Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
withasmile profilbild

withasmile

Kvinna ·

17 aug, 2014

Gjorde en övre ögonlocksplastik för 2 månader sen. I smyg. Big mistake. I mitt huvud hängde det jättemycket och kirurgen skulle bara ta bort lite sa han. Nu visade det sig att jag varit inbillningssjuk och hänget var inte alls så mycket som i min hjärna. Och så tog han 1cm. Jag blev sövd utan förvarning så hann inte stoppa det. 

Mitt liv nu kan beskrivas med ett ord. Misär. Jag vill inte leva längre. Orkar inte. Allt är mitt fel och nu är allt förstört. Ni behöver inte påminna mig om att ja får skylla mig själv.

Det jag behöver nu är positiv fakta. Om någon har sån fakta är det välkommet att ni hör av er. Typ någon som gjort operationen som märkt hur huden kommer tillbaka stegvis? Någon som hört talas om fettinjektion i övre ögonlocket? Jag skulle göra ALLT för att få tillbaka mitt gamla utseende igen. Resa världen runt, betala ovärderliga summor... snälla hjälp mig! Kan man försöka töja tillbaka huden själv eller göra något aktivt för att påskynda hudens åldrande typ? 

Innan hade jag hooded eyes och såg aningen trött ut men mitt ansikte såg i alla fall mjukt ut. Nu ser allt hårt ut. Mina redan låga ögonbryn har kasat ner. Jag har fått deep set eyes och vilket suger för sminket syns inte så mkt och den djupa globen får ögonbrynen att se mer utskjutande ut. All volym är borta och jag fåt lätt dödskalleskuggor. 

Snälla snälla snälla. Hjälp mig.

72

Sortera efter

Turkos

Kvinna ·

23 aug, 2014

Var försiktig bara så du inte tänjer ut ärret också! Jag är dock helt övertygad om att det inte alls är så illa som du själv känner. Men förstår att det är jobbigt ändå! Var gjorde du operationen? Har du pratat med kliniken om hur du känner?
Gilla

withasmile

Kvinna ·

23 aug, 2014

Just fan... Det jävla ärret också. På bellakliniken va de. Har mejlat lite men tror inte jag får några svar förrän slutbesöket :'( jo resultatet är hemskt... Så jävla typiskt att jag inte kunde nöja mig med mitt förra utseende... Om jag bara visste hur lyckligt lottad jag va :(
Gilla

withasmile

Kvinna ·

23 aug, 2014

Jag trodde liksom det fanns gränser för hur missnöjd man kan va men jag är helt tagen av detta. Det är inte jag. De va inte såhär de skulle bli :( detta måste ju bara gå att fixa... När någon mår såpass dåligt menar jag. Suck jag vet inte ens vad jag vill ha sagt med denna texten. Vill nog bara att någon ska tycka synd om mig. Botten är nådd -.-
Gilla

9April

Man ·

23 aug, 2014

Tittade precis på bilderna du har. De ser ju jättebra ut! Verkligen. Det sitter i ditt huvud. Jag vet känslan att inte känna igen sig...har opat både näsa o bröst. Du kommer snart vänja dig. Om jag tittar på före o efterbilderna på dig så ser det bättre ut efter, tro mig.
Gilla

withasmile

Kvinna ·

28 aug, 2014

Men ni har ju inte sett hela mitt ansikte före och efter. Alla som har gjort de håller med om att de såg friskare ut innan med mer hud... Nu ser jag urholkad ut. Noppat ögonbrynen nu i alla fall så de ser bättre ut nu men jag är säker på att jag skulle ha gjort ögonbrynslyft istället. För ögonbrynen hänger lite trött och trycker ner huden så att ögonen fortfarande ser lite trötta ut. Tror de är min benstruktur som är orsaken. Så problemet är fab inte löst. Trötta ögonbryn. Stirriga ögon. Han försökte säkert lura mig till att göra 2 operationer. Känner mig så jävla korkad som faktiskt litade på honom. Har träffat en psykolog nu som har bokat in mig under ett år hos honom. Jag som längtade efter operationen... Behövde en kick... Istället blev det fulare resultat, dödslängtan och psykoterapi.... Lägger upp bild så att ni ser vad jag menar med att de fortfarande ser hängiga ut
Gilla

Anonym användare

28 aug, 2014

gör lösögonfransar också!!! :)

Gilla

withasmile

Kvinna ·

28 aug, 2014

Jag ska göra fransförlängning om några dagar. Tycker bara att det är synd att jag ska känna att jag behöver göra det efter operationen. Men det klart att jag vill göra de bästa av situationen nu. :/

Gilla

Turkos

Kvinna ·

28 aug, 2014

Jag kollade på din nya bild, och jag tycker fortfarande att det blev bra!!
Gilla

withasmile

Kvinna ·

28 aug, 2014

Ögonbrynen gjorde sååå stor skillnad iaf :D Ser inte fullt lika fult ut längre utan mina propotioner i ansikte är mer som innan och jag har fått tillbaka mina höga bryn <3 Nu vågar jag ha pannan fri från lugg. Jag vågar le inför människor och jag vågar slappna av i mitt ansikte när jag diskuterar med folk. Första gången på 2 månader. De är en jäkligt stor vinst mitt i all skit faktiskt :)

Gilla

Anonym användare

28 aug, 2014

vad bra :)))))

kommer nog kännas ännu bättre med fina långa böjda ögonfransar...

ta fransar med D- kurva så dom man ser dom framifrån!

Gilla

Pygme

Kvinna ·

28 aug, 2014

Alltså jag tycker du ser skitfin ut.. Jag hoppas när du vänjer dig att du kan se det.. Fast jag förstår fortfarande känslan av att inte känna igen sig, att se en främling i spegeln på nåt sätt.. Men efter ett tag kommer det nya utseendet också att bli du.. Håller tummarna för det i alla fall
Gilla

withasmile

Kvinna ·

01 sep, 2014

Ingen som vet något man kan göra åt detta? Undrar fortfarande. Åh, är så trött på denna panik alltså. De kanske ser ok ut framifrån men i alla andra vinklar... usch. Fyfan alltså. Känns verkligen som att han inte har tagit någon hänsyn till min anatomi i ansiktet... Läste någonstans att man aldrig ska ta mycket på unga människor men de finns nog få kirurger som har den experticen.

Gilla

withasmile

Kvinna ·

03 sep, 2014

Åh äntligen någon som har suttit i samma båt! Så sjukt... Jag trodde bara seriösa kirurger utförde denna på unga människor som verkligen hade mycket överhäng och att de va extra försiktiga med att ta bort grejer från unga människor. Äldre som opererar sig kan ju känna typ "åh nu ser jag ut som mitt unga jag igen" Men för oss som har de genetiskt är de ju inte så att vi ser ut som något vi känner igen. Jag ser någon annan i min spegelbild och det gör mig så ledsen :( Sen ser det sjukt ut på mitt ansikte... framifrån ser de bäst ut... men så fort jag kollar lite neråt.. eller uppåt.. usch. Jag tänkte inte på de innan jag opade mig. Orkade inte räkna ut alla vinklar liksom. Tog förgivet att de inte skulle se sämre ut iaf. Herregud va fel jag hade. Hur mkt hud tog de bort från dig? Kirurgen säger att han inte tagit något fett från mig... Men fettcellerna kanske inte buktar ut förrän ärret är läkt.. sen har de liksom 1cm hud mindre att fylla ut -.-

Min livslust är helt gone alltså. Men så när man är så ung också så känns de onödigt att inte vänta och se hur de blir när man blir äldre. De svåra för mig är att hitta balansen. Kunna leva ett normalt liv och kämpa vidare med ögonlocken vid sidan om. Sen tänker jag också på vad som kommer hända med uvecklingen under min livslängd. Tänk om man ara kunde klona lite hud liksom... Ja, den som lever får se.

Vilken tur att de gick att få en injektion!!! Hur länge behövde du vänta efter själva operationen innan du fick injecera? Kommer lätt höra av mig till counturkliniken. Måste man göra flera injektioner eller räcker det med en?

Hur ser ditt liv ut nu 1,5 år efter en misslyckad plastik? Upptar de fortfarande mkt tid eller har du liksom kunnat landa och accepterat det? För jag kan inte föreställa mig en tillvaro som kommer vara såhär i resten av mitt liv. Och läkningsmässigt.. har det hunnit töja sig något?

Hoppas de ordnar sig för dig! Styrkekram!

Gilla

Anonym användare

04 sep, 2014

Läste precis en sak, botox kan vara något? Under ögonbrynet så huden slappnar av. Läste på någon sida att ngn hade gjort det!
Gilla

Anonym användare

05 sep, 2014

googla: hålögdhet.

sett att vissa använder fillers 

Gilla

withasmile

Kvinna ·

05 sep, 2014

Haha vet inte hur många gånger jag googlat de ordet xD men era tips betyder sååå mkt verkligen! De där med botox kände jag inte till. Trodde de användes för att lyfta upp bara. Frågan är bara om även ögonbrynen slappnar av då och blir hängiga. Lägre vill jag definitivt inte ha dom. Svår ekvation att lösa de här. Frågan är vilket som är bäst. Botox eller restylane. Botox är liksom gift. Restylane kan kroppen själv bryta ner.. Men om botox gör att huden slappnar av så är de ju skitbra. Blää, de ringde från Bellakliniken häromdagen och sköt upp min återbesökstid till den 9 oktober istället för om 2 v.... Så segt. Innan dess får jag fortsätta hoppas på de bästa bara. Sen efter de ska jag söka och söka och söka tills jag hittat nån som kan hjälpa mig. Man måste kämpa för att något ska hända-.-
Gilla

Anonym användare

05 sep, 2014

dom kanske kan göra så botox hamnar längre ner under ögonbrynet, så huden där slappnar av och "hänger" ner över ögat som du hade förut typ...

Gilla

withasmile

Kvinna ·

05 sep, 2014

Grejen är att de är hud som saknas... Jag vet inte om de kommer hjälpa att den huden jag har slappnar av. Jag behöver mer :(
Gilla

Pygme

Kvinna ·

06 sep, 2014

Jag tror tyvärr inte att botox hjälper. Botox får muskler att slappna av så i så fall skulle ögonlocket hänga, inte huden ovanför, speciellt som du inte har nån överskottshud där längre.. Dessutom så nära ögat med nåt som eg är giftigt för kroppen.. :/ ?
Gilla

withasmile

Kvinna ·

06 sep, 2014

Undrar bara om huden snabbare kan växa om den är avslappnad... Nej nervgift nära ögonen känns inte kul :(
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem