Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
EBG profilbild

EBG

Kvinna ·

14 nov, 2016

Bukplastik våren 2017

Bukplastik

Nu börjar min resa mot den efterlängtade bukplastiken. Tänker mig en operation under våren 2017 och har precis bokat första konsultationen. Är det någon annan som är i samma sits? Finns ju tusen funderingar och det skulle vara roligt att följas åt. :-)

115

Sortera efter

lillsmurfen

Kvinna ·

21 jan, 2017

Milen: Nope, det var en "minibukplastik" och inga magmuskler som syddes så jag behövde inte övernatta! Men vi tog en hotellnatt i närheten, och det var skönt! Vet inte om jag orkat åka bil i 4 timmar direkt efter faktiskt!
Gilla

milen

Kvinna ·

21 jan, 2017

Ok. Ja Mattias är jättebra, tycker jag.
Gilla

panorama

Kvinna ·

22 jan, 2017

Ni som gjort bukplastik, vilka mediciner har ni fått utskrivet och hur mycket och länge behövde ni ta dom? :)
Gilla

lillsmurfen

Kvinna ·

22 jan, 2017

Milen: Yes, han har verkligen varit toppen! Så förtroendeingivande! Känt mig väldigt väl omhändertagen! Panorama: Jag fick antibiotika, alvedon och två starkare värktabletter. Antibiotikan ska jag äta i 7 dagar om jag minns rätt. Nu är jag på 2:a dagen efter op och känner att jag klarar mig gott på alvedon bara. Gjorde dock liten buk och bröstlyft utan att sätta implantat så möjligen att jag är mindre smärtpåverkad än om jag gjort full buk osv
Gilla

Selast

Kvinna ·

22 jan, 2017

Panorama: äter antibiotika & alvedon. Fick även utskrivet oxycontin på recept men slutade med det två dagar efter buk op, mådde så dåligt av det. Inne på dag 5 efter op & jag mår prima på bara alvedon. :)
Gilla

panorama

Kvinna ·

22 jan, 2017

Vad skönt att höra att man faktiskt klarar sig utan de starkare substanserna! :) Tack.
Gilla

Superfia

Kvinna ·

24 jan, 2017

Hur mår ni tjejer? Hoppas att det är ok.
Gilla

milen

Kvinna ·

25 jan, 2017

Jag mår bra! Har ingen spänning/gummisnodd-känsla kvar i magen, det känns som att jag kan börja träna lite smått. Har börjar med MammaMage appen. Själv då?
Gilla

lillsmurfen

Kvinna ·

26 jan, 2017

Jag mår också finemang! Har minst ont/obehag i magen, det är faktiskt bröstlyftet som gör sig påmint och svider som satan på ena sidan emellanåt. Sedan VÄLDIGT öm i höfter/sidan fortfarande från fettsugningen där! Ajaj. En vecka imorgon!
Gilla

lillsmurfen

Kvinna ·

26 jan, 2017

Jag mår också finemang! Har minst ont/obehag i magen, det är faktiskt bröstlyftet som gör sig påmint och svider som satan på ena sidan emellanåt. Sedan VÄLDIGT öm i höfter/sidan fortfarande från fettsugingen!!
Gilla

Selast

Kvinna ·

26 jan, 2017

Hej flickor! Va härligt att höra att ni mår bra. :) inne på min 9:e dag efter op. Jag är inte svullen, allt ser ut att läka som det ska och jag kan även gå rakt. Börjar jobba nästa vecka klarar inte av att vara hemma längre, så det måste vara friskhetstecken :)
Gilla

lillsmurfen

Kvinna ·

26 jan, 2017

Gud vad skönt Selast! Och jag håller med dig... Började jobba hemifrån soffan redan dag 4 typ, haha. Så rastlös efter att ha sett 2 säsonger SKAM och hela säsong 3 av The affair. Hahah. På måndag är det återbesök för mig och då får jag äntligen se magen! Så himla spännande (&nervöst!)
Gilla

Superfia

Kvinna ·

02 feb, 2017

Hur mår ni tjejer? Hur var återbesöket lillsmurfen? 7 dagar kvar för mig!
Gilla

Kentaura

Kvinna ·

02 feb, 2017

Jag hoppar in här då jag har liten bukplastik + fettsugning på Citadell den 9/2 i ett försök att korrigera 2 år gammal misslyckad full bukplastik av landstinget. Vågar knappt tro på att det kan bli bra denna gången. *Nervös*
Gilla

4elise

Kvinna ·

04 feb, 2017

Hej Allihop! :) Är HELT färsk på POF, och förökar lära mig hur detta forum funkar. Jag håller på och letar ihjäl mig efter Sveriges bästa kirurg för att operera min diastasis recti (muskeldelning) och navelbråck. Det blir väl en bukplastik samt sy ihop musklerna. Har levt med kronisk smärta i ländrygg i 9 år efter mina extremt tunga graviditeter, 2 st och båda på 35kg till mina 159cm :/ (gick dock ner mer än det på ca 8 månader efter varje graviditet.) Men magen vart för svag för min rygg :( NU vill jag göra detta! Jag vill och äntligen vågar jag!! :))) Men vem gör den snyggaste magen och naveln i Sverige??? Då jag tyvärr är sååå ny här så kan jag inte se några bilder, men ni kanske kan rekommendera mig någon!? Tack snälla för att du orkade läsa detta! <3
Gilla

lillsmurfen

Kvinna ·

05 feb, 2017

Jag mår toppen! Känner mig i princip som vanligt nu efter 2 veckor! :) Dock en del svullen runt själva operationsområdet, månder hör ju till vanligheterna har jag förstått! På återbesöket tvättades ärren och jag fick ny tejp! Kan varmt rekommendera Nordiska Kliniken till alla som letar!
Gilla

Superfia

Kvinna ·

05 feb, 2017

Vad roligt att höra lillsmurfen! Jag opereras där på torsdag. Några tips på vad man ska förbereda hemma eller så innan det är dags?
Gilla

Emelie1984

Kvinna ·

05 feb, 2017

Åh vad kul! Jag ska på konsultation hos Mattias Elmér snart och hoppas han säger att det räcker med en mindre bukplastik till mitt lösa skinn under naveln efter 2 graviditeter. Jag blir så sugen på att operera mig efter att ha hört era historier, hoppas ni läker fint och blir nöjda med resultatet:)
Gilla

Tea77

Kvinna ·

05 feb, 2017

Hej hej!! Ny på denna sida . Det är intressant och väldigt bra att läsa om era berättelser . Tack ! Jag har lite beslutsångest . Har bokat stor bukplastik i april . Jag ska op på Citadellkliniken och det är läkare Tuve Mårtensson som ska utföra det. Han var mycket ärlig och förtroendegivande . Är det någon som har op av honom ? Tack tack :)
Gilla

Rachel

Kvinna ·

05 feb, 2017

Hej! Funderar själv på att operera både buk och bröst efter graviditeter. Hur valde du klinik samt kirurg? Jag tycker det är så himla svårt att veta vem som är bra, särskillt när det gäller buk op. Tips?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem