withasmile
Kvinna ·
17 aug, 2014
Missnöjd x1000
Ögonkirurgi - ÖgonlocksplastikGjorde en övre ögonlocksplastik för 2 månader sen. I smyg. Big mistake. I mitt huvud hängde det jättemycket och kirurgen skulle bara ta bort lite sa han. Nu visade det sig att jag varit inbillningssjuk och hänget var inte alls så mycket som i min hjärna. Och så tog han 1cm. Jag blev sövd utan förvarning så hann inte stoppa det.
Mitt liv nu kan beskrivas med ett ord. Misär. Jag vill inte leva längre. Orkar inte. Allt är mitt fel och nu är allt förstört. Ni behöver inte påminna mig om att ja får skylla mig själv.
Det jag behöver nu är positiv fakta. Om någon har sån fakta är det välkommet att ni hör av er. Typ någon som gjort operationen som märkt hur huden kommer tillbaka stegvis? Någon som hört talas om fettinjektion i övre ögonlocket? Jag skulle göra ALLT för att få tillbaka mitt gamla utseende igen. Resa världen runt, betala ovärderliga summor... snälla hjälp mig! Kan man försöka töja tillbaka huden själv eller göra något aktivt för att påskynda hudens åldrande typ?
Innan hade jag hooded eyes och såg aningen trött ut men mitt ansikte såg i alla fall mjukt ut. Nu ser allt hårt ut. Mina redan låga ögonbryn har kasat ner. Jag har fått deep set eyes och vilket suger för sminket syns inte så mkt och den djupa globen får ögonbrynen att se mer utskjutande ut. All volym är borta och jag fåt lätt dödskalleskuggor.
Snälla snälla snälla. Hjälp mig.
Sortera efter
Lijna
Kvinna ·
28 okt, 2014
Längtansfull
Kvinna ·
28 okt, 2014
xax
Kvinna ·
26 nov, 2014
Hejsan!
Tycker det är svårt att se hur resultatet blivit på dom bilder du lagt upp kanske för att man inte riktigt får en helhetsbild.
Men av det lilla man ser så tycker jag nya bilden alltså opererade bilden ser bättre ut än det gamla.
När jag tittar på gamla bilden( bilden innan op) så får jag en känsla av att du ser trött och sliten ut men senare bilden pigg och fräsch look.
Om du vill så posta gärna in lite fler bilder där man ser lite mer.
Nicke
Man ·
05 jan, 2015
Ögonpåsen
Kvinna ·
03 okt, 2015
Frufroberg
Kvinna ·
03 okt, 2015
Flisan64
Kvinna ·
22 maj, 2017
detvetdu
Man ·
14 jun, 2017
Samarisen
Kvinna ·
19 jan, 2018
Nushi
Kvinna ·
10 feb, 2018
Marina
Kvinna ·
11 feb, 2018
Samarisen - vi har inte sett till trådstartaren de senaste sex månaderna, men jag tycker inte du ska gå till en kirurg som du inte får förtroende för. Det är viktigt att ni kan kommunicera.
Kanske är det mer givande att fråga "om det finns risk att xxxxx inträffar" , för det är lättare för kirurgen att bemöta än "Om jag blir missnöjd". Han kanske tolkar det som "om jag blir missnöjd trots ett egentligen bra resultat?". Och det vore ju onekligen svårare för honom att förutse eller göra så mycket åt. Det händer att folk vantrivs med rresultat som var de förväntade för att de inte längre känner igen sig, och förändringen blev större än de insett - i deras ögon.
Som exempel kan jag nämna, att när jag tatuerade ögonbrynen, så tyckte jag att jag såg ut som Groucho Marx och ville knappt gå utanför dörren på två dagar, men nu tänker jag knappt på dem och är ganska nöjd. T. o. m. pojkvännen (som annars är konservativ gällande allt sådant!) tyckte de var helt ok direkt, bara överskottsfärgen gick bort. Så ibland handlar det om attt vänja sig - och svullnaden efter operation måste lägga sig förstås.
Du vill också veta om du kan räkna med att ärren hamnar i ditt ögonveck och hur mycket de kommer att sticka ut åt sidan (kråksparkarna). TS verkar ju ha haft viss problematik som inte direkt innefattade själva ögat, och jag tror inte det hade hjälpt om de upplyst om att hon snart skulle somna, för hon kände sig väl fortfarande säker på sitt ingrepp fram tills hon såg hur det blev, antar jag. Jag tycker man hör fler som är missnöjda över ärren än över hur mycket hud som tagits, om det är till någon tröst.
Cic
Kvinna ·
25 feb, 2018
Hur går det för dig withasmile?
Känns det lika illa fortfarande? Styrkekramar!