Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mrs V profilbild

Mrs V

Kvinna ·

08 feb, 2012

Kirurgen vill lägga in 800cc

Bröstförstoring

Okej, jag va på konsultation idag på Scankliniken och den tog en heeelt annan vändning än vad jag trott den skulle. Först när jag gick dit hade jag små hopp för alla kirurger jag varit hos har sagt:

* Du har redan stora bröst för din kropp och fina så som dem är nu.
* Du får nog inte in mer än 500cc.

Så jag kände och sa till min sambo att "oooh tänkt om han skulle säga 600cc skulle få plats.. så glad jag hade blivit."

Så när vi va där, vi pratade, han tog bilder, jag visade bilder över hur jag vill ha det. Han tyckte inte lyft sa han.
Och jag bara tänkte "han kommer neka mig som dem andra nu"
Men han sa bara "jag anser vi ska sätta in så stort som det går för få det du vill ha"

"jaha" tänkte jag... "Och hur stort är det då" Och bara kände "fan han kommer säkert säga under 600cc.

Kirurgen: "Jag tycker 800cc"

Jag blev sjuuuukt förvånad... 800.. shisse.. det är myycket kände jag och blev nästan rädd. Och jag frågade om det ens är möjligt och jaa då, sa han sa. Och att lägga in 600 gör ingen skillnad och tar mig inte alls nämre åt det jag vill ha.

Men då blev min tanke "och det ska jag ha framför?!" Och då sa han ja jo om jag nu vill fortsätta ha framför som jag sa i början så måste jag konstant ha bh på mig och va försiktig med så att huden vid klyftan inte släpper och skapar Symmastia.

Och då kände jag att då vet jag inte om jag hellre lägger bakom faktiskt. MEN då kommer det till andra saken att ska jag ha bakom kan han inte lägga in det direkt.
Då va hans förslag att göra en operation först och flytta bak implantatet jag har.. låta det töja sig i 3 månader och sen göra en andra operation och lägga in 800.

Wooooh vågar jag? För att lägga in 800 framför vill jag inte, vill inte va tvingad till bh dygnet absolut ruuuunt.

Isf sa han att första operationen kan han ta för 12 000 sen andra operationen för det det då hade kostat.. men det va också en del för det innebär:

* Uttagning av mina gamla 9000 kr
* 10. 000 extra för implanten går över 600cc
* Bröstoperationen 39. 000
* 2000 för sova över natten
* 3000 för kapselbildning (han sa att kapsel bildas oehört sällan på så stora implantat).

Och jag kunde få vilket märke jag ville så länge det fanns i storlek så. Jag sa jag ville ha Allergan och det sa han va ett bra märke som han jobbat med innan.

Men det är myyycket pengar :/ och 800... oooch va det känns stooort :/ Lite rädd.. måste tänka igenom detta asså.. När isf är bäst att göra det ens?

Men jag måste säga att han är den första kirurgen som, visst han anmärkte om att jag är smal runt om 65cm under brösten och "nätt" i kroppen men han anmärkte inte alls om att mer cc vore dumt på mig.. det kändes iaf skönt.. för ingen annan kirurg har tyckt mer cc och det vet jag ju iaf att jag vill ha... 800 bara chockade mig :P 
56

Sortera efter

via_dolorosa

Kvinna ·

08 feb, 2012

Du har redan stora bröst om jag får tycka till, men om du redan har 400cc och skulle lägga in 600 så skulle du få en större storlek men om du é ute efter väldigt stora bröst tror jg inte du skulle bli nöjd. För lägger du in 800cc så tror jag inte du kommer känna att du får små bröst, tror de hade blivit nästan vulgärt stora då du inte é så lång och har en låg vikt. Så frågan é vad du vill ha för resultat, stort eller gigantiskt 😉

Gilla

Malin88

Kvinna ·

08 feb, 2012

Vad kul för dig :) stort kommer det bli men det är ju vad du vill ha :) Men det känns dumt att du måste göra två operationer. Men du kanske blir nöjd efter första op o inte vill göra större. Välj mkt bredare implantat då eftersom du är missnöjd med mellanrummet. Det kommer nog göra stor skillnad bara det. Men jag hade lagt framför o lagt in 800cc direkt. Förstår inte riktigt varför han rekommenderar bakom då du har mkt egen vävnad. Muskeln är ingen bh o om de börjar hänga kommer de göra de med båds placeringarna. Men me bakom kan de bli undermuskelhäng. Plus risk för alla muskelproblem som finns. Så jag ser mest negativt o onödiga pengar att lägga bakom. Men det är upp till dig vad som känns bäst
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

08 feb, 2012

Go on girl om det är något du verkligen vill.. 👍

Anmärkningsvärt att han tar 9 tusen extra för att plocka ut de gamla implantaten.. Ska opa om mig i maj på Proforma och dom tar inte en krona för att plocka ur de gamla.Trots att första operationen gjordes på en annan klinik..Undra varför det är olika?

Gilla

Delvisbakom600cc

/ ·

08 feb, 2012

Damm kommer bli super stort på lilla dig ^^
Gilla

Mrs V

Kvinna ·

08 feb, 2012

via_dolorosa: Jo jag kände en aning panik när han sa 800... men han sa lägger jag in 600cc så kommer det inte göra någon större skillnad.. jag vill ha en större volum upptill och han menar på att 600 räcker inte då.

Jag vill ha i storlek som Patte85 här på POF och jag visade hennes bilder och han sa att då krävs 800cc.

Malin88: Asså jag vågar inte lägga 800 framför. Jätterädd enbart huden inte ska klara av det och att det kommer belasta ryggen för mycket. Klart bakom inte är inbyggd bh... men det känns som det skulle ge något mer stöd.

Häng kommer jag få endå, det jag är rädd för.. 800 framför kommer gå snabbt. Och jag är rädd för huden inte pallar asså.. och det att jag måste ha bh konstant, aldrig kunna ha klänningar utan bh :/ Eller kunna ha trekants bikini som jag älskar..

Jag vet fortfarande inte vad jag vill göra men han sa ska jag ha framför måste jag lägga 800 för få det jag vill ha, 600 räcker inte :/

Opticruise: Ja du, jag vet faktiskt inte varför dem gör det.. trodde jag inte från början. När jag vet mer hur jag vill göra ville han jag skulle boka in ett nytt möte .. borde fråga då varför han tar dem pengarna för det.

Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

08 feb, 2012

Du ska inte göra något förhastat, men om du själv känner att 800 blir för mycket samtidigt som 600 blir för litet så varför inte köra på 700då? Ja, jag vet lätt för någon annan att tipsa o ge råd men det jag läser av det du skriver så verkar 700cc vara lagom 😉

Gilla

Mrs V

Kvinna ·

08 feb, 2012

Nej nej verkligen inte... detta krävs att det får smältas in och tänkas och kännas över :P Jo precis.. tänkte jag med.. bara 100 cc mindre men 700 siffran känns inte lika läskig :P Men mest är jag villbrodig i om jag ska flytta bak. Rädd för komplikationerna bakom men samtidigt vågar jag inte ha så mycket cc framför... och det va inte lönt lägga in 600 sa han.. Örjan på proforma sa samma sak minns jag, 600 ändrar inte looken på mina bröst. Han ville ha det till lyft istället. Men denna kirirgen tyckte inte lyft för han sa det handlar om ett lyft på 1cm upp isf och det tyckte han inte va värt att få ärr för...
Gilla

Mammis

Kvinna ·

08 feb, 2012

Förlåt men VAR var du någonstans? "scankliniken"?? Mitt tips är 700 framför direkt! ;)
Gilla

Smurfen

Kvinna ·

08 feb, 2012

Konstigt det där...Du och jag e typ lika "små" i storlek, och min kirurg menar att jag inte kan ha större implantat än 480 cc som jag har nu.. Tycker det verkar konstigt, då det finns små tjejer som har stora implantat... Eller så vill han väl inte bara göra större, vad vet jag..

Gilla

Mrs V

Kvinna ·

08 feb, 2012

Smurfen: Exakt så har jag tänkt med. Flera tjejer i min size har "stora" implantat och så har jag fått höra jag inte kan ha större än 500. Tills denna kirurgen sa att det visst går mer än så :/ Undra hur det kommer sig att kirurger säger så olika...
Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

08 feb, 2012

Mrs V skrev:
Nej nej verkligen inte... detta krävs att det får smältas in och tänkas och kännas över :P Jo precis.. tänkte jag med.. bara 100 cc mindre men 700 siffran känns inte lika läskig :P Men mest är jag villbrodig i om jag ska flytta bak. Rädd för komplikationerna bakom men samtidigt vågar jag inte ha så mycket cc framför... och det va inte lönt lägga in 600 sa han.. Örjan på proforma sa samma sak minns jag, 600 ändrar inte looken på mina bröst. Han ville ha det till lyft istället. Men denna kirirgen tyckte inte lyft för han sa det handlar om ett lyft på 1cm upp isf och det tyckte han inte va värt att få ärr för...

Gör en lista på för och nackdelar på de olika komliationerna man kan få och se vilken som väger tyngst. Om du é nöjd och problemfri mé din plasering nu tycker jag personligen att det é dumt att byta! Har man en ordentlig bh mé rätt stöd för det mesta kan du givetvis gå utan bh om du har en speciell klänning eller sådant! 😉

Gilla

Smurfen

Kvinna ·

08 feb, 2012

Men min kirurg menar att det inte får plats med bredare implantat än de jag har nu (11,6 cm) Men mina förra var 14 cm! Fick iofs symmastia av dom, men lite bredare borde ju funka... Blir spännande och se vad du väljer för storlek :)
Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

08 feb, 2012

Smurfen skrev:

Konstigt det där...Du och jag e typ lika "små" i storlek, och min kirurg menar att jag inte kan ha större implantat än 480 cc som jag har nu.. Tycker det verkar konstigt, då det finns små tjejer som har stora implantat... Eller så vill han väl inte bara göra större, vad vet jag..

Klart du kan få plats mé mer, så länge bredden på bröstkorgen räcker till, é nog där skon klämmer...

Ser att du korrat massa gånger, vad har du råkat ut för?

Du får ursäkta mitt minne, vet ju mycket väl vad du råkat ut för... 🙁

Gilla

Smurfen

Kvinna ·

08 feb, 2012

Typ allt! Kapsel 3 ggr, mfd, rippling, och det värsta symmastia :(

Han säger att min bröstkorg e för smal för större + att brösten e så spända redan nu.

Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

08 feb, 2012

Smurfen skrev:
Men min kirurg menar att det inte får plats med bredare implantat än de jag har nu (11,6 cm) Men mina förra var 14 cm! Fick iofs symmastia av dom, men lite bredare borde ju funka... Blir spännande och se vad du väljer för storlek :)

Hur lång tid tog det innan sin symastia uppkom, min kirurg sa nämligen till mig på opp dagen att det enda han oroar sig för é symastia... Inget han nämnt tidigare... Sitter nu mé en inlindad penna mellan brösten och inbillar mig att det ska hjälpa huden att hålla sig tillbaka hehe...

Gilla

Smurfen

Kvinna ·

08 feb, 2012

Vet faktiskt inte exakt. Korrade ju ena bröstet då jag hade kapsel, sen efter det kom det liksom smygande. Fattade först inte vad som var konstigt, bara att inga bh:ar passade längre pga byglarna i mitten. Men har du tejpat fast pennen eller? :)
Gilla

Powerpuff

Kvinna ·

08 feb, 2012

Förlåt men i mina öron lät det bara som den kirurgen vill tjäna massor med pengar? Att först ge dig en rabatterade Op o sen en till , till ett annat pris?
Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

08 feb, 2012

Smurfen skrev:
Vet faktiskt inte exakt. Korrade ju ena bröstet då jag hade kapsel, sen efter det kom det liksom smygande. Fattade först inte vad som var konstigt, bara att inga bh:ar passade längre pga byglarna i mitten. Men har du tejpat fast pennen eller? :)

Var du väldigt öm mellan brösten då? Eller det kom smygandes soppas att du inte fick ont av det? Syr man tillbaka det mot bröstkorgen då?

Pennan sitter ganska löst, sitter under bandet på sportisen och mé en tejpbit på ovansidan, den trycker inte emot direkt den ligger bara an... Kanske inte gör någon skillnad men det lungnar ner mina nerver haha fjollig som man är...

Gilla

geléhallon

Kvinna ·

09 feb, 2012

Jag hade ändå lagt framför. Du hade ju rejält med egen vävnad innan också.
Gilla

Mrs V

Kvinna ·

09 feb, 2012

Powerpuff: vi utgick från att ha framför för det jag sa jag i början av mötet att jag ville ha kvar. Och han tog inte vidare om bakom men han påpekade va jag måste tänka på och jag va den som tog upp om bakom...han bara berättade vad som krävs för bskom. jag kände inga påtryckningar..han gör vilket jag vill av dem. Det är jag som är rädd för att franför inte ska orks...jag vill kunna ha klänningar utan bh..mer än bara någon fååå enstaka gång i mitt liv..känns inte kul..ooh får bära det max en gång så..känns inte kul
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem