Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
tinkerbell1 profilbild

tinkerbell1

Kvinna ·

07 maj, 2011

Mina nya boobs 380 cc mp Perthese Cosmo dag 5..hänt en del redan=)

Bröstförstoring

Hej  Lagt in lite nya bilder från idag(tot 5st lägger någon här i tråden),dag 5,tycker det händer lite varje dag,ovansidor och sidor ut mot armarna mindre spänt,bröstvårtor o under spänt o bedövat,känner mig i det stora hela nöjd o glad för mina nya bröst=)

41

Sortera efter

tinkerbell1

Kvinna ·

08 maj, 2011

Hej flisan! Vad roligt att du tycker det!=) jag känner mig jättenöjd men väntar nu otåligt på att det spända ska lägga sig...mest undersidor som är spänt nu....tycker dag 3 och 4 var värst,men jag fick ju så knäppa saker som magen ballade ur av antibiotikan och en axeln gjode jätteont😕  mest stel på morgonen nu,har två alvedon + 1 Ipren vid sängen så tar jag dom o ligger kvar en timme så går det bra=)  men...jag var beredd på värsta smärtan...den kom aldrig..om jag ska jämföra med något så veckan efter mitt första kejsarsnitt,det var helvetet och då var detta ingenting=) 

...skulle aldrig vilja ha det ogjort...bara det att kunna se sig i spegeln o tycka att brösten ser bra ut!! kan du fatta???!!! när man i så många år skyndat att få på bh för man vill inte se själv för det gör en ledsen...puts veck=)  underbart!

Gilla

tinkerbell1

Kvinna ·

08 maj, 2011

flisan  ska du inte ringa och jaga en återbudstid så din op blir klar tidigare???? jag hade ju i slutet av juni o fick tid 2 maj=) tänkte det blir jobbigare med tortyren ju varmare det blir..men sen är ju jag sån..har jag väl bestämt något så ska det vara klart igår!

Gilla

Hella

Kvinna ·

08 maj, 2011

tinkerbell1 skrev:

Tack snälla cosmolly,blir jätteglad..nej jag ville inte ha ny ficka gjord/sänkt då jag tycker själv mina sitter rätt lågt...21cm halsgrop till bröstvårta...Peter tyckte inte de satt lågt men när han mätte innan op så sa han  kanske något.   jag tycker strl är perfekt  känns faktiskt rätt stora!=) fast det är klart  hade ju inga innan=))) men jag sa till Peter att de känns som när jag ammade  då hade jag sånä här,fast då mest ena😕

Nu känner jag mig lite novis, men vad betyder det du skrev att du inte ville ha en nyfickgjord/sänkt? är det något du själv tog upp med honom eller tog han upp med dig?  Det känns så svårt att veta allt man ska ta upp på konsultationen! :-/  Måste säga att du ser jättefin ut så här långt! kram!

Gilla

tinkerbell1

Kvinna ·

08 maj, 2011

Hella skrev:

tinkerbell1 skrev:

Tack snälla cosmolly,blir jätteglad..nej jag ville inte ha ny ficka gjord/sänkt då jag tycker själv mina sitter rätt lågt...21cm halsgrop till bröstvårta...Peter tyckte inte de satt lågt men när han mätte innan op så sa han  kanske något.   jag tycker strl är perfekt  känns faktiskt rätt stora!=) fast det är klart  hade ju inga innan=))) men jag sa till Peter att de känns som när jag ammade  då hade jag sånä här,fast då mest ena😕

Nu känner jag mig lite novis, men vad betyder det du skrev att du inte ville ha en nyfickgjord/sänkt? är det något du själv tog upp med honom eller tog han upp med dig?  Det känns så svårt att veta allt man ska ta upp på konsultationen! :-/  Måste säga att du ser jättefin ut så här långt! kram!

Tack hella,det värmer=)...jo det om fickan...normal sänks nog bröstvecket lite för något mer underpool,alltså mer bröst under bröstvårtan men jag tyckte inte det skulle bli bra på mig som har lågt ansatta från början så bad att inte få sänkt om Peter ansåg det blir bra ändå och han tyckte det så vi bestämde oss för att lägga implantatet i min ursprungliga ficka,alltså underpool i samma som mitt gamla bröst...glad jag kom på att säga det annars hade jag nog tyckt dom kom för lågt...nu när det är läkt o jag får anv nån kul bh framöver så kan jag nog få till en fin klyfta i höjden jag vill=))  kram

Gilla

Anonym användare

08 maj, 2011

Super fina!

Gilla

annzz

Kvinna ·

08 maj, 2011

fina. kommer bli toppen bra!!

Gilla

tinkerbell1

Kvinna ·

08 maj, 2011

Tusen tack annzz o Louise=)...ska bli spännande o se vad Peter tycker imorgon,skönt att få bort stygnen under armarna också...sitter o lufttorkar efter duschen o nu märker jag att bröstvårtorna börjar mjukna något=))  tack för det...har känts som om brösten skulle tränga igenom dom=)))

Gilla

Anonym användare

08 maj, 2011

Åh, lycka till imorgon! Är återbesöken i Malmö eller Landskrona? Får man välja det?

Gilla

tinkerbell1

Kvinna ·

08 maj, 2011

Tack cosmolly=)I Landskrona,Peter skulle ta mitt återbesök mellan andra patienter vid 12..har ju drygt 3 timmar att köra och vill inte barnen ska vara ensamma hemma för länge,annars skulle jag varit där 17 egentligen.

Gilla

Hella

Kvinna ·

08 maj, 2011

Det ska bli jättespännande att se hur dina bröst utvecklas. Du ser ju som sagt redan jättebra ut och det låter som om du tänkte rätt att inte sänka fickan. Jag ska tänka på att ta upp det också när det blir dags för mig att kunna ta tag i allt! 🙂

Gilla

Anonym användare

08 maj, 2011

tinkerbell1 skrev:

Hej flisan! Vad roligt att du tycker det!=) jag känner mig jättenöjd men väntar nu otåligt på att det spända ska lägga sig...mest undersidor som är spänt nu....tycker dag 3 och 4 var värst,men jag fick ju så knäppa saker som magen ballade ur av antibiotikan och en axeln gjode jätteont😕  mest stel på morgonen nu,har två alvedon + 1 Ipren vid sängen så tar jag dom o ligger kvar en timme så går det bra=)  men...jag var beredd på värsta smärtan...den kom aldrig..om jag ska jämföra med något så veckan efter mitt första kejsarsnitt,det var helvetet och då var detta ingenting=) 

...skulle aldrig vilja ha det ogjort...bara det att kunna se sig i spegeln o tycka att brösten ser bra ut!! kan du fatta???!!! när man i så många år skyndat att få på bh för man vill inte se själv för det gör en ledsen...puts veck=)  underbart!

Åh, kan lätt föreställa mig att man är såå sugen på att se slutresultatet! :) Det kommer ju bli sååå bra, det syns redan! :))

Ja, tänk vad som kan hända, liksom lite extragrejer... :-/ Tur att magen är bättre (?, har för mig jag läste det i nån annan tråd... ;) och hoppas verkligen axel repar sig snabbt! Men vad skönt ändå att höra att smärtan ändå känts uthärdlig! :)

Och vilken känsla det måste vara att se sig i spegeln som du beskriver, och faktiskt se en kvinlig profil! Åhh, som jag längtar.....

Jo, skulle nog egentligen vilja opa mig, typ imorgon, men kommer opa mig i samband med min semestern, valt detta för det ska funka bra och förhoppningsvis inte märkas av någon på jobbet, har 5v så förhoppningsvis kommer tortyren av lagom till jag börjar jobba igen... :)

Gilla

tinkerbell1

Kvinna ·

08 maj, 2011

Förstår mkt väl att du längtar också!=)  ja  axeln ok,bara lite stel nu..magen ok också,DET är skönt=)...japp helt klart uthärdligt o jag behövde bara hjälp av min väninna med att knäppa bh:n bak två ggr..fixar allt själv nu,toppen! Hade aldrig problem med att komma i o ur sängen heller,men gjorde 3x15 situps nån månad innan op så gör det,du kommer ha nytta av det när du får anv magen mkt istället för armar,i o ur säng etc.  Kram!

Gilla

Anonym användare

08 maj, 2011

Haha, bra tips! Verkligen, ska börja med situps.... imorgon!! :) Och vad skönt att du nu börjar fixa allt själv! Har redan bokat min 18-åriga dotter som hemhjälp de första 2 dagarna hemma då min sambo är på jobbet... :)

Gilla

Anonym användare

08 maj, 2011

Hoppas att du blev nöjd med dina bröst av Cosmo, tänkte operera mig hos honom och hopppas att han är bra:)
Gilla

tinkerbell1

Kvinna ·

08 maj, 2011

Jättenöjd,du är i goda händer=) han är klinikchef samt har rekonstruktiv bröstkirurgi i botten,det samt alla fina bröst jag sett av honom gjorde att jag valde honom.Bara nöjd=

Gilla

tinkerbell1

Kvinna ·

09 maj, 2011

48 mil avverkade...igen=)... och så också mitt 1v återbesök hos Peter Cosmo=) Stygnen tagna och han tyckte allt så mycket bra ut (han poängterade mycket bra,det lät ju super👍) ,han visade hur jag ska göra några övningar med brösten nu morgon middag o kväll. Får nu ta av tortyr o bandet tre st halvtimmar per dag....får köpa bh o ha ovanpå då jag stör mig på tortyren utan kupor i kläder=)....3 veckor till sen får jag ha en vanlig bygel bh samt börja träna om jag vill=) so far so good🤭  

Citadell rekommenderade Abecitas bad och underkläder/bh då storleken alltid är samma så ska kika vad dom har=) sista återbesöket i september och Peter sa att jag fick ringa självklart om jag undrade något el om jag tyckte något hänt/kändes som jag oroade mig för...känns verkligen bra o tryggt allt!

Gilla

Hella

Kvinna ·

09 maj, 2011

Vad härligt det måste kännas när allt går åt rätt håll och Peter också var så nöjd! Bara att grattulera!

Gilla

Anonym användare

09 maj, 2011

Åh vad skönt att allt gått bra och att Peter är nöjd!! Är Peter nöjd så kan man inte vara missnöjd! :)

Gilla

Anonym användare

09 maj, 2011

tinkerbell1; Vad härligt att allt såg fint ut. Har lite andra förordningregler från min klinik t. ex ingen bh alls första 3 veckorna samt återbesök efter 3 veckor och ta stygnen. Har du nån känsel i brösten förresten? Saknar den mest av allt just.

Gilla

tinkerbell1

Kvinna ·

09 maj, 2011

Tack hella o cosmolly,ja det känns jättebra=)

Myskatten...jag har fått känseln tillbaka bit för bit,nu är det lite kvar på undersidor som ska tillbaka också,men oroar mig inte,det ordnar sig nog hoppas jag.

Bandet ritade Peter nytt streck på så det ska sitta ännu lite tajtare för att forma skidbacken mer,det hade jag väntat mig så jag inte ville sänka bröstvecket men det är ok,tre veckor till sen är det bra=)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem