Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
nora83 profilbild

nora83

Kvinna ·

25 jun, 2013

Bukplastik i augusti 2013

Bukplastik
 Någon mer än jag som ska genomgå en cirkumferent bukplastik i augusti?
134

Sortera efter

Junco

Kvinna ·

05 aug, 2013

Jag ska operera mig på Art Clinic och där får man en gördel samt att man kan  köpa en extra gördel av kliniken.
Gilla

Itawe

Kvinna ·

05 aug, 2013

Jag har tid 23/9 på Art Clinic i Uppsala Lycka till Junco och Baloo
Gilla

Junco

Kvinna ·

05 aug, 2013

Hej Baloo!
Vi ska opereras samma dag ser jag. Har också tre barn fast lite äldre, 29,25 och 17. Så jag har verkligen gått och tänk på detta i åratal tills jag tog beslutet i maj. Det känns förväntansfullt, spännade och nervös!
Liksom dig tränar jag myckt och tycker att detta med att inte kunna träna på tre månader är jättejobbigt men det är smällen man får ta bara magen blir platt!
Jättekul om vi kan följa vår resa 🙂!

Hälsningar
Junco

Gilla

Junco

Kvinna ·

05 aug, 2013

Tack så Mycket Itawe!
Gilla

Itawe

Kvinna ·

05 aug, 2013

Junco: på vilket Art Clinic ska du operera dig på?
Gilla

Junco

Kvinna ·

05 aug, 2013

I Göteborg
Gilla

Bukplastik 2013

Kvinna ·

08 aug, 2013

Jag ska genomgå en cirkumferent bukplastik måndag 12 augusti på Akademikliniken och opereras av Ulf Samuelsson.

Gilla

Baloo

Kvinna ·

10 aug, 2013

Då är du först tror jag! Stort lycka till! Har du tips på förberedelser inför dagen?`Jag måste städa, tvätta och handla, men mer då? Känner mig förvirrad och är rädd att jag glömmer något superviktigt och vaknar upp på dagen och ... ja du vet?!
Gilla

Baloo

Kvinna ·

16 aug, 2013

Ok, nu ligger jag här i soffan 3 dagar efter op och mår faktiskt över förväntan bra. Nästan så jag tänker att något måste vara fel! Jag har inte särskilt ont, kan dock vara tabletterna, och jag klarar allt själv! Har nu på morgonen tvättat håret och det av kroppen som inte täcks av gördel.. Visst var det fler som gjort op redan? Hur går det för alla??!
Gilla

miamosara

Kvinna ·

16 aug, 2013

Härligt Baloo att allt känns så bra. Hoppas det håller i sig och att du får det resultat du önskat. Själv får jag längta en månad till men det är så spännande att följa et som är en månad före.
Gilla

Junco

Kvinna ·

16 aug, 2013

Tre dagar sedan op för mig också Baloo. Precis som dig mår jag bra med tanke på att det är en stor op. Har väldigt lite ont i snittet det gör mest ont i ryggen eftersom det är obekvämt att gå lite böjd, annars allt överkomligt så länge. Har duschat utan hjälp, tagit av och på själv den supertajta helkropps gördel. Så nu känner jag mig trött🙂!
Gilla

Samba

Kvinna ·

16 aug, 2013

Ja jag ligger här 2dagar efter op mår jättebra trotts allt gjorde bröst o fettsög så det är fettsugningen som känns mest. ja har inte vågat mig in i duchen än men vill det, är bara rädd att något händer magen😉 ryggen är inte bra här heller. råd o tips mottages gärna.
Gilla

BellaH

Kvinna ·

16 aug, 2013

Underbart att höra att ni faktiskt mår ganska bra redan några få dagar efter op. Ger mig mer mod att faktiskt våga genom gå den där bukplastiken. Är själv rädd för smärta och komplikationer. Så hoppas att jag får följa er i denna tråd om hur tiden efter op kommer se ut för just er! Lycka till med era nya magar! 
Gilla

Samba

Kvinna ·

16 aug, 2013

Ajj Ajj helt plötsligt behövde ja hosta😲 det känndes har ni vart ute för det? el nysning? va ska man göra, blir ju rädd att allt ska bli förstört🙁
Gilla

miamosara

Kvinna ·

16 aug, 2013

Läst på tidigare inlägg att lägga en kudde mot magen ska hjälpa... hoppas det är så:-)
Gilla

Baloo

Kvinna ·

16 aug, 2013

Min kirurg sa att man skulle trycka mot magen som stöd om man av någon anledning behövde ta i.. (hosta,toabesök o.s.v.). Satt själv kaffe i halsen dagen efter op och det var inte skönt! Ryggen var värst andra dagen, sen jag kom hem och fick slänga mig i soffan har det blivit bättre.. beror väl kanske på hur hårt underlaget är! Går nästan upprätt idag och det avlastar ryggen grymt mkt! Min kirurg sa att jag hade till måndag på mig sen skulle jag gå rakt.. kändes som en utopi då men idag tror jag henne!
Gilla

Junco

Kvinna ·

16 aug, 2013

Samba och Baloo: Vad roligt att veta att ni mår bra! Det stämmer att ryggen känns mest av allt. Min kirurg gjorde en liten fettsugning (endast stor buk plastik var inbokad) för bättre resultat berättade han efteråt och då förstod jag varför det gjorde så ont.  Går nästan upprätt nu. Lyckades ta på mig sockorna själv efter 10 minuters kämpande :). Har tagit nu endast Alvedon, tror inte jag behöver Naproxen. Nu väntar jag på min dotter för att ta mig ut på en kort promenad.
Gilla

Junco

Kvinna ·

16 aug, 2013

Tack BellaH! Jag ska försöka skriva då och då. Håller tummarna på att återhämtningen går bra! 
BellaH skrev:
Underbart att höra att ni faktiskt mår ganska bra redan några få dagar efter op. Ger mig mer mod att faktiskt våga genom gå den där bukplastiken. Är själv rädd för smärta och komplikationer. Så hoppas att jag får följa er i denna tråd om hur tiden efter op kommer se ut för just er! Lycka till med era nya magar! 
Gilla

russinsara

Kvinna ·

18 aug, 2013

Hej igen,fattar ni att hela sommaren har gått. Nu sitter jag här och det är två !!!!! två dagar jvar!!! Känns helt overkligt och nu är jag ordentligt nervös, det kittlar liksom i magen precis som när man åker karusell. Dock är det en bra känsla jag har, jag hoppas kunna skriva på torsdag när jag kommer hem och berätta hur det känns. Förhoppningsvis är det uthärdligt!!! =) Kanske skriver lite imorgon också bara för att få ur mig lite nervositet.....Skönt att höra och läsa hur ni andra har det, snart är jag där också!!!!!!
Gilla

Samba

Kvinna ·

18 aug, 2013

Lycka till👍
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem