Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

20 nov, 2014

endast 190-200 cc = någon ??

Bröstförstoring

Hej tjejer! Jag var på en konsultation idag och jag har fått lite att tänka på…! Jag undrar om det gömmer sig någon liten person därute som är omkring min längd och har erfarenhet av att bara lägga in ca 190-200cc?? Jag hittar inga bilder här inne på forumet, men tänker att det kanske finns någon därute som ev inte vågat lägga ut bilder eller något i den stilen? Du får gärna PMa mig!!:)

60

Sortera efter

Anonym användare

22 nov, 2014

hejsanhoppsam skrev:
Tror 190 blir fint på dig! Är själv inne för mindre implantat på 225 fick annat alt. av min kirurg igår men vant mig vid tanken av 225 :) Roligt att höra många är nöjda med dem! Att inte alla vill ha större :) hehe.. Lycka till med din kommande op :)

Tack:) Ja men precis! Detsamma, din är ju snart;)

Gilla

Anonym användare

22 nov, 2014

Zinya skrev:
Innan konsultationerna (en med sköterska + en med kirurg) tänkte jag mig 200 cc. Provade 225 cc och 255 cc, och bägge alternativen skulle ge ett fint resultat utifrån mitt önskemål enligt kirurgen. Han rekommenderade dock 255 cc, vilket blev mitt slutliga val. Och jag är väldigt nöjd! :) Har en del bilder under min profil ifall du vill kolla.

Aa ok, jag kollade och de ser verkligen naturliga ut på dig!:) så man kommer alltså troligtvis väldigt långt med att bara lyssna på kirurgens rekommendationer, som någon annan tidiagre här sa ;)

Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

22 nov, 2014

Tack:) Jag är super nervös:)
Gilla

Anonym användare

22 nov, 2014

hejsanhoppsam skrev:

Ja men det är klart. Det går säkert bra! Du får uppdatera oss om hur det går sen:)

Gilla

Trebarnsmor

Kvinna ·

24 nov, 2014

Jag har lagt in 190 cc. Hade dock ca 325 eller nåt i egen vävnad. Men jag är nöjd med storleken. Ville ha ett naturligt resultat till min kropp.

Gilla

Anonym användare

24 nov, 2014

A men titta, då är det någon som har gjort det trots allt! Vi har lite olika utgångslägen, men ändå:) Skulle du säga att resultatet blev som du hade förväntat dig?

Gilla

Trebarnsmor

Kvinna ·

27 nov, 2014

tronto skrev:

A men titta, då är det någon som har gjort det trots allt! Vi har lite olika utgångslägen, men ändå:) Skulle du säga att resultatet blev som du hade förväntat dig?

Nu har det ju bara gått 4 veckor, så de är ju inte "färdiga" än, men jag är väl så gott som nöjd i alla fall. De är fortfarande lite "tomma" upptill, märks när jag lutar mig framåt. Men storleken är jag nöjd med.

Gilla

Cocco

Kvinna ·

27 nov, 2014

hej! jag har 240 cc och är 165 lång men smal. för mig var det viktigt att brösten skulle stämma med min övriga självbild-jag är en vältränad och sportig tjej, men ville känna att jag hade bröst även när jag tog av mig bh:n;-) visst ingen hylla direkt, men jag känner mig rätt "tuttig" jfr med innan. kan träna som förrut och känner mig fin i trekantsbikini och linnen. smaken är olika-lita på din magkänsla. lycka till!!!
Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

27 nov, 2014

tronto skrev:

hejsanhoppsam skrev:

Ja men det är klart. Det går säkert bra! Du får uppdatera oss om hur det går sen:)

Ja! Jag är redan så taggad! Räknar ned lite och försöker bestämma mig om runda el. anatomiska!
Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

27 nov, 2014

Cocco skrev:
hej! jag har 240 cc och är 165 lång men smal. för mig var det viktigt att brösten skulle stämma med min övriga självbild-jag är en vältränad och sportig tjej, men ville känna att jag hade bröst även när jag tog av mig bh:n;-) visst ingen hylla direkt, men jag känner mig rätt "tuttig" jfr med innan. kan träna som förrut och känner mig fin i trekantsbikini och linnen. smaken är olika-lita på din magkänsla. Får man fråga vilken storlek du kom upp i :)? lycka till!!!
Gilla

Lillajag

Kvinna ·

27 nov, 2014

Coco: Jag undrar också vilken bh-storlek du har, då jag la in 225cc för 2 veckor sedan nu och har nästan samma mått som dig. :)
Gilla

Anonym användare

27 nov, 2014

Trebarnsmor: Nej jaha, då är det ju verkligen lite tidigt att veta ännu- men härligt att höra att du är nöjd med storleken!:)

Cocco: Ja det är precis så jag också känner/vill uppnå. Så hoppas att jag får likanande resultat som du beskriver!;)
Gilla

Anonym användare

27 nov, 2014

hejsanhoppsam skrev:
tronto skrev:

hejsanhoppsam skrev:

Ja! Jag är redan så taggad! Räknar ned lite och försöker bestämma mig om runda el. anatomiska!

Har också bokat en optid faktiskt- så vi kan vara nervösa samtidigt!!! Haha ;) har tänkt på det där med runda/anatomiska.. Rent utseendemässigt skulle jag gå på anatomiska, men man kan troligtvis (beroende av olika faktorer) skapa ett liknande resultat med runda mjuka, samtidigt som det är mindre risk för komplikationer. Men det visste du ju säkert redan!
Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

28 nov, 2014

Okej, när ska du göra ?:D Och vart skulle du?:) Ja, det är så svårt! Jag sitter och funderar... Det är samma mått på dem. Skiljer 1 mm i put på de runda, anatomiska är 1 mm mer på höjden.. om jag inte minns fel :) Så det är mer om jag ska ha fylligare upptill!? Tror inte att jag får boll utseende då de är såpass lika i måtten.. Ja, visst men är det saker som kroppen väljer/reagerar på så händer det ju vad man än har för implantat.. kan alltid bli något:/ Jag ska nog ha fastare implantat... Har disskuterat det med min sambo. Men visst finns det så mycket att tänka på! Man blir knäpp! haha
Gilla

Anonym användare

28 nov, 2014

hejsanhoppsam skrev:
Okej, när ska du göra ?:D Och vart skulle du?:) Ja, det är så svårt! Jag sitter och funderar... Det är samma mått på dem. Skiljer 1 mm i put på de runda, anatomiska är 1 mm mer på höjden.. om jag inte minns fel :) Så det är mer om jag ska ha fylligare upptill!? Tror inte att jag får boll utseende då de är såpass lika i måtten.. Ja, visst men är det saker som kroppen väljer/reagerar på så händer det ju vad man än har för implantat.. kan alltid bli något:/ Jag ska nog ha fastare implantat... Har disskuterat det med min sambo. Men visst finns det så mycket att tänka på! Man blir knäpp! haha

I mitten av feb, så jag måste vara nervös mycket längre än du! :'/ På L&E ska jag:)

Nääe hmm ingen aning- det känns ju som att kirurgen borde kunna ge bäst tips ang sådana "småjusteringar", men rent genrellt tror jag att "bollgrejen" endast uppstår om man går upp avsevärt i storlek! Så det borde inte vara ett problem i just ditt fall skulle jag tro ;)
Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

28 nov, 2014

Nej det är sant:) Han sade att båda skulle ge fint resultat och absolut fungera:) Bara att runda är lite fylligare upptill:) Hehe, hade min första konsultation i Sep ;) Har varit nervös en stund jag ned :D haha.. Vad bestämde du för storlek? eller har du det?
Gilla

Anonym användare

29 nov, 2014

hejsanhoppsam skrev:
Nej det är sant:) Han sade att båda skulle ge fint resultat och absolut fungera:) Bara att runda är lite fylligare upptill:) Hehe, hade min första konsultation i Sep ;) Har varit nervös en stund jag ned :D haha.. Vad bestämde du för storlek? eller har du det?

Hmm ok, tror båda blir fina- gå på magkänslan!:)

Aha, oj det var ju ett tag sen! Usch tycker inte om att vänta på något så länge,,, !
Tror jag bestämmer mig på plats! Hehe, men det lutar åt 190 ändå... :)
Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

29 nov, 2014

Nej, fast tiden har gått så fort! Åh, haha, då tror vi lika! Tror det bllr fint! :)
Gilla

Anonym användare

30 nov, 2014

Skönt att höra! Ja vi får se, hoppas! :)

Gilla

dzoris

Kvinna ·

30 nov, 2014

Indianen92, vilken bh-storlek hamna du på efter op:en? Ska nämligen också opas av Peter i februari och enligt honom ska jag ta 275 cc för ett så naturligt intryck som möjligt. Känner du dig nöjd med val av cc och märker någon i omgivningen av att du har förstorat dem? 

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem