Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Bizkit profilbild

Bizkit

Kvinna ·

06 maj, 2013

mina bröst 4 dagar gamla. 450cc UHP bakom

Bröstförstoring

Idag är mina bröst 4 dagar gamla o jag tycker redan att dom fått en fin form. Ville mest dela med mig. Fler som har 450 cc som vill dela med sig av sina bilder? :)

49

Sortera efter

sussipussi

Kvinna ·

08 maj, 2013

Jag hade aldrig chansat och opererats av en som tagits ifrån rätten att utföra operationer i Danmark!!!
Artikel skriven okt 2012:
Og i dag kan Ekstra Bladet så afsløre, at hospitalets medejer og eneste plastikkirurg, Mary Knudsen, i mere end et år har undladt at betale et lovpligtigt registreringsgebyr.

Siden 17. september i år har hun slet ikke haft lov til at fungere som plastikkirurg, oplyser Sundhedsstyrelsen

Undra hur din rätt som patient är, om läkaren inte ens har sin legitimation kvar? Hon får ju i vilket fall som helst inte operera i Danmark längre,och då flyttar hon till Helsingborg??

Gilla

Opticruise

Kvinna ·

08 maj, 2013

Men herregud hur desperat är den där Gerlee egentligen?. Tar in kirurger som inte får operera i Danmark,bara för att han skickar ut dealer hela tiden och antagligen inte hinner med alla patienter..Nä fy då det jag just läste om den där Mary  svärtar ju inte bara nerhennes namn utan även Gerlees..Suck för dollarkåta kirurger ✉️   Patienterna då. Vem tänker på deras säkerhet då?
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

08 maj, 2013

Idaalisa skrev:
Jag är inte orolig, skulle de mot förmodan hända så kan man enligt svensk lag stämma dem men jag tror nog dem är rädda om sin klinik och sina kunder.. Dem är ju hur goa som helst där :)
Låter väldigt enkelt ju,att bara kunna "stämma dom" tyvärr tjejen men så enkelt är det garanterat inte..Vi är väldigt oskyddade i det här landet som väljer att lägga oss under kniven.. Kan bara hoppas att ni som väljer den ifrågasatte kirurgen klarar er från komplikationer..
Gilla

Flisan69

Kvinna ·

08 maj, 2013

"Men, kära vänner därute, jag vill er ju verkligen väl, kontrollera vem som får skära eller spruta in saker i din kropp. Är du osäker – vänd i dörren! " 

Detta är ett citat från min läkares blogg. Tål att tänkas på...eller?
Gilla

pmsnordjylland

Kvinna ·

08 maj, 2013

Hun laver fine bryster MAry Knudsen, så hoppas hun i Sverige følger reglerne.
Gilla

Nyabröst 2013

Kvinna ·

08 maj, 2013

Frågan är om dom på Gerlees klinik kollat upp henne så väl? Konstigt om hon får börja operera i Sverige om hon inte får mer i Danmark. Ja menar hon har opererat i ett helt år utan att fått lov till det! hmm känns sådär
Gilla

Bizkit

Kvinna ·

09 maj, 2013

Dr. Knudsen var  tidigare verksam på Glostrup Privathospital och fortsättningsvis arbetar Dr. Knudsen på Gerlee Plastikkirurgi som plastikkirurg samtidigt som hon driver vidare sin plastikkirurgiska klinik som utför ingrepp på patienter från försäkringskassan i Danmark.Dr. Knudsen & Dr. Gerlee har under 2012 tillsammans utfört över 1000 bröstförstoringar förutom ett stort antal bukplastiker, ögonlocksplastiker, facelift, näsplastiker och många fler ingrepp, vilket gör dem världsunika med tanke på patienttillströmning. Så skriver gerlee på sin blogg om mary. Frågan är ju vad som stämmer? Funderar på att ringa kliniken o kolla vad dom säger. Det jag funderar lite på också är om jag kan få nått "intyg" på att det är mentorimplantat jag fått? Att hon gör fina bröst är jag ganska säker på ( är riktigt nöjd med mina redan) så jag är inte rädd att hon lagt mina bröst fel eller liknande men däremot blir man ju lite fundersam på om det är rätt implantat jag fått? O så undrar jag såklart om hon får lov att operera igen eller om gerlee bara sitter o skriver för att det ska låta bra på sin blogg?
Gilla

Nyabröst 2013

Kvinna ·

09 maj, 2013

Ja hade ja varit du Bizkit så hade jag ringt och kollat. Konstigt att hon skulle få operera här i Sverige om hon inte får i Danmark?!?
Gilla

Bizkit

Kvinna ·

09 maj, 2013

Ja, jag får göra det. Tycker också allt verkar lite skumt, för enligt gerlee jobbar hon ju fortfarande o dessutom för försäkringskassan. Fk om nån borde ju kräva att hon har tillstånd osv? Ska se om jag hinner slå en pling i morgon o sen återkommer jag med deras svar om nån annan är intresserad:)
Gilla

Idaalisa

Kvinna ·

09 maj, 2013

Jag har opererats idag och jag mår hur bra som helst alla som opereras får i sin journal alla nummer på implantaten så när du kommer på återbesök så kan du fråga efter de då :) min operation gick bra inga problem alls:)
Gilla

Sebbzis

Kvinna ·

09 maj, 2013

Nu är det ju så att hon är anställd "under" någon annans ledning denna gången. Marcus Gerlee är en kirurg som är väldigt noggran, perfektionist, och låter säkerligen inte Mary göra något utan att han " godkännt"! Det är ganska självklart att Marcus har koll på vem hon är och var hon kommer ifrån. Tror ni inte han är beredd på alla dessa reaktioner ang Mary. Kirurgerna vet att vi patienter googlar, söker, och tar reda på allt innan vi lägger oss på bordet! Det är HANS klinik och rykte som ryker om Mary skulle trampa det minsta lilla fel. Jag tror han vet precis vad han gör och att han underskattas av många här! Mary arbetade under helt andra förutsättningar i Danmark. Hon har vad jag vet inte fått klagomål på de resultat hon levererar oavsett vad. Sen är det nog då att det är Marcus som sköter beställningar och har kontroll på vad som köps in och rör sig på kliniken! Jag känner mig hur trygg som helst och kommer gladeligen stt lägga mig på bordet i Juni och vakna upp med Marybröst!
Gilla

Idaalisa

Kvinna ·

09 maj, 2013

Instämmer helt och hållet med dig sebbzis.. Sen tror jag absolut att någonting hänt men det som hänt kan verkligen inte tabort den långa erfarenheten Mary har plus att media alltid förstorar upp allting väldigt mycket så jag är trygg med Mary och kliniken!! Och jag är så otroligt glad för att allt har gått bra :)
Gilla

Bizkit

Kvinna ·

09 maj, 2013

Vad sköny att allt gick bra o att du mår bra:) Har du mkt ont? Visst är dom härliga på kliniken! Får se om jag hinner ringaa i morgon. Tack för tipset, då ber jag om mina papper på återbesöket den 15/5.
Gilla

Daniii

Kvinna ·

09 maj, 2013

Jag hänger på här i tråden ! Velar mellan marcus eller Mary!
Gilla

Sosexymama

Kvinna ·

10 maj, 2013

Jag ska lägga in minst 500 hundra iaf ska kolla om det får plats med 600 :)
Gilla

EeM

Kvinna ·

10 maj, 2013

De kommer bli jättefina när allt läkt!:)
Gilla

Bizkit

Kvinna ·

12 maj, 2013

Jag hade nog trots allt valt mary igen om jag skulle göra om mina. Har knappt haft ont, brösten blir bara finare för var dag o jag kände mig trygg med mary. EeM: tack så mkt, det tror jag med:)
Gilla

Sebbzis

Kvinna ·

12 maj, 2013

Skönt att höra Bizkit, min tur hos Mary om 4 veckor!
Gilla

Sosexymama

Kvinna ·

13 maj, 2013

Danmark har blivit jätte stränga inom plastikkirurgi det är är många som packat i hop o satt sin rörelse i Sverige ist :)
Gilla

MissTitts

Kvinna ·

13 maj, 2013

Fina! Jag har 450 HP bakom muskeln. Gjorde mina den 7:de så imorgon blir de en vecka! Har bilder. :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem