Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mrs V profilbild

Mrs V

Kvinna ·

08 feb, 2012

Kirurgen vill lägga in 800cc

Bröstförstoring

Okej, jag va på konsultation idag på Scankliniken och den tog en heeelt annan vändning än vad jag trott den skulle. Först när jag gick dit hade jag små hopp för alla kirurger jag varit hos har sagt:

* Du har redan stora bröst för din kropp och fina så som dem är nu.
* Du får nog inte in mer än 500cc.

Så jag kände och sa till min sambo att "oooh tänkt om han skulle säga 600cc skulle få plats.. så glad jag hade blivit."

Så när vi va där, vi pratade, han tog bilder, jag visade bilder över hur jag vill ha det. Han tyckte inte lyft sa han.
Och jag bara tänkte "han kommer neka mig som dem andra nu"
Men han sa bara "jag anser vi ska sätta in så stort som det går för få det du vill ha"

"jaha" tänkte jag... "Och hur stort är det då" Och bara kände "fan han kommer säkert säga under 600cc.

Kirurgen: "Jag tycker 800cc"

Jag blev sjuuuukt förvånad... 800.. shisse.. det är myycket kände jag och blev nästan rädd. Och jag frågade om det ens är möjligt och jaa då, sa han sa. Och att lägga in 600 gör ingen skillnad och tar mig inte alls nämre åt det jag vill ha.

Men då blev min tanke "och det ska jag ha framför?!" Och då sa han ja jo om jag nu vill fortsätta ha framför som jag sa i början så måste jag konstant ha bh på mig och va försiktig med så att huden vid klyftan inte släpper och skapar Symmastia.

Och då kände jag att då vet jag inte om jag hellre lägger bakom faktiskt. MEN då kommer det till andra saken att ska jag ha bakom kan han inte lägga in det direkt.
Då va hans förslag att göra en operation först och flytta bak implantatet jag har.. låta det töja sig i 3 månader och sen göra en andra operation och lägga in 800.

Wooooh vågar jag? För att lägga in 800 framför vill jag inte, vill inte va tvingad till bh dygnet absolut ruuuunt.

Isf sa han att första operationen kan han ta för 12 000 sen andra operationen för det det då hade kostat.. men det va också en del för det innebär:

* Uttagning av mina gamla 9000 kr
* 10. 000 extra för implanten går över 600cc
* Bröstoperationen 39. 000
* 2000 för sova över natten
* 3000 för kapselbildning (han sa att kapsel bildas oehört sällan på så stora implantat).

Och jag kunde få vilket märke jag ville så länge det fanns i storlek så. Jag sa jag ville ha Allergan och det sa han va ett bra märke som han jobbat med innan.

Men det är myyycket pengar :/ och 800... oooch va det känns stooort :/ Lite rädd.. måste tänka igenom detta asså.. När isf är bäst att göra det ens?

Men jag måste säga att han är den första kirurgen som, visst han anmärkte om att jag är smal runt om 65cm under brösten och "nätt" i kroppen men han anmärkte inte alls om att mer cc vore dumt på mig.. det kändes iaf skönt.. för ingen annan kirurg har tyckt mer cc och det vet jag ju iaf att jag vill ha... 800 bara chockade mig :P 
56

Sortera efter

Powerpuff

Kvinna ·

10 feb, 2012

Mrs V skrev:

Jossan_80: Jag vet, men jag tänker med att blir det inte väldigt mycket tungd med 800 och min egen vävnad om man lägger framför.. då hänger allt "fritt". Det kanske blir en större risk för häng än om jag tar bakom..

Jag är verkligen förvirrad övr vad som blir bäst för jag ser argument för båda placeringarna. Sen är jag inne på Allergan för uppfattat dem som ganska så fasta/hårda.. vill inte ha mjuka implantat. :P

Powerpuff: Lyx för henne :P Har också en tjejkompis med 500.. ser verkligen med fejk ut och som hon hade 700 fan.. avis på det.. bästa är ju kunna ha ett "mindre" implantat men att det endå ser stort och fejkat ut.. iaf för min smak hade jag gillat det :P

Jo är ganska säker påjag vill ha 800 men det är placeringen som är nästa fråga som jag är sjukt förbryllad över vad jag ska göra :/

Jag är helt med dig på placeringen. Det är ju så svårt o välja + att man ska vara säker på att man inte får problem, o det kan man ju inte veta. Såg att läkaren du varit hos heller inte var rekomenderad, ska du leta efter en ny läkare då?
Gilla

Mrs V

Kvinna ·

10 feb, 2012

Powerpuff: Ja det gjorde faktiskt att mina känslor vände en hel del. Klart tråkigt för nu kände jag mig endå inställd på göra större bröst.. så kommer sån fakta fram. Men jag är glad med för det kommer fram.. har han misslyckats med bröstoperationer förr så har han ju gjort det oavsett om jag vet det eller inte.. och jag vet heller.. och verkligen som nu, innan jag ens gått in i några bestämda beslut.

Sen så är det sant som Twixy skriver att han tar egentligen orimligt pris.. jag reagerade med på uttagning av implantat kostar 9000 när man endå ska betala fullpris för en bröstförstoring... men då tänkte jag sen "kanske så det funkar" för jag har ju aldrig gjort en bröstförstoring innan så.. vet ju inte.. men tydligen så brukar kirurger inte ta betalt för sådant.. varför ska jag då.. plus om han inte är rekomenderad iheller... :/

Gilla

Angelica

Kvinna ·

10 feb, 2012

Ja jag har bakom placering nu vågade inte heller chansa på framför..

Gilla

Powerpuff

Kvinna ·

10 feb, 2012

Mrs V skrev:

Powerpuff: Ja det gjorde faktiskt att mina känslor vände en hel del. Klart tråkigt för nu kände jag mig endå inställd på göra större bröst.. så kommer sån fakta fram. Men jag är glad med för det kommer fram.. har han misslyckats med bröstoperationer förr så har han ju gjort det oavsett om jag vet det eller inte.. och jag vet heller.. och verkligen som nu, innan jag ens gått in i några bestämda beslut.

Sen så är det sant som Twixy skriver att han tar egentligen orimligt pris.. jag reagerade med på uttagning av implantat kostar 9000 när man endå ska betala fullpris för en bröstförstoring... men då tänkte jag sen "kanske så det funkar" för jag har ju aldrig gjort en bröstförstoring innan så.. vet ju inte.. men tydligen så brukar kirurger inte ta betalt för sådant.. varför ska jag då.. plus om han inte är rekomenderad iheller... :/

Ja det är verkligen tråkigt. Jag hade ju heller inte vågat gå till en sådan läkare. Men det du skulle kunna göra är att leta reda på massa olika kliniker, som du tycker verkar vara bra, och ligger dom långt bort kan du ju ringa dit istället för och gå på en kons. och se vad dom hör och säga. Jag vill ju varmt rekomendera Tuve M. på citadellkliniken.com i Landskrona, jag har i o för sig bara varit på kons. Men han verkar väldigt kunnig inom sitt område. Och en kollega till mig som opade sig hos honom i dec, sa att han är den enda på citadell som flyttar fram ,till framför placering under operationen om det bli komplikationer med och ha det bakom. Hon är också super nöjd.

Jag tror gagge (eller vad hon heter här på POF) gjorde sin andraOP, hos honom och vad jag förstått på henne verkar hon också super nöjd. Jag vet inte vilka läkare du har varit i kontakt med tidigare , men har du inte varit hos Tuve tycker jag du ska dit och prata med han i allafall :)

Gilla

Mrs V

Kvinna ·

11 feb, 2012

Powerpuff: Jo, jag vet... men det är svårt att fåfram något om kirurgen.. iaf här på POF för finns varken så mycket bra eller dåligt. De tjejer som är medlem här som blivit opererade av honom har inte varit inne på allt från 2 år... Så dem lär nog inte komma online rätt plötsligt :P

Och jag har mailat och pratat med Marina. Det är så svårt att veta om han är en "klåpare" eller om hon va ett fall som hade likaväl kunnat gå dåligt hos en annan kirurg med. Och det va flera år sen.. så hon beskrev honom, att han insisterade på bakom.. så va han inte mot mig.. han gör placeringen jag vill.. gav mig fördelar och nackdelar med båda och det kändes som nackdelarna och fördelarna är ungeför lika jobbiga att behöva välja mellan.. så jag kände inte att bägaren vägde mer på ena sida :/

Men jag ska absolut ta upp detta med priset med honom... varför ska jag betala 10.000 för implantat som tillhör standardimplantatet.. alltså inga speciallbeställningar och varför ska jag betala 9.000 för uttag av implantat när det görs i samband med bröstförstoringen som jag betalar fullpris för... vet ingen annan klinik som tar betalt så för det.

Gilla

Mrs V

Kvinna ·

11 feb, 2012

Angelica skrev:

Ja jag har bakom placering nu vågade inte heller chansa på framför..

Minne som en åsna.. har jag frågat dig hur mycket egen vävnad du hade innan? Och hade du bakom första bröstförstoringen med då du la in 550?

Gilla

Powerpuff

Kvinna ·

11 feb, 2012

Helt rätt. O så länge du känner dig nöjd.
Gilla

PowerS

Kvinna ·

16 feb, 2012

Mrs V skrev:

PowerS skrev:

Mrs V skrev:
Aaah okej. Hur kommer det sig att du gör en ny operation.. gör större? Och varför till framför?

Pga mina komplikationer med min bakomplacering flyttar jag fram, och passar på att fylla ut mer, vilket troligen hjälper mot DBn också. Men hade velat ha större även utan komplikationer.

Aaah okej.. hur mycket vävnad hade du innan? Du känner dig inte alls orolig för så stora implantat framför?

Finns förebilder på min sida :-)

Nej jag är inte orolig. Är så trött på min muskelpåverkan och db och smärta i bröstmusklerna.

Gilla

Angelica

Kvinna ·

17 feb, 2012

Hade iss ingen egen vävnad sen innan. Japp hade 550 innan även det bakom muskeln. Men kan du inte gå på en konsultation på kkab? Ivan är verkligen guld. Ring dom å säg du vill träffa Ivan- att du vet vad du vill ha och vill träffa han direkt? Kan funka om du är riktigt påstridig att få träffa han direkt.
Gilla

Jossan_80

Kvinna ·

18 feb, 2012

funderarp skrev:

Vilken klinik och kirurg var detta..?

Vill också lägga in 800cc, Tammy säger nej, inte varit på konsultation hos någon annan men detta kanske kan vara något.

Det vill jag med veta!

Gilla

Mrs V

Kvinna ·

18 feb, 2012

Angelica: Jag ringde faktiskt kkab..hört Ivan är bra så. Men frågade om implantat dem använder..va nagor och något annat. Så frågade om allergan för det jag vill ha men hon sa blankt nej att dem inte tarr in andra märken...så så va det med det..
Gilla

Mrs V

Kvinna ·

18 feb, 2012

Jossan_80 skrev:

funderarp skrev:

Vilken klinik och kirurg var detta..?

Vill också lägga in 800cc, Tammy säger nej, inte varit på konsultation hos någon annan men detta kanske kan vara något.

Det vill jag med veta!

På scanstadkliniken, Dr Finn Worm Knudsen. Han hade inga svårigheter med 800cc.
Gilla

Angelica

Kvinna ·

18 feb, 2012

Ah använder Nagor och mentor..

Gilla

PowerS

Kvinna ·

23 feb, 2012

Hur går det med dina funderingar MrsV? :-)

Gilla

Mrs V

Kvinna ·

23 feb, 2012

Jo du, det går.. jag är säker på att jag vill ha större iaf.. och just nu så har jag vant mig vid 800cc.. innan så va jag inne på 650cc, men det va ju innan kiriugen sa 800cc. Fan vad man vänjer sig snabbt :P Så nu känns 650för lite :P

Men jag funderar på 700 eller kanske 750..

Men jag ska till Johan på citadell och berätta hela min historia om min första operation som Ron gjorde som jag inte är nöjd med, får se vad johan säger.

Hur känns dina bröst? :) Dem ser så sjukt fina ut iaf hehe. Känns dem tunga? :P

Gilla

PowerS

Kvinna ·

23 feb, 2012

Ja man vänjer sig snabbt :-P Ok, återkom gärna sen med vad han sa, kul att få veta ju :-) Men han gör nog bara bakom tror jag? Ja, lite tunga känns dom allt. Men inte så farligt. Har ju iofs bara haft av sportBhn korta stunder.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem