Mrs V
Kvinna ·
08 feb, 2012
Kirurgen vill lägga in 800cc
Bröstförstoring* Du har redan stora bröst för din kropp och fina så som dem är nu.
* Du får nog inte in mer än 500cc.
Så jag kände och sa till min sambo att "oooh tänkt om han skulle säga 600cc skulle få plats.. så glad jag hade blivit."
Så när vi va där, vi pratade, han tog bilder, jag visade bilder över hur jag vill ha det. Han tyckte inte lyft sa han.
Och jag bara tänkte "han kommer neka mig som dem andra nu"
Men han sa bara "jag anser vi ska sätta in så stort som det går för få det du vill ha"
"jaha" tänkte jag... "Och hur stort är det då" Och bara kände "fan han kommer säkert säga under 600cc.
Kirurgen: "Jag tycker 800cc"
Jag blev sjuuuukt förvånad... 800.. shisse.. det är myycket kände jag och blev nästan rädd. Och jag frågade om det ens är möjligt och jaa då, sa han sa. Och att lägga in 600 gör ingen skillnad och tar mig inte alls nämre åt det jag vill ha.
Men då blev min tanke "och det ska jag ha framför?!" Och då sa han ja jo om jag nu vill fortsätta ha framför som jag sa i början så måste jag konstant ha bh på mig och va försiktig med så att huden vid klyftan inte släpper och skapar Symmastia.
Och då kände jag att då vet jag inte om jag hellre lägger bakom faktiskt. MEN då kommer det till andra saken att ska jag ha bakom kan han inte lägga in det direkt.
Då va hans förslag att göra en operation först och flytta bak implantatet jag har.. låta det töja sig i 3 månader och sen göra en andra operation och lägga in 800.
Wooooh vågar jag? För att lägga in 800 framför vill jag inte, vill inte va tvingad till bh dygnet absolut ruuuunt.
Isf sa han att första operationen kan han ta för 12 000 sen andra operationen för det det då hade kostat.. men det va också en del för det innebär:
* Uttagning av mina gamla 9000 kr
* 10. 000 extra för implanten går över 600cc
* Bröstoperationen 39. 000
* 2000 för sova över natten
* 3000 för kapselbildning (han sa att kapsel bildas oehört sällan på så stora implantat).
Och jag kunde få vilket märke jag ville så länge det fanns i storlek så. Jag sa jag ville ha Allergan och det sa han va ett bra märke som han jobbat med innan.
Men det är myyycket pengar :/ och 800... oooch va det känns stooort :/ Lite rädd.. måste tänka igenom detta asså.. När isf är bäst att göra det ens?
Sortera efter
Angelica
Kvinna ·
09 feb, 2012
Anonym användare
09 feb, 2012
Nooova
Kvinna ·
09 feb, 2012
PowerS
Kvinna ·
09 feb, 2012
Min kirurg sa inget negativt om att ha stora implantat framför. Jag ska ha 800cc framför. Opereras om 12 dagar :-D
Powerpuff
Kvinna ·
09 feb, 2012
Mrs V
Kvinna ·
09 feb, 2012
Gelehallon: Men det jag med tänker, min egen vävnad + 800cc... för mig låter det som häng på nolltime. Men om jag har bakom så har man kanske lite mer stöd och belastar inte huden på samma vis. Och då kanske hänget inte kommer lika snabbt.. kanske blir ett "fulare" häng när det väl kommer.. kanske DB.. men jag lär ju få lyfta oavsett känns det som.. handlar bara om inom vilken tid och jag får kanske mer tid på mig om jag lägger bakom då det mer är bara min egen bröstvävnad som "hänger fritt".
Angelica: Ja postivt med stora beslut som jag inte alls va beredd på :P Och eftersom jag vet jag VILL göra om dem så .. trodde vägen skulle va lättare bara :P Har du bakom nu då?
Jeylita: Jag hade 500ml egen bröstvävnad.. använde storlek 75D i bh (som va fel storlek.. egentliga skulle väl ha varit 65F).
Nooova: Jo jag vet, jag hade inte tvekat på samma sätt om jag haft lite brösvävnad från början men nu hade jag ganska mycket.. så jag vet inte hur det kommer påverka... men bakom känns som ett bättre alternativ annars om man ska ha så stora inlägg.
PowerS: Jasså, sa han inget om att det kan ge snabbt häng? Vad är du ute efter för resultat.. för jag vill absolut inte ha "trött" looken som jag tycker jag fått med framför... Det kanske baseras med på vad man är ute efter... inte för jag menar på att du vill ha en tröttlook :P Men du förstår.. jag vill gärna ha så fejkat det går.. Vet inte vad du är ute efter? :)
Powerpuff
Kvinna ·
09 feb, 2012
Anonym användare
09 feb, 2012
Anonym användare
09 feb, 2012
Mrs V
Kvinna ·
09 feb, 2012
Jeylita: Nej det kan man faktiskt inte för bröstvävnad lägger sig helt annorlunda än implantatets volum.. det ser verkligen inte ut som jag har 900cc... 500cc i bröstvävnad får en annan "volymenhet" än 500cc i implantat.. mycket mindre volym om man säger så.
Vet inte om jag kan förklara så att man förstår.. men det ser inte ut som jag har 900cc sammanlagt iaf... hade jag varit platt och lagt in 900cc i implantat hade det garanterat sett ut större ut än mina 400cc och 500 egen bröstvävnad tillsammans gör.
Nej tror inte det kommer bli gigantiskt.. men sen är det så olika med från person till person.. därför det är så svårt säga hur det kommer bli för det vem man inte förrens its done :P
funderarp
Kvinna ·
09 feb, 2012
Vilken klinik och kirurg var detta..?
Vill också lägga in 800cc, Tammy säger nej, inte varit på konsultation hos någon annan men detta kanske kan vara något.
Jossan_80
Kvinna ·
09 feb, 2012
Hej!
Asså det värkar helt galet att lägga bakom muskeln om du hade 500cc redan innan din första operation! Risken för att få undermuskelhäng måste ju vara gör stort! Sen så måste man inte ha BH 24/7 om du väljr att lägga över muskeln. Du bör ju inte dra ut och jogga utan regält stöd men du kan ju gå utan BH stundvis helt klart. Sen är det ju alltid vackrare om implantatet förljer med huden ner när den dagen kommer än att man får en slapp säck i underpolen.. Men allt det där vet du ju säkert.
Det behöver inte alls bli häng dirr med 800cc + 500cc egenvävnad. Så länge du tar väl hand om dom.
Vad kommer det sig att du vill ha Allergan? Jag antar att du vill ha Hög eller Extra hög profil.Allergan´s 800cc är 1cm lägre Eurosilicon´s 800cc med sina 67mm..
Eurosilicon 800cc extra hög 77mm
funderar du på att gå ner på 700cc så bör du nog lägga framför i alla fall som dom andra säger här.
Tycker inte att du ens ska fundera på att lägga bakom men det är ditt val din kropp och allt det där men tänk nu noga efter. Du är nog bland dom som har hatft mest egen vävnad här och förstorat utan att lyfta. i alla fall vad jag läst om på POF så bakom muskeln värkar inte inte alls smart..
Powerpuff
Kvinna ·
09 feb, 2012
Mrs V
Kvinna ·
09 feb, 2012
Jossan_80: Jag vet, men jag tänker med att blir det inte väldigt mycket tungd med 800 och min egen vävnad om man lägger framför.. då hänger allt "fritt". Det kanske blir en större risk för häng än om jag tar bakom..
Jag är verkligen förvirrad övr vad som blir bäst för jag ser argument för båda placeringarna. Sen är jag inne på Allergan för uppfattat dem som ganska så fasta/hårda.. vill inte ha mjuka implantat. :P
Powerpuff: Lyx för henne :P Har också en tjejkompis med 500.. ser verkligen med fejk ut och som hon hade 700 fan.. avis på det.. bästa är ju kunna ha ett "mindre" implantat men att det endå ser stort och fejkat ut.. iaf för min smak hade jag gillat det :P
Jo är ganska säker påjag vill ha 800 men det är placeringen som är nästa fråga som jag är sjukt förbryllad över vad jag ska göra :/
PowerS
Kvinna ·
09 feb, 2012
PowerS: Jasså, sa han inget om att det kan ge snabbt häng? Vad är du ute efter för resultat.. för jag vill absolut inte ha "trött" looken som jag tycker jag fått med framför... Det kanske baseras med på vad man är ute efter... inte för jag menar på att du vill ha en tröttlook :P Men du förstår.. jag vill gärna ha så fejkat det går.. Vet inte vad du är ute efter? :)
Jag är ute efter så mycket fakelook det går och det har han vetat från första början! :-)
Nej han sa inget om att det skulle börja hänga snabbare än bakom.
Mrs V
Kvinna ·
09 feb, 2012
PowerS
Kvinna ·
09 feb, 2012
Pga mina komplikationer med min bakomplacering flyttar jag fram, och passar på att fylla ut mer, vilket troligen hjälper mot DBn också. Men hade velat ha större även utan komplikationer.
Mrs V
Kvinna ·
09 feb, 2012
Pga mina komplikationer med min bakomplacering flyttar jag fram, och passar på att fylla ut mer, vilket troligen hjälper mot DBn också. Men hade velat ha större även utan komplikationer.
Aaah okej.. hur mycket vävnad hade du innan? Du känner dig inte alls orolig för så stora implantat framför?
twinky
Kvinna ·
09 feb, 2012
OMG vill han verkligen ha 24000 extra utöver den vanliga kostnaden??? Ok att han lägger på några tusenlappar extra för kapselförsäkring o övernattning - det gör några andra kliniker oxå. Och en del kirurger kan lägga på 500-1000 kr för att det är större implantat (kanske kostar så mkt mer?) men 10000??? De pengar måste ju gå rakt ner i hans ficka. 800cc är ju fortfarande standardstorlek och ingen specialbeställning. Men att ta 9000 extra för uttag tar nog priset, det har jag aldrig hört talas om vid ett byte där patienten ska betala fullpris. Det går ju jättefort att ta ut implantaten + att han då redan har en ficka att jobba med för de nya. Han kanske fick känslan att pengar inte spelar nån roll för dig eller att ingen annan vill göra jobbet och att han därför kan ge dig ett "special price"? Tyvärr är det ju många kirurger som sätter helt olika priser mot olika kunder...
Antar att det är Finn Worm Knudsen som du träffade? Jag skulle inte våga opa mig hos han med tanke på hur d gick för marina och hon är inte den enda som fick sina bröst förstörda av han. Det går säkert bra i de flesta fallen men han har tabbat sig ordentligt några ggr och då till den grad att varken han eller andra kirurger kunde återställa skadan helt. Du har inte funderat på Ivan på KKAB? Jag tycker han gör skitsnygga bröst och jag har bara hört gott om han - även vid komplikationer. Dessutom drar han sig inte för att göra stora bröst om man vill det och han tar inte överpris för det.
Ledsen ifall jag förstör lite av din glädje över att du har hittat en kirurg som vill opa dig men jag vill bara att du har alla fakta innan du väljer att lägga så mkt pengar på en ny op. Hoppas såklart d kommer gå bra för dig vad du än väljer. Lycka till med alla beslut!
Mrs V
Kvinna ·
09 feb, 2012
Vad kul för dig att äntligen fått lite positivt!!
Men lustigt för när jag skulle lägga i mina 800 så sa Ivan blankt nej till framför med så stora implantat, och då ska jag tillägga att jag inget häng hade öht innan min första op eller nu. Han menade på att de allt för fort skullebli hängiga.. Lustigt det är så olika från kirurg till kirurg iom ditt utgångsläge på snudd till lyft?
Hur som stooort lycka till när det är dags för op!
En bekant till mig la in 800 strax efter mig, ungefär i din strl lite tunnare bara och det ser fantastiskt ut på henne! Stort och fint men absolut inte vulgärt.