Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Smothie profilbild

Smothie

Kvinna ·

23 jan, 2013

Op avklarad 23/1

Bröstförstoring

Sen ett bra tag sitter jag hemma i min soffa efter avklarad operation idag och mår oförskämt bra! Har inte jätte mycket kunskap om olika val då jag själv innan var helt förvirrad så har litat mycket på min kirurg. Men är det någon som undrar något är det bara att höra av sig man vet ju lite mer nu iaf :) Hur har det gått för alla andra som gjort op idag?

57

Sortera efter

daria

Kvinna ·

23 jan, 2013

Grattis !! önskar dig snabb läkning!! 
Gilla

Smothie

Kvinna ·

23 jan, 2013

Tack! Jag hoppas nu man klarar sig ifrån komplikationer. Jag mår oförskämt bra så väntar nästan på att smärtan ska slå till på mig.
Gilla

starshine

Kvinna ·

23 jan, 2013

Hej :) för mig har det gått jättebra. Gick gå hem 2 timmar efter jag vaknat ur narkosen. Har kikat lite på mina bröst men svårt att se något då man har sport bhn osv på. Men en sak jag blir lite nojig över är att mina bröstvårtor är liksom inte jämna. Ena är högt uppe och den andra på andra bröstet är långt nere. Why? Blir de jämna och bra sen efter mpgra dagar/veckor?
Gilla

Smothie

Kvinna ·

23 jan, 2013

Vad skönt att höra att det gått bra :) Jag tittade med när jag va på kliniken va ju bara tvungen! Vet du om du hade stor skillnad innan, jag hade 1 cm vilket tydligen inte va alls farligt. Ja de kommer ju ändras jätte mycket och kan läka olika fort så tror bara du ska ha tålamod.
Gilla

starshine

Kvinna ·

23 jan, 2013

Tack, okej nej jag vet faktist inte. men jaja får ha tålamod och se sen :) hur mår du? jag har bara ont i halsen nu, konstigt haha 
Gilla

Smothie

Kvinna ·

23 jan, 2013

Jag mår oförskämt bra! Har inte tagit någon smärtstillande sen jag åkte ifrån kliniken. Nästan så jag sitter och väntar på att smärt choken ska komma. Jag har ju lagt framför med så det gör ju sin sak bara det. Haha fast hellre ont i halsen än brösten :)) Du är säkert torr efter allt, eller förresten har man något i munnen när man är nersövd? Haha kom på hur ser man egentligen ut när man ligger där :))
Gilla

Katja

Kvinna ·

23 jan, 2013

Smothie skrev:
Sen ett bra tag sitter jag hemma i min soffa efter avklarad operation idag och mår oförskämt bra! Har inte jätte mycket kunskap om olika val då jag själv innan var helt förvirrad så har litat mycket på min kirurg. Men är det någon som undrar något är det bara att höra av sig man vet ju lite mer nu iaf :) Hur har det gått för alla andra som gjort op idag?
Jag ska också opas av Karl Bremer om två veckor. Varför valde du framför placering? Hade du mycket egen vävnad? Anatomiska? Jag är lite orolig för att lägga bakom, tänker på muskelpåverkan.
Gilla

Smothie

Kvinna ·

23 jan, 2013

Nu kan ju allt hända mig fortfarande men så här direkt efter känns det verkligen som jag/du gjort ett riktigt bra val av både klinik och kirurg. Valen har absolut inte varit lätta men anledningen till framför placering är min träning. Det finns många som kan träna på precis som vanligt med bakom placering men i min värld vill jag verkligen inte chansa. Jag vill kunna fortsätta med bänkpressen :))Trots att Karl lägger oftast bakom försökte han inte påverka mig vilket känns jätte bra! Jag tar hellre rippling än muskelpåverkan, men detta är ju min åsikt. Jag hade 3cm egen vävnad, vad har du? Efter min op idag sa han att jag gjort ett bra val för jag hade väldigt fin vävnad vad det nu innebär haha! Jag var ute efter så naturligt resultat som möjligt och var inne på anatomiska innan min konsultation och han trodde att det skulle ge mig ett naturligt resultat. Hoppas det hjälper dig lite, men som sagt lyssna på dig själv! Bara fråga på om det är något mer du behöver veta :))
Gilla

Katja

Kvinna ·

23 jan, 2013

Jag har 2 cm egen vävnad, så mindre än du. Jag tränar också en del. Bänkpress kan jag tänka mig att låta bli i framtiden. Men jag gillar zumba, sh'bam osv.. Lite styrketräning också. Fast till mig sa han att jag kan fortsätta med det. Fast han kanske inte såg hur atletisk jag är:))
Gilla

Katja

Kvinna ·

23 jan, 2013

Håll oss gärna uppdaterad om hur du mår.
Gilla

Smothie

Kvinna ·

24 jan, 2013

Idag känns det iaf att jag gjort en op är stel som bara den men går fortfarande utan smärtlindring. Sömn har det inte blivit mycket av, är van att ligga ihop kurad och verkligen ta plats i sängen. Ligga på rygg eller halvsitta tyckte inte min kropp om :) Katja: Nej det är nog ingen fara att utöva sånt de flesta jag läser om är just själva styrketräningen som ställt till det med bakomplacering. Jag är inte så påläst om bakom eftersom mitt val var ganska självklart. Tänkte på om man lägger bakom och åker på muskelpåverkan är muskeln då "förbrukad"? Kan kanske isf vara något man kan ta ställning till. Mary007: Förstår att du börjar bli otålig, se till att ha mycket att göra. Med en hoodtröja på känns de helt lagom, utan kläder är de stora men absolut inte för stora. Svullnaden ska lägga sig så tror slutresultatet kommer bli kanon. Jag känner dock att det hittills gått lite väl bra för mig så hoppas verkligen inte jag åker på komplikationer bara för det.
Gilla

starshine

Kvinna ·

24 jan, 2013

Smothie? Är du också stel? Haha jag är stel som faaan..tar du alvedon eller något? Har du varit ute och gått idag?
Gilla

Smothie

Kvinna ·

24 jan, 2013

Haha ja det kan man säga set ut som en vandrande pinne när jag går haha!! Jag hämtade ut tabletter direkt efter igår men har inte behövt använda dem än. Tar du något? Inte utomhus, jag promenerar inne istället mycket varmare här :))
Gilla

starshine

Kvinna ·

24 jan, 2013

Okej ja förstår.. Har tagit alvedon 2 gånger bara annars inget. Klarar du av att resa dig upp själv från sängen och soffan?
Gilla

starshine

Kvinna ·

24 jan, 2013

Mary009, opa mig igår. Bakom bröstmuskeln..rör mina armar ganska bra så det ska nog gå bra för dig med. Gör allt själv förutom sätta upp håret i en toffs haha annars går allt annat:)
Gilla

Smothie

Kvinna ·

24 jan, 2013

Jag tar mig upp ur sängen och soffan själv om jag måste vilket jag gjort idag på dagen. Det underlättar dock ganska mycket att få hjälp :) Va på ICA innan folk tittade lite konstigt på mig så går nog som en snigel eller något haha!
Gilla

Smothie

Kvinna ·

24 jan, 2013

Jag tror jag har lite för lite sömn i kroppen för just nu skrattar jag åt allt =)
Gilla

Smothie

Kvinna ·

25 jan, 2013

Haha kunde inte sagt det bättre själv :) Det kommer gå jätte bra för dig! Jag kanske har fel nu men jag tänker lite så att man kanske ska förbereda sig på värsta smärtan för om man då inte får det kommer det kännas mycket lättare. Jag satt och funderade på vem du menade med storlek C, ser ju nu att det står det på mig. Jag måste trots allt varit förvirrad vid något tillfälle för kan inte ens minnas att jag skrivit det haha! Jag har knappt vågat röra dem så jag har ingen aning om min nuvarande stl. Däremot så fort jag vet kan jag berätta :)
Gilla

Smothie

Kvinna ·

25 jan, 2013

Jag samma här är väldigt aktiv av mig och ingen tv tittare direkt utan mina vardagskvällar är jag oftast på gymmet :)) Synd att vi inte op i samma stad och tid då kunde hittat på något, två sniglar som är ute och går eller något haha!! Ska bli intressant och se sen hur du upplever just med volymen och bakomplacering.
Gilla

jennuttan

Kvinna ·

25 jan, 2013

Härligt att du mår så bra! Jag opades den 22:a och har oxå mått oförskämt bra. då fick jag ända opas om efter 2h pga blödning i v. tutte. Det enda jobbiga är att man vill ha slutresultatet nuuuuu! Mina ser inte alls ut som jag vill just nu, men har ju noll tålamod oxå:O
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem