Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
EBG profilbild

EBG

Kvinna ·

14 nov, 2016

Bukplastik våren 2017

Bukplastik

Nu börjar min resa mot den efterlängtade bukplastiken. Tänker mig en operation under våren 2017 och har precis bokat första konsultationen. Är det någon annan som är i samma sits? Finns ju tusen funderingar och det skulle vara roligt att följas åt. :-)

115

Sortera efter

Tia

Kvinna ·

11 jan, 2017

I dag har jag bokat och betalt stor bukop och fettsugning av kärlekshandtagen hos Patrik Höijer! ..den 26 januari! ..om 2 veckor! Hjäääälp... och tjohoooo!
Gilla

Jabba

Kvinna ·

11 jan, 2017

Nu händer det grejer i tråden :) Flera operationer i januari. Vad spännande! Ni måste dela med er av era upplevelser! Jag har varit på konsultation nr 2 idag och det slutade med att jag också bokade in operationstid. Fick tid 23 fabruari. Jag ska också göra stor bukop, fettsugning av flanker och på rygg (vecket under BHn) samt fettsugning av min dubbelhaka.. (som är rätt liten men jag vill ha tydligare käklinje). På köpet tar han bort ett födelsemärke också som jag stört mig på länge. Ser fram emot resultatet men inte så mycket operationen och månaden efter den. Så lite samma för mig som för Tia Hjäääälp... och tjohoooo!
Gilla

Selast

Kvinna ·

12 jan, 2017

Hej Tia & Jabba! Kul att det är fler som har inbokat stor bukoperation. Jag kommer absolut att dela med mig av min upplevelse till er i gruppen & vill även följa era resor :) kul!
Gilla

Selast

Kvinna ·

17 jan, 2017

Hej alla! Operationen är genomförd. Är vaken & pigg efter operationen men kan meddela att det ej är smärtfritt haha Gick in för op kl 13, tillbaka på rummet till min man vid 16. Han har berättat hur drogad jag var & hur lycklig jag var samtidigt. Va tydligen inte sen med att tala om det för personalen på kliniken. Hahah. Minns såklart ingenting. :) Nu 18:15 är jag mig själv igen men smärtan är tung. Dem fick bort 1 kg hud, snittet ligger enligt läkaren lågt, bukväggens nedredel / magmuskler är sydda. Jag upplever att det är det som gör ont. Inte själva snittet. Och ska även ha en ny liten navel jämfört med tidigare :) Ser framemot att få se vad som gömmer sig under gördeln. Ett steg i taget.
Gilla

Superfia

Kvinna ·

17 jan, 2017

Jag har också bokat bukplastik i början av februari på Laser & Estetik hos Mattias. Förväntansfull, spänd, lättad och samtidigt en smula ångest. Tänkt på det länge men nu är det på riktigt. Hoppas att smärtan är uthärdlig Selast.
Gilla

Selast

Kvinna ·

18 jan, 2017

Hej superfia! Känner igen dina tankar & känslor :) på op-dagen hann jag tänka "ska jag verkligen?" Men trots smärtan Superfia, ångrar jag det inte alls! Idag innan hemgång fick jag se magen & jag kunde för allt i världen inte förstå att det va min mage jag tittade ner på. Självklart gjorde det ont att titta ner på magen (då magmusklerna är ihopsyddas så jag fick ta några bilder så jag kunde kolla i telefonen istället :) Smärtan är absolut uthärdlig men det känns, ordetligt. Går som en krok, kan inte skratta och gördeln sitter åt så pass att det knappt går att äta, har ingen hungerkänsla riktigt. Men trots det, är jag så nöjd! :) När i början av feb har du tid för op? Så spännade! Stort lycka till! Du kommer inte att ångra dig :)
Gilla

Superfia

Kvinna ·

18 jan, 2017

Du får berättar hur det går för dig Selast! Hoppas att du mår bra trots allt. Den 9e. Tre veckor imorgon. Nervöst!
Gilla

Selast

Kvinna ·

19 jan, 2017

Hej Flickor! Det kommer att gå bra Superfia! :) 2 dagen efter op. Äter oxyContin mot smärtan. Men mår faktiskt riktigt dåligt några timmar efter att jag tagit just den tabletten. Funderar på att låta bli den ikväll & bara ta alvedon. Har ni andra fått nån medicinlista? Fråga isf upp om OxyContin (om den står med) för jag mår inte bra av den. Känner mig typ magsjuk nån timma. Sedan .. ryggen .. herregud vad ryggen tar stryk, då man ligger som en krok & sedan går som en krok. Igår kväll trodde jag att stygnen på magmusklerna gått upp. Skulle ställa mig upp från soffan, tänkte mig inte alls för, ställde ner fötterna och därefter tryckte jag upp överkroppen. Det gjorde så ont & paniken jag fick när jag kände hur magmusklerna användes & smärtan. Det va inte smärtfritt.. Natten har gått bra. Vaknade vid 3, tog alvedon & somnade om. Har även blivit sjukskriven i 6 veckor, vilket jag personligen tycker är jätteskönt så kroppen verkligen få komma igång innan jag ska tillbaka i arbete. Hur blir det för er med sjukskrivning? Ha en bra dag flickor :)
Gilla

panpan

Kvinna ·

19 jan, 2017

Selast: det är oxycontinen du mår dåligt av. Ganska vanlig biverkan. Jag fixade inte det. Det var ju som att vänta på magsjuka. Gick över till enbart Alvedon och klarade mig bra på det.
Gilla

lillsmurfen

Kvinna ·

19 jan, 2017

Imorgon är det min tur! Liten buk och bröstlyft! Landade på hotellet nu och från att knappt ha hunnit tänka på operationerna blev jag nu SÅ nervös!! Imorgon klockan 08 sker det! Wish me luck, haha :)
Gilla

Selast

Kvinna ·

19 jan, 2017

Panpan: då slutar jag med den tabletten. Har gått på enbart alvedon idag & måste säga att det funkar helt okej :) Lillsmurfen: STORT lycka till! Håll oss uppdaterad :)
Gilla

Superfia

Kvinna ·

19 jan, 2017

Oj stackaren Selast - Kanske bra att se om det finns möjlighet att ta annat eller gå ned till Alvedon beroende på smärtan. Jag har meddelat jobbet att jag kommer vara borta 11 dagar till att börja med och sedan får vi pratas vid och se vilken status det är på mig. Om jag år bra efter det kommer jag börja jobba lite hemma och eventuellt om det känns bra jobba kortare dagar på kontoret (stillasittande jobb). Allt beror ju på hur smärtan är och hur läkningen fortlöper. Så vi får se helt enkelt. Lycka till lillsmurfen! Du får uppdatera oss!
Gilla

Selast

Kvinna ·

20 jan, 2017

Superfia - 3:e dagen efter op, samt första dagen utan oxycontin & bara alvedon. Det går jättebra. Rör mig från toaletten till soffan men för varje dag känns det enklare. Härligt. Skönt att du kan planera sjukskrivningen utifrån hur det känns efter operationen. Det låter jättebra. Idag ska jag duscha & få se min nya navel för första gången. Ska även ta en bild på magen idag (3 dagar gammal) & jämföra med hur magen såg ut 1 dag efter op :) Tänker även att jag ska försöka lägga upp nån bild :)
Gilla

Sweep

Kvinna ·

20 jan, 2017

Lycka Till! Ska bli spännande att höra hur det går!
Gilla

panpan

Kvinna ·

20 jan, 2017

Selast: visst är det märkligt när livet får ett annat perspektiv. Först tänker man bara jag inte har ont. Sedan fy f....n jag vill inte må illa! Då är smärta ingenting ;)
Gilla

Selast

Kvinna ·

20 jan, 2017

Panpan: Sååå sant! :) Har nu lagt upp en före & efter bild (efter bilden är från när min nya mage är "en dag gammal") som jag tror att ni ska kunna ta del av. :)
Gilla

lillsmurfen

Kvinna ·

20 jan, 2017

Nu ligger jag på hotellrummet! Operationen har gått jättebra, men fy vad jag mådde dåligt efter narkosen! Var på plats 07:30 och stapplade mot hotellet vid ca 17:30 skulle jag tro! Inpackad i förband och gördel så kan inte avgöra resultat, men det känns väldigt bra! :) Supernöjd med kliniken som varit toppen från start till mål!
Gilla

milen

Kvinna ·

20 jan, 2017

Grattis lillsmurfen. Vem på L&E op dig? Du övernattade inte på kliniken?
Gilla

Selast

Kvinna ·

21 jan, 2017

Grattis än en gång Lillsmurfen :) hur mår du idag?
Gilla

lillsmurfen

Kvinna ·

21 jan, 2017

Tack! :) Mår mycket bättre idag! Fått sova i princip hela natten också! Var till o mer nere på hotellfrukosten och blev servad mat av min man. Men mtp mjukisdress och stapplande gång och hållning som en 100-åring kände jag mig något utstirrad, hahaha :) Jag op:ades av Mattias Elmér! Supernöjd med honom! Ska bli så spännande att se resultatet :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem