withasmile
Kvinna ·
17 aug, 2014
Missnöjd x1000
Ögonkirurgi - ÖgonlocksplastikGjorde en övre ögonlocksplastik för 2 månader sen. I smyg. Big mistake. I mitt huvud hängde det jättemycket och kirurgen skulle bara ta bort lite sa han. Nu visade det sig att jag varit inbillningssjuk och hänget var inte alls så mycket som i min hjärna. Och så tog han 1cm. Jag blev sövd utan förvarning så hann inte stoppa det.
Mitt liv nu kan beskrivas med ett ord. Misär. Jag vill inte leva längre. Orkar inte. Allt är mitt fel och nu är allt förstört. Ni behöver inte påminna mig om att ja får skylla mig själv.
Det jag behöver nu är positiv fakta. Om någon har sån fakta är det välkommet att ni hör av er. Typ någon som gjort operationen som märkt hur huden kommer tillbaka stegvis? Någon som hört talas om fettinjektion i övre ögonlocket? Jag skulle göra ALLT för att få tillbaka mitt gamla utseende igen. Resa världen runt, betala ovärderliga summor... snälla hjälp mig! Kan man försöka töja tillbaka huden själv eller göra något aktivt för att påskynda hudens åldrande typ?
Innan hade jag hooded eyes och såg aningen trött ut men mitt ansikte såg i alla fall mjukt ut. Nu ser allt hårt ut. Mina redan låga ögonbryn har kasat ner. Jag har fått deep set eyes och vilket suger för sminket syns inte så mkt och den djupa globen får ögonbrynen att se mer utskjutande ut. All volym är borta och jag fåt lätt dödskalleskuggor.
Snälla snälla snälla. Hjälp mig.
Sortera efter
Turkos
Kvinna ·
23 aug, 2014
withasmile
Kvinna ·
23 aug, 2014
withasmile
Kvinna ·
23 aug, 2014
9April
Man ·
23 aug, 2014
withasmile
Kvinna ·
28 aug, 2014
Anonym användare
28 aug, 2014
gör lösögonfransar också!!! :)
withasmile
Kvinna ·
28 aug, 2014
Jag ska göra fransförlängning om några dagar. Tycker bara att det är synd att jag ska känna att jag behöver göra det efter operationen. Men det klart att jag vill göra de bästa av situationen nu. :/
Turkos
Kvinna ·
28 aug, 2014
withasmile
Kvinna ·
28 aug, 2014
Ögonbrynen gjorde sååå stor skillnad iaf :D Ser inte fullt lika fult ut längre utan mina propotioner i ansikte är mer som innan och jag har fått tillbaka mina höga bryn <3 Nu vågar jag ha pannan fri från lugg. Jag vågar le inför människor och jag vågar slappna av i mitt ansikte när jag diskuterar med folk. Första gången på 2 månader. De är en jäkligt stor vinst mitt i all skit faktiskt :)
Anonym användare
28 aug, 2014
vad bra :)))))
kommer nog kännas ännu bättre med fina långa böjda ögonfransar...
ta fransar med D- kurva så dom man ser dom framifrån!
Pygme
Kvinna ·
28 aug, 2014
withasmile
Kvinna ·
01 sep, 2014
Ingen som vet något man kan göra åt detta? Undrar fortfarande. Åh, är så trött på denna panik alltså. De kanske ser ok ut framifrån men i alla andra vinklar... usch. Fyfan alltså. Känns verkligen som att han inte har tagit någon hänsyn till min anatomi i ansiktet... Läste någonstans att man aldrig ska ta mycket på unga människor men de finns nog få kirurger som har den experticen.
withasmile
Kvinna ·
03 sep, 2014
Åh äntligen någon som har suttit i samma båt! Så sjukt... Jag trodde bara seriösa kirurger utförde denna på unga människor som verkligen hade mycket överhäng och att de va extra försiktiga med att ta bort grejer från unga människor. Äldre som opererar sig kan ju känna typ "åh nu ser jag ut som mitt unga jag igen" Men för oss som har de genetiskt är de ju inte så att vi ser ut som något vi känner igen. Jag ser någon annan i min spegelbild och det gör mig så ledsen :( Sen ser det sjukt ut på mitt ansikte... framifrån ser de bäst ut... men så fort jag kollar lite neråt.. eller uppåt.. usch. Jag tänkte inte på de innan jag opade mig. Orkade inte räkna ut alla vinklar liksom. Tog förgivet att de inte skulle se sämre ut iaf. Herregud va fel jag hade. Hur mkt hud tog de bort från dig? Kirurgen säger att han inte tagit något fett från mig... Men fettcellerna kanske inte buktar ut förrän ärret är läkt.. sen har de liksom 1cm hud mindre att fylla ut -.-
Min livslust är helt gone alltså. Men så när man är så ung också så känns de onödigt att inte vänta och se hur de blir när man blir äldre. De svåra för mig är att hitta balansen. Kunna leva ett normalt liv och kämpa vidare med ögonlocken vid sidan om. Sen tänker jag också på vad som kommer hända med uvecklingen under min livslängd. Tänk om man ara kunde klona lite hud liksom... Ja, den som lever får se.
Vilken tur att de gick att få en injektion!!! Hur länge behövde du vänta efter själva operationen innan du fick injecera? Kommer lätt höra av mig till counturkliniken. Måste man göra flera injektioner eller räcker det med en?
Hur ser ditt liv ut nu 1,5 år efter en misslyckad plastik? Upptar de fortfarande mkt tid eller har du liksom kunnat landa och accepterat det? För jag kan inte föreställa mig en tillvaro som kommer vara såhär i resten av mitt liv. Och läkningsmässigt.. har det hunnit töja sig något?
Hoppas de ordnar sig för dig! Styrkekram!
Anonym användare
04 sep, 2014
Anonym användare
05 sep, 2014
googla: hålögdhet.
sett att vissa använder fillers
withasmile
Kvinna ·
05 sep, 2014
Anonym användare
05 sep, 2014
dom kanske kan göra så botox hamnar längre ner under ögonbrynet, så huden där slappnar av och "hänger" ner över ögat som du hade förut typ...
withasmile
Kvinna ·
05 sep, 2014
Pygme
Kvinna ·
06 sep, 2014
withasmile
Kvinna ·
06 sep, 2014