Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mamiilicious profilbild

Mamiilicious

Kvinna ·

06 aug, 2011

Oktobertråden 2011

Bröstförstoring

Är det några här som ska operera sig i oktober? Vart, när och vad ska ni göra?

129

Sortera efter

Mamiilicious

Kvinna ·

10 aug, 2011

great: jag kollade lite runt på olika kliniker.  men både jag och min pojkvän fastande för nackaklinken. jätte trevlig och jag fick en bra klick med kirurgen :). men allt kändes bara bra. valde framför för att jag kände att det var bäst :) och verkar passa mig.

själv da? jag hoppas på att det ska bli stort =)

Gilla

Mamiilicious

Kvinna ·

10 aug, 2011

great: jag har normalbygg kropp men det är mest magen som syns. har fött 2 barn så har fortfarande grav mag. men jag ska träna magen hårt innan op =)

Gilla

great

Kvinna ·

10 aug, 2011

Magkänslan är viktig, vilken tur att du hittade en kirurg du trivs med :) Väljer framför för att jag är rädd för db, mfd m.m. som kan uppstå med bakomplacering. Känns som att framförplacering har mindre allvarliga komplikationer jämfört med bakom.

Haha jag går också och tänker att jag ska träna innan operationen, så man väljer bröst som passar ens (nåväl) vältränade kropp

Gilla

Malin88

Kvinna ·

10 aug, 2011

Varisgod :) jag operwrades i september förra året o har delvis bakom nu. Ska fortsätta ha bakom efter korren då min kirurg sällan lägger framför muskeln. Men framför bli säkert bäst på dig :) sen slipper du oroa dig för muskelproblem :)
Gilla

Mamiilicious

Kvinna ·

10 aug, 2011

great: okej ja det har jag också tänkt på. vart i sthlm bor du?

malin88: ok tack ännu en gång =). vet du hur man kan ta reda på hur mkt vävnad man har (egen)?

Gilla

Malin88

Kvinna ·

10 aug, 2011

kirurgen brukar mäta det med skålar typ. fast min kirurg mätte aldrig min vävnad.

har läst man kan lägga bröstet i en skål med vatten o mäta hur mkt som rinner över. 1dl är 100cc :) men tror det är svårt o göra det rätt

Gilla

twinky

Kvinna ·

10 aug, 2011

Fick min op-tid idag. Det blir 11:e okt. Fjärde gången gillt...hoppas jag.

Gilla

Mamiilicious

Kvinna ·

10 aug, 2011

twinky: okej, vad är det som har hänt med dina boobs, om man får fråga

Gilla

twinky

Kvinna ·

10 aug, 2011

1:a gången fick jag BO och DB på båda o dessutom lite rippling. Kirurgen trodde att det berodde på att fickorna var för smala. Han sydde upp implantaten underifrån och öppnade fickorna utåt. Såg helt klart bättre ut men jag fick mer rippling och efter några månader hade det ena implantatet åkt ner en bit igen. Jag fick då byta till fastare implantat och han sydde upp implantatet igen. Nu har jag fått ännu mer rippling och DB på ena bröstet igen. Och så förstås liiite BO igen på andra bröstet. Men det känns iaf som att implantatet åker lite mindre ner för varje gång. Nu kommer jag att byta till släta implantat och förhoppningsvis kan kirurgen lägga några tvärgående snitt i bindvävnaden där jag hade mitt gamla bröstveck så DB:n ger med sig.

Gilla

Mamiilicious

Kvinna ·

10 aug, 2011

twinkey: okej, det var ju tråkigt och höra =(. men jag håller tummarna att det går bra den här gng :)

Gilla

zzofia

Kvinna ·

11 aug, 2011

heej! hur kan ni veta vilken profil ni vill ha? jag har hela tiden fattat det som att de bara fanns låg hög eller mellan :P haha lite efter... förstår inte riktigt skillnaden på dom. vilket tror ni kommer ge de natuligaste resultatet? :)
Gilla

Tösan

Kvinna ·

11 aug, 2011

Jag säger som du zzofia... Hur vet man? Hur stor skillnad är det mellan de olika profilerna? Är själv ute efter ett så naturligt resultat som möjligt och vill absolut inte ha någon fake-look. Jag tycker jag läser och läser men blir inte klokare utan bara mer förvirrad. Tror att jag vet vad jag vill ha för att sen börja tveka och vela igen. Jag är 169 lång och från början hade jag tänkt mig ca 300-350 cc men nu när jag har gjort ristestet så lutar det mer åt 350-400 cc. Kan det bli FÖR stort? Vill inte ha enorma bröst men vill ju att det ska bli en klar skillnad från nu när jag knappt fyller en B-kupa. Någon som har upplevt att brösten har blivit för stora mot vad ni hade tänkt er och i så fall hur mycket la ni in???
Gilla

Mamiilicious

Kvinna ·

11 aug, 2011

Great: jag bor i vårberg :). kanske kan ses och fika nån dag? =)
Gilla

Malin88

Kvinna ·

11 aug, 2011

Tösan: vi har lika mått o jag la i 390cx. Det är verkligen inte för stort o man ser inre jag opererat dom om jag inte pushar upp dom mkt. Har massa bilder på bloggen om du vill se. Olika profiler gör stor skillnad. Destu högre profil destu mer put i förhållande till basen. Man utgår från sin bröstbredd så om du tex har 12 cm så måste du nog ta hög profil för att få plats med runt 400cc. För om du går ner i profil med samma cc blir det bredare bredd. Jag tycker mellan plus och hög profil ger snyggast bröst, tycker de andre oftast ger för platta bröst. Kika på bilder med olika profiler så ser du skilnaden :)
Gilla

great

Kvinna ·

12 aug, 2011

Mamiilicious: Ja det skulle vi kanske kunna göra :) När det närmar sig våra op dagar!
Gilla

Sanela

Kvinna ·

17 aug, 2011

Oj, der är länge till det blir oktober!!! 😢  Är det bare mig som tycker det? Dagene går langsomt...

Gilla

Sanela

Kvinna ·

17 aug, 2011

I nat drömte jag, att jag var blevet opererat och dom blev ALT FOR SMÅ och hade en konstig facon!! Vaknade af mardrömmen kl 4.00 kunne inte sova igen.... Det är jobbigt 😕

Gilla

MiniMoe

Kvinna ·

18 aug, 2011

Jag ska operera mig den 13 okt hos Örjan på Proforma, längtar galet mkt!! :-D Tycker det både känns sjukt snart o jätte långt bort o_O Just nu håller jag på o jobbar bort mina semester kilon , vill ha min vikt ideal vikt när jag opereras efter som jag inte kan träna på ett litet tag ;-) Ingen som ska samtidigt? :-)
Gilla

Mamiilicious

Kvinna ·

19 aug, 2011

Minimoe: jag håller med dig... För mig är det bara 6 veckor kvar... och jag läääängtar galet mkt.

Och till er alla tjejer som ska op sig i oktober, snart är det vååran tur :D

Gilla

mimmis_02

Kvinna ·

26 aug, 2011

Wihoo!! =) Nu har jag fått min efterlängtade op-tid! 25/10! Längtar såå!

Skall lägga in 500 cc bakom, mentor 1 och hörgprofil hos Clas Lossing Plastik!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem