Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Lilla Anna 78 profilbild

Lilla Anna 78

Kvinna ·

22 maj, 2011

Julitråden 2011

Bröstförstoring

Någon mer som ska opereras i juli? 

Kram!

383

Sortera efter

Juli11

Man ·

11 jun, 2011

Vad kul! Då ska vi till Örjan samma dag :)  Ser att du inte varit på konsultation än heller. Vet du vad du vill ha så här innan?

Gilla

Luna_

Kvinna ·

11 jun, 2011

Kul, då kanske vi ses. :)
Nä jag har konsultation nu på måndag. Men vet iaf att jag vill ha släta implantat framför muskeln, vilket Örjan inte verkade jätteglad för över mail. Men jag är helt 100 på att jag ska ha det iaf. Sen strl får vi se på måndag. :)
Vet du vad du ska ha?

Gilla

Juli11

Man ·

11 jun, 2011

Nej, jag VILL gärna ha framför då jag vill ha mer naturliga och de jag sett har varit framför. Sen tränar jag en del styrketräning och vill inte att träningen ska påverkas som den verkar göra med bakomplacering.  Släta hade jag gärna haft men då gäller ju inte kapselförsäkring. (alltid är det något). Ang storlek så har jag hemma testat med 300 i ristest och det har känts lagom men det kan hända att det känns annorlunda med riktiga implantat när jag väl provar. Ska inte haka upp mig på siffror utan ta vad som känns bäst vid konsultation. Är nog mest inne på coh 1.

Gilla

Luna_

Kvinna ·

11 jun, 2011

Okej. Du har ju större bröst än mig nu så han är nog lite mer positiv till framför på dig kan jag tänka mig. ;) Men jag tänker inte ge mig iaf..
Ja himla trist att man inte får kapelförsäkring med släta. Men efter att ha funderat en massa så  har jag kommit fram till att jag är villig att riskera att få kapsel och få betala själv. Vill verkligen ha släta för att minska risken för massa rippling.

Gilla

Juli11

Man ·

11 jun, 2011

Han verkar inte så positiv till framför på ngn verkar det som. Förstår verkligen inte varför de flesta verkar föredra bakomplacering de flesta av kirurgerna. Så trist det där med att man inte kan köpa försäkring med släta. Hur vanligt är kapselbildning egentligen? Det där med rippling är ju inte så kul direkt . Lite kan man ju leva med beroende var det sitter men inte kul med massa rynk
Gilla

therese182

Kvinna ·

11 jun, 2011

27 Juli!! ***Längtar*** 👍

Gilla

Mrsnash

Kvinna ·

11 jun, 2011

Hoppar in här med, startade en annan julitråd där jag och Puppan pratade lite i!

Jag ska operera mig 11 juli på Proforma, hos Örjan Gribbe! Längtar jättemycket men har många tankar om storleken, hjälp tänk om det blir för stort? Eller tänk om det blir för smått?! :-)

Gilla

Juli11

Man ·

12 jun, 2011

Kul att vi blir fler och fler här nu :)

Det närmar sig...😀

Gilla

Anonym användare

12 jun, 2011

Ja, nu närmar det sig verkligen. Men ju närmre jag kommer desto mer otålig blir jag :P Känns som jag inte gör annat än att försöka fördriva tiden så att det snart är min tur att op:as haha. Och ju mer jag läser om det desto mer frågor får jag på mitt frågepapper jag ska ta med på konsultationen :P

Gilla

Juli11

Man ·

12 jun, 2011

Syren- Har du några bra frågor får du gärna ta upp dem här? Jag försöker knåpa ihop mina men man kan ju säkert missa viktiga saker. Sen blir ju en del utifrån ens egna perspektiv och leverne förstås

Gilla

Anonym användare

12 jun, 2011

Luna_ skrev:

Okej. Du har ju större bröst än mig nu så han är nog lite mer positiv till framför på dig kan jag tänka mig. ;) Men jag tänker inte ge mig iaf..
Ja himla trist att man inte får kapelförsäkring med släta. Men efter att ha funderat en massa så  har jag kommit fram till att jag är villig att riskera att få kapsel och få betala själv. Vill verkligen ha släta för att minska risken för massa rippling.

Jag ska ju också till Örjan i Juli...har du fått svar på dina mail fort? Det tar alltid evigheter för mig att få svar, nu försöker jag ju skriva en massa frågor eftersom att jag vill ha det mesta nedskrivet...men han skyller det mesta på att man inte kan ta sånt innan konsultationen...men nog bör han ju kunna svara på vilka komplikationer de ersätter exempelvis? Och om det är möjligt att få lägga släta framför? jag har till och med skickat en bild på en komplikation som jag undrar om de ersätter. Inte ens det har han svarat på...

