Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Kajjan24 profilbild

Kajjan24

Kvinna ·

31 dec, 2021

En bloc explant under 2022?

Andra bröstoperationer

Hej, Någon som planerar för en bloc explant under 2022 och vill följas åt? Jag har nyligen landat i att jag vill göra det pga fleråriga hälsoproblem och måste göra allt för att må bättre. Har inte varit nöjd med mina bröst sedan min förstoring för snart 11 år sen. Tycker de varit för stora och jag har gått från komplex över små bröst till komplex över stora. Planerar för konsultation i vår hos Dr Oya i Sthlm som jag läst har stor erfarenhet av en bloc explant.

123

Sortera efter

Mars2022

Kvinna ·

24 feb, 2022

Luna1: japp nu bara en tight bh. Allt såg bra ut och läkt fint. Får tänka att det bara gått en vecka
Gilla

Luna1

Kvinna ·

24 feb, 2022

Vad skönt!
Gilla

mräv

Kvinna ·

25 feb, 2022

Mars2022 Vad härligt att höra! :) Jag är så avis på alla er som redan gjort operationen. Jag har precis haft en videokonsultation med Oya och vi klickade bra tycker jag. Jag hade massor av frågor som hon tålmodigt svarade på. Jag hörde av mig till Elite Clinic och frågade om de inte kunde klämma in en konsultation ännu tidigare och jag fick en tid redan på måndag. Jag bor i Gbg så att välja Elite känns ju bättre på så sätt. Men även om inte pengar ska stå i vägen för en sådan op så är det ändå 24 k som skiljer dem åt i pris. Både Oya och Richard är med på BII's lista över de få kirurger som uppfyller deras krav. Så jag tar för givet att både två är mkt duktiga. Oya sa att jag kommer opereras runt lunch eftersom jag kommer fr gbg. Sen ingår övernattning i priset. Känns skönt att vara kvar ifall ngn blödning skulle uppstå. Hon tyckte att jag skulle ta bort även kapseln då jag haft dem i 10 år. Jag har ju framförplacering vilket också gör operationen mindre omfattande. Kommer göra ett ankarlyft och inga större ingångssnitt än så kommer behövas. Det känns skönt.
Gilla

harbe

Kvinna ·

25 feb, 2022

mräv- Jag var på konsultation hos Richard inför mitt uttag. Han var så lugn, proffsig och pedagogisk. Fick jättestort förtroende för honom. Nu valde jag dock Art Clinic och samma kirurg som satte in mina implantat. Kändes bra på ett sätt att det blev samma då jag var så himla nöjd med honom första operationen. Jag lämnade mina kapslar trots att jag haft mina implantat i 15 år (de var väldigt mjuka och tunna och även Richard rekommenderade att lämna dom).
Gilla

mräv

Kvinna ·

27 feb, 2022

Jag har bara mailat lite fram och tillbaka med Richard och har redan fått ett gott intryck. Jag skriver här imorgon efter konsultationen. Är nyfiken på vad han säger om kapseln. Vill helst undvika en onödigt stor op om det inte behövs. Intressant att höra vad han säger. Har ni som opererat er en framknäppt bh nu vid läkningen? Typ Mirabelle
Gilla

harbe

Kvinna ·

27 feb, 2022

mräv - jag fick en abecita kimberly av kliniken, knäppning bak. Men köpte en mirabelle som jag började använda vecka två (efter mitt återbesök och fått okej att ha den). Så har varvat mellan dom två, mirabelle sitter mkt tajtare och den kändes bättre där i början när man verkligen ville att allt skulle hållas på plats eller hur man ska säga ? Jag kände med att jag ville ha en enkel operation. Var så inne på att ta kapsel och rubbet till konsultationerna där jag helt tänkte om. Min operation gick på typ en kvart och återhämtningen var enkel! Läste på mkt om att lämna kapsel och pärlemor här på forumet har skrivit så bra info om det, då hon lämnade kapsel kvar efter att ha gjort väldigt mkt efterforskningar. Mina kapslar var dock väldigt mjuka och supertunna. Lycka till imorgon! Skriv gärna efter!
Gilla

mräv

Kvinna ·

28 feb, 2022

Hej! ? Ni har jag varit hos Richard. Kände mig väldigt väl omhändertagen. Richard gör ju också enbloc med tvärtom mot Oya så rekommenderade han mig att inte ta ut allt då kapslarna kändes så mjuka samt att jag inte har några andra problem. Vi pratade en hel del om detta och jag landar nog i att inte ta ut kapslarna. Oya sa via kameran att jag hade en hel del egen vävnad. Richard sa dock att jag inte hade det. Nu kanske jag inte minns vad han ordagrant sa men jag tror att en del material av det som skärs bort vid lyft kan användas för att bygga upp bröstet. Tycker det lät jätteroligt. Vad ner kroppsligt kan man fylla ut med? Tänder, naglar? ??? Har op bokad den 20/4 ???? Tack för tipset om att läsa om Pärlemor. Hittade en tråd där hon skrivit så bra om detta. ?? En framknäppt bh låter ju skönt. Jag skulle få en bh av dem. Han sa att den var mjuk och skön. 64 k kostar lyft och uttag.
Gilla

Lovely88

Kvinna ·

28 feb, 2022

mräv: Jag gjorde en bloc på elite clinic i Göteborg, i början på februari! I mitt fall rörde det sig om att jag drabbats av BII samt fått Allergan inopererat 2016 så ville ha ut allt och kliniken jag gjorde det på från början ville inte göra en bloc utan det kändes som att ta ut kapslarna pratades bort samt att jag blev erbjuden nya implantat trots att jag sagt att jag trodde jag har Bii så då blev jag otrygg. Kontaktade elite clinic och det är något jag aldrig kommer ångra, även om det var dyrt! Nu ser jag att du inte ska plocka ut kapsel men göra ett lyft så det blir ju en läkningsprocess som heter duga ändå kan jag tänka mig?? Du kommer verkligen känna dig trygg både innan och efteråt! Tror jag utifrån min upplevelse o jag är väldigt nojig ?Du kan kontakta kliniken när som helst och de återkopplar snabbt ? jag var i kontakt med många kliniker innan detta och det var ju Såå jobbigt innan man hittade rätt känsla o kirurg, skönt för dig att ha bokat! ??
Gilla

harbe

Kvinna ·

28 feb, 2022

mräv- åh men vad härligt! Tror det kommer bli hur bra som helst! Haha ja alltså galet vad de kan göra! ? Oya gör nog mkt enbloc och rekommenderar nog det till de flesta känns det som. Men nog lättare för Richard att bedöma live än Oya över en skärm. Och Richard kändes så proffsig så jag litade fullständigt på hans bedömning. Hon jag pratade med i telefon för att boka konsultation hos Richard sa att han var en av de som gjorde flest enbloc i Norden. Så säger han att kapslarna kan vara kvar så kan du 100% lita på det och känna dig trygg i det. Är de dessutom mjuka och tunna är det en ännu mer komplicerad operation.. nej jag känner mig hittills väldigt nöjd med att jag valde den enkla operationen. Har inte haft ont, mest stel på morgonen första veckan och känt av lite i ärren. Sen får vi väl se hur lång tid det tar innan jag vågar belasta musklerna mer.
Gilla

harbe

Kvinna ·

28 feb, 2022

mräv- och just det. Ang bh, den jag fick på kliniken (knäppe baktill) var väldigt skön och nästan enklare att knäppa (fram och vred sen runt): mirabelle jag köpte själv har så sjukt många såna..: tappade vad det heter, haspar?! Haha du fattar nog. Så svåra att knäppa och så går nån upp ibland så ska man knäppa den då lossnar alla andra, haha, ett jäkla meck! Men den satt iaf tajtare och kändes bättre som om den hjälpte till att ”tajta upp” de små bröst jag nu har ?
Gilla

mräv

Kvinna ·

01 mar, 2022

Detta forum är verkligen guld! Tack för att ni delar med er av era erfarenheter ?? Richards historik/meritlista är inte dålig. Jag känner mig fullständigt trygg med honom. Så det kommer bli han jag väljer. ☺️ Jätteskönt att höra era erfarenheter av kliniken Lovely88 och Harbe. Jag hoppas jag kommer trivas med mina små bröst. Jag hade en fyllig byst innan barn men efter amning blev de små och tomma. Hade väldigt svårt att acceptera den förändringen. Men idag är jag på en annan plats och hoppas och tror att jag kommer må bra i detta. Men lite läskigt är det måste jag säga. (Vi pratade även om fetttranspl..) Harbe va trist med Mirabellen. Den kostar ju ändå 500 kr. Då förväntar man sig bättre kvalitet. Du hade säkert kunnat reklamera. Jag ska fråga om jag kan köpa extra bh-ar av kliniken. Hade ju iaf velat ha 3 st att byta med :) Ni som lyft. Hur mkt lyfte ni? Han kommer lyfta upp bröstvårtan 5-6 cm på mig. Härligt att höra att ni fortsätter att läka fint!
Gilla

harbe

Kvinna ·

01 mar, 2022

Ja det är såå skönt att höra andras erfarenheter och kunna bolla lite om allt man undrar över ?? Jag gjorde mina bröst före barnen. Fattar eg inte varför men lätt att vara efterklok…. Hade fina bröst innan, b-kupa tror jag. Fick ett väldigt fint och naturligt resultat efter operationen med och de höll sig fina under graviditeter och amningar. Hade tänkt på detta med explant under ganska många år men nu äntligen kände jag mig SÅ redo och är så otroligt glad och nöjd över att de är ute! Brösten har ju en helt annan form nu (givetvis haha) och är mindre än innan första operationen men är ändå så himla nöjd. Man känner sig så lätt! Smidigare och nättare liksom. Mitt största ”problem” är att inte så många (ink mina föräldrar/syskon) vet om varken den ena eller andra operationen så lite nervös att de ska se. Mina barn vet inget heller och än har de inte sagt eller frågat nåt faktiskt. Har kört mkt bylsiga tröjor efter uttaget ? Ang bhn så tror jag bara det är så. Alltså att nån hake kan hoppa ur och iom att det är så många på rad så blir det svårt att knäppa om den sitter i mitten utan att de andra runtom går upp.. Men den är väldigt skön och tajt och känns som om den verkligen får allt att sitta på plats och dras ihop. Så jag är nöjd med den ändå! ☺️ nu behöver jag eg inte läkbh längre men använder ändå ett tag till, då många fått råd att ha de i två månader (jag fick två veckor dygnet runt och ytterligare två veckor dagtid).
Gilla

mräv

Kvinna ·

01 mar, 2022

Jag har inte berättat för så många om min bröstförstoring men nu när jag ska bli av med så har jag inte samma svårigheter att berätta. Jag berätta för min bror vad jag göra. Var helt säker på att han kände till min bröstförstoring. Men han blev jättepaff av hade ingen aning. Det blev mycket skratt ? Mina barn är 10 och 14 så jag behöver berätta för dom. Ev drar jag en vit lugn och säger att jag ska förminska dem eftersom att de är tunga och att jsg har ont av dem. Det ligger ju ändå lite sanning i det ? Ja det är många förebilder jag sett i detta forum på mindre och otroligt vackra bröst. Det är sorgligt hur svårt vi har att acceptera våra kroppar som de är. Men inte lätt att stå emot de ideal som råder.. och särskilt inte när man är lite yngre. ❤️ Jag blir så peppad när jag läser om hur fria många känner sig efter uttag. Jag hoppas jag kommer känna likadant. ☺️
Gilla

harbe

Kvinna ·

01 mar, 2022

mräv - det kommer du garanterat! Det är en härlig känsla. Plus att jag nästan hade lite panik i slutet av obehag bara av att ha de där implantaten i kroppen. När man väl bestämt sig vill man ju bara ha sin operationsdag direkt! Och så sjukt att se dom efter, ha dom i handen, så tunga! (Hade 270 cc). Nej jag kan med gärna berätta att jag tagit ut. Men då måste jag ju också berätta att jag en gång satt in ? Och det är det jag tycker är jobbigt… Som sagt mina föräldrar vet inget och de (spec mamma) är SÅ emot skönhetsoperationer osv så vet inte vad hon känt om jag berättar nu och dessutom hållit det hemligt i så många år… Vi bor en bra bit ifrån varann så har ännu inte setts efter operationen. Så får se om de märker nåt när vi ses nästa gång ? Mina barn är 9 och 11. Så trodde verkligen de skulle märka nåt. Har ibland tyckt de sneglat lite men de har inget sagt och jag har som sagt haft bylsiga tröjor varje dag och nu har jag börjat ha (om vi ska göra nåt speciellt) mjuka bh med vaddering. Så då blir det ju inte fullt lika tydligt som med läkbh som plattar till ? Även om det såklart är skillnad. Jaja, får ta det lite som det kommer! Många vänner vet om uttaget. Men slipper helst ta det med familjen ? Och ang bilderna, håller med! Så många unga tjejer med så fina bröst som opererar sig. Men ibland kanske det är det man behöver för att bli nöjd tillslut… jag hade nog inte varit lika bekväm med de bröst jag har nu, om jag inte gjorde implantaten, tyvärr…
Gilla

Lovely88

Kvinna ·

02 mar, 2022

Jag hade små bröst innan bröstförstoring men behövde inte göra lyft vid uttag. Hade bakomplacering. Mina bröst nu ser precis ut som innan bröstförstoringen! Jag bara känner ja och ja och ja på allt ni skriver om att man borde vara nöjd med så man det ut men precis som ni skriver, hade jag inte gjort bröstförstoring från början hade jag nog tyvärr inte uppskattat min egna kropp så som jag gör nu. Är ju på en annan plats i livet. Kommer ihåg när jag skulle göra bröstförstoringen, jag var inte mottaglig för att ens lyssna på risker utan såg bara alla med större bröst och hur fina de var. Nu inför min bloc var jag inte mottaglig för något annat än att små bröst var fina och såg bara kvinnor med små bröst och hur fina de var.. haha så är det ju med allt. Sen får man ju inte glömma att bara för att det var rätt för mig att plocka bort mina bröstimplantat så är det ju inte rätt för alla ❤️
Gilla

harbe

Kvinna ·

02 mar, 2022

Lovely88 - helt sant allt som du skriver. Jag kollade heller inte upp så mkt innan, och jag gjorde mina 2007 och då fanns ju inte dessa forum eller information på samma sätt som finns nu heller. Var så impulsartat för mig med och från det att jag bestämde mig gick det snabbt till operationen var gjord. Var som du bara inne på större bröst. Och när jag väl bestämde mig för att ta ut var jag likadan - ville bara ha små bröst och kollade extra på bilder på typ instagram på tjejer med små bröst och hur fint det var, haha. Jag har varit gravid två ggr och ammat efter min bröstförstoring och trots att jag fick höra på konsultationen att brösten skulle se ut typ som innan har jag ju svårt att tro det… Men mkt kan ju ff hända innan slutgiltiga resultatet men oavsett är jag nöjd som det är nu! ?? Och ja, viktigt att poängtera att man inte ska döma. Jag gjorde ju med mina en gång i tiden så full förståelse för att folk vill operera sig av olika anledningar ☺️
Gilla

Mars2022

Kvinna ·

04 mar, 2022

Nu har jag lagt in en bild på mitt uttag. Tyvärr fick jag en allergisk reaktion av tejpen så just nu används ingen tejp. Därav rött och lite irriterat.
Gilla

mräv

Kvinna ·

04 mar, 2022

tack för att du delar bild mars2022! Vilket jättefint resultat. Jag hoppas du är jättenöjd. Tråkigt dock med tejpen. hoppas det ger med sig och att det blir fina ärr. Hur känns läkningen annars so far? haha, ja det här med att känna implantaten hela tiden håller jag med dig om. Sen den dag jag bestämde mig så har de varit i vägen extra mycket. Väldigt psykiskt. Men desto mer rätt känns det att plocka ut plasten. Jag förstår det där med att inte vilja tala om vad man gjort till de personer som är dömande inför skönhetsoperationer. Det är inte kul att få höra hånande kommentarer från dem man älskar. Det gör ont. Dina barn ser säkert en skillnad även om de inte kan sätta ordet på vad det är som är annorlunda :D Vad jag längtar efter att få ut dem nu! Hade gärna gjort det ännu tidigare.
Gilla

Mars2022

Kvinna ·

04 mar, 2022

Är nöjd :) det kommer nog bli fint sen när allt lagt sig??☺️ Mkt mindre än med implantat såklart men det känns bara så rätt och skönt, kunde inte bry mig mindre just nu.
Gilla

mräv

Kvinna ·

04 mar, 2022

ja, det blir en stor minskning för mig med men mina 350 cc. Vet att många i detta forum sa att 350 kommer vara litet på mig som är så lång. Men nej, det är stora. Längtar efter mindre bröst men vill gärna inte blir helt platt ( hade fyllig 70D innan barn). Jag skulle bli jätteglad om jag fick samma resultat som du :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem