Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Nile profilbild

Nile

Kvinna ·

27 jul, 2010

Ni som är runt 160cm långa......hur stora??

Bröstförstoring

Går med ristest dagligen numera ❤️ Funderar och funderar på hur mycket cc jag ska lägga in och vilken proj. Om det fnns fler här inne som är i samma storlek som mig, hur mycket tänker ni lägga in??

Jag vill ha ganska naturliga bröst och går nu runt med 2,5 dl ris, men...................jag gillar ju stora bröst och när man ändå ska operera sig kanske man lika gärna kan passa på att skaffa sig rejäla?? eller??? velar och velar....hur tänker/tänkte ni????

Mina mått: 159 cm och väger 51kg med liten A kupa idag.

Jag har läst om många som lagt in för lite och ångrat sig, vill inte välja fel🙁

58

Sortera efter

Marina

Kvinna ·

27 jul, 2010

Det är relevant även hur bred du är runt bröstkorgen... Du bör utgå lite ifrån det i kombination med bredden på dina egna bröst för att få till rätt bredd på din klyfta genom rätt val av diameter. Därefter  väljer du profil, dvs hur mycket brösten ska puta ut.

Ta gärna hjälp av implantats-infon och tabellerna under menyn Av Intresse!

Gilla

Anonym användare

27 jul, 2010

jag är 161 och 76 cm runt bröstkorgen och ska ha 375 cc. vill ha ett naturligt resultat men ändå fylligt liksom!

Gilla

lajsa123

Kvinna ·

27 jul, 2010

jag är 1,63 , 76 cm runt och har lagt in 375. det ser absolut inte STORT ut på mig, ser ut att passa min kropp perfekt! lagom storlek!

så på dig kommer det se större ut om du väljer som mig.

Gilla

Citadella

Kvinna ·

27 jul, 2010

Jag är 158 cm och väger 48 kg. Jag kommer att sätta in 485cc (ultra-high profile). :)

Gilla

Anonym användare

27 jul, 2010

Vi ska ha samma lajsa men du har dina framför och då är väl dina större eller? Jag håller också på och velar......
Gilla

lajsa123

Kvinna ·

27 jul, 2010

alltså jag vet inte om de är större med framför. har för mig att jag läst i vissa trådar om tjejer som flyttat fram asamma implantat och uppleverdem större framför än bakom :) men är inte säker :D

Gilla

Anonym användare

27 jul, 2010

Jag är 158cm kort och 68cm under brösten till en början la jag in Mentor 450 moderat+ cohI, men ville byta till lite större och lite hårdare efter att min kir (Lossing) ville göra en korr, så nu har jag Mentor 650 high profile cohII....Jag är verkligen jättenöjd, Kan iofs ibland ha svårt att få kläder att sitta bra men det är ett prob som jag hade även innan...
Gilla

Anonym användare

27 jul, 2010

Lajsa: dom säger ju att när man gör ristestet så försvinner 25-50 cc om man lägger bakom? Muskeln måste väl hålla tillbaka lite?
Gilla

lajsa123

Kvinna ·

27 jul, 2010

fast jag tror det är samma med framför. att lite försvinner att man ska ta större än ristestet :)

Gilla

Anonym användare

27 jul, 2010

Ahaa, men blir mina lika stora som dina eller? För jag är ju lika bred runt bröstkorgen men väger några kg mindre, fast du hade större boobs innan än vad jag har? Man blir ju helg galen på detta, trots att det är 17 dagar kvar wieeee
Gilla

lajsa123

Kvinna ·

27 jul, 2010

jag tror du kan vänta dig något liknande. men allt är ju så olika. har sett vissa som lagt in 300 och det har sett ut större än på mig. så det är ju så olika! sen är ju mina bara 3 dagar typ så de kommer ju ändra sig sjukt mkt i både form och storlek :)

Gilla

Anonym användare

28 jul, 2010

Jag är 161 cm, väger 52 kg, mått under bröstkorg: 72 cm och har lagt in 310 cc och det tycker jag är alldeles nog stort till den lilla kroppshyddan. Har 70 D på bh:n. Ibland tycker jag det ser galet stort ut i vissa bh-modeller. Man vill ju liksom inte bara se bröst på en kropp.

Gilla

Liniis

Kvinna ·

28 jul, 2010

Är 159cm och la in 325.. ångrar att jag inte tog större. Så om du nu gillar stora bröst så hade jag satsat på lite till. Ska själv lägga in mer snart:)

Gilla

linalisa

Kvinna ·

28 jul, 2010

jag är 156 och väger 50 kg, ska lägga in 275cc.. velar oxå med storleken.. :S

Gilla

Nile

Kvinna ·

28 jul, 2010

Citadella skrev:

Jag är 158 cm och väger 48 kg. Jag kommer att sätta in 485cc (ultra-high profile). :)

Citadella: Jag var inne på din blogg, verkligen kul att få läsa hur din kosultation gick till! Jag blir bara lite nyfiken på hur många dl ris du hade gått runt med hemma? Det ska bli spännande att följa din operation.

Jag har ju inte bokat konsultation ännu...har inte bestämt om jag ska vänta på Cosmos eller välja Tuve eller Görg istälet😕

Gilla

Nile

Kvinna ·

28 jul, 2010

linalisa skrev:

jag är 156 och väger 50 kg, ska lägga in 275cc.. velar oxå med storleken.. :S

linalisa: Har du gjort ristest och i så fall hur mycket ris?? Vem ska operera dig?

Gilla

Nile

Kvinna ·

28 jul, 2010

Liniis skrev:

Är 159cm och la in 325.. ångrar att jag inte tog större. Så om du nu gillar stora bröst så hade jag satsat på lite till. Ska själv lägga in mer snart:)

Liniis: Det kanske är så att man ska "ta till" lite i storlek från början. Men det känns bara så ENORMT när man inte har något innan.

Kommer du köra snitt i armhålan och lägga bakom?

Gilla

Nile

Kvinna ·

28 jul, 2010

helen86 och lajsa123: Mina mått liknar era 159 lång 51kg och 75 under. Kanske skulle 375 cc passa även mig?? Hur mycket hade ni i ristestet??

Gilla

linalisa

Kvinna ·

28 jul, 2010

Nile: jag ska opas av helena sveinsdottir. Jag la i ca 3 dl i ristestet  =) Ska prova igen idag!

Gilla

Anonym användare

28 jul, 2010

Jag hade 4 dl i ristestet och det tyckte jag kändes väldigt stort, så man nästan såg tjock ut. Men på konsultationen så var både mammsen och jag överrens om att 375 cc såg bra ut till min kropp :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem