Mrs V
Kvinna ·
08 feb, 2012
Kirurgen vill lägga in 800cc
Bröstförstoring* Du har redan stora bröst för din kropp och fina så som dem är nu.
* Du får nog inte in mer än 500cc.
Så jag kände och sa till min sambo att "oooh tänkt om han skulle säga 600cc skulle få plats.. så glad jag hade blivit."
Så när vi va där, vi pratade, han tog bilder, jag visade bilder över hur jag vill ha det. Han tyckte inte lyft sa han.
Och jag bara tänkte "han kommer neka mig som dem andra nu"
Men han sa bara "jag anser vi ska sätta in så stort som det går för få det du vill ha"
"jaha" tänkte jag... "Och hur stort är det då" Och bara kände "fan han kommer säkert säga under 600cc.
Kirurgen: "Jag tycker 800cc"
Jag blev sjuuuukt förvånad... 800.. shisse.. det är myycket kände jag och blev nästan rädd. Och jag frågade om det ens är möjligt och jaa då, sa han sa. Och att lägga in 600 gör ingen skillnad och tar mig inte alls nämre åt det jag vill ha.
Men då blev min tanke "och det ska jag ha framför?!" Och då sa han ja jo om jag nu vill fortsätta ha framför som jag sa i början så måste jag konstant ha bh på mig och va försiktig med så att huden vid klyftan inte släpper och skapar Symmastia.
Och då kände jag att då vet jag inte om jag hellre lägger bakom faktiskt. MEN då kommer det till andra saken att ska jag ha bakom kan han inte lägga in det direkt.
Då va hans förslag att göra en operation först och flytta bak implantatet jag har.. låta det töja sig i 3 månader och sen göra en andra operation och lägga in 800.
Wooooh vågar jag? För att lägga in 800 framför vill jag inte, vill inte va tvingad till bh dygnet absolut ruuuunt.
Isf sa han att första operationen kan han ta för 12 000 sen andra operationen för det det då hade kostat.. men det va också en del för det innebär:
* Uttagning av mina gamla 9000 kr
* 10. 000 extra för implanten går över 600cc
* Bröstoperationen 39. 000
* 2000 för sova över natten
* 3000 för kapselbildning (han sa att kapsel bildas oehört sällan på så stora implantat).
Och jag kunde få vilket märke jag ville så länge det fanns i storlek så. Jag sa jag ville ha Allergan och det sa han va ett bra märke som han jobbat med innan.
Men det är myyycket pengar :/ och 800... oooch va det känns stooort :/ Lite rädd.. måste tänka igenom detta asså.. När isf är bäst att göra det ens?
Sortera efter
via_dolorosa
Kvinna ·
08 feb, 2012
Malin88
Kvinna ·
08 feb, 2012
Opticruise
Kvinna ·
08 feb, 2012
Go on girl om det är något du verkligen vill.. 👍
Anmärkningsvärt att han tar 9 tusen extra för att plocka ut de gamla implantaten.. Ska opa om mig i maj på Proforma och dom tar inte en krona för att plocka ur de gamla.Trots att första operationen gjordes på en annan klinik..Undra varför det är olika?
Delvisbakom600cc
/ ·
08 feb, 2012
Mrs V
Kvinna ·
08 feb, 2012
via_dolorosa: Jo jag kände en aning panik när han sa 800... men han sa lägger jag in 600cc så kommer det inte göra någon större skillnad.. jag vill ha en större volum upptill och han menar på att 600 räcker inte då.
Jag vill ha i storlek som Patte85 här på POF och jag visade hennes bilder och han sa att då krävs 800cc.
Malin88: Asså jag vågar inte lägga 800 framför. Jätterädd enbart huden inte ska klara av det och att det kommer belasta ryggen för mycket. Klart bakom inte är inbyggd bh... men det känns som det skulle ge något mer stöd.
Häng kommer jag få endå, det jag är rädd för.. 800 framför kommer gå snabbt. Och jag är rädd för huden inte pallar asså.. och det att jag måste ha bh konstant, aldrig kunna ha klänningar utan bh :/ Eller kunna ha trekants bikini som jag älskar..
Jag vet fortfarande inte vad jag vill göra men han sa ska jag ha framför måste jag lägga 800 för få det jag vill ha, 600 räcker inte :/
Opticruise: Ja du, jag vet faktiskt inte varför dem gör det.. trodde jag inte från början. När jag vet mer hur jag vill göra ville han jag skulle boka in ett nytt möte .. borde fråga då varför han tar dem pengarna för det.
via_dolorosa
Kvinna ·
08 feb, 2012
Du ska inte göra något förhastat, men om du själv känner att 800 blir för mycket samtidigt som 600 blir för litet så varför inte köra på 700då? Ja, jag vet lätt för någon annan att tipsa o ge råd men det jag läser av det du skriver så verkar 700cc vara lagom 😉
Mrs V
Kvinna ·
08 feb, 2012
Mammis
Kvinna ·
08 feb, 2012
Smurfen
Kvinna ·
08 feb, 2012
Konstigt det där...Du och jag e typ lika "små" i storlek, och min kirurg menar att jag inte kan ha större implantat än 480 cc som jag har nu.. Tycker det verkar konstigt, då det finns små tjejer som har stora implantat... Eller så vill han väl inte bara göra större, vad vet jag..
Mrs V
Kvinna ·
08 feb, 2012
via_dolorosa
Kvinna ·
08 feb, 2012
Gör en lista på för och nackdelar på de olika komliationerna man kan få och se vilken som väger tyngst. Om du é nöjd och problemfri mé din plasering nu tycker jag personligen att det é dumt att byta! Har man en ordentlig bh mé rätt stöd för det mesta kan du givetvis gå utan bh om du har en speciell klänning eller sådant! 😉
Smurfen
Kvinna ·
08 feb, 2012
via_dolorosa
Kvinna ·
08 feb, 2012
Konstigt det där...Du och jag e typ lika "små" i storlek, och min kirurg menar att jag inte kan ha större implantat än 480 cc som jag har nu.. Tycker det verkar konstigt, då det finns små tjejer som har stora implantat... Eller så vill han väl inte bara göra större, vad vet jag..
Klart du kan få plats mé mer, så länge bredden på bröstkorgen räcker till, é nog där skon klämmer...
Ser att du korrat massa gånger, vad har du råkat ut för?
Du får ursäkta mitt minne, vet ju mycket väl vad du råkat ut för... 🙁
Smurfen
Kvinna ·
08 feb, 2012
Typ allt! Kapsel 3 ggr, mfd, rippling, och det värsta symmastia :(
Han säger att min bröstkorg e för smal för större + att brösten e så spända redan nu.
via_dolorosa
Kvinna ·
08 feb, 2012
Hur lång tid tog det innan sin symastia uppkom, min kirurg sa nämligen till mig på opp dagen att det enda han oroar sig för é symastia... Inget han nämnt tidigare... Sitter nu mé en inlindad penna mellan brösten och inbillar mig att det ska hjälpa huden att hålla sig tillbaka hehe...
Smurfen
Kvinna ·
08 feb, 2012
Powerpuff
Kvinna ·
08 feb, 2012
via_dolorosa
Kvinna ·
08 feb, 2012
Var du väldigt öm mellan brösten då? Eller det kom smygandes soppas att du inte fick ont av det? Syr man tillbaka det mot bröstkorgen då?
Pennan sitter ganska löst, sitter under bandet på sportisen och mé en tejpbit på ovansidan, den trycker inte emot direkt den ligger bara an... Kanske inte gör någon skillnad men det lungnar ner mina nerver haha fjollig som man är...
geléhallon
Kvinna ·
09 feb, 2012
Mrs V
Kvinna ·
09 feb, 2012
Du har redan stora bröst om jag får tycka till, men om du redan har 400cc och skulle lägga in 600 så skulle du få en större storlek men om du é ute efter väldigt stora bröst tror jg inte du skulle bli nöjd. För lägger du in 800cc så tror jag inte du kommer känna att du får små bröst, tror de hade blivit nästan vulgärt stora då du inte é så lång och har en låg vikt. Så frågan é vad du vill ha för resultat, stort eller gigantiskt 😉