Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
withasmile profilbild

withasmile

Kvinna ·

17 aug, 2014

Gjorde en övre ögonlocksplastik för 2 månader sen. I smyg. Big mistake. I mitt huvud hängde det jättemycket och kirurgen skulle bara ta bort lite sa han. Nu visade det sig att jag varit inbillningssjuk och hänget var inte alls så mycket som i min hjärna. Och så tog han 1cm. Jag blev sövd utan förvarning så hann inte stoppa det. 

Mitt liv nu kan beskrivas med ett ord. Misär. Jag vill inte leva längre. Orkar inte. Allt är mitt fel och nu är allt förstört. Ni behöver inte påminna mig om att ja får skylla mig själv.

Det jag behöver nu är positiv fakta. Om någon har sån fakta är det välkommet att ni hör av er. Typ någon som gjort operationen som märkt hur huden kommer tillbaka stegvis? Någon som hört talas om fettinjektion i övre ögonlocket? Jag skulle göra ALLT för att få tillbaka mitt gamla utseende igen. Resa världen runt, betala ovärderliga summor... snälla hjälp mig! Kan man försöka töja tillbaka huden själv eller göra något aktivt för att påskynda hudens åldrande typ? 

Innan hade jag hooded eyes och såg aningen trött ut men mitt ansikte såg i alla fall mjukt ut. Nu ser allt hårt ut. Mina redan låga ögonbryn har kasat ner. Jag har fått deep set eyes och vilket suger för sminket syns inte så mkt och den djupa globen får ögonbrynen att se mer utskjutande ut. All volym är borta och jag fåt lätt dödskalleskuggor. 

Snälla snälla snälla. Hjälp mig.

72

Sortera efter

Lijna

Kvinna ·

28 okt, 2014

Hur går det för dig withasmile? 

Känns det lika illa fortfarande? Styrkekramar!

Gilla

Längtansfull

Kvinna ·

28 okt, 2014

Huden är ett levande organ, så det töjer sig!!
Gilla

xax

Kvinna ·

26 nov, 2014

Hejsan!

Tycker det är svårt att se hur resultatet blivit på dom bilder du lagt upp kanske för att man inte riktigt får en helhetsbild.

Men av det lilla man ser så tycker jag nya bilden alltså opererade bilden ser bättre ut än det gamla.

När jag tittar på gamla bilden( bilden innan op) så får jag en känsla av att du ser trött och sliten ut men senare bilden pigg och fräsch look.

Om du vill så posta gärna in lite fler bilder där man ser lite mer.

Gilla

Nicke

Man ·

05 jan, 2015

Funderar på en ögonlocksoperation men blir lite avskräckt av hur du mår. Hur mår du nu? Känner du dig mer nöjd i dagsläget?
Gilla

Ögonpåsen

Kvinna ·

03 okt, 2015

När jag läser om din upplevelse blir jag verkligen rädd. Jag kan inte se dina bilder eftersom jag är ny på forumet men din upplevelse låter som en mardröm. Just ansiktet är inte att leka med. Jag vill göra undre ögonlocken men funderar en extra gång nu när jag läser om din upplevelse. Hur är det nu då? Har du vant dig? Hur ser du på hela grejen nu såhär i efterhand? Kanske har du fått lite distans och kan ge tips till oss som funderar på att göra liknande ingrepp? Stor kram
Gilla

Frufroberg

Kvinna ·

03 okt, 2015

Gammal tråd och du kanske inte ens hänger kvar här på pof... men jag vill bara säga att jag tycker det blev jättesnygg!!! Hoppas du mår bra med dig själv nu. :)
Gilla

Flisan64

Kvinna ·

22 maj, 2017

Undrar om man ska våga sig på en operation. Men mina ögonlock gör verkligen mig trött o ful....hoppas du vant dig vid ditt nya utseende. Kram
Gilla

detvetdu

Man ·

14 jun, 2017

Jag vet att denna tråden är gammal nu och jag vet inte om du fortfarande hänger kvar här på POF men om du gör det är jag jättenyfiken på att veta hur du känner nu? Tyvärr kan jag inte se några bilder då jag är ny medlem men jag är själv väldigt intresserad av att göra en ögonlocksoperation då jag har lidit av mina "hooded eyes" i flera år och verkligen vill få göra något åt dom. Finns det någon annan här som har gjort liknande operation och hur upplevde ni det isåfall?
Gilla

Samarisen

Kvinna ·

19 jan, 2018

Hej, jag ska genomgå samma sak och vill verkligen prata med dig eller träffa dig då jag är 25 år och har typ samma problem som du hade och funderar på göra men är rädd att ja ska ångra mig som du, så snälla! Ja har inte tillgång till dina före och efter bilder och jag vet inte om ja ska göra det här, jag var på konsultation och ja sa till läkaren tänk om jag blir ful eller missnöjd och hans svar var " Jaa då blir du det" och att de kommer dra bort så mkt som det går att dra när man blundar.. snälla hör av dig till mig
Gilla

Nushi

Kvinna ·

10 feb, 2018

Hej! hur det gick med ditt problem? Hörde och läste att i Korea finns det bästa ögonplastik läkare, folk från hela världen reser ditt för att operera sig, googla och kolla på youtube. Jag själv vill göra en ögonlock operation men jag är så räd med resultatet. Lycka till
Gilla

Marina

Kvinna ·

11 feb, 2018

Är koreeanerna vana vid europeiska ögon också?
Samarisen - vi har inte sett till trådstartaren de senaste sex månaderna, men jag tycker inte du ska gå till en kirurg som du inte får förtroende för. Det är viktigt att ni kan kommunicera.
Kanske är det mer givande att fråga "om det finns risk att xxxxx inträffar" , för det är lättare för kirurgen att bemöta än "Om jag blir missnöjd". Han kanske tolkar det som "om jag blir missnöjd trots ett egentligen bra resultat?". Och det vore ju onekligen svårare för honom att förutse eller göra så mycket åt. Det händer att folk vantrivs med rresultat som var de förväntade för att de inte längre känner igen sig, och förändringen blev större än de insett - i deras ögon. 

Som exempel kan jag nämna, att när jag tatuerade ögonbrynen, så tyckte jag att jag såg ut som Groucho Marx och ville knappt gå utanför dörren på två dagar, men nu tänker jag knappt på dem och är ganska nöjd. T. o. m. pojkvännen (som annars är konservativ gällande allt sådant!) tyckte de var helt ok direkt, bara överskottsfärgen gick bort. Så ibland handlar det om attt vänja sig - och svullnaden efter operation måste lägga sig förstås.

Du vill också veta om du kan räkna med att ärren hamnar i ditt ögonveck och hur mycket de kommer att sticka ut åt sidan (kråksparkarna). TS verkar ju ha haft viss problematik som inte direkt innefattade själva ögat, och jag tror inte det hade hjälpt om de upplyst om att hon snart skulle somna, för hon kände sig väl fortfarande säker på sitt ingrepp fram tills hon såg hur det blev, antar jag. Jag tycker man hör fler som är missnöjda över ärren än över hur mycket hud som tagits, om det är till någon tröst.
Gilla

Cic

Kvinna ·

25 feb, 2018

Undrar hur det har gått med dig? Blev det bättre med tiden? Tacksam för svar då jag är i samma situation efter en övre och undre ögonlocksplastik för snart 6 veckor sedan.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem