finns receptfritt? Har tyvärr inga tips angående gördeln....kanske ta ett glas vin innan så du kan slappna av ;)?
Ja, hur går det för er andra att börja jobba nu? Orkar du redan börja Alma? Du kanske inte har ett så fysiskt jobb?
Alma
Kvinna ·
10 maj, 2014
Alma
Kvinna ·
10 maj, 2014
Miss Boob
Kvinna ·
12 maj, 2014
Miss Boob
Kvinna ·
13 maj, 2014
Nu har jag uppdaterat med lite bilder på efter resultatet :)
Alma
Kvinna ·
14 maj, 2014
Visar 261 till 280 av total 304 objekt