Gilla

Anonym användare

12 jun, 2011

Detta är några av frågorna jag har. Men känns som jag kommer glömma fråga massor även om jag tar med mig det nedskrivet :P Man kan ju lätt bli nervös och stressad. Sen är jag lite orolig att jag hoppar över viktiga saker bara för att jag vill få det gjort.. Typiskt mig att bli impulsiv i sånna här lägen. Vill ju gärna ha gjort det redan igår om jag kunnat :P

Tur att jag bestämde mig redan för 7 år sedan att detta var något jag ville göra , och att jag väntat tills det känns helt rätt :) Men nu när man har bokat allt så vill man bara få det gjort som sagt.

*En viktig fråga tycker jag är om det gör en om-op om det skulle inträffa komplikationer och även vad som räknas som komplikationer.

*Vart vänder jag mig vid eventuellt semesterstängt?

*Kan ni tänka er att göra en framflytt av implantatet om det skulle ske muskelpåverkan? DB?

*Kan jag förebygga olika eventuella komplikationer? Hur?

*Vad behöver jag köpa inför min återhämtning (Sport-BH, tejp, smärtlindring)?

*När kan jag börja lyfta tyngre saker? (Har en som på 7 månader, när kan jag lyfta honom igen?)

*Ska brösten masseras?

*När bör man byta ut implantaten? Eller kommer det räcka med ett eventuellt lyft i framtiden?

*Kan jag träna bröstmusklerna som vanligt om jag lägger implantaten bakom?

*När kan jag använda vanlig BH (utan bygel förstås första 3 månaderna)?

Gilla

Anonym användare

14 jun, 2011

Hoppar in här skall på konsultation den 22 och ev den 23 på olika kliniker har fått prel operation den 6 Juli på båda klinikerna

Gilla

Luna_

Kvinna ·

14 jun, 2011

coldspell skrev:

Jag ska ju också till Örjan i Juli...har du fått svar på dina mail fort? Det tar alltid evigheter för mig att få svar, nu försöker jag ju skriva en massa frågor eftersom att jag vill ha det mesta nedskrivet...men han skyller det mesta på att man inte kan ta sånt innan konsultationen...men nog bör han ju kunna svara på vilka komplikationer de ersätter exempelvis? Och om det är möjligt att få lägga släta framför? jag har till och med skickat en bild på en komplikation som jag undrar om de ersätter. Inte ens det har han svarat på...

Jag har fått svar på mina mail väldigt snabbt. Däremot så sa han även till mig att frågor osv tar vi på konsultationen. Men ja jag håller med om dom där frågorna borde han kunna svara på redan innan.
Jag frågade också om släta framför via mail. Och svaret jag fick vara att han egentligen aldrig använder sig av släta implantat överhuvudtaget, men om man verkligen vill ha det så kan han beställa hem.
Jag ska iaf ha släta framför, så det går. :)

Gilla

Juli11

Man ·

14 jun, 2011

Luna- du vet att kapselförsäkringen inte går att ta på släta va? Menar inte att du inte ska välja det men bara att det inte gäller för just dem. 

Gilla

Luna_

Kvinna ·

14 jun, 2011

Puppan skrev:

Luna- du vet att kapselförsäkringen inte går att ta på släta va? Menar inte att du inte ska välja det men bara att det inte gäller för just dem. 

Jadå det vet jag. :) Men tar den risken för jag vill verkligen ha släta.
Gilla

Juli11

Man ·

14 jun, 2011

Ok, bra :)

Jag är också kluven ang släta eller inte. Vill ju inte ha massa rippling. Påverkas rippling beroende på hur mkt egen vävnad man har eller inte? Tänkte om det var svårare för implantatet att "haka" upp sig i huden? Vet du hur långt innan man måste beställa släta för att få det? Har du redan sagt till om det nu?

Gilla

Juli11

Man ·

14 jun, 2011

Menar att jag är kluven till släta, du är det ju inte ;-)

Gilla

Luna_

Kvinna ·

14 jun, 2011

Puppan skrev:

Ok, bra :)

Jag är också kluven ang släta eller inte. Vill ju inte ha massa rippling. Påverkas rippling beroende på hur mkt egen vävnad man har eller inte? Tänkte om det var svårare för implantatet att "haka" upp sig i huden? Vet du hur långt innan man måste beställa släta för att få det? Har du redan sagt till om det nu?

Som jag har fattat det så är det lättare att få synlig rippling om man inte har så mycket egen vävnad innan. Jag har knappt nån vävnad alls så därför ska jag ha släta. Jag sa till om det igår så dom skulle beställa hem det direkt. Jag opereras 18 juli. Vet inte hur lång tid innan man måste säga till annars dock..
Gilla

Juli11

Man ·

14 jun, 2011

Åh vad klurigt! Jag har min konsultation 7 juli och vet inte förrän då hur mkt vävnad jag har. Svårt att veta själv liksom. Kan ju inte be dem beställa hem utifall att. Vet inte om jag kommer våga ta släta heller. Suck vad mkt man ska tänka på. OM du skulle få kapselkontraktion (eller vad det heter) hur mkt skulle du du behöva lägga ut för att åtgärda det? Sa Örjan ngt om det?

I och med att du säger att du har lite egen vävnad, vad var Örjans första kommentar? Bakom? OCh vad sa han när du sa att du ville ha framför? Avrådde han dig från det?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem