Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mamiilicious profilbild

Mamiilicious

Kvinna ·

06 aug, 2011

Oktobertråden 2011

Bröstförstoring

Är det några här som ska operera sig i oktober? Vart, när och vad ska ni göra?

129

Sortera efter

Sanela

Kvinna ·

06 aug, 2011

Her! Jag planerar att OPas i oktober, dato är inte fastlagt, men vill lägga min. 500ml i. Jag är 168cm 53kg och bruger en 70C med masser av indläg. Va med dig hur mycket vill du ha i?
Gilla

Mamiilicious

Kvinna ·

06 aug, 2011

Sanela: okej, jag ska lägg i 640cc i det vänstra och 660cc i högra framför muskel. Om jag inte minns fel :). vart ska du göra det någonstans`?

Gilla

Ela

Kvinna ·

07 aug, 2011

Jag ska op:a brösten 4okt på citadell :) ca 400cc bakom muskel

Gilla

great

Kvinna ·

07 aug, 2011

Jag ska! Proforma i Stockholm, i början eller mitten av oktober blir det 🙂 Inte bestämt hur mycket än då jag inte gått på konsultation ännu, men det lutar åt framförplacering (pga rädsla för komplikationer med bakomplacering) och ca 400-500 cc hög profil. Vart ska du göra Mamiilicious?

Gilla

Malin88

Kvinna ·

07 aug, 2011

jag kommer antagligen opereras i oktober, ska korra på citadell, har mkt rippling och kanske en lätt kapselbildning plus mfd o muskelpåverkan

Gilla

Sanela

Kvinna ·

07 aug, 2011

Malin, skal du ha större i eller hur vill han korrigera? Du har flotte bröst ellers, det är bare så grrrrr med disse komplikationer...
Gilla

The__Rose

Kvinna ·

07 aug, 2011

Jag ska OP:as på proforma den 10 oktober av Calle, ska lägga in 350cc. Var på konsultation den 19 maj och då kändes det väldigt långt kvar, nu är det bara 2 månader och jag blir bara mer och mer nervös.

Gilla

Malin88

Kvinna ·

07 aug, 2011

Sanela skrev:
Malin, skal du ha större i eller hur vill han korrigera? Du har flotte bröst ellers, det är bare så grrrrr med disse komplikationer...
Jag tror jag vill lägga i 465cc i släta coh 2. Hade velat ha lite mer cc men de är de största i coh 2. Nu har jag perthese som är de mjukaste på marknaden så släta o coh 2 hjälper nog mot ripplingen. Ska träffa han den 23augusti. Hoppas han går med på släta implantat. För annars vill jag nog inte korra.
Gilla

Mamiilicious

Kvinna ·

08 aug, 2011

Great: det låter ju kul =D. jag ska op mig i nackakliniken hos gustav. har du örjan som kirurg?

Gilla

Mamiilicious

Kvinna ·

08 aug, 2011

jag gick också i maj på konsult =). jag håller med dig, jag är sååå jävla nervös =). hur betalar du din op?

Gilla

zzofia

Kvinna ·

09 aug, 2011

har med bokat operation 27 oktober på proforma! :D är inte helt 100 än om det blir av där eftersom jag ska ha min konsultation först per telefon får la se hur det känns då.

men som jag känner nu vill jag lägga in 400-450 cc hög profil framför bröstmuskeln. och allt det andra vet jag inte riktigt ännu :P

Gilla

Tösan

Kvinna ·

09 aug, 2011

Jag har tid för operation 25/10 på Proforma hos Calle. Har inte varit på konsultation ännu så jag är inte helt säker på hur jag vill ha det (eller om det nu blir på Proforma jag opererar mig, det beror helt på vilket intryck jag får av Calle och kliniken). Som det känns nu så lutar det i alla fall åt 375-400 cc framför bröstmuskeln om det är möjligt. Har suttit och läst på en hel del senaste tiden och börjar fatta att det förmodligen blir av denna gång. Tidigare har jag inte kommit så långt som till att gå på konsultation för jag har alltid fegat ur... Känns som ett stort beslut att fatta men nu känner jag äntligen att jag är redo!

Gilla

Mamiilicious

Kvinna ·

09 aug, 2011

va kul att det är många som ska op sig i oktober =). rädd att 650cc på och 640cc blir för lite, vad tror ni? gjorde ristestet igår och de såg lite ut :(

Gilla

Malin88

Kvinna ·

09 aug, 2011

Mamiilicous: 650cc kommer inte bli små eller lagom bröst iaf :) det är ett stort implantat och du är inte så speciellt lång som kommer sluka mkt cc. Men det beror på vad du är ute efter :)
Gilla

Mamiilicious

Kvinna ·

09 aug, 2011

MAlin88: okej, jag är 164 cm lång, mäte mig idag igen =). Jag vill att det ska se naturligt ut men samtidigt så ska det synas att jag har stora bröst ;). Vill att folk blir fundersam om det är mina riktiga bröst eller om det är fejk. Jag hoppas att du förstår vad jag menar.

Sen så vill jag att folk ska kolla på mina boobs istället för min mage eftersom jag har lite gravid mage kvar =(

Gilla

Malin88

Kvinna ·

09 aug, 2011

Okey. Men då tror jag 650cc blir för mkt för man lär se direkt de är fake då de kommer bli väldigt stort till din längd. Har du testat ristestet? 650cc blir säkert snyggt, jag gillar me stora bröst, jag ville samma som du, att man ska se man har stora bröst men inte överdrivet stora. La i 390cc o hade velat ha drygt 500cc. Du verkar ha endel egen vävnad med o då blir det större än på en plattbystad person. Men räkna med att de blir väldigt stora. Men det går täcka bröst rätt lätt med kläder
Gilla

Sanela

Kvinna ·

10 aug, 2011

mammilicios, skal du båda ha 650 ml och göre ankarlyft? Hur mycket häng har du da?

Gilla

great

Kvinna ·

10 aug, 2011

Hur kommer det sig att du valde Nackakliniken? 🙂 Jag troooor det blir Örjan, det är han jag hört bäst och mest om. Såg att du också ska ha framför, hur valde du det? Var det pga att du har mycket egen vävnad? Tror som Malin88 också att den storleken du nämnde här ovan (650 och 640 cc) kommer bli väldigt stort! Sedan beror det ju på hur din kropp ser ut för övrigt, det kanske är perfekt för dig  :)

Gilla

Mamiilicious

Kvinna ·

10 aug, 2011

nej jag ska bara göra bröstförstoring, med olika storlek. jag har 23 cm på ena bröstet och 24 cm på den andra

Gilla

Mamiilicious

Kvinna ·

10 aug, 2011

malin88: okej tack så jätte mkt för hjälpen.  ska du ha bakom lr framför?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem