Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Meriah profilbild

Meriah

Kvinna ·

02 dec, 2014

Mina 325cc ett år efter op, har uppdaterat med bilder :)

Bröstförstoring

Hej alla fina :)

Har uppdaterat med bilder från min op som jag gjorde för ett år sedan hos Proforma Clinic, 325cc mp+ profile. Dock tycker jag de är för små, tyckte det redan från början egentligen så jag ska på konsultation hos Laser och Estetik nästa vecka och se vad de tycker. Anledningen till att jag går dit är för att man kan se i 3D hos dem. Första gången tyckte jag 325 kändes gigantiskt så därför vill jag se hur det kan se ut i 3D innan jag gör något förhastat denna gång.. Jag tycker dock brösten är skitsnygga bara lite små :P

Vad tycker ni och vad tror ni kan ska byta till? Jag tänker mig 450 alt 500cc HP för att få ett mer tydligt intryck framifrån.

29

Sortera efter

Mle

Kvinna ·

03 dec, 2014

Jag vet faktist inte. Jag betalar 15000 men då ska jag göra en mindre korrigering av min tidigare operation hos L&E.
Gilla

Mle

Kvinna ·

03 dec, 2014

loonette skrev:

Mle skrev:
Det går att se i 3D hos laser och estetik om du redan har implantat! Jag har 415 och ska byta till 560 och har fått bild på 3D :)
Men är det sant? Jag frågade om det, men fick till svar att det inte gick :( 

Ja, han tig bild och la in mellanskillnaden på vad jag har nu och vad jag ska ha. Har lagt upp bilden på min sida :)
Gilla

loonette

Kvinna ·

03 dec, 2014

Mle skrev:
loonette skrev:

Mle skrev:
Det går att se i 3D hos laser och estetik om du redan har implantat! Jag har 415 och ska byta till 560 och har fått bild på 3D :)
Men är det sant? Jag frågade om det, men fick till svar att det inte gick :( 

Ja, han tig bild och la in mellanskillnaden på vad jag har nu och vad jag ska ha. Har lagt upp bilden på min sida :)
gud så irriterande, det var ju precis så jag hade hoppats att de kunde göra men fick till svar att det inte gick, så därför gick jag aldrig ens dit på konsultation. Nu blev det ju bra i alla fall på Proforma, men ändå!

Gilla

Meriah

Kvinna ·

03 dec, 2014

loonette skrev:

Meriah skrev:
de är snygga men jag känner att de är alldeles för små! När jag var på konsultation så tyckte jag att det såg jättestort ut men när implantaten var inopererade så tänkte jag direkt "VA?! såhär små ville jag inte ha" så det var min första reaktion och sen har jag inte ändrat mig tyvärr.. Örjan tycker jag ska lägga i 450cc hp har 325cc mp+ nu.

Precis så var det för mig också. Jag velade mellan 500 och 550, funderade ett tag på att gå upp ännu större, men bestämde mig till slut för 500 - dels för att det var det Örjan rekommenderade, dels för att det inte skiljer direkt något i put mellan 500 och 550 utan skillnaden är på bredden, och eftersom jag gillade bredden jag hade bestämde jag mig för 500 som alltså har ungefär samma bredd som de implantat jag hade, men mer put.

Nu när jag sitter här en vecka efter op med thongbra är jag väldigt glad att jag lyssnade på Örjan och inte drogs in i någon storlekshets. De hade inte kunnat vara bredare än vad de är, och känns bra mycket större än tidigare trots att de fortfarande är intryckta av trång hud. Storleken känns faktiskt rätt perfekt nu! :)

Jag skulle alltså råda dig att kolla mer på mått än volym, och om du känner att du vill ha ännu större trots allt kanske du behöver gå upp till ultrahög profil istället?

Det känns som om man borde lyssna på kirurgen och självklart gå på känslan på hur man vill ha det. Jag är dock rädd för att om jag inte lägger i 500 så tycker jag att 450 blev för litet,... Åh det är inte lätt detta :) Men å andra sidan så är det ju inte jättestor skillnad på 450 och 500.

Vet inte om jag vågar gå upp till ultahög då jag tänker på rippling osv.. Tror jag ska satsa på hög men ska verkligen klämma och känna på skillnaden mellan 450 och 500 samt gå på känslan och lyssna på Örjan :)

Gilla

Meriah

Kvinna ·

03 dec, 2014

Mle skrev:
Jag vet faktist inte. Jag betalar 15000 men då ska jag göra en mindre korrigering av min tidigare operation hos L&E.

Okej tack endå :)

Gilla

loonette

Kvinna ·

03 dec, 2014

325 mp+ har måtten 12.3 cm bredd, 3.8 cm put.

450 hp har måtten 12.7 cm bredd, 5.2 cm put.

500 hp: 13.2 cm bredd, 5.4 cm put.

https://plastikoperationsforum.se/sites/default/files/imce_bilder/1/mentor_breast_implants.pdf

Frågan är ju hur mycket bredd du kan ha, där har man ju vissa naturliga begränsningar.

Gilla

Meriah

Kvinna ·

04 dec, 2014

loonette skrev:

325 mp+ har måtten 12.3 cm bredd, 3.8 cm put.

450 hp har måtten 12.7 cm bredd, 5.2 cm put.

500 hp: 13.2 cm bredd, 5.4 cm put.

https://plastikoperationsforum.se/sites/default/files/imce_bilder/1/mentor_breast_implants.pdf

Frågan är ju hur mycket bredd du kan ha, där har man ju vissa naturliga begränsningar.

Sant.. Jag ska gå till proforma och prata med Örjan först så får vi se.

Gilla

Conplex

Kvinna ·

30 aug, 2018

Hej, Var ser man bilder:)?
Gilla

Marina

Kvinna ·

30 aug, 2018

Man måste bli godkänd som medlem först, men du får ditt bronsmedlemskap nu - läs gärna i PM du fått, så blir det tydligare!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem