Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
MissCharlotte profilbild

MissCharlotte

Kvinna ·

26 okt, 2013

Finns det bara dom i 910cc?! +Smått orolig!

Bröstförstoring
Funderar bara över om det verkligen bara är perthese som finns i 910cc?! 
Enligt Bellakliniken är det bara det, asså som dom har inne som är 910cc.
Vet om att allergan inte finns i större än 800cc.
Ska nämligen byta implantaten på måndag och jag är inte 100 nöjd med att jag måste byta märke men för min del så spelar det roll att jag vill veta att jag har 910cc.
Sen undras jag med, är verkligen perthese så "negativt" som folk "försöker få dom till att framstå"? 
Menar kollat runt lite och det är 50/50.
Men blir lite smått orolig för ex rippling osv, någon skrev det va lättare att få det med perthese?!
Haha ja ni hör det snurrar runt i skallen.
Är smått stressad inför måndag och nervös.
Vill verkligen inte det ska bli värre eller så.
46

Sortera efter

MissCharlotte

Kvinna ·

29 okt, 2013

Sussipussi: Jo det är det :D! Fast kommer sakna känseln av en plastikoperation sen xD! Tack så jätte mycket :). Kommer absolut slänga upp bilder sen ^^,
Gilla

Anonym användare

29 okt, 2013

Misscharlotte. Bra att du inte tar det personligt. 🤭 Får jag bara smyga in en liten parantes fråga: 🙂 JAG (jag) kan tycka det är synd att operera in så gigatiska. OBSERVERA att det inte är kritik mot dig personligen. Räknas bara vad du själv tkr, vännen. Men VARFÖR tror du att du vill ha så ..öhh..stora? Jag kan inte se något vackert alls med så stora PÅ NÅGON och har funderat och funderat .. Klurat lite och undrar om det kan det kanske vara ngn "fetish" ? På vilket sätt tycker du det är vackert att ha så? Hoppas du inte tog illa upp,vännen.🙁 Jag ska bli bättre på att "linda in".  Missförstå inte. Brösten i sig är fina.👍 Bara aniiiiiiiiiiingens stora för min smak.😇
Gilla

MissCharlotte

Kvinna ·

29 okt, 2013

Wini: Nej asså jag vet flera eller även en hel del jag med känner som tycker det är synd och är för mycket :P. Och tycker som du att dom är gigantiskt stora, så du är def inte ensam om att tycka så! Hmmm,asså jag kanske inte har världens bästa svar på varför jag vill ha så stora. Men fastnat för den plastiga "looken" med extremt stora bröst och alltid älskat stora bröst så länge jag kan minnas :). Och jo,jag har nog en liten "fetisch" för gigantiska bröst! Men sen har jag blitt en del storleksblind :P. Tyckte mina 700cc såg ut bara som en STOR C innan :P. Det är lungt,tog inte illa upp ^^,. Frågor är alltid fria! Men asså kan tro att jag fick någon "mani" ( kanske fel ordval) på att ha så stora bröst som möjligt! Jag kan ju bara säga att jag vill ex gå upp till 1300cc i var dera innan jag e helt nöjd :P. Visst bröst har jag, men ja....jag har alltid tyckt till större desto bättre :P. Sen är jag ett big fan av "plastic is fantastic" :)
Gilla

sussipussi

Kvinna ·

04 nov, 2013

Såg dina bilder.. Grattis! Känns det som att de är större nu då? Eller känns det nästan likadant? Min läkare rekommenderar 900 till mig oxå. Undrar bara om känslan är större liksom, gjorde det skitont med bytet?
Gilla

MissCharlotte

Kvinna ·

04 nov, 2013

Tackar :D.
Asså jag är ärligt delad i den meningen, kollar jag rakt upp ifrån så känns det typ som innan.
Men kollar jag från sidan ser dom så mycket större ut! 

Jaså, får man fråga varför han rekomderade så stort :)? Dom brukar ju inte rekomdera så stort, där av jag frågar :P. 

Jo asså känslan är def dom är större, absolut! Nej asså hade ont dom 2-3 första dagarna, så sen i fredags har jag inte tatt någon smärtstillande :). Och behövde mest bara ta det till natten :). 
Men sen gjorde vi mindre klyfta så kan kännas större pga det med.

Vad ska du ha för märke osv? 
Gilla

sussipussi

Kvinna ·

04 nov, 2013

Jag vill byta upp mig till 800, då sa han att ska jag byta så tycker han 900 för att det ska hända något liksom
Gilla

MissCharlotte

Kvinna ·

04 nov, 2013

Vad har du nu? 
För 150cc räker för det ska synas.
Jag la bara i 210cc som sagt och det syns skillnad :)
Gilla

sussipussi

Kvinna ·

05 nov, 2013

Jag har 595cc idag i Arion, och tror jag tar Arion 900cc, jag är ju rätt stor i mig själv så jag tror det kommer bli bra. Ska lämna svar senast torsdag till kliniken.
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

05 nov, 2013

MissCharlotte: Är du nöjd med storleksökningen?  Kikade på dina bilder..👍Älskar stora bröst!! Så snyggt.. Dock upplever jag av dina bilder inte så stor skillnad på putet,men på bredden.. Hur upplever du det?
Gilla

MissCharlotte

Kvinna ·

05 nov, 2013

Asså nöjd och nöjd, det är la 50/50.
Jag e nöjd över att jag gick upp dom 210cc till 910cc för det är större än dom 700cc jag hade i innan, syns bättre irl.
MEN jag vill upp i 1300cc :P.
Så ja nöjd är jag men ändå inte om man kan säga så :P?!

Och det sista där, håller jag med om...vet dock inte om putet blev så pga att jag tog en lägre profil eller så.
Men jo jag upplever putet är samma men dom är bredare :P. 
Om jag står och kollar rakt upp och ner på brösten så tycker jag dom inte blivit så stor skillnad :P. 
Men ställer jagmig vid sidan och kollar så är dom def större :P. Haha
Gilla

Flisan69

Kvinna ·

05 nov, 2013

Det är inte storleken på implantatet som är det avgörande utan helheten!
Det kan låta mycket med X cc men man får inte glömma att bredd, projektion mm skiljer sig i de olika märkerna och våra olika utgångslängen och våra utseenden påverkar slutreslutatet också. Alla stora är ju inte Dolly Parton looken.
Självklart finns det personer som tycker att Dolly Parton looken är perfekt och vissa tycker det inte.
De som väljer den sk. Dolly looken är nog medvetna om sitt val och att folk kommer att titta på deras kroppar ett annat sätt än om brösten bara är stora eller finns där. Men det är deras val och inte våra. Vi kan bara stötta, ställa våra nyfikna frågor och hoppas att de vill dela med sig.

Kan förstå känslan av det lilla extra som saknas, för så gör det nog för de flesta utav oss emellanåt. Det viktiga är väl bara att veta när känslan av det lilla extra är dags att sätta punkt på! Som ett datorköp. Ju mer pengar du slänger ut desto mer funktioner får du...men när är det dags att säga stopp?

De som ändå gör en trappresa i storleken tror jag har tänkt igenom sitt beslut många gånger. Det handlar ju både om ekonomi men inte minst om sitt välbefinnande. Och när det gäller sistnämnda tror inte jag någon här inne tar lätt på!

Till @MissCharlotte vill jag bara säga att du var fin innan men det ser jättefint ut redan med de nya. Ska bli spännande att få se hur det efter 6 månader har gosat till sig och att du då vill dela med dig till oss andra!

Grattis och lycka till i rehabiliteringen!
Gilla

Smileon

Kvinna ·

05 nov, 2013

Vilken bra post, Flisan! Håller helt med dig.
Gilla

MissCharlotte

Kvinna ·

05 nov, 2013

Grymt post! Håller med smileon! 

Och man tackar så mycket :). 
Jo, kommer absolut bilder! 
Tror dom format sig lite mera tills dess då även fast jag redan nu tycker dom har bra form ^^,. 

Gilla

Lindi

Kvinna ·

05 nov, 2013

MissCharlotte! Skönt att höra att du så här tidigt tycker att de ser bra ut, det är ett gott tecken. Hoppas du tycker de är lite mjukare och bekvämare än de gamla. Ser verkligen fram mot dina bilder :) Kram 
Gilla

sussipussi

Kvinna ·

05 nov, 2013

Vad är måtten på dina 910 cc perthese? Jag har mailat kliniken ang mina (som jag vill ha) 900ccArion för jag glömde av måtten på dem
Gilla

MissCharlotte

Kvinna ·

05 nov, 2013

Om jag jämför allerganen med perthese, så gillar jag def perthesens mer mjukhet än allerganens hårda :D

Du det vet jag där emot inte, inte frågat och inte direkt tänkt på måtten på dom :P. 
Inget som, låter kanske knas.....dock när det gäller måtten så, så är jag def inte insatt :P
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

05 nov, 2013

MissCharlotte skrev:
Asså nöjd och nöjd, det är la 50/50.
Jag e nöjd över att jag gick upp dom 210cc till 910cc för det är större än dom 700cc jag hade i innan, syns bättre irl.
MEN jag vill upp i 1300cc :P.
Så ja nöjd är jag men ändå inte om man kan säga så :P?!

Och det sista där, håller jag med om...vet dock inte om putet blev så pga att jag tog en lägre profil eller så.
Men jo jag upplever putet är samma men dom är bredare :P. 
Om jag står och kollar rakt upp och ner på brösten så tycker jag dom inte blivit så stor skillnad :P. 
Men ställer jagmig vid sidan och kollar så är dom def större :P. Haha
 Nä men putet var väl typ samma på dina gamla och nya implantat, så det förklarar väl en del..
Har du sneglat på volvo242:s 😉  bilder eller?  Hon har ju 1300cc.. Det låter ju gigantiskt men tycker inte det ser groteskt ut på henne iaf..Linden har väl oxå lagt in över 1000 nu..  Som sagt big boobs e så läckert!Hade gärna lagt i större själv om jag vore lite yngre💡  och så skulle det inte bli bra med mina förutsättningar tyvärr,då jag redan idag har rippling🙁

Gilla

MissCharlotte

Kvinna ·

05 nov, 2013

Måste vara något sånt :O.
Haha 0 koll!
Ko har kollat in hennes, tycker det är perfekt storlek :D. 
Eller ville egentligen från början gå upp till 1500cc.....fast pratade med sköterskan så hon fick mig på andra tankar så 1300cc, så är jag 100% nöjd med storleken :P. 
Eller nöjd nu med, inte det....men ja du förstår :P.
Haha :P.
Oj, men kan du inte få en korr för det :O?
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

05 nov, 2013

MissCharlotte skrev:
Måste vara något sånt :O.
Haha 0 koll!
Ko har kollat in hennes, tycker det är perfekt storlek :D. 
Eller ville egentligen från början gå upp till 1500cc.....fast pratade med sköterskan så hon fick mig på andra tankar så 1300cc, så är jag 100% nöjd med storleken :P. 
Eller nöjd nu med, inte det....men ja du förstår :P.
Haha :P.
Oj, men kan du inte få en korr för det :O?
Näe vill inte röra dem då jag i stort är nöjd nu! Rippling är ju nåt man får räkna med och jag som har framför och tränar hårt har ju nada underhudsfett och sämre hudkvalite efter graviditeterna.. Men har lite  funderingar på att spruta in eget fett på problemområdet om det blir värre..Men jag försöker att inte haka upp mig utan ser det fina med dom istället😀

Gilla

geléhallon

Kvinna ·

10 jan, 2014

Det ser ut som det kommer bli jättefina på dig. Vore kul med lite fler bilder, då det inte finns så många med så stora boobs här!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem