miamosara
Kvinna ·
29 aug, 2013
Bukplastik i september 2013
BukplastikÄr det bara jag som ska göra min bukplastik i september?
Jag ska 19/9 göra mamma makeover. Bröst (förstoring med eget fett) och Mage (stor bukplastik och fettsugning mage/midja) om allt går enligt plan, har min konsultation nu på lördag, ser fram emot det.
Sortera efter
Prego05
Kvinna ·
26 sep, 2013
Nu är det gjort! Foton finns på min sida!
Gilla
leiali
Kvinna ·
26 sep, 2013
Jag mår faktiskt ganska bra, men går fortfarande väldigt sakta och det blir jobbigt och ansträngande av att stå för länge, tar väldigt ont att hosta fortfarande, så det undviker jag så gott det går, men det känns bättre för var dag, igår kom det ut ganska mycket (enligt mig) men är lite känslig sårvätska från dräneringshålen, men det antar jag är bra att det kommer ut, när jag tog bort dränen i måndags förklarade sköterskan att hålen kanske tar upp till två veckor på sig att gå ihop, kroppen sköter det där själv oftast, när det inte ska ut mer vätska så sluts hålen igen, hördes ivf bra :) började med att jag kände att det svullnade ganska mycket, sen flyttade ajg kompressen lite som ligger mot såröppningen, då kom först en tjock bloddroppe, det var nog för att kompressen fastnat fast, sen gick det en stund och så rann ganska mycket ut. Äckligt.
Gilla
leiali
Kvinna ·
26 sep, 2013
Oj såg att det hamnade längst fram/bak... det var svar till EllenA i tidigare inlägg :)
Gilla
leiali
Kvinna ·
26 sep, 2013
Grattis Prego05 och Itawe :) Ja visst är det skönt att ha det gjort :) Nu är det bara att blicka framåt o hoppas på att vi ska läka fint :d
O Miamosara, vad duktig du är som orkar gå så mycket, jag vet inte om jag är lite feg, jag tar väldigt korta svängar, upplever att det räcker än så länge, men det är lite jobbigt då jag i vanliga fall är väldigt aktiv med snabba promenader och löpning, men försöker lyssna av kroppen.
Gilla
miamosara
Kvinna ·
26 sep, 2013
Ja leiali det är inte lätt när.man är van att alltid vara igång. Jag är inte så duktig som det låter jag tycker det är så skönt. Jag ser det mer som att ja är duktig varje gång jag sätter mig och pausar... för det gör jag doktorns order ;-) går mellan 200-400meter och sätter mig eller lutar mot en vägg/träd och böjer mig framåt så såren får vila oc fortsätter sen.
Vilken dag är du på Lelai? Hoppas all vätska kom ut nu.
Har däremot inte mått toppen idag... tror jag är bakis från medicinerna... tog sista tabletten morfin igår morse och alvedonfri idag...hoppas på bättre form imorgon.
Gilla
Itawe
Kvinna ·
27 sep, 2013
Ja hurra för oss allihopa, det är ett stort ingrepp vi gjort. Jag går ingenting, lugger i mitt soffhörn och går runt lite en gång i timmen, jag tyckte jag blev slurig av morfinet så jag tog bara en första natten jag kom hem, sen har jag klarat mig på Alvedon och Diklofenak. Ja usch, jag är också nojjig för sårätska var och annat som kommer ut. Jag tog det sista dränet igår och de satte på en kompress, jag tror jag byter den idag, det känns som om det är vätska i den men är inte säker. Har inte duschat än, känner mig inte redo att blöta ner mig, rätt eller fel? Tvättar håret i köket och hygientvätt med hjälp av tvättservetter och tvål. Idag var det min fjärde morgon och tyckte jag gick skapligt för första hången :-)
Gilla
aco
Kvinna ·
27 sep, 2013
Jag opererades igår, full bukplastik,har bara haft en omgång av smärtstillande sedan dess.
Däremot har jag mått illa till och från men idag är det mkt bättre. Ena dränet hade de bara kommit ca60 i och de andra inget alls så de drogs imorse.
Däremot har jag inte kunnat kissa själv än, de har tappat mig två gånger.
Magen känns bara som träningsvärk och efter att dränen drogs så mår jag fint, de sved lite innan.
Gilla
Itawe
Kvinna ·
27 sep, 2013
Stort grattis aco, man kan må illa av morfinet... Skönt att du mår bättre
Gilla
Mamma29
Kvinna ·
27 sep, 2013
Hej alla med systrar. Jag gjorde en stor bukplastik den 17/9 på BELLA kliniken av Dr. Johan Nordqvist mår ganska bra, förutom att jag är trött, Tar ingen medicin,, hur lång tid har det tagit för er att kunna räta ut ryggen? Om inget tycker jag den får mest stryk någon som har något tips kanske?
Kram på er alla.
Gilla
leiali
Kvinna ·
27 sep, 2013
Grattis till er nyopade, vad många vi är, kul :)
Miamosara, jag är nu inne på en vecka + 2 dagar, o det känns nog ännu bättre även idag, men vågar inte hoppas för mycket. O ja det ligger säkert något i det du säger att du är duktig när du pausar ;) hihi, men bara du inte får ont så, vi kommer ju ha hela livet på oss att va igång med våra snygga magar sen ;) men det är jobbigt o röra sig som en tant, haha.
Gilla
bukobröst
Kvinna ·
27 sep, 2013
Min navel är bara ett hål! Har skrivit om det förut men ingen verkar ha varit med om samma? Ett litet hål som börjat gegga...:( Men på Art Clinic säger Anders att jag ska ge det tid, att det ska läka själv..Men på alla er andra så verkar ni fått en normal navel från början även om det inneburit lite gegg, infektion mm..Jag har bara ett hål :(
Gilla
miamosara
Kvinna ·
27 sep, 2013
Leiali då är vi ju ungefär i samma skede jag är en vecka +1dag. Ja det var inte kul att gå de första dagarna när alla glodde....men jag är.inte på min hemort så det var inte hela världen. Nu går jag ganska rakt, jag är livrädd för proppar och dessutom så främjar det läkningen om man rör sig och får frisk luft men man måste ju känna efter.
Mamma 29 välkommen till gänget. Testa sätta dig med knäna uppdragna ex på låg soffa och sträck ut övre delen av ryggen. Jätteskönt för mig i alla fall. Ibland kan man till och med svanka i det läget.
Gilla
miamosara
Kvinna ·
27 sep, 2013
Bukobröst: Kan du inte lägga upp en bild på naveln. Bronsbild går bra. Du lan ju zooma in om du inte är bekväm att lägga upp bilder på kroppen. Det är jättesvårt att fatta vad du menar utan bild.
Gilla
Itawe
Kvinna ·
27 sep, 2013
Jag är inne på fjärde dagen efter op och jag går inte upprätt än, men det går bättre och bättre att gå
Gilla
bukobröst
Kvinna ·
27 sep, 2013
miamosara, jag vet inte riktigt hur jag gör :( Ska be en av döttrarna vid tillfälle. Förstår att det kan vara svårt att tänka sig vad jag menar....
Gilla
miamosara
Kvinna ·
27 sep, 2013
Det är superenkelt i alla fall i mobilen. Gå på din profil sida till vänster under din profilbild finns det "ladda upp bild tilm mina gallerier" eller något sådant. Tryck där, där får du sedan välja galleri (brons) och fylla i info om bilden. När du tryckt på knappen lägg up bild får du val om du vill lägga från mapp eller kamera. Har du ingen bild väljer du kamera. Spara sedan, om bilden blir uppochner vänd på tel och ta en ny. Finns info om detta om du kollar flikarna om pof.
Gilla
bukobröst
Kvinna ·
28 sep, 2013
Har lagt upp 2 bilder på min sida nu...Vad tycker ni? Kommer jag få en riktig navel och kommer överhänget att räta ut sig??? Någon som känner igen sig?? Tackar för alla kommentarer!
Gilla
Prego05
Kvinna ·
28 sep, 2013
4 dagar sen op. Jag är väldigt krokig ännu men försöker att sträcka på mig. Tycker inte att jag är speciellt svullen. Trött är jag. Energin tryter snabbt. Bara att vila :-) var till lindex idag och köpte en korsett så nu kan jag andas bättre.
Gilla
EllenA
Kvinna ·
28 sep, 2013
På tisdag två veckor sedan op. Känner stor skillnad i rörlighet och hur pass pigg jag känner mig bara de senaste dagarna. Det går åt rätt håll!
Tog på mig en tröja idag som jag inte skulle ha haft innan op med min otroliga putmage (antalet " Åh, ska du ha barn igen, vad roligt" per vecka var många) och jag har speglat mig 500 ggr idag. Trots gördel och svullnad är det helt obegripligt - vart har magen tagit vägen?? Jag blir bara så lycklig av att tänka på hur det kommer bli.....obeskrivlig känsla!
Gilla
miamosara
Kvinna ·
28 sep, 2013
Prego 05 bara lugn orken kommer. Drick vatten vila.och rör på dig det du kan och som känns ok och vila lite mer.
EllenA härligt och se skillnaden så markant redan. Mitt största problem var ju löshuden så jag får gott vänta till på torsdag.
Till alla hur många veckor blev ni sjukskrivna och tror ni det räcker. Vad har ni för sorts jobb (lyft, fysiskt, stillasittande?) Har fått tre och det känns jättelite. Jag har ett slitigt jobb med oundvikliga tunga lyft och dyl.
Gilla