Anonym användare
03 okt, 2011
Byte av implantat från 410 till 500? Citadell
BröstförstoringHej! Jag har beslutsångest. Har Opat mig på Citadellkliniken av Tuve och är verkligen jätte nöjd, la in 410 cc i varje Mellan plus profil. Dock blev ena bröstet något större och Tuve vill att vi ska Korra så jag tänkte passa på att byta implantat till större och funderar på 500 och i det andra 550 tycker Tuve. Blir detta för stort till min kropp? Jag har 70 E/F nu och är 174 cm lång och väger ca 63 kg. Jag vill inte att det ska bli Porrtuttar utan att det ska se naturligt ut som det gör nu. Någon som har tips på storlek som är bra till min kropp?
Sortera efter
Anonym användare
04 okt, 2011
PowerS
Kvinna ·
05 okt, 2011
Jag kan fortf tänka mig större! :-)
Hade ca 70B innan, vet inte hur mkt egen vävnad det är :-P
Kan ju bli att du får F/G/H-kupa. Det är inte så stort på oss längre tjejer tycker jag. Och vi är inte för smala heller :-) Tror nog det blir proportionerligt :-)
Anonym användare
06 okt, 2011
Anonym användare
06 okt, 2011
Rosa86: Jag velade jätte mycket vilken storlek jag skulle ha ända in i dagen innan :) Var in till Tuve dagen innan op och provade implantatet igen och bestämde mig då för 410 annars skulle jag nog tagit 375 :P
Så jag ska Korras nu den 1 nov, kommer nog komma in den 31:a för att prova 500 och 550 som jag funderar på att byta till i samband med korr op. :) Så jag bestämmer mig väll dagen innan :P
Så du får ändra dig, skriv bara till Tuve att du ändrat dig och vilken stl du vill ha :)
Lycka till!!
Anonym användare
06 okt, 2011
Power S: Haha kan du :) ja jag tror att det alltid kommer vara så att man kan tänka sig större :) Känner själv att jag bara har som en C kupa fastän jag har E-F i bh stl haha men när jag tittar på andra tjejer, som igår när jag var på gymmet för första gången sen OP så insåg jag shit jag har faktiskt STORA redan haha :P men de ska bli större HÖHÖ :P har någon kommit fram till dig och sagt att "Du har sillisar" eller har du sagt till alla i din närhet att du Opat dig? Jag har bara sagt det till min sambo... vill inte att de ska se ut som silikonbomber därav att jag är osäker på 500/550 men vill ju ha lite mer volym :) Provade idag med att lägga i 1dl ris i en påse och 1,5 dl ris i den andra och satte innan för min E/F kupa och de såg inte så hemskt mycke större ut, trivdes faktiskt med det. Borde inte va GIGANTISK skillnad va?
Malin88
Kvinna ·
06 okt, 2011
Power S: Haha kan du :) ja jag tror att det alltid kommer vara så att man kan tänka sig större :) Känner själv att jag bara har som en C kupa fastän jag har E-F i bh stl haha men när jag tittar på andra tjejer, som igår när jag var på gymmet för första gången sen OP så insåg jag shit jag har faktiskt STORA redan haha :P men de ska bli större HÖHÖ :P har någon kommit fram till dig och sagt att "Du har sillisar" eller har du sagt till alla i din närhet att du Opat dig? Jag har bara sagt det till min sambo... vill inte att de ska se ut som silikonbomber därav att jag är osäker på 500/550 men vill ju ha lite mer volym :) Provade idag med att lägga i 1dl ris i en påse och 1,5 dl ris i den andra och satte innan för min E/F kupa och de såg inte så hemskt mycke större ut, trivdes faktiskt med det. Borde inte va GIGANTISK skillnad va?
100cc ger knappt nån märkbar skillnad, man bör lägga i minst 150cc om man vill se nån skillnad. fast jag la i 100cc till under min korr o de känns lite större. men ingen speciellt stor skillnad, men jag bytte märke med o mkt fastare implantat, så de gjorde nog endel med. men precis i början ser man skillnad, men sen när man vant sig tror jag de känns som innan korren. så jag hade iaf lagt i 150cc till minst :)
Anonym användare
06 okt, 2011
Malin88: Ja jag håller med dig, 100 cc är inte så mycket men det är väll just psykiskt att landa på 500/550 :) Det känns gigantiskt. Men jag vill inte ha mycket större utan bara aningen mer volym i övrebröstet och Tuve sa att med 500 högprofil skulle det bli mer volym där. Så aningen större vill jag ha men inte mycket :)
Är ju på 70E/F redan så lär landa på F/G/H nu :P hehe men som du säger man vänjer sig fort och blir väääldigt fort storleksblind! fick nyligen se före bilderna av Tuve och jag skämdes! kändes inte som jag! nu med 70E/F känns som jag :) har aldrig vart en liten 70B kupa ;)
Malin88
Kvinna ·
06 okt, 2011
hehe ja man vänjer sig väldigt fort. jag har ju 495cc, hade låtit mkt större om det va 500cc. men de är inga bomber iaf, fast de är stora då jag är så smal. men inget som folk lägger märke tillom jag har kläder på mig. har bilder i profilen om du vill se hur storleken blev på mig. men jag har rätt mkt put på mina, de är 6.2. 500cc högprofil är "bara" 5.4. typ samma som mina 390cc jag hade innan, de va 5.2.
Anonym användare
06 okt, 2011
Malin88: Ja det låter mycket större med 500 :) Men vad tror du? Tror du att mina blir lika stora som dina kanske? bara att det är mindre put på mina som du säger "bara 5,4" hehe. Har ju 5,0 i profil nu och tycker det är rätt lagom. Så 0,4 till blir nog bra för mig :) Men vi ser rätt lika ut i kroppsform bara att jag är längre, 174 cm. Men vi ser lika smal ut på överkroppen. Från 495 till 500 på ena och 550 på andra då de inte är helt symmetriska borde nog bli ganska likt dina på bilderna. "hoppas" :) Genom att det i princip är samma storlek. Ser att du hade ju 390 innan, är ungefär samma skillnad i byte vi ska göra då jag har 410 och ska gå till 500. ca 100 cc i byte. Blev det mer fyllighet i över bröstet eller vart märkte du mer skillnad förutom projektionen för dig då ;)
Annars dina blev riktigt snygga, ser jätte bra ut till din kropp! :)
Malin88
Kvinna ·
06 okt, 2011
längd slukar endel cc med, jag är 168cm så du kan nog bära upp lite mer än mig. men du lägger i nästan 1.5cm bredare implantat o de gör endel också i storlek, så de blir nog ungefär som mina, fast svårt o säga då alla slukar olika mkt cc:)
jag känner de är fylligare, och de är en mer markerad klyfta och även lite mmindre mellarum. men ingen specielt stor skillnad ändå, kan ha vissa bhar jag hade innan, och även bikinis. just nu är de mkt fylligare upptill, men de är exakt 2 veckor idag så får se om de sjunker ner mer :)
Anonym användare
06 okt, 2011
Ja precis det är sant :) Ja det stämmer.Men min bröstbredd är 13 cm så idag har jag 13,0 och det blir 13,2. Var på gränsen tyckte Tuve men han sa att det skulle gå. Jag har dock ett rätt stort mellanrum mellan brösten idag, har de normalt så jag hoppas att det minskar nu med 500/550 :) Bara fint när man har en mer markerad klyfta tycker jag! :) men tycker du att de ser mer ut som fejk bröst sen du ökade 100 cc? någon som märkt att du har silikon? :)
Grattis till 2 v :D mina är 7 v :p
Malin88
Kvinna ·
06 okt, 2011
då tror jag du skulle lägga i mer än 13.2. det brukar va okey att lägga +-5mm runt sin egna bredd. och jag har 7.5mm bredare än min bröstbredd.de sticker ut lite på sidorna men jag trivs med min bredd :)
men är du inte nöjd med de du har eftersom du redan planerad en ny op? för brösten kommer ändras mkt de första månderna :) vill ens tuve prata om en ny op så tätt inpå en op?
vissa på facebook har uppmärksammat jag fått lite större bröst o frågat. fast IRL har ingen frågat, förutom en främmande kvinna på gymet som gick fram till mig o frågade var jag opererades haha, o de va med mina 390cc. så det syns att man har opererat dom, o de syns mer nu, speciellt storleksmässigt.
Anonym användare
06 okt, 2011
Ja jag vill lägga bredare... men får dock inte för Tuve :( Han är väldigt beslutsam att vi inte ska ha bredare och han vet att jag vill men han tycker inte det blir bra.
Jo jag är jätte nöjd med mina 410 mp :) De ser väldigt naturliga och är jätte mjuka och jag har ALL känsel i brösten. Känns som mina egna. Är bara att ena bröstet är lite fylligare upptill pga av att jag har en liten vriden ryggrad, så de påverkar höjden på brösten. Tuve trodde de skulle gå bra med lika implantat men han tyckte vi skulle korrigera. Då ville han lägga in 50 cc extra på det vänstra bröstet. Men då sa jag kan jag inte passa på att lägga in lite till samtidigt då om jag ändå måste Opas igen. Så nu sitter jag här med att funderar storlek osv..
Jo jag får korra så tidigt, ska gå minst ca 3 månader sen du opat dig att korra. Han sa först i feb, men jag sa att i nov är det ju 3 månader sedan operationen och hörde efter om jag kan få göra bort det då så jag kan slappna av :)
Det som är bra är att det kostar på citadell att byta implantat normalt 25 000:- men genom att jag får "gratis" ena bröstet eftersom det skulle korras behöver jag bara betala för ena bröstet 12 500:-
Så jag tänkte passa på då när det ändå är så billigt.
Ok så det blev en så markant skillnad? Vill egentligen inte att någon ska kunna se att jag opat mig :) är ju bara min sambo som vet om det och jag vill att det ska se väldigt natuligt ut.
Kanske ska välja 485 cc? aah vilken beslutsånget :)
Malin88
Kvinna ·
06 okt, 2011
jaha okey. vilken tur du fick det så billigt :) jag är glad jag fick nya implantat gratis, men det va för ripplingen.
du får känna efter vad som känn bäst :) jag tror 500/550 blir fint. men vilka mått har 485cc? är det perthese eller mentor du ska ha? för innan va de mentor 500cc hög jag kollade måtten på.
ingen hade sett nåt om jag hade en vanlig bh, men med min wonderbra full effect blir brösten 2 kupor större. hade behövt 600cc för att få den storleken :) så de syns knappt i kläder man har stora bröst. fast nu syns det lite mer, iaf i linnen o sånt :)
Anonym användare
06 okt, 2011
JA så jag känner att visst det känns skit drygt att börja om på 0 igen då jag nyss kunnat börja träna :( sen att man ska ha ont i gen och knappt kunna röra sig känns inte lockande men samtidigt om jag inte väljer större nu måste jag ju betala hela 12500:- mer sen alltså 25 000:- och ytterligare en till operation! Så 2 operationer får räcka :)får man hoppas iaf så man inte behöver korra igen!!
Oj vilken tur du fick som fick nya gratis ;)
Jag har Perthese. Är det vad du också har? Vad är det egentligen för skillnad mellan perthese och mentor vet du det?
För Tuve har bara sagt att jag ska ha Perthese :P
Ja det är sant :) Jag köpte faktisikt en Wonderbra också och jag kände mig smo Dolly parton :P fick några blickar där ;) haha Men i en vanlig tunn bh syns de inte sån klyfta direkt ;)
Tror du 500/550 med typ av "540"blir bättre än 475 och 510 "MP"? på mig :)
Malin88
Kvinna ·
06 okt, 2011
Anonym användare
06 okt, 2011
Jasså den var mindre smärtsam andra op? Hur ont hade du dagen efter? gick det lättare att duscha med armarna osv :)
Ok är Allergan coh 2 + är de hårdare än perthese? om du jämför med de implantaten du hade innan :)
Känns dina mjuka ändå att ta på nu 2 v efteråt eller är de hård?
Hur blev din rippling? hur såg den ut?
Jag känner implantaten på sidorna som vågor nu, de har kommit nu senaste veckan/veckorna i ytterkant men de är inget som syns.. vet inte om de ska vara så eller om de är början på rippling?
Ska försöka fixa bilder imorgon eller i helgen :)
Malin88
Kvinna ·
07 okt, 2011
Anonym användare
07 okt, 2011
Malin88: Ok ja de är något jag börjat känna nu först efter 7v, men inget som syns än som tur är!
Vad bra att du är nöjd :) Har föresten fixat bilder nu så nu kan du kika lite o se om 500/550 blir för mycket är tacksam för alla råd :D Ha fortsatt trevlig lör kväll nu! :)
Malin88
Kvinna ·
08 okt, 2011
PowerS: Är bara bronsmedlem så kan inte se så mycket bara en bild med linne. Men där såg dem jätte fina ut till din kropp iaf! ser riktigt naturliga ut! Ja precis vi har ungefär samma mått :) Men hur bred är du i omkrets under bysten?
Såg att det stod att du nu har bh storlek 65 F, har ju idag 70E/F och har 410 Mp i mig :) Kommer ju få G/H kupa med 500/550 :P hur mycket egen vävnad hade du innan?